Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Ei ole kyllä pahan hintainen tuo Vii, about 8e :D
Hell, tostahan sais vallan mainion joululahjan joillekki pikku skideille mille ei nyt viitti 250 euron lahjaa ostaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitä putkijuoksuihin ja näihin arvosteluhottiksiin (Halo 3, Bioshock etc.) tulee, se on ongelma, mikä johtuu kuluttajien kysynnästä, mutta myös nykyisen konsolisukupolven kustannuksien suuruudesta. Ei ole enää varaa tehdä kovin montaa hutia, ennen kuin pelijulkaisija on talousvaikeuksissa. Putkijuoksut eivät ole musta millään tavalla haluttavia pelimuotoja, koska juuri tätä konsolisukupolvea varten mainostettiin suuria vapaita maailmoja, missä saa seikkailla ihan miten haluaa. Joissakin peleissä se on tehty fiksulla ja näyttävällä tavalla, kun taas joissain on onnistuttu kiertämään idea tarpeeksi miellyttävällä tavalla.

Itse putkijuoksun voi tehdä hyvin tai huonosti. Moni peli on jäänyt pelaamatta juuri sen takia, kun peli ei tarjoa putken lisäksi paljon muuta. Halo kolmosen yksinpeli meni jo enemmän nostalgian voimilla, koska peliä oli pelannut ihan ekasta lähtien. Bioshock vaikuttaa joltain aivan uskomattomalta ei niinkään itse pelattavuuden, vaan tarinan ja tunnelman osalta. Myös Eternal Sonata onnistui yllättämään miellyttävällä tavalla, vaikka pelissä ei juurikaan voi liikkua kuin yhteen suuntaan (olen pelannut vain demoa).

Aina voi tehdä sen, minkä kuluttajana voi ja äänestää lompakollaan putkijuoksuja vastaan. Moni muukin asia olisi paremmin, jos tuota oikeutta käytettäisiin laajemmin :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mindfield sanoi:
Mitä putkijuoksuihin ja näihin arvosteluhottiksiin (Halo 3, Bioshock etc.)

Lasketaanko putkijuoksuiksi myös R&C:t, Mario Galaxyt, Unchartedit, Metroid Primet, JRPG:t sun muut, vai ovatko tämän genren pelit kaikki X0 pelejä?

Minulle kiitos jatkossakin pelejä juonella ja tarinalla. Hiekkalaatikkokin on ihan hauska genre, mutta se ei vaan sovi kaikkeen, eikä mielestäni ole edes mikään itseisarvo.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Ensimmäisiä vertailuvideoita Burnout Paradisesta.

Lisää vertailua.

Taas kerran värimaailmassa eroja, boksiversiossa enemmän kontrastia.
Tuon videon perusteella pleikkaversio kadottaa kaukaisten kohteiden yksityiskohtia
sumuun, katsokaa horisontissa olevaa vuorta.

Ainakin boxiversio pyörii äskeisen kokeilun perusteella uskomattoman sulavasti,
varmasti myös pleikkaversio.

edit: linkki korjattu

Kiitti noista kuvista... Omasta mielestä tossa boksi kuvissa turhan paljon kontrastia. Ottaa vähän ilkeesti silmään ja vaikutti myös yllättävän pahasti valaistukseen. PS3 versiossa tota kontrastia ei niin paljon, joka omasta mielestä hyvä. Tietenkin, jos oikein ilkee haluu olla, niin vois kutsuu PS3 versioo haalistuneeksi.

Muuten en huomannut noissa oikein mitään eroo. Toisin, kun FPS peleissä, niin tässä ei voi painautua ihan seinään kiinni, niin ei huomaa pintakuvioinnin eroja. Tarkkuus siis jota kuinkin molemmissa versioissa sama. Vaikka PS3 versio omasta mielestä paremman näköinen, niin erot sen verran pieniä, että osassa kuvista en meinannut sitä "rajaa" löytää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Taannoisessa avautumisessani siis tuo 80-luku piti olla 90-luku... aika metka moka kun itse en ollut pelejä vielä 80-luvulla nähnytkään :rolleyes:

Ja Edgehän on tunnettu massoja ja myyntejä kumartelevista mielipiteistään. Eiku hetkinen...

Korjattu ettei totuus unohdu.

Tuon EoJ vitsin pitää kuolla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Rapala sanoi:
Pisti vähän miettimään kun eilen tuli taas leikittyä tuolla wii sportsilla, siinä ei taida oikeasti olla mitään väliä mihin/millaisella liikeradalla sillä ohjaimella huidot.

en tiedä ymmärsinkö oikein, mutta wiisportsin pelit toimivat liikkeentunnistuksella, eikä tuolla IR:llä. on siis aivan sama missä asennossa tai missä paikkaa pelaat. peli tunnistaa liikkeestä missä asennossa ja paikassa kapula on. eli esim keilauksessa jos pidät ohjainta valmiina ylhäällä, ja nouset vielä ylemmäksi, peli tunnistaa sen kuin olisit nostanut ohjaimen alhaalta ylös.

ja jos taas tarkoitit esim tennistä, niin sitähän ei ole ohjelmointu niin että pelaaja löisi sillä liikeradalla kuin sinäkin, pois lukien se että kummalta puolelta lyödään. vaan peli perustuu ajoitukseen, eli lyö vasemmalle puolelle tulevaa palloa aikaseen se lähtee oikealle, kun taas myöhempi lyönti lyö pallon vasemmalle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
Lasketaanko putkijuoksuiksi myös R&C:t, Mario Galaxyt, Unchartedit, Metroid Primet, JRPG:t sun muut, vai ovatko tämän genren pelit kaikki X0 pelejä?

Olen ymmärtänyt että näitä ei voi laskea mukaan, peli on räiskintä tai putkijuoksu vain XO:lla. Samat, tai muuten vain vastaavat pelit PS3:lla ja Wii:llä ovat rooli- ja seikkailupelejä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Japanese hate Wii third-party titles?

Japan continues to boggle my mind with their lack of interest in Wii software. Take a look at these horrendous first-day sales for these new software launches.

Chocobo Mystery Dungeon: 30k (30% sell-through)
NiGHTS: 7k (10% sell-through)
SC Legend: 5k (10% sell-through)
WE LOVE GOLF: 4k (10% sell-through)
Shikigami no Shiro III Wii: 500

http://gonintendo.com/?p=31655

Wiin heikoista 3rd-party myynneistä on puhetta riittänyt jo jonkun aikaa ja ei näytä Japsilandiassa menevän ihan nappiin nuo myynnit. Ei nuo megapelejä ole, mutta silti
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei Japanissa myy enää mitkään konsolipelit. Japani on paska maa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Ei Japanissa myy enää mitkään konsolipelit. Japani on paska maa.

Äijä on kyllä katkeroitunut aika pahasti tosta japanilaisten ostokäyttäytymisestä ;)

edit: typo
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Äijä on kyllä katkeroinut aika pahasti tosta japanilaisten ostokäyttäytymisestä ;)
No onhan tuo kohtuu kauheaa!Mieti, jos täällä euroopassa ja jenkeissä myynnit olisivat samanlaisia. Puistattaa ihan miettiä pelialan tulevaisuutta sellaisen jälkeen;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Äijä on kyllä katkeroinut aika pahasti tosta japanilaisten ostokäyttäytymisestä ;)

No aika totta joo. :D

Siellä myy vaan nykyään sellanen paska, että eipä tässä enää kohta nähdä mitään järkeviä japanilaisia pelejä. Sieltä on kuitenkin tullut aika paljon omia suosikkipelejä ja nyt kun ne ei myy, joutuu japsikehittäjät kehittämään joko japanilaisten makuun eli kaikkia läppäpelejä tai sitten vääntämään jotain länsimaiseen makuun ja niistä nyt tulee niin väkisinväännettyjä ja koomisia tuotoksia ettei niitä pelaa edes pakotettuna.

Japsit on pahempia trendihoroja ku hurrit.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Wiin heikoista 3rd-party myynneistä on puhetta riittänyt jo jonkun aikaa ja ei näytä Japsilandiassa menevän ihan nappiin nuo myynnit. Ei nuo megapelejä ole, mutta silti


Joo, näyttää tuo olevan trendi japanissa, vain todella isot sarjat ja oudot/uudet jutut myy paljon. Joku resident evil myy nimellään ja WiiFit uudella ideallaan hyvin, muut jää nuolemaan näppejään. Jenkeissä ja eurolandiassa menee "konservatiisivempi" kama paremmin kaupaksi.

Edittiä:

Konservatiivisempi=perinteiset pelit tässä tapauksessa
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitäs tuo sellthrough sitten tarkoittaa? Onko esim. Chocoboa toimitettu kauppoihin vain 90 000 kappaletta, joista 30 % meni ensimmäisenä päivänä?

point sanoi:
ja jos taas tarkoitit esim tennistä, niin sitähän ei ole ohjelmointu niin että pelaaja löisi sillä liikeradalla kuin sinäkin, pois lukien se että kummalta puolelta lyödään. vaan peli perustuu ajoitukseen, eli lyö vasemmalle puolelle tulevaa palloa aikaseen se lähtee oikealle, kun taas myöhempi lyönti lyö pallon vasemmalle.

Ei pelkästään ajoitukseen vaan kyllä se lyönnin muoto ja suuntakin oikeasti vaikuttavat, näin pystyy tekemään esim. nostoja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Mitäs tuo sellthrough sitten tarkoittaa? Onko esim. Chocoboa toimitettu kauppoihin vain 90 000 kappaletta, joista 30 % meni ensimmäisenä päivänä?

Jeps, näin olen ainakin itse käsittänyt.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Ei pelkästään ajoitukseen vaan kyllä se lyönnin muoto ja suuntakin oikeasti vaikuttavat, näin pystyy tekemään esim. nostoja.

no siis joo, jos lyö alhaalta ylös tulee korkea ja ylhäältä alas tulee matala, mutta eipä oikeestaan muuten (eikä tarvitsekkaan).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Japanilaiset pelinkehittäjät ovat tämän miehen mukaan pienessä lirissä. Tämä yhdistettynä japanilaisten laimeaan perinteisten pelien ostointoon voidaan tulkita siten että japanilainen peliala on muutosten kourissa.


Japanese development "in trouble", says Silent Hill dev
Monday 17-Dec-2007 12:01 PM Producer Akira Yamaoka voices concern about how the Japanese are going to keep up with the US
11 Comments
The "graphical and technical" abilities of western developers have surpassed that of Japanese developers according to Silent Hill 5 producer and composer, Akira Yamaoka, who says "Japan is in trouble."

Yamaoka, who is currently working on SH5 with US-based developer, The Collective, is impressed by western development techniques. "They're very advanced," he said of his team.

"There are of course advantages and disadvantages, but overall, I'm really impressed with the American staff and their technology," he told Game Developer magazine (via QJ.net).

Advertisement:
"Their graphical and technical ability is amazing. There's a huge leap, actually," he said, adding rather sinisterly: "I look at what American developers are doing and I think wow... Japan is in trouble." Why? Is Godzilla coming?

We take one look at Gran Turismo 5 Prologue and think there's nothing wrong with Japanese technology.

Lähde
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mielenkiintoista, X360 saattaa olla syyllinen omituisiin langatonta kommunikaatiota vaivanneisiin häiriöihin lähettämällä erittäin voimakkaita signaaleja koko 2.4GHz taajuusalueella. Luulisi, että tuollaiset olisi tulleet esiin FCC:n ja muiden maiden viranomaisten testeissä, vai mahtaako kyseessä olla vain viallinen laite? Artikkelin perusteella tulos oli sama useammalla laitteella.

http://www.networkworld.com/
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hartzu sanoi:
Mielenkiintoista, X360 saattaa olla syyllinen omituisiin langatonta kommunikaatiota vaivanneisiin häiriöihin lähettämällä erittäin voimakkaita signaaleja koko 2.4GHz taajuusalueella. Luulisi, että tuollaiset olisi tulleet esiin FCC:n ja muiden maiden viranomaisten testeissä, vai mahtaako kyseessä olla vain viallinen laite? Artikkelin perusteella tulos oli sama useammalla laitteella.

http://www.networkworld.com/
No huhhuh!Jos tuo on totta, niin aika pieniltä tuntuvat kaikki Xbugsin kaivamat Sonyn mokat!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hartzu sanoi:
Mielenkiintoista, X360 saattaa olla syyllinen omituisiin langatonta kommunikaatiota vaivanneisiin häiriöihin lähettämällä erittäin voimakkaita signaaleja koko 2.4GHz taajuusalueella. Luulisi, että tuollaiset olisi tulleet esiin FCC:n ja muiden maiden viranomaisten testeissä, vai mahtaako kyseessä olla vain viallinen laite? Artikkelin perusteella tulos oli sama useammalla laitteella.

http://www.networkworld.com/

Joo, varsinkin yhdysvalloissa sekä X0:t että WLANit ovat niin harvinaisia vehkeitä, että ihan hyvin ongelma on voitu huomata vasta nyt, kun WLAN ja XO kohtasivat ensimmäistä kertaa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom