Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset + USB-äänikortit

Tuota, tuohan on ihan 8 gigan USB-muistitikku, eikä mikään USB-äänikortti.

No voisitko kenties linkittää jonkun äänikortin. Ja mites toi äänikortti toimii. Täs ku ollaan kavereiden kaa perustamassa klaanis, niin noi fatalityt olis ihan jees. Kiitos

Vastaus: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Päätin nyt kuitenkin tarjota täyden palvelun ja etsiä tässä ketjussa olleet USB-äänikortit, jotka käyttäjät ovat itse todenneet toimiviksi. Jos tästä postauksesta olisi vaikka jotain hyötyä myöhemminkin.

Ei ainakaan hinnan kiroissa ollut ja onpahan sitten noistakin jotain haukuttavaa:
18655 - Verbatim Light Weigh - Verkkokauppa.com

Tilasin tällaisen palikan Fatal1tyjen seuraksi, raportoin joskus kun saapuu, että toimiiko
vai menikö 3,5 euroa hukkaan..

DealExtreme: $4.36 USB 3D Sound Dongle Green

juhuri toteaa myöhemmin, että toimii.

Seuraavassa postauksessa (88)TT toteaa, että toimii.

USB-äänikortiksi valikoitui
DeLOCK Sound 7.1

Äänikortti tulee PS3:n asetuksiin näkyviin niin kuin pitää, eli mikrofoni toimii.

Ollos hyvä. Oli siellä muutama muukin, mutta niissä ei linkit enää toimineet.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Lainaus:
Viestin lähetti alunperin Tunnettu
Hyvin pelittää myös tällä usb-äänikortilla joka tuli hankittua Biltemasta. Tuotenro 23300

Tuo on vissiin poistunut biltemalta kun ei löytynyt enään.
Verkkokaupassakin näytti olevan melko tyhjää tuon edullisen 5.1 kortin kanssa.
0kpl varastossa ja 0kpl maahantuojalla.
Mut joo hyödyllinen lista.
Voisi oikeastaan liittää vaikka ensimmäiseen viestiin näitä linkkejä jotta olisi jatkossa helppo seurata uusia tuotteita.

voisi melkein kipaista hakemassa tuon 7.1 kortin kun näyttää pirkkalassa vielä olevan, edellyttäen että verkkokauppa päivittää noita tilastoja.

Muistakaa toki ettei mistään konsolipelsitä löydy tukea 7.1 äänille, mutta tehkää kuten haluatte.

Ja sille joka sanoi ostavansa Fatalityt sanon että mitä järkeä kun saa samalla hinnalla monta kertaa paremmat kuulokkeet ja pienellä lisäpanostuksella lähes parhaat mahdolliset (oletan että puhumme niistä halpis Fatalityistä jotka olivat jotain 30e / ihan sama mistä Fatalityistä puhutaan kun laadukkaita eivät ole kuitenkaan).

Jos olisin te, suuntaisin MuroBBS:ään ja kysyisin sieltä neuvoja koska siellä on nörttejä joka lähtöön tietämään näistä asioista oikeasti jotain. Kiitos ja näkemiin, en jaksa itse auttaa koska kahdella klikkauksella löytyy vastauksia.

KLZ2/MGS4 tukee 7.1 ääniä mutta ne äänet pitää tehdä kotiteatteri systeemillä koska kuulokkeista pleikal ei niit saa

Ite laitoin tilaukseen fatal1ty gaming headsetin siis noi 30€:n hintaiset ja sitten äänikortin tilasin tuolta vaasan elektroniikkakeskuksesta, moni on ainakin fatalityjä kehunut joten kaipa ne on hintansa veroiset. Vähän kyllä harmittaa kun meninin juuri kuukausi sitten ostamaan sonyn bluetooth headsetin, täytyykin myydä se pois. :)

Tuo on vissiin poistunut biltemalta kun ei löytynyt enään.

Aaa, hyvä kun sanoit. Katsoin vain tuon kuvalinkin ja luulin, että sitä on edelleen valikoimissa. Poistin sen tuosta viestistä. Tänks.

Jos jotakuta kiinnostaa tuollaiset 30€ luurit, niin erittäin hyvän ääni/hintasuhteen omaavat luurit ovat Sennheiser HD 201. Muovi on halvan oloista jne., mutta hintaluokassaan ovat äänentoistoltaan kyllä erittäin hyvät. Tuohon kaveriksi vaikka sitten Zalman ZM-MIC1 mikrofoniksi ja tietysti joku USB-äänikortti, niin on kasassa hintaan suhteutettuna ihan hyvä kokoonpano. Ja noilla senkuilla viitsii kuunnella jo musiikkiakin.

Ite laitoin tilaukseen fatal1ty gaming headsetin siis noi 30€:n hintaiset ja sitten äänikortin tilasin tuolta vaasan elektroniikkakeskuksesta, moni on ainakin fatalityjä kehunut joten kaipa ne on hintansa veroiset. Vähän kyllä harmittaa kun meninin juuri kuukausi sitten ostamaan sonyn bluetooth headsetin, täytyykin myydä se pois. :)

Itsellä ollut nyt n. 1kk käytössä fatal1tyt ja dealextreme äänikortti. Kaverit kehuu kun puheeni kuuluu paremmin ja on auttanut paljon mun pelaamista kun kuulee jos joku tallustelee selän takaa esim. MW2. Ei mikään paha n. 35e sijoitus. Suosittelen.

Hoi!

Nyt kun MAGin julkaisu alkaa olemaan aika lähistöllä, niin itsekin pitäisi hommata jonkun sortin headset ratkaisu ja tuollainen yhden korvan headset ei tule kuuloonkaan.

Tämän hetken järjestelmäni on sellainen, että minulla menee HDMi:llä kuva ja ääni vahvistimeen, josta kuva menee sitten telkkariin toisella HDMi:llä. Mulla on tällä hetkellä langattomat Sennheiserin RS130 kuulokkeet, mitkä ovat kytketty siis vahvistimeen kiinni. Periaatteessa pelkkä mikki riittäisi ja huomasinkin, että täällä joku oli ehdottanut sellaista paidan helmaan laitettavaa mikkiä, mikä passaisi minulle varsin hyvin. Jos hommaan tollaisen USB-äänikortin ja siihen vaan tollaisen mikin niin osaako joku sanoa, että homma pelittäisi sillä? USB-mikrofonihan olisi varmaan paras vaihtoehto, mutta jotenkin sellaisia ei tunnu löytyvän mistään (ainakaan tollasia klipsu mallisia).

Toinen vaihtoehto, olisi, että hommaisin tollaiset Sennheiserin PC 350:set ja USB-äänikortin. Osaako joku sanoa, että onnistuisiko tässä tapauksessa sellainen setuppi, että kytken sen mikkipiuhan tohon USB-äänikorttiin ja itse kuulokkeiden piuhan vahvistimeen?

Kiitän jo etukäteen järkevistä vastauksista!

En ole varma onko tätä kysytty aiemmin, mutta entäs jos kuulokkeissa on mikillä usb liitin? mites sitte? laitetaanko se kiinni plegeen ja vihree piuha kiinni korttiin?

En ole varma onko tätä kysytty aiemmin, mutta entäs jos kuulokkeissa on mikillä usb liitin? mites sitte? laitetaanko se kiinni plegeen ja vihree piuha kiinni korttiin?

Jos oikein muistan, niin USB-jutskallinen Fatal1ty ei toimi Pleiskarissa. Vaan siinä pitää olla se 3.5mm plugi siinä tilalla.
Korjatkaa jos olen väärässä. :o

Usb liittimellä varustettu fatality ei toimi pleikassa, niin et saisi myös peliäänet kuluviin. Puheäänet ja mikin saa ymmärtääkseni toimimaan, mut peliäänet jäävät puuttumaan.

Jos hommaan tollaisen USB-äänikortin ja siihen vaan tollaisen mikin niin osaako joku sanoa, että homma pelittäisi sillä? USB-mikrofonihan olisi varmaan paras vaihtoehto, mutta jotenkin sellaisia ei tunnu löytyvän mistään (ainakaan tollasia klipsu mallisia).

Itselläni on juuri tuollainen klipsu-mallinen mikrofoni, tosin se tulee kiinni kuulokkeiden johtoon eikä paidan kaulukseen omassa tapauksessa. Mutta tuollainen kombinaatio toimii kyllä, itsekin etsin aikoinaan suoraan vastaavia USB-mikrofoneja, mutta sellaista en löytynyt joten päädyin juuri ratkaisuun USB-äänikortti+mikrofoni. Kaikki äänet saat kuuluviin ensimmäisessä viestissä opastetulla tavalla.

Toinen vaihtoehto, olisi, että hommaisin tollaiset Sennheiserin PC 350:set ja USB-äänikortin. Osaako joku sanoa, että onnistuisiko tässä tapauksessa sellainen setuppi, että kytken sen mikkipiuhan tohon USB-äänikorttiin ja itse kuulokkeiden piuhan vahvistimeen?

Juuri näin se kytkentä pitääkin tehdä ja sitten tosiaan taas asetukset PS3:sta ensimmäisen viestin ohjeiden mukaan. Chat- ja peliäänien balanssin säädön joutuu vain tekemään muuttamalla aina pelikohtaisesti pelin omien äänien voimakkuuksia, useasti joutuu pienemmälle laittamaan, että saa chat-äänet kuulumaan.

Muillekin nyrkkisääntönä seuraava: USB:tä käytetään mikrofonia varten, peliääniä ei saa USB:n kautta mitenkään. Eli jos kuulokkeissa on vain USB-liitäntä, niin niihin ei ole mitenkään mahdollista saada peliääniä.

Joop kävinpä hakemassa tuon delockin 7.1 kortin.

Onko se kytkentä nyt niin että laitan kuulokkeiden molemmat piuhat kiinni siihen?
Sain vain kuulumaan mikin äänet.
Vai pitääkö minun kytkeä tuo vihreä piuha vahvariin? äänet ainakin kuuluu vahvarista vielä.
Siitähän tulee taas semmonen johtosotku, sekä olo on hieman typerä jos äänet kuuluvat vahvarista ja istun kuulokkeet päässä että kuulen puhetta :D

Huonona puolena tuosta kortista mainittakoon että sen päällä olevia mute ja volume nappeja ei voi käyttää ellet omista 2mm paksuja sormia :(

koitan pläräillä vielä topicia josko löytäisin vastauksen itse.

:(
Hö no onpa typerää.
Onneks on vahvistin sillä telkkarissa ei ole kuuloke liitäntää.
Mut ihme moka sonyltä että puuttuu tuommonen perus ominaisuus kun kuulokeliitännät jotka on olleet koneissa jo melkein 20 vuotta. Itse luulin että tuo äänikortti ottaisi myös peliäänet, mut eipä siinä. Olisi pitänyt paneutua asiaan enemmän.

Mutta hei.
Kaverillani on kuulokkeet joissa on usb liitin mikille ja vihreä piuha niin hänhän ei silloin tarvitse tuota äänikorttia?
Itse ainakin kuulin kun muut puhui ja kun testasin mikkiä niin kuulin myös omat äänet.
Eli siinä toimitaan niin että USB plegeen ja kuulokeliitin vahvariin? Kuulokkeet maksoi alle 10e, joten jos homma niin toimii niin sehä on edukasta.

Testailin muuten noita Vompatin ehdottamia kuulokkeita niin äänenlaadullaan kyllä pesi ne 30e:n fatalityt 100-0. Käyn ostamassa ne ja irtomikin kunhan saan aikaiseksi.

Kiitos vompalle hyvästä ehdotuksesta.

Ylös Bottom