Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kysyntä laadukkaan fps:n perään on melkoisen kova, joten siksi joidenkin silmissä vaatimaton Conduit saa osakseen hehkutusta.

Ja eipä taida Wiillä olla vakavastiotettavaa autopeliäkään, oletuksena että ihan kaikki ei laske
Mario Kartteja vakavasti otettavaksi autopeliksi.

Väitteeni katteeksi lainaus Nintendo Powerista:
"Ferrari Challenge Trofeo Pirelli - If it's a serious racer you seek, this is the best ride in town." - 7.5/10.0
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Autopelit pah... tulisi se uusi F-Zero vaan joskus niin ei tarttis Wiitäkin myydä. Uutta Wipeouttiakin kun saadaan varmasti odotella vielä vuosikaudet.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja eipä taida Wiillä olla vakavastiotettavaa autopeliäkään, oletuksena että ihan kaikki ei laske
Mario Kartteja vakavasti otettavaksi autopeliksi.

Wiillä on Excite Truck, tämän sukupolven (ja vähän useammankin) kovin autopeli. :)

Mutta kuten on mainittu, lisää toki kaivattaisiin. Ei tarvitse olla nippelinvääntösimulaatio, mutta ei välttämättä mikään F-Zerokaan.

Microsoft taas vaikuttaa viimein tajunneen että autopelejä tai ei, XO ei ollut kilpailukykyinen Wiin kanssa, ja nyt on lähdetty aggressiiviseen hintakamppailuun. Uusien hinnanalennusten jälkeen Wiinkin suuntaan on ehkä hitusen enemmän hinnanviilauspaineita, jos XO vaikka ottaisikin yhtäkkiä jalat alleen. Kovin hyviltä eivät mahdollisuudet tosin näytä, ellei Wiin third partyjen syksy osoittaudukin pahaksi flopiksi. Jos Wii-versiot GH4, RB2, CoD5, RR3, Skate It, Shaun White, Sonic Unleashed jne. jäävät kauppojen hyllyille, ja jos Wii Fit sekä Mario Kart Wii löytyy jo tarpeeksi monelta pelaajalta, ja jos Wii Music, Warioland, Disaster ja Animal Crossing sekä LKS, SW Lightsaber Duels, Boogie Superstar jne. eivät kiinnostakaan suurta yleisöä, voi XO:lla olla tilaisuus peitota Wii ainakin jenkkien joulumarkkinoilla. Paljon jossittelua, mutta pienen riskin toisessa ääripäässä on mahdollisuus, että tänä vuonna XO voi jäädä pahasti Wiin jalkoihin, ei vain laitemyynneissä vaan myös multiplatform-peleissä, kun konsolin saatavuuden pitäisi olla viime vuotta parempi ja Wiin pelivalikoima on entistäkin laajempi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eurogamerilta on taas jossain välissä tullut uusi Face Off

Ja jälleen kerran Xbox 360 -versiot peleistä vetävät pidemmän korren.

Unreal Tournament 3 (Julkaistiin boxille myöhemmin, joten vertailu "epäreilua")
-...let's take a look at the 'optimisations' and in this respect, Xbox 360 is demonstrating a clear technical advantage over the PS3 code in several non-critical regards
-The motion blur technique is superior on the Microsoft console and the maps are generally a touch more detailed

The Bourne Conspiracy
-Xbox 360 gets the usual anti-aliasing, which remains curiously absent from the PS3 game.
-Frame-rate is the standard 30fps, while the PS3 version can drop more during intense action, and suffers from a greater degree of screen-tear
- PS3 owners should also be prepared for yet another mammoth installation: 4.6GB this time around, with a 13-minute wait before the game begins in return for only a few seconds' saving with each level loaded.

Top Spin 3
-Owners of Microsoft's kit can at least console themselves with the fact that once more, Xbox 360 emerges triumphant in terms of cross-platform technical performance and does so without the need for a mandatory 3.5GB, seven-minute installation session.
-The ground is lacking an extra layer of texture mapping and is thus less detailed on the PlayStation 3 game
-Overhead and player details are reflected on the ground in the Xbox 360 version of the game, while PS3 owners get absolutely none of that
-Going back to texture detail, the 360 version also has an advantage with regards the player models. They look crisper and more detailed

Iron Man
-...but at least it has the distinction of actually running its 720p graphics at 60 frames-per-second. Well, it does on Xbox 360 anyway. Most of the time.

Battlefield: Bad Company
-Online consensus seems to be that the 360 version is better with reduced screen-tear and more detailed ground textures
-With regards the more detailed ground textures on the 360 game, there is something to this, but it's hardly consistent, and only really relevant at all if you're staring straight down at the ground

-However, DICE's coders are more open than most and they claim that PS3 performance has been substantially optimised. According to posts on the Beyond3D forum from one of Bad Company's developers, the game makes extensive use of the SPUs - everything from animation to the Havoc physics and even the generation of undergrowth are farmed off to PS3's satellite processing units. The result is a game that is pretty much identical to its Xbox 360 sibling.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jahas, MS on saanut vihdoin lisää rautaa myös Japanilan rajalle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ohoh. 1+1=MS ostaa jatkossa lisää JRPG yksinoikeuksia

Ei sillä, että tältä kannalta asiat nytkään olisivat huonosti, mutta hyvä jos jatkossakin näitä roolipelejä Boksilla nähdään ja jos se on Microsoftista kiinni, niin eiköhän niitä nähdäkkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eurogamerilta on taas jossain välissä tullut uusi Face Off

Ja jälleen kerran Xbox 360 -versiot peleistä vetävät pidemmän korren.

Taisi tulla sitten oikea konsoli hankittua third party pelejä silmällä pitäen. Ihmeen paljon vaikeuksia vieläkin on saavuttaa boxin taso monella muulla kuin Sonyn pelitalolla. Eron taitaa selittää sama kehitysaika ja resurssit, jotka ei vaan riitä pleikalla samaan. Taitaa taas ne Sonyn mainostamat tehot jäädä johonkin tulevaisuuteen odottamaan :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?


Tällainen oli odotettavissakin viime aikojen XO:lle positiivisen yhteisvaikutuksen jälkeen. Se myös osoittaa, kuinka Wiin taival Japanissa ei ole suinkaan yhtä helppo kuin länsimaissa. Aivan päinvastoin kuin eräät aikaisemmat kommentit "länsimaisesta pelimausta" olettivat, Wii vetoaa siihen länsimaiseen pelimakuun paremmin kuin japanilaiseen. Vaikka se onkin myydyin kotikonsoli Japanissa, ei pelimyynneissä ole ollut samanlaista monipuolisuutta kuin länsimaissa. Keskustelussa aiemmin mainituista Wiin syksyn peleistäkin suurin osa ellei suorastaan valtaosa on länsimaisia pelejä, osaksi multiplatformien voimin.

Japanissa Wii sen sijaan joutuu puolustamaan paikkaansa kannettavia konsoleita vastaan, ja kun julkaisulistasta poistetaan länsimaiset pelit, ei Wiin syksy Japanissa näytä yhtä ruusuiselta kuin etenkin Amerikassa ja myös Euroopassa pelivalikoiman suhteen. Odotettavissa on samanlainen notkahdus kuin viime vuonna, ja tällä kertaa Wiin pelastajaksi odotetaan Wii Musicia - mutta vetoaako se japanilaiseen makuun?

Muita merkittäviä japanilaisia julkaisuja ovat lähinnä Tenchu 4, Little King's Story ja ehkä Castlevania Judgment, vaikka Castlevania-sarja ei ole koskaan ollut japanilaisten erityisessä suosiossa. Pientä apua Wiille Japanissa voi antaa, jos roolipelit Rune Factory Frontier ja Arc Rise Fantasia osoittautuvat odotettua menestyksekkäämmiksi. Kuitenkin esimerkiksi The Last Remnant saattaa nostaa XO:n jälleen Wiin yli, jos Wiin menekki Japanissa jatkaa samaa alaspäinsuuntautuvaa syystrendiä kuin tällä hetkellä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itse asiassa Knight pääsisi takaisin foorumeille jos haluaisi. Käykääpä katsomassa hänen profiilia ;)

No johan pomppii :eek: Taisi olla jotakuinkin Suomen oikeuskäsityksen mukainen elinkautinen, armahdus optiolla :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Olipa hyvä viikko ostaa japsikone. Voi lastenlapsille kertoa 50 vuoden päästä, että oli tekemässä historiaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sonya jaksetaan aina syyttää huijauksesta, kun kyse on pelien garfiikan tasosta. Esimerkiksi Killzone 2:sta esitetyt screenshotit ovat kuitenkin aina napattu sillä 1280x720 resolla, millä pelinkin on luvattu pyörivän.

Gears of War 2:n kuville ei tunnu mikään riittävän kun toukokuun ekat kuvat oli napattu kehitystyökaluilta 2935x1684 resoluutiolla ja nyt syyskuussa on päästy jo 5120x2880 tasolle. Tuolla resoluutiolla valmis peli pyörinee 60 freimiä viikossa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sonya jaksetaan aina syyttää huijauksesta, kun kyse on pelien garfiikan tasosta. Esimerkiksi Killzone 2:sta esitetyt screenshotit ovat kuitenkin aina napattu sillä 1280x720 resolla, millä pelinkin on luvattu pyörivän.

Gears of War 2:n kuville ei tunnu mikään riittävän kun toukokuun ekat kuvat oli napattu kehitystyökaluilta 2935x1684 resoluutiolla ja nyt syyskuussa on päästy jo 5120x2880 tasolle. Tuolla resoluutiolla valmis peli pyörinee 60 freimiä viikossa.

Veitpä sanat suustani. Tuollaisella resuluutiokikkaululla saadaan toki nostettua hypeä, mutta lopputulos on kuitenkin se sama, kun peli pyörähtää käyntiin konsolissa: "mitä ihm... eihän tää näytä ollenkaan siltä, mitä niissä messuvideoissa".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No jos noin paljon ahdistaa, niin kannattanee katsella niitä julkaistuja virallisia gameplay videoita... Kertoo varmaan enemmän kuin tuhat kuvaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No jos noin paljon ahdistaa, niin kannattanee katsella niitä julkaistuja virallisia gameplay videoita... Kertoo varmaan enemmän kuin tuhat kuvaa.

Ei nuo messuvideot minua haittaa, koska osaan suhtautua niihin niin, ettei valmis peli välttämältä näytä ihan tältä. Ainoa asia, mikä niissä rasittaa on se, että jotkut tulevat tänne linkittämään niitä ja huutamaan "tää multiplattari näyttääkin paremmalta mun konsolilla kuin sun!" tai että "tää meidän yksinoikeuspeli tulee näyttämään paljon paremmalta kuin teidän yksinoikeuspeli!".
Siis onhan tämä konsolisota, mutta nämä jutut on niitä, mitkä kuuluu sinne hiekkalaatikolle ja ala-asteikään, kun huudettiin, että "mun äiskä/iskä on paremmassa työpaikassa kuin sun".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Gears of War 2:n kuville ei tunnu mikään riittävän kun toukokuun ekat kuvat oli napattu kehitystyökaluilta 2935x1684 resoluutiolla ja nyt syyskuussa on päästy jo 5120x2880 tasolle. Tuolla resoluutiolla valmis peli pyörinee 60 freimiä viikossa.

Etteivät vain kuule olisi niitä printtimedialle tarkoitettuja kuvia, ihan samanlaisia pukataan ulos kaikista peleistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei nuo messuvideot minua haittaa, koska osaan suhtautua niihin niin, ettei valmis peli välttämältä näytä ihan tältä. Ainoa asia, mikä niissä rasittaa on se, että jotkut tulevat tänne linkittämään niitä ja huutamaan "tää multiplattari näyttääkin paremmalta mun konsolilla kuin sun!" tai että "tää meidän yksinoikeuspeli tulee näyttämään paljon paremmalta kuin teidän yksinoikeuspeli!".
Siis onhan tämä konsolisota, mutta nämä jutut on niitä, mitkä kuuluu sinne hiekkalaatikolle ja ala-asteikään, kun huudettiin, että "mun äiskä/iskä on paremmassa työpaikassa kuin sun".

PS3_pelaaja multiplatformit on parempia XO:lla joten miksi totuus satuttaa? Ja onko virallisten promokuvien linkittely nyt jotenkin kiellettyä?

Exlusiveista sen verran, että molemmilla puolilla on näitä "epäonnistuneita" pelejä joita on provottu hirveän hyvillä kuvilla ja todellisuus on ollut ihan toista. Niin MGS4 kuin Halo3 (ehkä Halo3:n oli "törkeämpi" ylitys aiheeseen koskien), Lairista puhumattakaan. Videoista saa paremman kuvan ja jos esim. kyseessä on jatko-osa kuten GoW2:sen tapauksessa niin ekaa peliä pelannut osaa jo maalaisjärjellä odottaa ehkä vain pientä parannusta.

Monihan perustelee PS3:sta paremmilla grafiikoilla joten onko tämä "kettuilu" siis luettavissa vain PS3 puolen yksinoikeutena? Itsekin olet tainnut näin tehdä vai olenko väärässä?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom