Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Kyllä häiritsee. Jos satsaa akustiikkaan ja materiaaleihin, käyttää aikaa, vaivaa ja rahaa rakentaessaan kotiteatterin, ei voi olla tyytyväinen kun hiljaiseen tilaan tulee hiustenkuivain pitämään ääntä.
Omalla kohdallani mökää pitävä cd- tai dvd-soitin olisi sietämätöntä, mutta pelien äänien kanssa ei voi oikein hifistellä.

Hex sanoi:
Omalla kohdallani mökää pitävä cd- tai dvd-soitin olisi sietämätöntä, mutta pelien äänien kanssa ei voi oikein hifistellä.
Kyllä niiden kanssa nykyään jo voi. Enivei, tyhmää hinata nuppeja kaakkoon ihan vain siksi että konsolin ominaisvihellys peittyy. Ja jos tosiaan olisi ollut vaihtoehto, olisin valinnut PS3:n, vain siksi että se on hiljaisempi. Ja mielelläni maksanut siitä ominaisuudesta ylimääräistä.

No, ei tästä enempää. Pointti lienee tulleen selväksi.

Täytyy sanoa, että olen achiim:n kanssa täysin samaa mieltä XO:n metelistä..olen siitä pariin otteeseen ruikuttanutkin, joten yritän pitää minimissä, mutta mullakin on isot kaappikaiuttimet edessä ja takana, keskellä iso keskikajari, ja sitten tietty subbari, niin jos haluaa sen sahaavan äänen peittää volumella, kyllä minulla ainakin tulee naapurit soittamaan ovikelloa.. On sen verran erilaista se levarin ääni..pelkillä tv:n kaiuttimilla se onnistuisi paljon helpommin, mutta kyllä minulle yksi osa nextgeniä on surround-äänimaailma.

Enemmän te ulisette kuin XO :rolleyes:
Joo pitäähän se ääntä mutta come on, paisuu naurettavuuksiin moinen kitinä yhdestä konsolin äänestä. Aivan liioiteltu koko juttu.. Ja jos tosiaan on valmis maksamaan satoja euroja, että saisi hiljaisemman konsolin niin siitä vaan ostamaan vaikka bitumimattoa, tai muuratkaa vaikka seinän sisään, upottakaa mokoma vesiämpäriin muovipussissa tai roikottakaa pelatessa parvekkeelta.
Tai myykää vaikka poies ja ostakaa se DS sitten, ei pidä meteliä niin ei tarvi nyrpistellä nokkaa. :eek:

Ymmärrän kyllä osittain mokoman valituksen mutta en enää tuossa mittakaavassa. Tuntuu kuin olisi kyse jostain vakavastakin, joten miksi sitä täytyy sitten käyttää? Imurikin pitää meteliä, eihän sitä silloin kannata edes käyttää.

Decap sanoi:
Ymmärrän kyllä osittain mokoman valituksen mutta en enää tuossa mittakaavassa.
Mitä mittakaavavirhettä tässä muka on? Joku sanoo, että Xbox360 on äänekäs ja haluaa ostaa sen vuoksi hiukan kalliimman konsolin, se vain kertoo siitä, mikä on tälle henkilölle rahan arvoista. Itse ymmärrän hyvin tuon argumentin, koska en asu yksin, ja hellasärö on meillä varsin tunnistettu akustinen riski.

Ja kyllä itsekin olen boxin kohdalla (tänään) sitä mieltä, että jos siitä tulee se paranneltu rautaversio, jossa jäähdytys on toteutettu järkevästi ja joka ei ulise kuin suihkumoottori, niin todennäköisesti ostan. Mutta nykyinen malli - ei kiitos.

Imurikin pitää meteliä, eihän sitä silloin kannata edes käyttää.
Niin, imuriahan käytetäänkin kymmenen tuntia putkeen ja sen tärkeänä funktiona on tuottaa audiovisuaalista viihdettä, josta nauttimista tällaiset sivuäänet häiritsevät. Not.

Tai no, mistä minä tiedä, mihin sinä imuriasi käytät.

Siinä mielessä sentään osuva vertaus, että jos huomattavasti hiljaisemman imurin saisi vaikka viittäkymppiä kalliimmalla, niin varmasti sille löytyisi ostajia.

Oliver sanoi:
Toisaalta aikaisempaan linkkitarjontaasi tutustuneet osaavat varmasti myös päätellä, ettei jutulla välttämättä ole mitään totuuspohjaa.

...sanoo hän käytettyään omana argumenttinaan Digg-käyttäjien mielipiteenilmausta.

Oliver sanoi:

Näinhän se tuli jälleen kerran todistetuksi: kun jokin sivusto julkaisee oman uskonnon kannalta epämiellyttävää tekstiä, se on tietenkin läpeensä epäluotettava roskasivusto, jonka todistusarvo on silkka nolla. Mutta jos samalla sivustolla julkaistaan omaa dogmia tukevia väitteitä, se muuttuukin äkkiä luotettavaksi lähteeksi, johon linkittämällä voi todistaa oman uskomuksensa oikeaksi...

Foorumin konsolisodassa tämä ei nyt ole niin vakava juttu, mutta jos samalla mentaliteetilla ryhdytään tuottamaan "uutisia", ollaan jo kaltevalla pinnalla. Mikäli uutisaiheiden värittämisen takana on se, ettei haluta loukata esim. konsolin maahantuojaa, jonka luokse odotetaan kutsua testaamaan uutuuslaitetta ja mielellään joitakin pelien arvostelukappaleitakin aina silloin tällöin, on myyty sivuston uskottavuus kovin halvalla. :(

BadMF sanoi:
Täytyy sanoa, että olen achiim:n kanssa täysin samaa mieltä XO:n metelistä..olen siitä pariin otteeseen ruikuttanutkin, joten yritän pitää minimissä, mutta mullakin on isot kaappikaiuttimet edessä ja takana, keskellä iso keskikajari, ja sitten tietty subbari, niin jos haluaa sen sahaavan äänen peittää volumella, kyllä minulla ainakin tulee naapurit soittamaan ovikelloa.. On sen verran erilaista se levarin ääni..pelkillä tv:n kaiuttimilla se onnistuisi paljon helpommin, mutta kyllä minulle yksi osa nextgeniä on surround-äänimaailma.
Yleensäkin jos on hiukan panostanut äänentoistoon, säätänyt ja viilannut, kokeillut ja kuunnellut sen mieleisekseen niin myös konsolin käyntiääni on aika tärkeä juttu. Tietokoneita ja videoprojektoreita on jo pitkään myyty hiljaisten käyntiäänien voimalla, joten olisi aika kummallista jos sillä nyt ei konsoleissa olisikaan väliä. Vaikka kuinka kovaa luukuttaisi niin aina hiljaisemmissa tunnelmakohtauksissa mahdollinen laitemelu iskee ärsyttävästi päälle, niin peleissä kuin elokuvissa.

EDIT: Xbugs: kannattaa ottaa vähän etäisyyttä nyt jo aiheeseen jos alat näkemään uutisissakin viitteitä konsolisodasta.

Decap sanoi:
Ymmärrän kyllä osittain mokoman valituksen mutta en enää tuossa mittakaavassa. Tuntuu kuin olisi kyse jostain vakavastakin, joten miksi sitä täytyy sitten käyttää? Imurikin pitää meteliä, eihän sitä silloin kannata edes käyttää.

Laatuvaikutelma syntyy kokonaisuudesta. Tärkeä osa sitä on tässä tapauksessa myös melutaso. Se on korkea lootan kohdalla, eikä lääke siihen saa ja voi olla muun melutason korottaminen sen yli. Kun polttavat CD-asemat tulivat PC:lle, oli melutaso aluksi samaa luokkaa. Hyvä ettei alkanut kämpän ikkunat helisemään kun pertti peruspelaaja alkoi kotipolttosia tekemään. Ei hyvä.

Microsoftin voitontavoittelu ja valmistuskustannuksien minimointi näkyy laadussa aika pistävän hyvin.

Imurissa äänen funktio on tyystin toinen. Äänetön imuri ei mene kaupaksi, sillä vaikutelma tehosta tulee äänen kautta. Imuriroboteista ainakin osa malleista toimii lähes äänettömästi, mutta siinä imuria heiluttaakin kone eikä ihminen.

Xbugs sanoi:
Näinhän se tuli jälleen kerran todistetuksi: kun jokin sivusto julkaisee oman uskonnon kannalta epämiellyttävää tekstiä, se on tietenkin läpeensä epäluotettava roskasivusto, jonka todistusarvo on silkka nolla. Mutta jos samalla sivustolla julkaistaan omaa dogmia tukevia väitteitä, se muuttuukin äkkiä luotettavaksi lähteeksi, johon linkittämällä voi todistaa oman uskomuksensa oikeaksi...
Suhisiko kovaakin kun meni ohi?

Xbugs sanoi:
Foorumin konsolisodassa tämä ei nyt ole niin vakava juttu, mutta jos samalla mentaliteetilla ryhdytään tuottamaan "uutisia", ollaan jo kaltevalla pinnalla. Mikäli uutisaiheiden värittämisen takana on se, ettei haluta loukata esim. konsolin maahantuojaa, jonka luokse odotetaan kutsua testaamaan uutuuslaitetta ja mielellään joitakin pelien arvostelukappaleitakin aina silloin tällöin, on myyty sivuston uskottavuus kovin halvalla. :(
Juuri tuon värittämisen vuoksi en yleensä käytä uutisten lähteinä blogeja, joissa mielipiteet monesti jyräävät uutisoivan asian yli. Ainakin blogin tueksi pitää löytyä muutama muukin lähde, jos meinaan uutista alkaa väsäämään.
Jos uutisaiheiden värittäminen on sitä, ettei välttämättä kaiva joka juttuun negatiivista näkökulmaa, olkoon niin. Pleikkarin kannalta epäsuotuisistakin asioista on kuitenkin uutisoitu säännöllisesti. Toki tuohon viimeisimpiä Japanin myyntilukuja koskevaan uutiseen olisi voinut laittaa raflaavammankin otsikon, mutta jätän moisen suosiolla Kurkijärvelle ja Pärssiselle. ;)
Ja uutisen spekulointi tavoitteiden saavuttamattomuudesta on ihan omaa tekstiäni, joten siinä sitä negatiivista näkökulmaa. Ensi viikolla kuitenkin vasta selviää, miten kävi.

Nyt hyökkää pertti peruspelaaja kehiin: Ei se boksin ulina pelaamista häiritse minua+miljuunia muita. Ymmärrän että se joitain häiritsee äänekkyys mutta ei se myyntilukuihin varmastikaan vaikuta kovin paljoa. Varsinkaan sen takia että täällähän porukka ulisee siitä kuinka konsolinostopäätökseen vaikuttaa pelit, vain pelit ja ainoastaan pelit: ei firman logo tahi uusi ohjain.... Ja peleissähän mikkisoftalla on nyt tiukka niskalenkki muista. Siltikkään 10 miljoonaa myytyä konsolia ei minun mielestä ole hyvä tulos, en tiedä mistä kiikastaa. Liekkö wiikin jo 3 miljoonaa myynyt.

Viestin pointti on hukassa.Kuhan kirjoitin.

Nyt kun hiljaisuus ei ole meriitti eikä mikään, niin alkoi ärsyttämään ja pahasti... No siitä sisuuntuneena kahlasin tämän ketjun sisällön toukokuuhun 2005 saakka ja tämä oli tulos:

Jos hiljaisuus konsolissa on jotain "kivasta lisästä" aina "tärkeään ominaisuuteen" saakka, niin nimi päätyi listaan

Talwar
jryi
BadMF
achiim
Lezlie
Baron
loomis
Nisupulla
Mahewcoro
Dreamfly
pziuz (hiljaisempi toki parempi)
Karvapallo (ei suuri merkitys, mutta iso plussa)
Psyko
OmigauMee
Dr Evil
Paolo
keiu
Hex !?! (Lupaus hiljaisuudesta on kiva lisä, viesti #1537 09-05-2006)
Oliver
¨

Viestien tulkinnassa olin kuitenkin aika kriittinen: jos Boxia syytti äänekkääksi (esim. Hakkiz), muttei kaivannut siitä hiljaisempaa versioita, niin nimi ei päätynyt listaan.

Olisi varmaan voinut pistää viestinumeron noiden kaikkien nimien perään, jotta olisi nähnyt mistä yhteydestä tämän tulkinnan olisi voinut tehdä, mutta Hexin viesti vasta pysähdytti miettimään asiaa uudelleen ja tarkemmin. Siinä vaiheessa alkoi jo kyrsiä sen verran, etten uudestaan alkanut käymään listaa läpi...

No mitä johtopäätöksiä tuosta voi tehdä ? Jaa.. En tiedä... Ehkä vain sen, että hiljaisuudesta on tullut PS2:n slimin myötä arvostettu ominaisuus. Se, että onko siitä myynnin edistämisessä mitään hyötyä, niin en tiedä. Itselleni se, että 360 on talouden äännekkäin laite heti pölynimurin jälkeen, on riittävä syy olla hankkimatta sitä. Vielä... Mutta muistakaa: tämä on vain minun mielipide.

Edit: typo

Viimeksi muokannut moderaattori:

Minua tosiaan häiritsi tuo boxin ujellus, kunnes vaihdoin hiljaiseen versioon.
Ei ne kaikki yksilöt ujella...!

Ymmärrän myös hiljaisuusvaatimukset, vaikkei itselläni äänentoistona ole mitään sen kummallisepaa kuin (melko piskuiset) stereot, joiden kaiuttimet olen sentään yrittänyt sijoitella järkevästi. Wiin hankinnan jälkeen ei ole pysynyt tietokone öitä päällä.

jryi sanoi:
Siinä mielessä sentään osuva vertaus, että jos huomattavasti hiljaisemman imurin saisi vaikka viittäkymppiä kalliimmalla, niin varmasti sille löytyisi ostajia.
Menee offiksi mutta menköön. Itse asiassa hiljaisempia imureita voitaisiin valmistaa ja myydä kohtuuhimtaan, mutta näin ei tehdä, koska äänen ja imutehon väliseen korrellaatioon uskotaan vakaasti. Toivottavsti näin ei ole konsolipuolella?

Terve vaan kaikille. Itselläni on ollut tuo XO viime tammikuusta lähtien ja laite on todella mainio.
Sen verran taustoista, että ikää on kertynyt sen verran että kävin itse omat konsolisotani jo 80-luvulla kun faija osti Sinclair Spectrumin himaan, eli tiedän missä mennään. Ihan mieltä lämmittää huomata että sama hölmöily jatkuu edelleen!
Olen ollut PC-pelaaja henkeen ja vereen siitä lähtien kun ensimmäinen PC tuli talouteemme muistaakseni 88 tai 89 tms(taisipa vielä olla koko pitäjän eka kotiPC) ja XO oli speccien puolesta ensimmäinen konsoli jota pystyin harkitsemaan edes huvikseni ja en tosiaan ole katunut.
Olen hieman hämmentyneenä lueskellut näitä juttuja purkin kovasta metelistä. On vissiin ihan totta että löytyy hiljaisempia ja äänekkäämpiä yksilöitä(ja BTW sama koskee myös PS3:a kuulemma, vaikka jotain muuta on annettu julkisesti ymmärtää.Kaveri Ruotsista kertoili että hänen PS3:nsa pitää myös hillitöntä ääntä.Peittoaa mennen tullen vieressä hurisevan PC:n jossa on 5 tuuletinta. No, oletan että kyseessä on yksilöllinen ongelma mutta silti...), mutta itse en ole koskaan huomannut oman konsolini hurinaa itse pelaamisen aikana, en koskaan. Osasyynä saattaa olla pirun lujalla tykittävä 5.1 äänijärjestelmä jonka yli ei yleensä kuule puhettakaan kunnolla. Kolme frendiäni on ostanut XO:n sen peruteella mitä ovat nähneet luonani ja yhtä häiritsi tosiaan vehkeen metelöinti, mutta ongelmaa ei lähdetty ratkomaan uikuttamalla elämän lujuutta foorumeilla, vaan totesimme että web on täynnä erilaisia halpoja ja kalliimpiakin ratkaisuja. Frendi ratkaisi ongelman avaamalla konsolin(=piece of cake) ja lisäsi ääntä eristävän pehmeän levyn(löytyy hyvistä PC kaupoista)DVD-aseman ja kotelon väliin. Loppui turha resonointi ja hemmo on nyt tyytyväinen. PC:itä ne on konsolitkin ja kyllä pikkuonglmia voi itsekin korjata, jos ei ole aivan pihalla tekniikan kanssa :)

kiitos

Ei tuo minun oma henkilökohtainen ristiretkeni hiljaisemman maailman puolesta johdu mistään muusta syystä kuin se, että talossa sattuu olemaan palosammuttimen kokoinen lapsi ja kohta tulee toinen. Tästä syystä pelaaminen rajoittuu yön pimeille ja hiljaisille tunneille ja silloin oma henkilökohtainen toive on, että ujellus ei olisi se päälimmäinen kokemus pelatessa...

Koska joudun kuitenkin olemaan toinen korva lastenhuoneen suuntaan kallellaan, niin kuulokkeet/äänentoiston voimakkuuden kohottaminen ei ole edes harkittavissa oleva vaihtoehto. Niin... Pelaaminen ilman ääniä voi olla arkipäivää jossakin... Esimerkiksi PS2:n slim on loistava laite jopa hurisevaan Cubeen verrattuna... Ja cubeakin sentään sanotaan hiljaiseksi...

Meitä on moneen junaan, joten over and out tältä erää...

Edit: En jaksanut enää laittaa uutta viestiä ketjuun, mutta on hieman kommentoitava tuota ylempää... Niin... Kotelo auki ja omat äänieristeet sisään vaan... Kyllä... Kuulostaa kätevältä ja hemmetin hianolta, mutta mitenköhän frendisi mahtaa käydä jos/kun (riippuu siitä onko optimisti vai pessimisti) boxi kosahtaa ja huomataan, että takuu ei olekaan enää voimassa... Kahden vuoden takuu on aika kallisarvoinen hukattavaksi... Toisaalta käytännön miehet voivat korjata boxinsa itse :D (vitsi vitsi)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pistää oikeen miettimään että millaista ääntä nuo teidän lootat oikein pitää. Omani on pirun kovaääninen, mutta enpä tuota imuri- tai suihkumoottorimäiseksi "ujellukseksi" voisi todellakaan kutsua. En edes hiustekuivaajamaiseksi.

Mutta joo, tälle asialle pitäis näköjään perustaa oma threadi, sen verran tuntuu ihmisillä olevan purettavaa asiasta...

Ei tuo konsolin ääni minuakaan häiritse juuri ollenkaan, mutta joka tapauksessa se on pieni erottava tekijä kilpailijoihinsa verrattuna. Loppujen lopuksi pieni harmi mutta olishan se kiva jos asia olisi mahdollista ratkaista esim. asentamalla iso osa pelistä kiintolevylle. Tuota asiaa olisi kiva kysyä joltakin MS:n asiantuntijalta että olisko se mahdollista ja miksi sellaisesta ei ole ollut vielä puhetta. Luulisi että onnistuisi päivityksellä tuollaisen option mahdollistaminen. Tuulettimen äänihän konsolissa ei ole lainkaan häiritsevä.

Se olisi hieno homma jos pari suosikkipeliään voisi asentaa kiintolevylle jottei DVD:tä tarvitsisi pyöritellä jatkuvasti. Toivottavasti mahdollistuisi edes sitten jos joskus tulee isompia kovoja saataville. Kyllähän sitä 20 GB:n kovollekin menee pari peliä helposti, kyllähän se PS3:ssakin onnistuu vaikka kiintolevytila on halvemmassa versiossa yhtä tiukalla kuin X360:ssä ellei jopa tiukemmassa kun sinne kaiken maailman Linukat voi heittää ja mediat päälle.

PS3:n tapauksessa 20gb ei ole oikein mitään kun pelit asentelevat niitä "latauksen" nopeuttamista helpottavia muutaman gigan tiedostoja kovolle.
Tosin Sony on tehnyt kovon vaihdon niin helpoksi, että varmaan suurin osa PS3:sta tulee olemaan suuremman kovon kanssa varustettu ihan ostohetken jälkeen.
Wii kuitenkin tulee viemään voiton juuri sen takia, että Sony ei vaan yksinkertaisesti tekemään tarpeeksi konsoleita ja niistäkin osa alkaa jäädä hyllyille hinnan takia.
Ensi jouluna varmaankin nähdään tämän konsolisodan ratkaisu!!
Miten alas voi hinnat pistää ja mitä pystytään bundlettamaan siihen hintaan. Sonyn vaan ei välttämättä ole vara laskea hintaa (tai siis jälleenmyyjät eivät välttämättä laske).

Baron sanoi:
Nyt kun hiljaisuus ei ole meriitti eikä mikään, niin alkoi ärsyttämään ja pahasti... No siitä sisuuntuneena kahlasin tämän ketjun sisällön toukokuuhun 2005 saakka ja tämä oli tulos:

Jos hiljaisuus konsolissa on jotain "kivasta lisästä" aina "tärkeään ominaisuuteen" saakka, niin nimi päätyi listaan

Talwar
jryi
BadMF
achiim
Lezlie
Baron
loomis
Nisupulla
Mahewcoro
Dreamfly
pzizu (hiljaisempi toki parempi)
Karvapallo (ei suuri merkitys, mutta iso plussa)
Psyko
OmigauMee
Dr Evil
Paolo
keiu
Hex !?! (Lupaus hiljaisuudesta on kiva lisä, viesti #1537 09-05-2006)
Oliver
¨

Viestien tulkinnassa olin kuitenkin aika kriittinen: jos Boxia syytti äänekkääksi (esim. Hakkiz), muttei kaivannut siitä hiljaisempaa versioita, niin nimi ei päätynyt listaan.

Olisi varmaan voinut pistää viestinumeron noiden kaikkien nimien perään, jotta olisi nähnyt mistä yhteydestä tämän tulkinnan olisi voinut tehdä, mutta Hexin viesti vasta pysähdytti miettimään asiaa uudelleen ja tarkemmin. Siinä vaiheessa alkoi jo kyrsiä sen verran, etten uudestaan alkanut käymään listaa läpi...

No mitä johtopäätöksiä tuosta voi tehdä ? Jaa.. En tiedä... Ehkä vain sen, että hiljaisuudesta on tullut PS2:n slimin myötä arvostettu ominaisuus. Se, että onko siitä myynnin edistämisessä mitään hyötyä, niin en tiedä. Itselleni se, että 360 on talouden äännekkäin laite heti pölynimurin jälkeen, on riittävä syy olla hankkimatta sitä. Vielä... Mutta muistakaa: tämä on vain minun mielipide.

Oho, oletpas vaivaa nähnyt! :)
Itse allekirjoitan tuon äänettömyyden tärkeyden. Omistan ihan hemmetin hyvät surround setit, mutta niitä ei voi luukuttaa, jos avopuoliso nukkuu seinän takana. Silloin pitää pelata hiljaa tai kuulokkeilla (joita en tykkää käyttää). Tällöin konsolin käyntiääni nousee merkittäväksi.
On typerää selittää täällä, että ei häiritse koneen käyntiääni, kun luukutan niin kovalla, ettei puhekaan kuulu. Siis hä? No ei varmaan haittaa niin. Ei varmaan haittaa se naapurin kloppien autotallipunkbändikään siinä vaiheessa? Ennen kuin mennään nukkumaan.

Xbugs sanoi:
Hmmm, mietipä asiaa päinvastoin: ylivoimaisesti suurin osa linkeistäsi johtavat amerikkalaisille sivuille ;) Melkein sama kuin linkittäisi esim. Nokia vs. Sony Ericsson -kännykkäsotakeskustelun argumentit pelkästään ruotsalaisille sivuille. Onko tullut koskaan mieleen, että amerikkalaiset suosivat mielellään omia tuotteitaan?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom