Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Elikkäs pienoinen varmistus asiaan. Eli omistan AKG K530 normi kuulokkeet ilman mikkiä ja mikkinä toimisi tuollainen halppis pöytämikki. Saanko siis toimimaan peliäänet ja voicet kuulokkeihiin hommaamalla usb-äänikortti, kytkemällä sihen mikrofoonin ja kuulokkeet liitän töllööni? Kiitos ja kumarrus.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + Delta Sinovoice USB-äänikortti

Tuli tämmönen härpäke vastaan. DealExtreme: $3.40 USB Sound Adapter
Onko kenelläkään tietoa että toimiiko ihan moitteettomasti? Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista!

Tuotteen kommenteissa lukee, että pitäisi toimia. Hintaa on posteineen 2,20€, joten ei siinä nyt juuri ehdi takkiin tulla vaikkei toimisikaan. Veikkaisin, että käytännössä mikä tahansa USB-äänikortti pelaa jos se ei vaadi ajureita.

EDIT: Tuli tilattua tuollainen ihan testin vuoksi kun piti tilata muutakin Dealextremestä. Nyt tuon hinta on tuolla $3,14, joten hintaa jäi kaikki 2,19€ posteineen. Ilmoittelen toiminnasta kunhan saan vehkeen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + Delta Sinovoice USB-äänikortti

Tuotteen kommenteissa lukee, että pitäisi toimia. Hintaa on posteineen 2,20€, joten ei siinä nyt juuri ehdi takkiin tulla vaikkei toimisikaan. Veikkaisin, että käytännössä mikä tahansa USB-äänikortti pelaa jos se ei vaadi ajureita.

EDIT: Tuli tilattua tuollainen ihan testin vuoksi kun piti tilata muutakin Dealextremestä. Nyt tuon hinta on tuolla $3,14, joten hintaa jäi kaikki 2,19€ posteineen. Ilmoittelen toiminnasta kunhan saan vehkeen.

Jokos tämän sait?
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + Delta Sinovoice USB-äänikortti

Tuli tämmönen härpäke vastaan. DealExtreme: $3.40 USB Sound Adapter
Onko kenelläkään tietoa että toimiiko ihan moitteettomasti? Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista!

Kuten ylläolevista viesteistä nokkelimmatpokkelimmat voi päätellä, tilasin kyseisen äänikortin pari viikkoa takaperin. Tänään se sitten saapui. Laatikko on varsin vaatimaton eikä sisällä muuta kuin pelkän pulikan. Tökkäsin vehkeen pleikkariin ja pleikkari otti sen vastaan mukisematta. Testasin laitetta Plantronics GameCOM 1 -headsetillä ja ah tuota autuutta. Hyvin pelaa. Nyt vain vielä pitää hommata jostain jatkojohto kuulokejohdolle vahvistimeen, ettei tartte venyttää tai aina siirrellä noita kamoja.

Hintaa ko. vehkeelle tuli 2,19€ posteineen.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Noni nyt vasta ihan pihalla olen... Mihin tuollaista äänikorttia tarvitaan? Eikö riitä että on kuulokemikrofoni jossa USB jonka pystyy laittaa pleseen kiinni? Olen toivomassa joulupukilta sellaista ja ajattelin katsella täältä mikä olisi hyvä, mutta kaiken lukemani jälkeen tuntuu todella monimutkaiselta. :confused:
Nyt pari kysymystä

1)Jos ostan PC:lle tarkoitetun kuulokemikrofonin sellaisen missä on ööö... sellainen metallinen pää :D (toivoittavasti tajusitte) tai sit USB, toimiiko se ps3:lla?

2) Jos toimii niin pystyykö kuulokkeen johdon ja plesen väliin laittaa adapterin jotta saisi tungettua sen siihen USB paikkaan, jonka jälkeenkin toimisi kunnolla?

3)Jos PC:n kuuloke toimii kuuluuko vain siitä mikistä äänet ettei telkusta kuulu mitään vai että telkusta kaikki paitsi oman ja muiden äänet?

4)Sääkö säädettyä niin että kuuluu ainoastaa kuulokkeista mutta ei telkusta tai vain puhe kuulokkeista ja muut äänet telkusta?

Sen tiedän että useimmissa peleissä saa asetuksista vaihdettua että kuuluuko pelin äänet kovalla verrattuna kuulokkeeseen. Varmasti tulee lisää kysymyksiä jos saan noihin vastaukset, mutta pitänee lukea vielä nuo 4 ensimmäistä sivua jos vaikka siellä olisi jotain.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + Delta Sinovoice USB-äänikortti

Eikö yksinkertaisempaa olisi ostaa tällainen.. Vai aioitko todellakin kuunnella peliäänet myös tuon monokuulokkeen läpi?

BT-mikki ei oikein sovi kuulokkeiden kanssa korville. Peliäänet normikuulokkeista ja voicet sitten tuosta mononapista joka on korvassa. Saa samalla voicelle oman voluumisäädön.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + Delta Sinovoice USB-äänikortti

BT-mikki ei oikein sovi kuulokkeiden kanssa korville. Peliäänet normikuulokkeista ja voicet sitten tuosta mononapista joka on korvassa. Saa samalla voicelle oman voluumisäädön.

Nappi korvassa kuulokkeiden alla kuulostaa kyllä melkoiselta ratkaisulta verrattuna normaaliin headsettiin ja tuohon kahen euron usb-kilkkeeseen. Jokainen tavallaan. :)
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Creative Fatal1ty Gaming Headset
1) Jos nuo kuullokkeet ostaa ne tukee PS3/PC? right?
2)PC:llä kuuluu kuulokkeista puhe ja peliäänet? right?
mutta miksi tuohon pitäisi ostaa tuo USB äänikortti? Se oli ainoa asia joka jäi vaivaamaan minua? Saako sillä myös peliäänet kuulokkeisiin ettei kuulu TV sisäisistä kaiuttimista?
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Creative Fatal1ty Gaming Headset
1) Jos nuo kuullokkeet ostaa ne tukee PS3/PC? right?
2)PC:llä kuuluu kuulokkeista puhe ja peliäänet? right?
mutta miksi tuohon pitäisi ostaa tuo USB äänikortti? Se oli ainoa asia joka jäi vaivaamaan minua? Saako sillä myös peliäänet kuulokkeisiin ettei kuulu TV sisäisistä kaiuttimista?

1. Toimii, mutta muista ostaa 3,5mm plugilla olevat kuulokkeet, että saat ne telkkariin ja tuohon usb äänikorttiin kiinni. Näitä saa usbinakin(näin olin katsovani, vai oliko joku versio 2 kuulokkeista?)

2. Tottakai kuuluu, miksi ei kuuluisi?

Tarvitset sen äänikortin vain ja ainoastaan PS3 varten. Laitat usb äänikortin PS3 kiinni, siihen tökkäät näistä kuulokkeista sen mikin johdon. Tämä äänikortti tarvitaan siis siihen, että sinun puheesi saadaan PS3 asti ja sieltä sitten muiden kuuluviin.

Sitten vielä tökkäät kuulokkeista sen toisen plugin telkkariin/vahvariin tai mistä ikinä peliäänesi kuuluvatkaan.

Toivottovasti tämä auttoi. Ja saa joku nyt korjata koska itse ymmärsin asian olevan näin ja äänikortinkin tilasin jo.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

1. Toimii, mutta muista ostaa 3,5mm plugilla olevat kuulokkeet, että saat ne telkkariin ja tuohon usb äänikorttiin kiinni. Näitä saa usbinakin(näin olin katsovani, vai oliko joku versio 2 kuulokkeista?)
Mitäs tuolla tarkoitat? Pitää varoa etten osta USB vai että kannattaa ostaa sellaiset? :cool:
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Mitäs tuolla tarkoitat? Pitää varoa etten osta USB vai että kannattaa ostaa sellaiset? :cool:

Niin siis jos tahdot saada toimimaan systeemin PS3 niin sinun pitää ostaa sillä 3,5mm stereoplugilla olevat kuulokkeet eikä USB kuulokkeita. 3.5mm plugi on siis tämä ihan normaali kuulokeplugi.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Onko sillä äänikortilla väliä onko se 7.1, 5.1 tai mikä vaan kunhan se on usb ja siinä on äänelle ja puheelle se paikka?
Kun luin tätä aihetta jossain luki siitä, mutta en enään löydä sitä kohtaa joten päätin kysäistä.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Ostin eilen nämä kuulokkeet ja hienosti toimii.

Kuulokkeet ovat ne, joissa ei ole USB-liitäntää.

USB-äänikortiksi valikoitui
DeLOCK Sound 7.1 - Verkkokauppa.comista hintaan €15.90
Tuo äänikortti sattui olemaan ainoa Verkkokaupan hyllyssä tarjolla ollut malli.

Äänikortti tulee PS3:n asetuksiin näkyviin niin kuin pitää, eli mikrofoni toimii. Peli- ja puheäänet kuuluvat suoraan televisiosta kuulokkeisiin.
Eilisen ensimmäisen session jälkeen olen ostokseeni erittäin tyytyväinen. Välillä on vaikea saada puheesta selvää, jos muuta melua on pelissä paljon. Mutta kaiken kaikkiaan tämä paketti oli juuri sitä mitä kaipasin.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Välillä on vaikea saada puheesta selvää, jos muuta melua on pelissä paljon.

Tämä havainto kaipaa vielä vähän enemmän testausta, mutta tänään kokeilin kun BFBC2:ta pelailtiin squadissa, että pudotin itse pelin ääniä pienemmälle ja sitten sieltä mihin kuulokkeet tulivat kiinni, niin ääniä vastaavasti kovemmalle. Näin vaikutti että olisi kuulunut muiden puheet paremmin. Täytyy ensi kerralla pudottaa vielä vähän lisää, että asia varmistuu.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Aattelin täs aihees kysyä vaikken PS3:n kans tätä headsettiä käytä.

Elikkäs kaveri valitti, että sen ääni kaikuu ja sitten kun pelataan niin se kuulee myös mun peliäänet, joten kysymys on että onko tää vika vaan mun kuulokkeis vai onko muilla samanlaista ongelmaa?

Vähän kyllä ihmettelin tuota koska jos otan kuulokkeet pois päästä niin en kuule ku ihan pienen äänen, joten sais olla aika herkkä mikki että ottais sen äänen.
Kokeelimpa tuos sitte laittaa musiikkia soimaan kuulokkeista ja nauhotin samalla. Sitten kun kuuntelin pätkän niin kuulu yllättävän hyvin se musiikki.

Itte sillä kaverilla on jokku kympin halppiskuulokkeet enkä mä kuule mitään muuta ku sen puheen, joten musta tuntuu että nää mun Fatal1tyt on vialliset.
 
Ylös Bottom