Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Voisiko joku selventää minulle tätä tärinäominaisuuden puuttumista PS3:sta. Onko niin, että Sony on ainut konsolivalmistaja, joka ei ole maksanut jotain lisenssimaksua Immersionille tms? Eikö tärinäominaisuuden voi toteuttaa muutenkin kuin käyttämällä Immersionin tekniikkaa?
Tuskin Nokiakaan maksaa Immersionille siitä, että kännyköissä (akuissa) on tärinäominaisuus.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pako sanoi:
Erittäin huono...hiiri+näppis hc pelaajat tulevat kyykyttämään ja padi porukka jyrätään. IMO ;)

Luultavasti tulee kuitenkin olemaan servuja myös pelkille konsoleille ja pelkille PC pelaajille.

Miten muuten tämä voisi jonkun mielestä huono (kuin että FPS hiiri-näppistelijät vie 10-0)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
No kun linux pyörii ps3:sessa 800mhz pena tehoilla niin voi olla vähän vaikeaa...
PS3-Linuxin suorituskyky on vielä aika jokeri, Sony ei uskaltanut antaa täyttä tukea grafiikkapuolelle, mutta virallisen tuen puuttuminen ei vielä välttämättä estä mitään :D Jos PS3-Linux jää tehoiltaan vaatimattomaksi niin sillä voi silti aina pelata niitä muodikkaita retropelejä, nehän ovat nyt niin muodissa että jotkut ihmiset oikein maksavat niistä :cool:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Esimerkki siitä, mihin Xboxin puolella ollaan menossa: http://www.gametrailers.com/player.php?id=16108&type=wmv

Hyvä vai huono?

Nähtäväksi jää mitä huonoja puolia tämä tuo tullessaan, suuri muutos asioihin tuo aina molempia puolia esiin. Itse katson että kyseessä on ikäänkuin luonnollinen evoluutio pelaamisessa.

PS. kyllä kunnon pädimies pistää hiirinäppis-hemmoille kampoihin. Ääritilanteissa kokenut hiirimies tosin on aika lyömätön:D Tästä tulee niin paljon porua että varmasti annetaan jokin mahdollisuus vaikuttaa asiaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
Luultavasti tulee kuitenkin olemaan servuja myös pelkille konsoleille ja pelkille PC pelaajille.

Miten muuten tämä voisi jonkun mielestä huono (kuin että FPS hiiri-näppistelijät vie 10-0)
Miten se voisi olla hyvä idea ? Ehkä silloin jos itse omistaa myös hiiri-näppis combon, mutta totuus on se, että padilla harva pärjää yhtähyvin.. Ja se ei taasen ole hauskaa ottaa kokoajan turpiin :/
Makuasia ?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dreamfly sanoi:
Voisiko joku selventää minulle tätä tärinäominaisuuden puuttumista PS3:sta. Onko niin, että Sony on ainut konsolivalmistaja, joka ei ole maksanut jotain lisenssimaksua Immersionille tms? Eikö tärinäominaisuuden voi toteuttaa muutenkin kuin käyttämällä Immersionin tekniikkaa?
Tuskin Nokiakaan maksaa Immersionille siitä, että kännyköissä (akuissa) on tärinäominaisuus.

Tämä padin tai ratin tärinäominaisuus(rumble) on yksi asia ja Force Feedback on käytännössä toinen. Immersionilla on joku naurettava paperi kaukaa historiasta jonka perusteella USA:lainen tuomioistuin määräsi monenlaiset tärinätekniikat kuuluvaksi Immersionille. MS hoiti homman heittämällä ilmeisesti hillittömän summan rahaa Immersionille pöydän alta. Sony hävisi oman oikeuskiistansa, päätti olla maksamatta mitään ja otti toisen suunnan. Eihän tämä mitään, mutta nyt huhuillaan että yleiset Force Feedback menetelmät kuuluisi samaan listaan. Tästä en tiedä, on vaan niin uskomatonta jos pitää paikkaansa ja Sonyn autopelit jäävät ilman mitään forceja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Katamarihan oli kehitetty pienellä budjetilla, jonka Namco antoi Keita Takahashille käyttöön tämän ensin esiteltyä heille yksinkertaisen demon konseptista. Sitten pelistä tulikin valtava ilmiö etenkin Japanissa, se oli pari vuotta sitten juuri tätä samaa Brain Training - ja Animal Crossing -sarjaa, joka myi viikosta toiseen normaalien pelitrendien vastaisesti.

Täytyy kyllä sen verran oikaista, että Katamari ei todellakaan ollut mikään myyntihitti. Peli myi avausviikollaan alle 40k ja tippui sen jälkeen nopeasti alle 10k myynteihin, eikä ole myynyt Japanissa vieläkään yli 200k(http://www.vgcharts.org/japgamewk.php?name=Katamari+Damarcy). Joten tyhmää verrata tätä peliä myynneissä todellisiin hitteihin, jotka ovat kumpikin myyneet Japanissa lyhyemmässä ajassa miljoonia kappaleita (BT1 yli 3m ja BT2 4m, AC yli 4m).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Tämä padin tai ratin tärinäominaisuus(rumble) on yksi asia ja Force Feedback on käytännössä toinen. Immersionilla on joku naurettava paperi kaukaa historiasta jonka perusteella USA:lainen tuomioistuin määräsi monenlaiset tärinätekniikat kuuluvaksi Immersionille. MS hoiti homman heittämällä ilmeisesti hillittömän summan rahaa Immersionille pöydän alta. Sony hävisi oman oikeuskiistansa, päätti olla maksamatta mitään ja otti toisen suunnan. Eihän tämä mitään, mutta nyt huhuillaan että yleiset Force Feedback menetelmät kuuluisi samaan listaan. Tästä en tiedä, on vaan niin uskomatonta jos pitää paikkaansa ja Sonyn autopelit jäävät ilman mitään forceja.
Toi ei ole pelkästään huhua, mutta Sony EI saa tehdä mitään sellaista laitetta jossa FF tai rumble tunnistetaan laitteessa eli jos GT5 on FF => Oikeuteen.
Immersion on ostanut aika paljon noita "patentteja" sen jälkeen kun se sai MS:ltä rahaa. Esim. Jokainen PS2 ohjain joka myydään niin kerryttää lisää saatavaa Sonylta. Eli jossain vaiheessa tämä summa OTETAAN Sonylta pakolla, kuitenkin tätä toimenpidettä ei ole vielä pystytty tekemään koska Sony valittaa tuomiosta vielä seuraavat 500 vuotta, vain koska sillä on mahdollisuus valittaa.
Olisivat vaan maksaneet niin kaikilla olisi ollut mukavaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pako sanoi:
Erittäin huono...hiiri+näppis hc pelaajat tulevat kyykyttämään ja padi porukka jyrätään. IMO ;)
Asiahan on juuri toisinpäin, padistit vie ja pc-pellet vikisee. Kysy vaikka Pibeltä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Toi ei ole pelkästään huhua, mutta Sony EI saa tehdä mitään sellaista laitetta jossa FF tai rumble tunnistetaan laitteessa eli jos GT5 on FF => Oikeuteen.

Mielenkiintosta.. onko varmistusta, muuta ku se jonkun SCEA:n hemmon kommentti?

nakkihuuli sanoi:
Asiahan on juuri toisinpäin, padistit vie ja pc-pellet vikisee. Kysy vaikka Pibeltä.

Jos siltä kysytään, se vastaa, että padi on mukavampi, hiiri parempi. Voit vaikka etsiä sen edelliset postaukset aiheeseen liittyen tässä topicissa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Esimerkki siitä, mihin Xboxin puolella ollaan menossa: http://www.gametrailers.com/player.php?id=16108&type=wmv

Hyvä vai huono?
Perseestä.
Ensinnäkin se, että hiiri on tarkempi, kuin padi. Antaa paljon etua räiskinnöissä. Auto peleissä valitsisin kuitenkin padin:p. Toiseksi se, että pelinurkkaus menee uusikisi. Nyt voin vain mennä istumaan nojatuoliin ja ottaa ohjaimen käteen. se siitä. Näppis ja hiiri vaativat alustan, jonkinlaisen joka tapauksessa. Itsellä peliluola on sellainen, etten sinne todellakaan mitään pöytää halua. nautin tyhjästä minun ja näyttölaitteeni välissä. Nyt sitten, jos räiskinnöissä haluat pärjätä, niin tuohon näppis-meininkiinhän se sitten alkaa kallistumaan. Hoh hoijaa. No, eikös se X360 ollutkin PC? Tällä kai halutaan edes auttaa sitä ajattelua? ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Perseestä.
Ensinnäkin se, että hiiri on tarkempi, kuin padi. Antaa paljon etua räiskinnöissä. Auto peleissä valitsisin kuitenkin padin:p. Toiseksi se, että pelinurkkaus menee uusikisi. Nyt voin vain mennä istumaan nojatuoliin ja ottaa ohjaimen käteen. se siitä. Näppis ja hiiri vaativat alustan, jonkinlaisen joka tapauksessa. Itsellä peliluola on sellainen, etten sinne todellakaan mitään pöytää halua. nautin tyhjästä minun ja näyttölaitteeni välissä. Nyt sitten, jos räiskinnöissä haluat pärjätä, niin tuohon näppis-meininkiinhän se sitten alkaa kallistumaan. Hoh hoijaa. No, eikös se X360 ollutkin PC? Tällä kai halutaan edes auttaa sitä ajattelua? ;)

Niin et sitten PS3 kanssakaan meinaa näppis-hiiri komboon siirtyä?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom