Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Onkos muuten muilla ollut sellaista onkelmaa, kun mulla, elikkäs kun pistän volyymin XMB:stä vitoselle niin silti kaikki aina valittelevat että puhun liian hiljaa, ongelma ratkeaa ainoastaan sillä, että pistän mikin alahuulen päälle... Siis melkein suuhun, ja toi mua just ärsyttää ja kun illalla kun täällä koisataan, niin ei oikein voi huutaakkaan, että muut kuulevat :(

Joku sanoi aikanaan jossain että tuolla ei ole enää mitään merkitystä. Tuolla XMB:n kautta mikin volakan säädössä. Kuulema jonkun päivityksen jälkeen se on aina (oliko se nyt) 1:ssä tai 3:ssa. En sitten tiedä onko kiveen hakattu tieto.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Joku sanoi aikanaan jossain että tuolla ei ole enää mitään merkitystä. Tuolla XMB:n kautta mikin volakan säädössä. Kuulema jonkun päivityksen jälkeen se on aina (oliko se nyt) 1:ssä tai 3:ssa. En sitten tiedä onko kiveen hakattu tieto.
Vain PS3:n virallista headsetiä käytettäessä mikin äänenvoimakkuus on asetettu kiinteästi asentoon 3. Kaikilla muilla vehkeillä asetus toimii nykyäänkin normaalisti.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Yleensä lähes äänikortti kuin äänikortti toimii jos se ei vaadi ajureita, mutta mitään 7.1 ääntähän ei saa ulos tuosta PS3:n USB-paikasta. Se riippuu sitten tuosta äänikortista, että miten se toimii muilla äänillä. Periaatteessa tuon kanssa voi olla jopa riski, että se on "liian monipuolinen", eikä toimi. Itse en välttämättä tuota uskaltaisi tilata ilman, että tietäisi etukäteen, että se varmasti toimii.

Elikkä sitten tämmönen varmaanki 26575 - Terratec SoundSystem - Verkkokauppa.com

tai tämä

https://www.sekatavarakauppa.fi/fi/...USB/Äänikortit/182/USB+-+headset-sovitin/7187

Mites sitten säädetään mikin volyymiä sielt XMB valikosta mistä normaalistikkin vai?
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Ostakaapa pojjaat kunnon kuulokkeita älkääkä syöttäkö rahojanne joillekkin "pelikuuloke" valmistajille. Ne on tehty halvoista komponenteista ja rikkuvat täten helposti. Äänenlaatu ei ole mitään verrattuna kunnon stereokuulokkeisiin, jotka ovat myös parmepia pelaamiseen kuin nämä feikki "surround" kuulokkeet. Aito surround tila on mahdotonta tehdä kuulokkeisiin varsinkin kun ne ovat niin pieniä, niiden pitäisi olla huoneen kokoiset että tila voisi onnistua. Ihmisen aivot pystyvät tulkitsemaan Stereo kuulokkeita paljon paremmin (lähinnä siksi että meillä on kaksi korvaa eikä 6 tai 8, joka on kaiuttimine määrä feikki kuulokkeissa), digitaalisesti luotu surround tila niin mikään ei voi toimia parmemin. Jos löytyy vahviatin tai hyvä äänikortti niin vielä parmepi. Suosikaa merkkejä kuten Sennheiser, AKG jne. laatu todellakin paljon parempaa ja saa jopa halvemmalla.

Itse suosittelisin hankkimaan HD555 kuulokkeet sennheiseriltä ja lykkäämään ne vahvariin kiinni, jos sellainen löytyy. Parempaa äänisysteemiä ei voi saada konsoleille. Itse sanoisin että unohtakaa kokonaan merkit Sharkoon, Steelseries, Turtle Beach, Trittons, Astro jne.

Jos nyt joku on hakemassa loistavaa äänisysteemiä pleikkarille ja on hieman enemmän rahaa niin ostakaa kylkeen Astrolta A40 Mix Amp jonka avulla voitte siis säätää askeleiden kovuutta yms. Toki loistavat kuulokkeet ovat jo sinällään tarpeeksi, mutta älkää nyt ostako kuulokkeita hiirimattojen valmistajilta.

:)

Edit:
Älkää siis ostako mitään kuulokkeita joissa on ainoastaan USB liitäntä, varsinkin kun ostatte näitä halppis äänikortteja. Suosikaa normi audiliitäntäisiä kuulokkeita jotka saa suoraan lykättyä vahvariin tai telkkariin.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Itse suosittelisin hankkimaan HD555 kuulokkeet sennheiseriltä

Onkos herralla ko. kuulokkeet? olisi kiva nääs kuulla mielipiteitä (myös muiltakin käyttäjiltä) nuista kuulokkeista. Ei ne ny nii järin kalliit ole :p :D
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Itsellä on Sennheiseriltä halvemmat mallit juuri nyt, mutta noi on tiedettävästi hinta/laatu suhteeltaan ihan parhaat kuulokkeet juuri nyt. Seuraavat mallit menevät reippaasti satasen yli ja erot eivät ole isoja. En ole koskaan kuullut keltään asiantuntevalta henkilöltä huonoa palautetta kuulokkeista, osta ihmeessä ja jos vahvari löytyy kotoa niin vielä parmepi.

Äänenlaatu on näissä sata kertaa parempi kuin missään "peli-surround" kuulokkeissa ja kuulet askeleet erinomaisen hyvin (myös Dead Silence ja Ninja Pro, jos lisäät äänen voimakkuutta). Noissa siis ei ole mikkiä mukana koska ne on ensisijaisesti tarkoitettu studio käyttöön mikä kertookin jo kuulokkeiden laadusta. Mutta jos Bluetooth tai joku clippimikki löytyy niin se riittää. Itse käytän bluetooth mikkiä kaulalla itse tehdyssä "korussa" nauhasta. Varmista vain että TV:ssä on se kuulokeliitäntä jossei vahvaria löydy. Jos joku pelaaja täytyy sanoa joka käyttää niin Junnu ja monet muut ainakin lukuisien PC ammattilaisten lisäksi.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Mites sitten säädetään mikin volyymiä sielt XMB valikosta mistä normaalistikkin vai?

Sieltä juuri.

Aito surround tila on mahdotonta tehdä kuulokkeisiin varsinkin kun ne ovat niin pieniä, niiden pitäisi olla huoneen kokoiset että tila voisi onnistua.

... ja lykkäämään ne vahvariin kiinni, jos sellainen löytyy. Parempaa äänisysteemiä ei voi saada konsoleille.

Hold Your horses! Miten olisi monikanavainen ääni stereokuulokkeista? DSPeaker-HeaDSPeaker kuulokejärjestelmä

Saattaapi olla, että moista kapistusta olen päässyt testaamaan ;)

Muuten olen täysin samoilla linjoilla kanssasi. Itselläni on AKG:n parin vuoden takaiset lippulaivaluurit, jotka hankin musiikin kuuntelua varten, mutta käytän niitä myös pelatessa. Sitten on Zalman ZM-MIC1 klippimikki (~10€) ja TerraTecin Aureon Dual USB-äänikortti. Ei onkelmia.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Sieltä juuri.



Hold Your horses! Miten olisi monikanavainen ääni stereokuulokkeista? DSPeaker-HeaDSPeaker kuulokejärjestelmä

Saattaapi olla, että moista kapistusta olen päässyt testaamaan ;)

Muuten olen täysin samoilla linjoilla kanssasi. Itselläni on AKG:n parin vuoden takaiset lippulaivaluurit, jotka hankin musiikin kuuntelua varten, mutta käytän niitä myös pelatessa. Sitten on Zalman ZM-MIC1 klippimikki (~10€) ja TerraTecin Aureon Dual USB-äänikortti. Ei onkelmia.

Oma pointti oli lähinnä, että nämä kuulokkeet jotka mainostavat olevansa 5.1/7.1 surround kuulokkeita ovat täyttä humpuukia. Paras mahdollinen tapa luoda surround tila on digitaalisesti eikä konkreettisesti kuten näissä "surround" kuulokkeissa on yritetty tehdä laittamalla headsetin sisään monia kaiuttimia, ei toimi.

Eli jos nyt oikeasti haluaa saada kunnon surround tilan digitaalsiesti niin ostakaapa kylkeen kunnon vahvari joka tukee 5.1 surround tilaa. Ja kaikista tärkeintä, ostakaa stereo kuulokkeet eikä näitä "surround" kuulokkeita, ainoa tapa miten voi saada hyvin toimimaan. Jos nyt ei löydy vahvaria eikä rahaakaan siihen niin ostakaa pelkät laadukkaa stereo kuulokkeet, tällä hetkellä Sennheiser HD555 on varmasti parhain vaihtoehto kohtuuhintasista kuulokkeista.

Zalman mikki on oikein loistava valinta ja ostakaa se jos ei erillistä mikkiä löydy. Oma pointti oli siis unohtakaa kokonaan nämä "pelikuulokkeet/headsetit" ja syöttäkää ne rahat mielummin laadukkaille valmistajille kuten Sennheiser, AKG jne. Jos haluaa saada lisää tilan tuntua tai surround tilan niin vahvari tai kunnon äänikortti kylkeen. Ainakin FPS peleissä tilan tunnun saa ihan ilman mitään vahvareitakin mutta vahvari usein vahvistaa sitä.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Fedurre, saako noista kuulokkeista kuulumaan myös puheäänen samaan aikaan?
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit


Niin, en tiedä huomasitko, mutta olin samaa mieltä kanssasi siitä, että kunnon valmistajan kuulokkeet pieksevät nämä pelikuulokkeet mennen tullen. En vain ollut samaa mieltä siitä, että paras tapa kuulokkeiden kanssa on normaali stereoääni. En tiedä luitko tuosta HeaDSPeakerista ja sen toiminnasta, mutta sitähän ei voi millään tavalla verrata näihin normaaleihin 5.1/7.1 kuulokkeisiin. Se liitetään ihan normaaleihin stereokuulokkeisiin ja toiminta perustuu pään liikkeiden seurantaan. Kannattaa lukea tuolta sivuilta ensinnäkin tuo linkki minkä laitoin ja sen lisäksi samoilta sivuilta vielä teknologia osastosta HeaDSPeakeria koskeva osio, niin pääsee perille laitteen toimintaperiaatteesta.

Timppa, puheääni tulee samoin kun periaatteessa missä tahansa kuulokkeissa. Eli jos sinulla menee ääni telkkariin tai vahvistimeen, kytket kuulokkeet telkkariin/vahvistimeen ja PS3:n asetuksista laitetaan puheäänet kuulumaan oletusjärjestelmälaitteen kautta. Asia on käsitelty tässäkin threadissa monta kertaa, ensimmäisestä postauksesta lähtien ;)
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Minulle ainakin riittää nuo steelseries siberiat. Tarpeeks hyvin kuulee suunta ääniä vaikka ei ole vahvistinta. stereoissa vain kiinni, ja mukana tuli hyvä oloinen mikkikin niin eipä ole valittamista.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Vompatti luin kyllä mutta itsellä on vielä epäilyksiä tuon kaltaisiin laitteisiin. Stereo kuulokkeet ovat jo pelkästään oikein hyvät pelaamiseen mutta jos nyt haluaa saa enemmän irti niin sitten vahvistin/äänikortti/tai tuo vempele.

Toki saa Timppa, ja peliäänet myös mikä on se pääidea. :D Ääniasetuksista sisääntuloksi mikkisi mitä ikinä käytätkään ja ulostuloksi oletusjärjestelmälaite (TV jossa kuulokkeesi ovat kiinni/vahvistin jossa kuulokkeet ovat kiinni ja joka on kytketty PS3:een).

Ihan hyvät ovat siberiatkin tosin et pysty hyödyntämään kaikkia ominaisuuksia täysin konsoleilla. En itse kutienakan ostaisi niitä koska Steelseries valmistaa pääasiassa hiirimattoja eikä kuulokkeita. Laatu ei ole niin taattua.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Osaisko joku sanoa (tai edes arvata) toimiiko tämän mukana tuleva äänikortti PS3:sessa? Luultavasti toiminta riippuu ihan siitä, että vaatiiko äänikortti asennettavia ajureita?
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Ei toimi toi äänikortti tai siis siitä ei ole himpun vertaa apua koska PS3 ei tuo 7.1 ääniä. Ostakaapa nyt vaan ne Sennheiserit tai AKG:t noiden ylihinnoitettujen kuulokkeiden sijasta. Äänenlaatu on kuin toisesta maasta jos niin teette.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Ei toimi toi äänikortti tai siis siitä ei ole himpun vertaa apua koska PS3 ei tuo 7.1 ääniä. Ostakaapa nyt vaan ne Sennheiserit tai AKG:t noiden ylihinnoitettujen kuulokkeiden sijasta. Äänenlaatu on kuin toisesta maasta jos niin teette.

Tai voisit perustaa oman ketjun vaikka näille Sennheisereille? Kaikille tuli varmasti selväksi kuinka mahtavat nuo kuulokkeet ovat. Tässä ketjussa keskustellaan kuiteskin Fatal1tyn ylihinnotelluista ( n.39 euroa ) kuulokkeista ja niiden kanssa käytettävistä äänikorteista. : )
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Itse suosittelisin hankkimaan HD555 kuulokkeet sennheiseriltä ja lykkäämään ne vahvariin kiinni, jos sellainen löytyy. Parempaa äänisysteemiä ei voi saada konsoleille. Itse sanoisin että unohtakaa kokonaan merkit Sharkoon, Steelseries, Turtle Beach, Trittons, Astro jne.
Ihan asiaa. Ittellä oli sennin HD555, nyt audio technican ath ad-700, a40 mixamp ja zalmanin mikki tosin xboxilla pelaan. A40 mixampilla ei voi säätää askelten kovuutta, vain peli ja chatti volumea.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Ei toimi toi äänikortti tai siis siitä ei ole himpun vertaa apua koska PS3 ei tuo 7.1 ääniä. Ostakaapa nyt vaan ne Sennheiserit tai AKG:t noiden ylihinnoitettujen kuulokkeiden sijasta. Äänenlaatu on kuin toisesta maasta jos niin teette.
Hyvin tuo tuntuu pelaavan. Ja olen sen verran homekorva että en luultavasti huomaisi eroa 70€ ja 120-150€ (HD555, tosin lisää tähän vielä äänikortti + mikki) kuulokkeissa.
 
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Hyvin tuo tuntuu pelaavan. Ja olen sen verran homekorva että en luultavasti huomaisi eroa 70€ ja 120-150€ (HD555, tosin lisää tähän vielä äänikortti + mikki) kuulokkeissa.

Ooks ostanut jo sen kortin? ja onks sul kuulokkeet ja mikki kii siin kortis. vai kuulokkeet tv/stereois
 
Ylös Bottom