Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Samasta syystä, kun isin pitää ostaa uusi avoauto kun naapurin Pertilläkin on? Samasta syystä, kun ne, joilla on enemmän He-Maneja tai Turtleseja, on kovimmat kundit? Samasta syystä, kun GWB säntää Irakiin? No okei, viimeinen ampuu ehkä yli (lause siis, ei GWB), mutta jonkinlainen perustarve ihmisillä näyttää vertailla ja nahistella olevan. Pelialalla kun on vielä totuttu siihen, että markkinajohtajalle tulee eniten (laadukkaita) pelejä, on vielä pelko perseessä, että ei itse pääse parhaisiin peleihin käsiksi. Monilla tämä tulee varmasti alitajuisesti. Kun tähän lisätään vielä massan tyhmyys, yhtälö Internet + anonymiteetti = idiotismi ja vittuilun viihdyttävyys, päästään lopputulokseen konsolisota.

Jos ihmiset eivät olisi luonnostaan sotaisia, olisi hippejä huomattavasti enemmän. Mikäli sotiminen kyllästyttää, ainoa tapa muuttaa asioita on toimia itse toisin. Jokainen vastaa ensisijaisesti itsestään. Toki kaveria voi yrittää opastaa kaidalle polulle, mutta täälläkin on muutama lost cause, joten maailmanparannuksen kohde kannattaa valita tarkoin. :)

On se hienoa, että sentään joku ymmärtää :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No ei siinä olisi mitään kivaa jos me kaikki oltaisiin yhtäkkiä Z:ja ja ylistettäisiin yhteen ääneen Y:tä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

ColdFire sanoi:
On se hienoa, että sentään joku ymmärtää :)

Ja mitäs muuta sitä "kahvitaukojensa" iloksi tekisi, jos ei pääsisi kommentoimaan/lukemaan näitä nokitteluviestejä. :D
Veikkaan, että suurimman osan anonnyyminä kirjoitetut mielipiteet ovat rankasti kärjistettyjä tosimaailmaan verrattuna. Itse en ainakaan tunne ketään, joka jaksaisi kiinnostua/vetää herneitä nenään "in real life" jostain konsolien paremmuudesta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kodor sanoi:
Eipä tämä nykyinen XO ja PS3 "sukupolvi" ole tuonut mitään sellaista pelillistä uudistusta jossa ne tehot olisivat näkyneet muuta kuin ulkonäön puolella.

-Kaupungit eivät ole sen laajempia
-Juonet eivät ole sen parempia
-Pelialueen vapautta ei ole yhtään enempää.
-Fysiikat eivät ole "uudella tasolla"

Onko esim. NHL 08:n tekoäly samaa luokkaa PS2:lla kuin 360/PS3:lla?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Microsoft lähtee puskemaan Jaappanilassa: QJ

"Microsoft Japan is currently working on doubling the number of games that they will release in Japanese shores."
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Minusta on hiukan outoa, että Wiin hankkineet ihmiset yrittävät selityksellä jos toisella saada ns. tehokonsolit, tai pikemminkin niiden pelit, vaikuttamaan turhilta vaihtoehdolta.

Johtuu ihan siitä, että jotenkin ne "tehot" saavat aikaan tavattoman tylsiä pelejä. Jos markkinoille ei olisi tullut Wiitä, olisi PS2 jäänyt viimeiseksi konsolikseni.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Microsoft lähtee puskemaan Jaappanilassa: QJ

"Microsoft Japan is currently working on doubling the number of games that they will release in Japanese shores."
:rolleyes:

Antaa toisten yrittää. Imagokysymyshän tuokin on. Ei kai Microsoft Japanin pomo oikein muutakaan voi sanoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Näemmä makuasioistakin sopii kiistellä. Tylsistä peleistä en tiedä, mutta sen tiedän että
esim. CoD4:n immersiivisyys sai allekirjoittaneen ensimmäisen kerran innostumaan
"perus" sotapelistä.

Kapulatenniksiin ja -keilauksiin kyllästyin parissa minuutissa.

edit: Minulle iso(imma)t fiilikset tuo yksityiskohtien määrä, maailmat jotka tuntuvat todenmukaisilta
ja realistisilta. Jokainen tehonlisäyskierros tuo uskottavampia maailmoja ruudulle ja minulta valuu
kuola.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Tekoäly ei ole pohjimmiltaan mitään muuta kuin sarja if-else-ehtolauseita. Tästä johtuen tekoäly vaatii miestyötunteja, ei megahertsejä.
Toisaalta jokaisen if-elsen suorittaminen vie muutamia kellosyklejä, joten mitä enemmän ympäröiviä tekijöitä otetaan huomioon, sitä enemmän ehtolauseiden käsittely kestää. Ja miten tuota käsittelyaikaa saadaan lyhennettyä? Voin vihjata, että siinä ei auta uudenlainen ohjaus.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
Jep, pelataan Mega Driveä, koska eihän tämä "next-gen" tule koskaan tarjoamaan mitään uutta. Mitä sitä turhaan tehoja lisäämään laitteisiin kun kyllä minä ainakin nautin jo ensimmäisestä Pac-Manista.

Kehitys MegaDrivestä -> PS2 on aika huima. Taas kuin Kehitys PS2 - PS3 on aika olematon (muussa kuin teknisessä mielessä). Pelit eivät ole muuttuneet samalla tavalla kuin tuolla MegaDrive -> PS2 akselilla, jonka välillä 2D peleistä siirryttiin 3D maailmaan.

Mikä on oikeasti sellainen nykypolven uusi peli, joka ylittää pelikokemuksena (muuten kuin graafisena) vanhan genren vastaavan parhaan pelin?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kodor sanoi:
Mikä on oikeasti sellainen nykypolven uusi peli, joka ylittää pelikokemuksena (muuten kuin graafisena) vanhan genren vastaavan parhaan pelin?

No mikä autopeli ylittää pelikokemuksena (muuten kuin graafisena) Megadriven Virtua Racingin? ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Toisaalta jokaisen if-elsen suorittaminen vie muutamia kellosyklejä, joten mitä enemmän ympäröiviä tekijöitä otetaan huomioon, sitä enemmän ehtolauseiden käsittely kestää. Ja miten tuota käsittelyaikaa saadaan lyhennettyä? Voin vihjata, että siinä ei auta uudenlainen ohjaus.

Kokeillaan. Otetaan jokin suuri mahtava PS3 tai XO:n peli jossa on MAHTAVA tekoäly. Syötetään sille pelille graffat vanhasta DOOM pelistä ja kokeillaan ajaa sitä jollain pentium koneella. Riittääkö koneen tehot tuon tekoälyn pyörittämiseen?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mistä näitä aina ryömii... Pelaa vain CoD4:sta DS:llä ja mieti onko sama peli kyseessä kuin XO:lla ja PS3:lla. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Tekoäly ei ole pohjimmiltaan mitään muuta kuin sarja if-else-ehtolauseita. Tästä johtuen tekoäly vaatii miestyötunteja, ei megahertsejä. Näin kärjistetysti. Varsinainen prosessoriteho, johon yleensä tehoilla viitataan, ei ole läheskään niin suuressa osassa kuin tietotaito. Pienemmässä määrin myös muistin lisääminen auttaa, jotta saadaan useamman hahmon prosessit pyörimään.
Ehkä vain ymmärsin väärin, mutta tuolla logiikalla 64:lle voisi tehdä helposti vaikka MGS4:n samanlaisena kuin PS3:lle, jos vaan viitsittäisiin laittaa kehiin tarpeeksi miestyötunteja, näin kärjistetysti. Eiköhän niitä if-else-ehtolauseita mahdu kuitenkin enemmän isompaan tilaan ja eivätköhän ne toimi nopeammin nopeammalla suorittimella.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Unohtakaa jo ne if-elset. :D

Modernien pelien tekoäly vaatii samankaltaista laskentaa 3d-tilassa kuin fysiikka ja grafiikka.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Johtuu ihan siitä, että jotenkin ne "tehot" saavat aikaan tavattoman tylsiä pelejä. Jos markkinoille ei olisi tullut Wiitä, olisi PS2 jäänyt viimeiseksi konsolikseni.
Siis tämä on kyllä aivan käsittämättömän totta. Kaikki pelit mitkä on vaatineet tehoja on olleet tylsiä. Siis kuka haluaa pelata Mass Effectiä, Heavenly Swordia, CoD4:ää, Halo3:a, Unchartedia tai Oblivionia? Ei kukaan, koska ne on tehty tehokkaalle konsolille. Tylsää kuraa.

Noista suurista elämyksistä mikään ei olisi ollut suuri elämys, jos ei olisi ollut tehoja millä kikkailla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kun katsoo kauppojen pelikonsolistandeja, niin itselleni ainakin tulee sellainen vaikutelma, että homma on sitä samaa vanhaa. Samoin kokee varmasti suurin osa ei-HC-pelaaja. Sen sijaan Wii-sports aiheuttaa aivan erilaisen elämyksen. Siinä näkee sen suuren eron.

Mitä tulee nykypelien helppouteen, niin omalla kohdallani se on plussaa. Minulla on yksinkertaisesti niin vähän aikaa panostaa pelaamiseen, että turhaudun, jos en pääse eteenpäin. Pelasin juuri Twilight Princess:n läpi ja kävin jopa kerran netistä katsomassa vihjeen, kun jäin jumiin. Tärkeintä oli, että pääsin eteenpäin ja sain kokea koko seikkailun. Ymmärrän toki niitä, jotka haluavat enemmän haastetta. Vaikeusastemäärittely voitaisiin tehdä paremmin, mutta pahoin pelkään, että pelit tulevat olemaan jatkossakin pääosin helppoja.

Tässä on käymässä kuten Hollywood-elokuville. Pelien tuotanto on kallista, joten tuottajat pelaavat varman päälle ja kokoavat paketin hyväksikoetuista kliseistä. Tästä johtuen sisältö on ohutta ja silmäkarkkia on paljon tarjolla. Trendi oli nähtävissä jo viime sukupolvessa ja tässä sukupolvessa se näyttää vain kiihtyvän, koska PS3 ja XO vaativat entistä enemmän panostusta ja riskiä pelien kehittäjiltä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No eipä ole wii-peleissä uusia ideoita näkynyt. Vanhan toistoa vanhalla grafiikalla ja uudella ohjaimella.

Väitteeni saa todistaa vääräksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kodor sanoi:
Kokeillaan. Otetaan jokin suuri mahtava PS3 tai XO:n peli jossa on MAHTAVA tekoäly. Syötetään sille pelille graffat vanhasta DOOM pelistä ja kokeillaan ajaa sitä jollain pentium koneella. Riittääkö koneen tehot tuon tekoälyn pyörittämiseen?

En tajunnut ollenkaan tämän pointtia.

Sumean logiikan prosessointi ajon aikana on pirun raskasta ja edes nyky-koneet ei riitä prosessoimaan sellaista dataa kun muuttujia tulee paljon (ja niitähän tulee sitä enemmän mitä enemmän fysiikat kehittyy ja mitä enemmän roinaa ruudulla pystytään näyttämään). Siksi PC:lle on esimerkiksi on suunniteltu tekoäly-kortteja, jotka ei tee mitään muita kun laskee näitä "päätöksiä" objekteille ja ajavalle funktiolle. Sama homma pätee fysiikan laskemiselle -> reaaliaikainen laskutoimitus on raskaampi kun itse tapahtuman visuaalinen esittäminen ruudulla.

F.E.A.R on hyvä esimerki tekoälystä jollaista ei ole nähty millään last-gen koneella - ja pelin tekoäly on hillittömän raskas, mutta myös aikas hyvä ja jekku kaveri.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ai niin, saa niillä tehoilla aikaseksi myös hämmästyttäviä fysiikoita! :O

Ei taida kylläkään ihan näiden current-gen-paskojenkaan vääntö piisata. :D
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom