Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pijokela sanoi:
Tarkoitin, että Nintendon tuotteissa on Suomessa tällainen sykli:

1. Tuotteita menee vähemmän kuin PS/Xbox tuotteita.
2. Tuotteista on saatava katetta, kun niitä menee niin vähän.
3. Tuotteet eivät ole niin edullisia kuin Nintendo haluaisi.
4. Ihmiset ostavat Nintendon tuotteita vähemmän, kun ne ovat kalliita.
5. Palaa kohtaan 1.

Kauppiaat haluavat enemmän katetta tuotteista, jotka vain istuvat hyllyllä. Jos volyymi on suuri voi kate olla pienempi.

Mutta huomasin myös, että onhan Wii pelit ainakin konsolinetissä halvempia kuin 360/PS3 pelit, joten on tässä sikäli jotain muutosta mahdollista syntyä. :-)

Kohdat 2-5 eivät toteudu ilman kohtaa 1 ja Wii ei suinkaan ole GameCube vaikka Nintendovihaajat niin kovasti haluavatkin uskoa. Vaikka Suomi on jo pitkään ollut erikoinen markkina-alue johtuen siitä että tärkein kohderyhmä on aiemminkin mainitut nuuskahuulieminemit niin on Wiillä kai sielläkin jonkinlaiset mahikset ainakin nörttien keskuudessa (päätellen tämän boardin polleista).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Siis nimenomaan FPS-pelaajathan ovat niitä armottomimpia grafiikkahoroja ja FPS-peleissä yleensä grafiikka on suuri osa viehättävyyttä. Lukuunottamatta jotain nettipelaajia, joille menestyminen on niin tärkeää, että FPS pitää saada mahdollisimman korkeaksi joten grafiikat säädetään minimiin.

En nyt sanoisi, itse olen aina ollut FPS-pelaaja ja ainakin minulle tärkeintä oli aina ohjaus ja itse peli-idea. Harvoin grafiikat piti alkuinnostuksen jälkeen mihinkään peliin kiinnostusta yllä. Enkä ikinä esim Quake 3:ssa laittanut graffoja alas sen takia että menestyminen oli tärkeää, vaan koska mielestäni peli näytti rumana hienommalta ja selkeältä. Vaikka koneessa oli tehoja vaikka miten mielummin graffat piti alhaalla.

Nykyään tulee paljon hienoja FPS-pelejä mutta eihän niitä tylsiä putkijuoksuja jaksa enään pelata edes loppuun asti. Sen takia en olekkaan pahemmin pelannut yhtään mitään pitkään aikaan.

Padilla FPS:n pelaaminen on vitsi jos on aina pelannut PC:llä, Goldeneye on ainoa poikkeus koska se tuli aikoina jolloin PC:lläkään ei ollut varteenotettavia "realismi räiskintöjä".

Wii:n CoD 3 on ostoslistalla (putkijuoksu varmaan sekin tosin) pelkästään sen takia että sen ohjaustapa on lähellä PC:tä, plus uudet Wii temput mitkä haluan nähdä, Red Steel käyttää erilaista systeemiä niin en tiedä olenko edes kiinnostunut siitä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Padilla FPS:n pelaaminen on vitsi jos on aina pelannut PC:llä, Goldeneye on ainoa poikkeus koska se tuli aikoina jolloin PC:lläkään ei ollut varteenotettavia "realismi räiskintöjä".

Boxin (molempien) padilla pelaa ihan mielellään räiskintöjä, jopa hauskempaa kuin hiirellä ja näppiksellä, vaikkei yhtä tarkka olekaan. Esim. Halossa on erinomainen tuntuma.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No siis pleikkarilla ja boxilla olen pelannut Half lifeä, Halo2:a, Socomeita, Battlefieldiä, Rainbow Sixiä, Ghost Reconeita, Timesplittersejä, ym. ja pidän padilla pelaamisesta paljon enemmän kuin näppiksellä ja hiirellä pelaamisesta. Kyllä se on myös tarkkaa, vaikkei niin tarkkaa olekkan kuin PCllä. Jopa Half life 2 jäi kesken PCllä hiiren ja näppiksen takia. Pitäisi kokeilla tuota XO:n langallista ohjainta, jos sillä pystyisi pelaamaan sitä.

Normi kake on ihan helvetin hyvä ja mukava räiskintöihin.
EDIT:
Novelle sanoi:
En nyt sanoisi, itse olen aina ollut FPS-pelaaja ja ainakin minulle tärkeintä oli aina ohjaus ja itse peli-idea.
Niin, siis Salmari tarkoitti yleensä FPS-pelaajia. He ovat pahin graffahoroajaryhmä. Ajattele mitkä pelit ovat aina vieneet grafiikoita eteenpäin. Uusimpana Crysis.
Dr Evil sanoi:
Esim. Halossa on erinomainen tuntuma.
Siinä mielessä ehkä hieman huono esimerkki, että pelissä on hyvät ohjaukset vain autoaimin (magneetti vihua kohti) ansiosta. Ilman sitä ohjaus olisi varsinkin Halo2:ssa todella kömpelöä.
Parhaat tuntumat ilman minkäänlaisia avustuksia on omasta mielestä Socom 2:ssa ja Timesplitters 2:ssa. Kumpakin todella nopeita pelejä ja silti ohjaus tuntuu sulavalta ja vihuun pystyy tähtäämään melkein yhtä hyvin kuin näppiksellä ja hiirellä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo Holmqvist:

Sulla tuntuu olevan kovasti dataa ja halua kaivaa sitä esille mitä Nintendoon tulee. Ei sattuisi olemaan tiedossa mitään sivuja, joissa multiformaattipelejä (Madden 07, Marvel: Ultimate Alliance, CoD3, Need for Speed Carbon) oli testattu ja vertailtu niissä Wiin ohjausta Xbox 360/PS3 ohjaukseen? Kiinnostaisi tietää miten jakautuu että kenelle tuo Wiimote luonnistuu ja kenelle ei.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Siinä mielessä ehkä hieman huono esimerkki, että pelissä on hyvät ohjaukset vain autoaimin (magneetti vihua kohti) ansiosta. Ilman sitä ohjaus olisi varsinkin Halo2:ssa todella kömpelöä.
Parhaat tuntumat ilman minkäänlaisia avustuksia on omasta mielestä Socom 2:ssa ja Timesplitters 2:ssa.

Sori mutta joutuu olemaan aika jyrkästi eri mieltä. :)
Mutta ei anneta sen häiritä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Ei sattuisi olemaan tiedossa mitään sivuja, joissa multiformaattipelejä (Madden 07, Marvel: Ultimate Alliance, CoD3, Need for Speed Carbon) oli testattu ja vertailtu niissä Wiin ohjausta Xbox 360/PS3 ohjaukseen?

Siis mitään keskitettyä tietopankkia ei valitettavasti ei ole tällä hetkellä, ja sellaisen koostamiseen menisi varmaan päivä* tai pari. Alanko koostamaan?

* Siis minä kyllä tiedän mistä lähteä tietoa hakemaan koska olen lukenut suurimman osan suurien sivujen previkka-artikkeleista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
No siis pleikkarilla ja boxilla olen pelannut Half lifeä, Halo2:a, Socomeita, Battlefieldiä, Rainbow Sixiä, Ghost Reconeita, Timesplittersejä, ym. ja pidän padilla pelaamisesta paljon enemmän kuin näppiksellä ja hiirellä pelaamisesta. Kyllä se on myös tarkkaa, vaikkei niin tarkkaa olekkan kuin PCllä. Jopa Half life 2 jäi kesken PCllä hiiren ja näppiksen takia. Pitäisi kokeilla tuota XO:n langallista ohjainta, jos sillä pystyisi pelaamaan sitä.
*reps* :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
No siis pleikkarilla ja boxilla olen pelannut Half lifeä, Halo2:a, Socomeita, Battlefieldiä, Rainbow Sixiä, Ghost Reconeita, Timesplittersejä, ym. ja pidän padilla pelaamisesta paljon enemmän kuin näppiksellä ja hiirellä pelaamisesta. Kyllä se on myös tarkkaa, vaikkei niin tarkkaa olekkan kuin PCllä. Jopa Half life 2 jäi kesken PCllä hiiren ja näppiksen takia. Pitäisi kokeilla tuota XO:n langallista ohjainta, jos sillä pystyisi pelaamaan sitä.

Normi kake on ihan helvetin hyvä ja mukava räiskintöihin.
EDIT:
Niin, siis Salmari tarkoitti yleensä FPS-pelaajia. He ovat pahin graffahoroajaryhmä. Ajattele mitkä pelit ovat aina vieneet grafiikoita eteenpäin. Uusimpana Crysis.

Siinä mielessä ehkä hieman huono esimerkki, että pelissä on hyvät ohjaukset vain autoaimin (magneetti vihua kohti) ansiosta. Ilman sitä ohjaus olisi varsinkin Halo2:ssa todella kömpelöä.
Parhaat tuntumat ilman minkäänlaisia avustuksia on omasta mielestä Socom 2:ssa ja Timesplitters 2:ssa. Kumpakin todella nopeita pelejä ja silti ohjaus tuntuu sulavalta ja vihuun pystyy tähtäämään melkein yhtä hyvin kuin näppiksellä ja hiirellä.


Ei vittu, anteeksi vaan. Miten voit tosiaan väittää että pädillä on parempi pelata FPS:iä kuin hiirellä+näppiksellä? Oikeasti, joku raja tähänkin. Esimerkiksi mainitsemasi ghost recon on tasan parempi pelata pc:llä kuin ps2/gc/boxi-akselilla. Nimim. konsoli ja peecee versioita pelannut. Sama on battlefield 2.

Ja COD3 tulee olemaan putkijuoksuammuskelua jossa silloin tällöin on vaihtoehtoreitti. Mutta se on hyvää sellaista. (toivottavasti)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Siis mitään keskitettyä tietopankkia ei valitettavasti ei ole tällä hetkellä, ja sellaisen koostamiseen menisi varmaan päivä* tai pari. Alanko koostamaan?

* Siis minä kyllä tiedän mistä lähteä tietoa hakemaan koska olen lukenut suurimman osan suurien sivujen previkka-artikkeleista.

Viitsisitkö tehä sen? :o
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Ei vittu, anteeksi vaan. Miten voit tosiaan väittää että pädillä on parempi pelata FPS:iä kuin hiirellä+näppiksellä? Oikeasti, joku raja tähänkin. Esimerkiksi mainitsemasi ghost recon on tasan parempi pelata pc:llä kuin ps2/gc/boxi-akselilla. Nimim. konsoli ja peecee versioita pelannut. Sama on battlefield 2.

Ei hän sanonut että on parempi pelata, vaan että hän pitää padillä pelaamisesta enemmän, itsekin olen samaa mieltä. Onhan hiirellä ja näppiksellä pelaaminen tarkempaa ja tehokkaampaa, mutta ei mielestäni niin hauskaa. Vaikka olet eri mieltä ja aivan varmasti moni muukin, niin se ei muuta sitä tosiasiaa, että myös monen mielestä padilla on hauskempaa pelata.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jep, itsekin pidän enemmän pädillä pelaamisesta, vaikkei se yhtä tarkkaa olekaan. Jotenkin siinä on vaan mukavampi tuntuma kuin hiirellä. Ja olen kuullut monen muunkin sanovan samaa ja toisaalta tottakai on todella paljon niitäkin jotka pitävät enemmän hiirestä. Makuja on monia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jep, samoilla linjoilla ollaan. En osaa lainkaan orientoitiua hiirellä ja näppiksellä pelaamiseen. Miellän nämä tekstinkäsittelyä ja ohjelmien käyttämistä -ei pelaamista varten suunniteltuina laitteina.

edit: toivoa sopii että Wii:n ohjain on se puuttuva linkki hiiri+näppis ja pari ohjauksen välillä. Hiiren tarkkuus ja padin mukavuus...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
jep, samoilla linjoilla ollaan. En osaa lainkaan orientoitiua hiirellä ja näppiksellä pelaamiseen. Miellän nämä tekstinkäsittelyä ja ohjelmien käyttämistä -ei pelaamista varten suunniteltuina laitteina.

Hehee, tuota mieltä oli kaverinikin ennenkuin pelas call of dutya pc:llä :D

Mutta tottakai ymmärrän asian että joillekkin pädi on paras ja ainoa peliohjain. Eikä se ole multa pois mistään, ei toki. Mutta uskon että moni on wiistä innoissaan juuri FPS-genren uudistajana konsoleilla. Ohjaus ei ole enää niin kaukana hiiri+näppisohjailuista ja onhan se hienoa ampua siihen mihinkä kädellä tähtää :) Jotenkin pädi ei itselle FPSiin sovi, ei millään. Urheilu- ja autopeleihin kyllä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Siis mitään keskitettyä tietopankkia ei valitettavasti ei ole tällä hetkellä, ja sellaisen koostamiseen menisi varmaan päivä* tai pari. Alanko koostamaan?

* Siis minä kyllä tiedän mistä lähteä tietoa hakemaan koska olen lukenut suurimman osan suurien sivujen previkka-artikkeleista.

Jos vaan jossain vaiheessa viitsitit niin olisin kiitollinen. Toki itsekin voisin etsiä mutta en tosiaan ole niin perillä kaikista sivuista jotka näitä previkoita ovat tehneet joten se olisi varmaan aika heinän etsimistä neulakasasta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
uskon että moni on wiistä innoissaan juuri FPS-genren uudistajana konsoleilla. Ohjaus ei ole enää niin kaukana hiiri+näppisohjailuista ja onhan se hienoa ampua siihen mihinkä kädellä tähtää :) Jotenkin pädi ei itselle FPSiin sovi, ei millään. Urheilu- ja autopeleihin kyllä.

Juu toivon että tuo uusi ohjausmetodi puhaltaa tuulta tuon varsin väsähtäneen peligenren purjeisiin. esim. Red Steelille en jaksaisi korvaanikaan lotkauttaa jos sitä pelattaisiin perinteisellä ohjaimella...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Juu toivon että tuo uusi ohjausmetodi puhaltaa tuulta tuon varsin väsähtäneen peligenren purjeisiin. esim. Red Steelille en jaksaisi korvaanikaan lotkauttaa jos sitä pelattaisiin perinteisellä ohjaimella...
Itsekkin tuota Red Steeliä ajattelin kokeilla, mutta kovasti epäilyttää. Ei konsoli-FPS:t vain pääse siihen samaan mihin PC-FPS:t.

Koska nähdään BF2:n, America's Armyn tai edes Enemy Territoryn tasoisia nettiräiskintöjä konsoleilla?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

En minä usko että Wiimotesta millään on kilpailemaan FPS-peleissä hiiren tarkkuuden kanssa. Hiiri on niin hyvin pöydän ja käden väliin tuettu että sillä voi todella tarkasti tähdätä ja ampua. Eri asia varmasti on Wiimotella, joka on epävakaan käden armoilla heilumassa, aina sitä enemmän mitä enemmän käsi pelatessa väsyy. Mutta sitten kun mietitään, kummalla on enemmän fiilistä ampua, nappia painamalla sillä pöytää vasten hinkattavalla mötikällä vai vai liipasinta painamalla kohteeseen osoitettavalla valopyssyn kaltaisella palikalla?

Varsinkin jos tuo Zapper joskus tulee toimintaan jossain peleissä, sillä voipi olla ihan siisti pelata. Tai sitten ei. Saatana, ei sitä voi vielä sanoa. Kenelle tuo Wiimote istuu hanskaan, kenelle ei. Sitä täytyy vielä joku 43 päivää venata.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Eri asia varmasti on Wiimotella, joka on epävakaan käden armoilla heilumassa, aina sitä enemmän mitä enemmän käsi pelatessa väsyy.

Siis hä? Epävakaan käden armoilla.. :-/ Siis eise käsi mihinkään väsy tai epävakaasti vaapu jos sitä rennosti jalan päällä pitää ja pienillä ranneliikkeillä kääntelee (..vai?)

Ihme juttu kun vieläkin luullaan että on pakko pelata kuin niissä vidoissa näytetään. Conan barbaari tyyliin vedetään kaikki liikkeet överiks ja karjasun kera..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lloyf sanoi:
Siis hä? Epävakaan käden armoilla.. :-/ Siis eise käsi mihinkään väsy tai epävakaasti vaapu jos sitä rennosti jalan päällä pitää ja pienillä ranneliikkeillä kääntelee (..vai?)

Ihme juttu kun vieläkin luullaan että on pakko pelata kuin niissä vidoissa näytetään. Conan barbaari tyyliin vedetään kaikki liikkeet överiks ja karjasun kera..


Niinpä. Eikait sitä tarvia renpoa ihan miten sattuu. Totuuden nimissä mulla väsyy kädet aina kun pelaan, eikä sillä ole väliä millä pelaan. Esim. hiiriranne kipeytyy ja pädillä kun pelaan niin vasen rannetta alkaa särkee. Taian olla huono pelaaja :o

Joka tapauksessa tuo wiimote on selkeä parannus pädiin verrattuna FPS:ssä, uskallan väittää. Pysty en varmaksi väittää kun en ole mokomaa kapulaa kokeillu, vielä. Innolla tosin odotan :)
Tosin on noilla muillakin konsoleilla paljon mielenkiintoisia pelejä. Jos oisin rikas niin ostaisin kaikki. Mutta pakko tehä valinta ja wii tulee. Eniten kalvaa se että oblivionia ei tuu nipalle, mutta olenkin pelannut sitä paljon pc:llä niin ei sinällään haittaa kuin periaatteen tasolla.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom