Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No siis LBP on varmaan tosi iso juttu PS fänböylle. Meille muille se peli on aikalailla täyden pelin hinnalla myytävä kenttäeditori...

Ja homma olisi varmaan toisin päin, jos kyseinen peli olisi tullut yksinoikeudella boksille :D

Olen todella innostunut LBP:stä, mutta ei jumalauta että alkaa senkin hypetys paukkumaan joillakin yli. "Videopelien seuraava evoluutioaskel" blaa blaa. Jos kuitenkin odotettaisiin sitä julkaisua ensin. Toinen mikä kyrsii on säkkipojan ulkoasu ja se kamala irvistely joka videossa. Ei tuosta miksikään karismaattiseksi maskottihahmoksi ole sitten millään.

Silti day one. :D

PS: Olen valmis muuttamaan mielipidettäni beta-avaimesta.

No siis LBP on varmaan tosi iso juttu PS fänböylle. Meille muille se peli on aikalailla täyden pelin hinnalla myytävä kenttäeditori...

Eipä tämä boxilla olisikaan mahdollinen. Tehot jne. rauta asiat sivuuttaen, PS3n online systeemi mahdollistaa sen mikä LBPsta tekee niin hyvän. Live on niin suljettu osasto kuin olla voi ja sinne päästäkseen pitää vielä maksaa erikseen.

Pyh, isompi juttu LBP on pelaajille kuin Wiin kapula.

Kertokaas nyt mikä siinä on niin ihmeellistä? Ja mikä siinä on niin uutta? Kun noita tasohyppelyitä on nähty ennenkin. Ja muokattavia kenttiä (ainakin PCllä).

EDIT. En nyt sano että se mitenkään huono peli olisi. Tämän sukupolven top5 tasohyppelyissä luultavasti. Mutta tuo hype on SMG:n tapaan aivan ylilyötyä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Eipä tämä boxilla olisikaan mahdollinen. Tehot jne. rauta asiat sivuuttaen, PS3n online systeemi mahdollistaa sen mikä LBPsta tekee niin hyvän. Live on niin suljettu osasto kuin olla voi ja sinne päästäkseen pitää vielä maksaa erikseen.
Boxin tehoilla peli kaunistuisi kuten muutkin pelit, Liveen saa serverit hostaamaan
käyttäjän tekemiä kenttiä kuten mihin tahansa verkkopalveluun ja maksullisuus pitää
kammottavimmat lapset poissa.

Kaikki tämä on tietysti pelkästään akateemista, koska Boxilla pelataan vähän muunlaisia pelejä.

Kiinnostava kirjoitelma HC-konsolisodasta; The Battlle fot the Hardcore.
Kuin olisi itse kirjoittaittanut. (Kirjoitus on oikeasti sävyltään neutraali, siitä löytää jokaisen puolen edustaja aihetta optimismiin.)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Boxin tehoilla peli kaunistuisi kuten muutkin pelit, Liveen saa serverit hostaamaan
käyttäjän tekemiä kenttiä kuten mihin tahansa verkkopalveluun ja maksullisuus pitää
kammottavimmat lapset poissa.

Kyllä ne kammottavimmat lapset on kuuleman mukaan pelaamassa siellä Liven puolella ;) Vai että kaunistuisi Boxin tehoilla? Kuules nyt, johan se on moneen kertaan todettu monestakin osoitteesta, että PS3:lla sitä tehoreserviä on, X360 taas pyörii jo ylärajoillaan. Mutta voithan sä toki pönkittää täällä itseluottamustasi ylistämällä. Mua muuten kiinnostaisi tietää, että mitä PlayStation/Sony on sinulle tehnyt, kun elämäntarkoituksesi tuntuu olevan se, että saat täällä haukkua kyseistä konsolia ja lafkaa milloin mistäkin. Suosittelisin kovasti, että harkitsisit ihan oikean elämän hankkimista, siis sellaista, mitä löytyy konsolien ja netin ulkopuolelta ;)

Kyllä ne kammottavimmat lapset on kuuleman mukaan pelaamassa siellä Liven puolella ;)
Paradoksi.

Vai että kaunistuisi Boxin tehoilla? Kuules nyt, johan se on moneen kertaan todettu monestakin osoitteesta, että PS3:lla sitä tehoreserviä on, X360 taas pyörii jo ylärajoillaan
:D

Mua muuten kiinnostaisi tietää, että mitä PlayStation/Sony on sinulle tehnyt, kun elämäntarkoituksesi tuntuu olevan se, että saat täällä haukkua kyseistä konsolia ja lafkaa milloin mistäkin.
No avaudutaanpa:
Silloin kun PS3 oli olemassa vasta paperilla, sai 360 niin paljon lokaa niskaan että oikein v*tutti.
Ihmesupertietokoneen piti tulla ja polkea MS:n uutuus lokaan ja p*skoa päälle.
Nyt kun hype on (enimmäkseen) karistettu ja totuus on tullut ilmi, voi leppoisin mielin nauraa takaisin, korkojen kera. ;)

Suosittelisin kovasti, että harkitsisit ihan oikean elämän hankkimista, siis sellaista, mitä löytyy konsolien ja netin ulkopuolelta ;)
Oikeaa elämää minulla on sen verran liikaakin että välillä tuntuu ettei aika riitä.
Siksi on mukavaa vaihtelua pysähtyä hetkeksi teelle/kahville ja tulla tänne viihdyttämään itseään ja karibua.

*Ja takaisin remontoimaan*

Kyllä ne kammottavimmat lapset on kuuleman mukaan pelaamassa siellä Liven puolella ;) Vai että kaunistuisi Boxin tehoilla? Kuules nyt, johan se on moneen kertaan todettu monestakin osoitteesta, että PS3:lla sitä tehoreserviä on, X360 taas pyörii jo ylärajoillaan. Mutta voithan sä toki pönkittää täällä itseluottamustasi ylistämällä. Mua muuten kiinnostaisi tietää, että mitä PlayStation/Sony on sinulle tehnyt, kun elämäntarkoituksesi tuntuu olevan se, että saat täällä haukkua kyseistä konsolia ja lafkaa milloin mistäkin. Suosittelisin kovasti, että harkitsisit ihan oikean elämän hankkimista, siis sellaista, mitä löytyy konsolien ja netin ulkopuolelta ;)

Miksihän luet edes tätä koko ketjua? Jos et pysty lukemaan tätä ketjua kirjoittamatta "vastinetta" jokaiseen PS3-vastaiseen viestiin, niin voisitko tehdä palveluksen ja jättää vaikka koko tämä viestiketju lukematta - kait ymmärrät mikä on tämän ketjun tarkoitus? Voin postata sinulle myös linkkejä foorumeille, joilla bashataan PS3:a 10x pahemmin kun tässä ketjussa jos syysi lukea on "puolustaa PS3:a". Mutta alkaa olla todella rasittavaa lukea etenkin viestejä joiden sisältö kohdistuu johonkin tiettyyn käyttäjään (Paolo), ja joka menee johenkilökohtaisuuksien puolelle elämien hankkimiseen ja itseluottamuksen arvostelun osalta, eikä itse asiaan josta hän linkkejä laittaa. Kontribuutiota omasta takaa kehiin!

Paradoksi.

:D

No avaudutaanpa:
Silloin kun PS3 oli olemassa vasta paperilla, sai 360 niin paljon lokaa niskaan että oikein v*tutti.
Ihmesupertietokoneen piti tulla ja polkea MS:n uutuus lokaan ja p*skoa päälle.
Nyt kun hype on (enimmäkseen) karistettu ja totuus on tullut ilmi, voi leppoisin mielin nauraa takaisin, korkojen kera. ;)

Oikeaa elämää minulla on sen verran liikaakin että välillä tuntuu ettei aika riitä.
Siksi on mukavaa vaihtelua pysähtyä hetkeksi teelle/kahville ja tulla tänne viihdyttämään itseään ja karibua.

*Ja takaisin remontoimaan*

Kiitoksia Paolo vastauksistasi :) Ikävää, jos X360:n alkuajoilta sinulla tuollaisia kokemuksia. Ikäväähän se toki on, että tuollaista mollaamista tapahtuu, vaikka X360:n kohdalla se yksi asia olikin, mistä ihan oikeutetustikin nostettiin meteli. Tosin siinäkin rajansa kaikella ja menihän sekin överiksi.
Mutta se ei varmaan ollut Sonyn vika? Tai kenenkään tällä forumilla kirjoittavan vika? Minusta olet varsin fiksu kaveri ja osaat hienosti perustella kantojasi näillä piiriasioihin liittyvillä faktoilla, mutta se dissaaminen saa vaan itseni suuttumaan. Mukavampi olisi vertailla asioita sillä tavalla toista mollaamatta. Otetaanpa esimerkki: "Hei tää uusi mun konsolin peli näyttääkin hyvältä, tosi hyvältä(jätetään tässä pois se vertaus, että parempi kuin sun konsolin se ja se peli)". Ja vielä avoimempaa mieltä osoittaisi se, että voisi rehellisesti myöntää jonkun toisen konsolinkin jonkin pelin miellyttävän silmää, itseä miellyttää X360:n Forza2, jonka haluaisin itsellenikin, mutten raaski ostaa toista konsolia vain sen takia.
Hyvää remontoimispäivää sinulle ja nautitaanhan molemmat konsoleistamme ja peleistämme ja yritetään olla suututtamatta toisiamme täällä :)

Miksihän luet edes tätä koko ketjua? Jos et pysty lukemaan tätä ketjua kirjoittamatta "vastinetta" jokaiseen PS3-vastaiseen viestiin, niin voisitko tehdä palveluksen ja jättää vaikka koko tämä viestiketju lukematta - kait ymmärrät mikä on tämän ketjun tarkoitus? Voin postata sinulle myös linkkejä foorumeille, joilla bashataan PS3:a 10x pahemmin kun tässä ketjussa jos syysi lukea on "puolustaa PS3:a". Mutta alkaa olla todella rasittavaa lukea etenkin viestejä joiden sisältö kohdistuu johonkin tiettyyn käyttäjään (Paolo), ja joka menee johenkilökohtaisuuksien puolelle elämien hankkimiseen ja itseluottamuksen arvostelun osalta, eikä itse asiaan josta hän linkkejä laittaa. Kontribuutiota omasta takaa kehiin!

No älähän nyt. Ei minulla ole tarkoitus puollustella, vaan keskustella asioista täällä. Kuten tuossa edellisessä viestissäni mainitsin, olisi mukavaa, jos täällä voisi esittää asioita ja vertailuja objektiivisesti, tietentahtoen dissaamatta muita. Tottakai aina tulee esille, mikä on kunkin kirjoittajan suosikki, mutta se toisten laitteiden haukkuminen tietentahtoen ei ole kovin järkevää ja osoittaa vain kirjoittajan kypsyyttä.

Mutta alkaa olla todella rasittavaa lukea etenkin viestejä joiden sisältö kohdistuu johonkin tiettyyn käyttäjään (Paolo), ja joka menee johenkilökohtaisuuksien puolelle elämien hankkimiseen ja itseluottamuksen arvostelun osalta, eikä itse asiaan josta hän linkkejä laittaa. Kontribuutiota omasta takaa kehiin!

Olen täsmälleen samaa mieltä. Enpä muista olenko aikaisemmin tänne kirjoitellut mutta kuitenkin pistän nyt jotain. Itse omistan vain Ps3 mutta minulla on myös kokemusta xbox 360 ja liven käytöstä. Erittäin hyvä palvelu mutta yksinkertaisesti pelitarjonta oli liian räiskintäpainotteista minulle. Toisekseen, little big planet ei ollut tuleva muille kuin ps3 joten pistin konsolin vaihtoon ja nyt on varsin kiva fiilis pelitellessä little big planetin Betaa. Tänään siinä tosin ilmeni jotain häikkää palvelimen puolelta. Toivottavasti asia korjaantuu ja pääsee taas pelittämään tauottomasti tätä hassun hauskaa peliä! :D

Minusta Paolon kommentit ovat olleet todellakin oikein fiksuja. En näe itsekään mitään syytä miksei LBP voisi hyvinkin pelittää boxilla, mutta yhdestä pelintekijöiden haastattelusta päätellen sitä ei ainakaan tässä nykyisessä muodossa sille voisi mitenkään kehittää. En tiedä sitten miksi. Soisin kyllä että mahdollisimman moni voisi tätä peliä pelata. Minä en halunnut ruveta jatkuvia nettipeli maksuja maksamaan boxilla, joten siirryin ps3 puolelle senkin takia. Eihän normi peleissä PC puolellakaan jotka sisältävät nettipeli ominaisuuden, tarvitse maksaa jatkuvia kuukausi maksuja, jos ei oteta nyt mukaan jotain Wowia, joka on pelkäksi nettipeliksi tarkoitettu. Maksan mielelläni hyvästä pelistä sen kertamaksun, mutta siihen se sitten saa jäädä. Xboxin tarjonta oli muutenkin liikaa "ammutaan kaikilta päät irti" tyylistä , enkä löytänyt yksinkertaisesti enää mitään edes sille tulevaisuudessa tulevaa peliä, jonka takia olisin pitänyt konsolia nurkissani pölyttymässä. Minun mielestäni siis ps3 vetää pisimmän korren ainakin tässä taloudessa. Tällaista täältä. Jatkakaa muut olkaa hyvä :D

En näe itsekään mitään syytä miksei LBP voisi hyvinkin pelittää boxilla, mutta yhdestä pelintekijöiden haastattelusta päätellen sitä ei ainakaan tässä nykyisessä muodossa sille voisi mitenkään kehittää.

Jaadijaadijaa. Ainahan jokainen kehittäjä kehuu konsolia, jolle he yksinoikeudella kehittävät. LBP:n ja monien muidenkin kohdalla suurin ja varmaan ainoa syy miksei peli toimisi Xboxilla on blu-ray ja pakkaamattomat tiedostot. Nämähän ne levyn täyttävät. Pakkaamalla peli mahtuisi varmasti DVD:lle ja olisi siten mahdollinen XO:lla. Eikä muuten kukaan huomaisi eroa.

Minä en halunnut ruveta jatkuvia nettipeli maksuja maksamaan boxilla, joten siirryin ps3 puolelle senkin takia. Eihän normi peleissä PC puolellakaan jotka sisältävät nettipeli ominaisuuden, tarvitse maksaa jatkuvia kuukausi_maksuja, jos ei oteta nyt mukaan jotain Wowia, joka on pelkäksi nettipeliksi tarkoitettu.

Kuka maksaa kuukausi kerrallaan? Vuodeksi Liveä n. 30:lla ei ole paha. En usko, että kukaan joutuu jostain luopumaan jos maksaa kerran 12kk:ssa 32 vai 33:ako se nyt oli? Monilla on tietty periaate, ettei nettipelistä makseta kun ilmaiseksikin saa pelata toisella konsolilla ja PC:llä. En kyllä itse maksaisi PSN:stä, sillä siellä ei juuri pelikavereita ole, enkä edes aktiivisesti pelaa mitään PS3:n nettipeliä. XO:lla taas viikottain pelitunteja kertyy 5-10. Ja juu, perheellisillä ei olekaan niin paljon aikaa pelata. Tää on kaikki jo käyty läpi.. :rolleyes:

LBP:n ja monien muidenkin kohdalla suurin ja varmaan ainoa syy miksei peli toimisi Xboxilla
LBP:n kohdalla suurin syy on Microsoftin tarve hallita täydellisesti kaikkea Livessä liikkuvaa sisältöä. Little Big Planetia ei voisi toteuttaa, koska sillä luotuja kenttiä ei saisi koko muun yhteisön vapaasti latailtavaksi. Johan tämä nähtiin Unreal Tournament III:n kanssa.

Olen täsmälleen samaa mieltä. Enpä muista olenko aikaisemmin tänne kirjoitellut mutta kuitenkin pistän nyt jotain. Itse omistan vain Ps3 mutta minulla on myös kokemusta xbox 360 ja liven käytöstä. Erittäin hyvä palvelu mutta yksinkertaisesti pelitarjonta oli liian räiskintäpainotteista minulle. Toisekseen, little big planet ei ollut tuleva muille kuin ps3 joten pistin konsolin vaihtoon ja nyt on varsin kiva fiilis pelitellessä little big planetin Betaa. Tänään siinä tosin ilmeni jotain häikkää palvelimen puolelta. Toivottavasti asia korjaantuu ja pääsee taas pelittämään tauottomasti tätä hassun hauskaa peliä! :D

Minusta Paolon kommentit ovat olleet todellakin oikein fiksuja. En näe itsekään mitään syytä miksei LBP voisi hyvinkin pelittää boxilla, mutta yhdestä pelintekijöiden haastattelusta päätellen sitä ei ainakaan tässä nykyisessä muodossa sille voisi mitenkään kehittää. En tiedä sitten miksi. Soisin kyllä että mahdollisimman moni voisi tätä peliä pelata. Minä en halunnut ruveta jatkuvia nettipeli maksuja maksamaan boxilla, joten siirryin ps3 puolelle senkin takia. Eihän normi peleissä PC puolellakaan jotka sisältävät nettipeli ominaisuuden, tarvitse maksaa jatkuvia kuukausi maksuja, jos ei oteta nyt mukaan jotain Wowia, joka on pelkäksi nettipeliksi tarkoitettu. Maksan mielelläni hyvästä pelistä sen kertamaksun, mutta siihen se sitten saa jäädä. Xboxin tarjonta oli muutenkin liikaa "ammutaan kaikilta päät irti" tyylistä , enkä löytänyt yksinkertaisesti enää mitään edes sille tulevaisuudessa tulevaa peliä, jonka takia olisin pitänyt konsolia nurkissani pölyttymässä. Minun mielestäni siis ps3 vetää pisimmän korren ainakin tässä taloudessa. Tällaista täältä. Jatkakaa muut olkaa hyvä :D

Onhan boksille tullut Tales Of Vesperiat sun muut japsiropet. Itse ainakin kiitän MS:a siitä että on alkanut tulemaan muitakin nimikkeitä kuin sitä pelkkää räiskintää, vaikka sitä(kin) tuleekin paljon pelattua. Fable 2:sta odotan myös innolla vaikka ykkösestä en niin perustanutkaan. Yksioikoiset kommentit siitä että boksille ei tule muuta kuin räiskintää on lähinnä harhaoppia. :)

Sitten paolon ristiretkeen. Minusta on miellyttävää lukea välillä niitäkin kommentteja, (siis _PERUSTELTUJA_ jopa) että miksi se X0 on ns. voittajakonsoli. Pääsääntöisesti Jäsen-P kuitenkin perustelee ihan oikeasti sen mitä eroja on, miksi jossakin asiassa X0 on edellä. En ymmärrä miksi jotkut tuosta suuttuu, kun kuitenkaan Paolo ei mene henkilökohtaisuuksiin. Olettaen tietysti että joku ei elä PS3:n kanssa symbioosissa tai pidä muuten vain sitä parhaana kaverinaan. ;) Muistakaahan, että konsolin valmistaja ei ole kenenkään kaveri. Kyllä valmistaja aina muistaa suihkauttaa sitä ureaa silmään.

LBP:n kohdalla suurin syy on Microsoftin tarve hallita täydellisesti kaikkea Livessä liikkuvaa sisältöä. Little Big Planetia ei voisi toteuttaa, koska sillä luotuja kenttiä ei saisi koko muun yhteisön vapaasti latailtavaksi. Johan tämä nähtiin Unreal Tournament III:n kanssa.

Niin no joo. Toi unohtui. Onhan MS tosin ennenkin höllännyt nuoraa joidenkin (typerien) rajoitustensa kanssa. Arcade-pelien koko jne. No sama se, kun ei LBP:ia nähdä XO:lla.

Nintendo tuli, nintendo voitti. Se on tärkeintä. Itsellä tällä hetkellä kaksikko Wii + Xbox 360, joten pääsen pelailemaan aika lailla kaikkia prhaita pelejä. (MGS4 ei kiinnosta)

Toivottavasti Nintendo vie seuraavankin.

Onhan boksille tullut Tales Of Vesperiat sun muut japsiropet. Itse ainakin kiitän MS:a siitä että on alkanut tulemaan muitakin nimikkeitä kuin sitä pelkkää räiskintää, vaikka sitä(kin) tuleekin paljon pelattua. Fable 2:sta odotan myös innolla vaikka ykkösestä en niin perustanutkaan. Yksioikoiset kommentit siitä että boksille ei tule muuta kuin räiskintää on lähinnä harhaoppia. :)

No juu. Onhan noita toki, mutta ne ei nyt varsinaisesti kiinnostanut. Varsinkaan Fable 2. Toiseksi: Edunvalvojani ei sallinut pitää molempia konsoleita, joten piti ostaa joko ps3 ja luopua boxista tai pitää vain boxi. Päädyin ensimmäiseen vaihtoehtoon enkä ole sitä katunut tähänkään asti :D Hieno masiina ja onhan siinä vielä Blu-ray. Nyt vain pitää saada hommattua teräväpiirto televisio niin tuotakin levyformaattia voi testata.

Ainoa mikä hiukan tietty kyrsii on se että Remedyn Alan Wake tulee vain tietsikalle ja boxille, mutta hommaan sen sitten kun saan paremman tietsikan kasattua itselleni. Tällä vanhuksella ei mitään nykypelejä pelitellä :D Onneksi Little big planet kuitenkin tuo niin ison hymyn kasvoille ettei tuollaista yksinpeli seikkailu räinää jää kaipaamaan. Jesh! Pian pääsee pelittämään valmista versiota ja rakentelemaan omaa älyvapaata ensimmäistä kenttää! :D

Ja homma olisi varmaan toisin päin, jos kyseinen peli olisi tullut yksinoikeudella boksille :D

Kaikki eivät ole kuitenkaan noin kaksinaamaisia... Mutta joo... Tuntuu todella että konsolisota on saavuttanut todellisen aallon pohjansa. Toivottavasti täältä vielä noustaa, sillä joskus tätä on ollut ihan tosissaan hauska lukea ja kommentoida.

Ei enää...

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom