Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 2]

Tälle päätökselle oma viesti. Eräs kuljettaja sai virhetilinsä kirkkaasti täyteen yhden kisan aikana.

#1 Oikomalla sijoituksen pitäminen ja kolarointi.



#2 Causing a Collision (3:43 ->)



#3 Törkeä, tahalliseksi tulkittava blokkaus aika-ajoissa.



#4 Törkeä, täysin tahallinen kolarointi kilpailun johtajaan kierroksen jäljessä olevana.



#5 Epäkunnioittava käytös sarjaa, sen jäseniä ja suorana tehtävää lähetystä kohtaan.

Esim: http://i9.aijaa.com/b/00299/14482224.jpg

#6 KonsoliFINin sääntöjen rikkominen.

"Molemminpuolisen reiluuden hengessä KonsoliFIN kannustaa toimituksen jäseniä suhtautumaan sivuston käyttäjiin lähtökohtaisen positiivisesti ja olettamaan aina hyviä tarkoitusperiä. Tarkoituksellinen provosointi, ivailu, riidanhaastaminen ja trollailu tai mikä tahansa tällaiseksi tulkittava käytös käyttäjän taholta voi kuitenkin johtaa vastatoimiin ilman eri varoitusta."


Tuomaristo on yksimielisesti päättänyt, että ErikSalama suljetaan kaikista KonsoliFIN:in alaisista F1 2017 sarjoista. Yksikin tahallinen kolari mahdollistaa sarjasta ulos sulkemisen, mutta muut tilanteet ja varsinkin kyseisen henkilön asenne ratkasivat asian lopullisesti. Tuomariston päätöksellä Redspeed111 nostetaan pääsarjaan välittömästi.
 
Viimeksi muokattu:
Rangaistuksista olisi tarkoitus oppia jotain. Vaikka sen, että kierroksella edellä olevan peräluukussa ei kannata ajella ihan aika-ajon jarrumerkeillä.

Kattelin sen oman videon Monacosta ja redspeedil tais mennä siipi tai jotaa ku spinnas. Sen spinnin aikana menin sen ohi ja tuli siniset liput ni oottelin ja annoin ohittaa tietenkin..pari kierrosta se ajeli sit renkaat savuten joka mutkan tyyliin aika ajo jarrumerkein ja vauhti näytti puuttuvan ja Tos kohtalokkaassa mutkassa keksi sit jarruttaa niin paljon aiemmin et ei vaa ehtiny mitää enää..liekö ois sit saanu päästää mut ohi jos ei auto enää toimi tms ihmettä mut en kyl mitää oppinut enkä harkitse muutoksia ajotapaan ton keissin perusteella

Mutta tosiaan pahoittelut redspeed, en pystyny väistää ja myöhemmin änäritsätiski kertasin kisaa ja toivottelin et toivottavasti ei sun autolle pahasti käyny eikä merkittävää sijoitukseen vaikutusta olis ollu
 
Viimeksi muokattu:
Suht jäätävää menoa ollut näköjää #eriksalama

En itse tänään kykene ajamaan, mutta voin tulla kommentoimaan jos lähetys on asiantuntijuutta vailla. Ainakin osaksi kisaa.
 
Sääntömuutoksia retiren painamiseen:

1. Retireä ei saa enää painaa aika-ajoissa lainkaan radalla, paitsi "terminal damage"-tilanteissa. Eli varikolla vain saa ja pitää painaa retireä, jos ei enää aio mennä radalle.

2. Kisoissa "Terminal damage" -tilanteissa pitää painaa välittömästi retireä. Codemastersin foorumin mukaan tämä lisää SC:n todennäköisyyttä.


Retireä ei edelleenkään saa painaa, jos auto kykenee liikkumaan, koska todella usein tekoäly ottaa tilanteissa auton haltuun, peruuttelee ja ajelee pari mutkaa autolla, johon pystyy törmäämään ja vasta sitten parkkeeraa sen radan sivuun.



Lisäksi allaoleva ohjenuora Safety car tilanteissa käyttäytymiseen:

1. Älkää ajako liian lähellä edellä olevaa, jarrutelko tarpeettoman kovaa tai blokatko koko rataa renkaita lämmittäessä. Tämä siksi, että koitetaan välttää keskinäiset kolarit ja helpottaa tilanteita joissa kierroksella jääneet saavat ohittaa koko pakan. Ihan turha ajaa toisen kontissa kiinni, ennen kuin safety carin valot on sammunut(= sc palaa pitille kierroksen lopussa).

2. HUOM! Peli ei välttämättä kerro kaikille, että takanaoleva saa ohittaa, joten erityistä huomiota kohtaan 1.

3. SC:n aikana varikkostopille mennessä kannattaa olla tarkkana. Peli antaa varikon läpiajorangaistuksen jos varikolle menee miinus-delta päällä. Joskus tekee vielä niin, että vaikka näyttäisi yli 1sec plussaa niin just varikon sisäänmenossa delta vaihtuukin miinukselle, joten kannattaa ainakin +2sec pitää varaa. Varikon läpiajorangaistusta ei voi suorittaa SC:n aikana, joten pelin rangaistus on todella ankara. Sama rangaistus saattaa tulla, jos maalilinjan ylittää miinus-deltana, joten tarkkana myös silloin.

4. Kun SC on poistumassa, niin ajetaan aina yhtenä jonona turvallisilla eroilla. Ei koiteta hivuttautua etukäteen toisen rinnalle senttiäkään.

5. Kun SC poistuu, niin ohittaminen on sallittua heti kun vihreä lippu heilahtaa. Ei tarvitse välittää SC-viivoista tai maalilinjasta. Joskus "no overtaking"-teksti jää liian kauaksi aikaa ruudulle sc:n poistuessa, niin siitäkään ei tarvitse välittää.
 
Viimeksi muokattu:
Striimi:


Ei kyllä tuu taas mittään tästä sarjasta. Aika-ajossa kaks huonoo kierrosta, josta 12. sija. Kisassa ihan ok alku, kunnes viiennellä kierroksella flyingkonna tekkee mokan toisessa mutkassa ja tietysti ajan perrään ja siipi hajalle. Aattelin samantien käyä varikolla, mutta en muistanu muuttaa siiven vaihtoo päälle, niin eihän se sitä autolla vaihtanu.

Tuskailin siinä sitten hajonneella siivellä reilu sekunti per kierros hitaampia aikoja ja oottelin josko sattuis turva-auto tulemaan. Mutta eipä sitä tullu, joten päätin ajella sen verran pitkään että voi loppuun ottaa pehmeimmän seoksen ja koittaa pääsiskö vielä joistakii ohi. Ainut vaan että otin softit enkä supersofteja.

Mutta tuli niitä virheitä tehtyä muutenkii kun kisassa. Laitoin nimittäin itelleni pit assistin päälle kun piti laittaa lobbyn asetuksista pois :D. Ei kai siinä, jos joku joka osaa haluaa ottaa hostin hommat ni voin luopua :p
 
Kanadan GP:n väliin jäämisen jälkeen palasin jälleen kilparadoille. Aika-ajossa jokainen kolmesta yrityksestä epäonnistui jossain vaiheessa kierrosta, joten jäin viimeiseen 18. lähtöruutuun.

Taktiikkana oli siitä johtuen S16+SS10, joka ei sitten lopulta toteutunut myöhemmin selviävästä syystä. Startin otin varovasti ja keskityin siihen, että siipi säilyy ehjänä ja poimin sitten hiljalleen kuskeja edestä, kun joku osuu seinään tai muuta vastaavaa. Nousua tapahtuikin muutaman sijan verran ensimmäisillä kierroksilla. Sen jälkeen ajelin oikeastaan Zeizein peesissä, kunnes hän meni varikolle. Hieman ennen sitä oli pieni episodi kuljettajan flyingkonna kanssa kierroksella kahdeksan (koosteessa kohta 1:30), kun ohitin hänet imusta pääsuoralla ja jarrutuksessa hän jarrutti aivan liian myöhään ja osui meikäläiseen, mutta onneksi osuma ei ollut raju ja pääsin jatkamaan matkaa melko pienellä aikamenetyksellä, kun flyingkonna päästi rehdisti minut heti edelleen.

Kärkikuskien tehdessä stoppejaan muodostui pieni letka taakseni. Kierroksella 11 sitten oma kilpailu ja ennen kaikkea taktiikka meni mönkään (koosteessa kohta 2:15), kun Masa lähti ohittamaan tuoreilla softeilla meikäläisen kuluneita softeja vastaan. Valitettavasti kuitenkin Masa ei saanut autoaan ajoissa kääntymään radan loppuosan vauhdikkaissa vasemmalle kääntyvissä mutkissa ja vei sitten minutkin seinään. Jos lähtee ohittamaan, niin sitten pitäisi päästä reilusti ohi, joten ehkä Masa valitsi vähän huonon paikan ohittaa ja olisi kannattanut malttaa sinne pääsuoralle asti, kuten hän itsekin totesi chatissa kilpailun jälkeen. Joka tapauksessa ihme ja kumma, että renkaat eivät hajonneet, vaan ainoastaan etusiipi meni täysin punaiselle, joten oli pakko tulla sisään ja vaihtaa taktiikkaa eli laittaa mediumit alle, joten en päässyt hyödyntämään supersofteja ollenkaan kilpailussa, koska ne eivät olisi kestäneet 15 kierrosta.

Loppukisa menikin sitten Masan ja Ihmepojan perässä ajellessa. Merimaxin seinäänajon myötä nousin sentään viimeiselle pistesijalle. Taaksepäin oli eroa reippaasti, joten sieltä ei tullut mitään uhkaa ja mediumeilla en kyennyt haastamaan edellä ajavia kuin aivan lopussa Ihmepoikaa, jolla supersoftit alkoivat sulaa alle, mutta kierrokset loppuivat kesken, jotta olisin päässyt ohitusetäisyydelle.

Kiitoksia kilpailusta joka tapauksessa. Pistekin lämmittää mieltä, kun itsestä riippumattomista syistä kilpailu oli haastava.

 


Vuorostaan ihan positiivinen kisa! Aika-ajo oikeastaan päivän negatiivisin anti, kun pankkikierros tuli töpeksittyä huolella ja sen vuoksi piti hieman varman päälle ajaa lopussa aikakierros. Lopulta sijoitus siis 8:s. Pari pykälää ylemmäs olisi ollut asiaa, kärkeen taas ei minkäänlaisia saumoja.

Startti aika normaali, mutta pääsin Simon ja Nikun ohi kakkosmutkassa. 6.paikalla ajelinkin jokusen kierroksen, kunnes Maxin ohi tulin samalla, kun herra itse tuli varikolle. Takana Simo pysyi hämmentävän hyvin aisoissa, joten kuvittelin hänellä olleen siivestä palanen pois.
Kärjessä sitten ilmeisesti Junddu osui seinään ja peruutteli koko kärkiletkan samaan nippuun. Jundun ja Masan tultua varikolle olin oxhoxin perässä sijalla kaksi ja kierroksen 10 alussa nousinkin kisan kärkeen. Kierroksta myöhemmin Oxhox olisi päässyt luultavimmin pääsuoralla ohi, joten päätin tulla varikolle yrittämään undercutia. Se kuitenkin epäonnistui pahasti, kun tulin aivan Salmingin ja Masan peesiin. Tässä letkassa ei tosin kauaa tarvinnut lopulta ajaa, kun Masa ja Salmingi kolaroivat kakkossektorissa. Onneksi tuppasi sen verran refleksejä olemaan, että ei jäänyt saman nipun vangiksi. Oxhox kuitenkin pääsi stoppinsa jälkeen edelle ja rupesi kasvattamaan hieman eroa. Takana Simo taas pysyi aivan perässä, mutta suorilla ei vauhti riittänyt ohi mitenkään, vaikka ajaelin standardilla. Lopulta päätin päästää tallikaverin suosiolla ohi ajatuksella, että itse voisin pysyä DRS-alueella ja saada täten kurottua Simon mukana eroa oxhoxiin kiinni.

Parin kierroksen päästä putosin kuitenkin DRS-alueelta ja sen jälkeen tyydyinkin varmistelemaan podiumpaikkaa. Tuloksena kolmossija, joka maistuu Bakusta oikein hyvälle. Sen verran paljon tuo rata keskittymistä vaatii, että suht puhdas "viikonloppu" tuntuu erityisen hyvältä. Varsinkin kun epäilen, että selostuskaksikko on seurannut otteitani normaalia tarkemmin. :rolleyes:
 


Qualissa jäin siis 17. koska mokasin kummatkin kierrokseni. Ensimmäinen kierros oli mahtava kunnes flyingkonna tekee todellisen äkkijarrutuksen ja joku osanen siitä lensi, vaikutti ajoon. Toisen kierroksen alussa meni pasmat sekaisin kun velmu näyttäytyi ensimmäisessä mutkassa sisällä, yritin jättää tilaa mutta takarengas osui seinän reunukseen ja etusiipi hajosi lisää. Pari mutkaa myöhemmin jarruttaessa huomasin kuinka paljon rikkinäinen siipi vaikutti jarrutukseen ja velmun konttiin. Etusiipi täysin paskaksi.
 
Kisaan valmistautuminen kutistui jälleen vajaan tunnin mittaiseen lämmittelyrykäisyyn, jonka aikana huomasin että parempi vaan mennä seiftillä ja säästellä siipiä, kun tuskin vauhti riittää ihan kärkeen. Kyllä jos meinaa voitoista taistella niin täytyisi keretä treenailemaan huomattavasti enemmän.

Qualin sadekeli herätti toiveita hyvästä paikasta kärkikahinoissa. Eka pankkikierros menin iha läskiksi kun siivestä lähti palanen, mutta onneks tokalla setillä ok kierros loppuun ja sija 4.

Lähtövalojen sammuttua auto jäi totaalisesti kaivamaan kuoppaa lähtöruudukkoon. kierrokset oli normit 10t-11t väliin, mutta en tiiä mistä johtui. tais 3-4 kaveria mennä ekassa mutkassa jo ohi. Alun järkytyksen jälkeen yhden sija nappasin ajamalla, jonka jälkeen kisa olikin pääpiirteittäin tylsää yksinajelua säästellen etusiipeä.
Stintille tulin kierrosta ennen markusoh:ta ja pääsinkin iskuetäisyydelle seuraavan kierroksen aikana. Pääsuoralla lähdin ohittamaan Samadhia ja markusoh meni hänen edellään. Tultiin rintarinnan Samadhin kanssa mutkaan ja jätin jarrutuksen ihan viime tinkaan, pieni lukkiutuminen ja siipi nappasi edellä menevän markushoh takarenkaaseen. Onneksi vain minä pyörähdin ja muut pääsi jatkamaan matkaa. Se taistelu kuihtui siihen ja loppumatka olikin köröttelyä maaliin varmistellen paikkaa 5.

Tällä kertaa taktiikka oli ok, mutta kokonaisvauhti ei vain riittänyt kärkitaisteluihin.

Äskeisestä tilanteesta videotodisteet löytyy Samadhin koosteesta. Laittelen myös itse koostetta kunhan kerkeän.
 
Q: 3.
R: 2.

Ihan mukavaa vaihtelua tulla hieman pienemmällä reenillä ja ajaa tasasesti kilpaa. Setuppi oli ihan hirvee kisassa kun alko jo lap2 lähtien yliohjaamaan kakkossektorilla, niin ettei oikein uskaltanu kääntää mutkiin ollenkaan. Startin jälkeen pitää olla tyytyväinen 2-sijaan.

Ajassa 12:00 ihan uskomaton bugi kun auto pysähty yhtäkkiä kesken mutkan.

 
Aivan mahtavaa, että löytyy kakkossarjaankin käytännössä täys gridi.

Vähän jäi harmittamaan aika-ajojen 1 tuhannesosan tappio paalupaikasta, mutta itse kisaan sillä ei varmaan vaikutusta olisi ollut. Enkmanni ja kovisjimi oli sen verran vauhtipäällä, että heidän tahdissa pysyminen kisan alussa osottautui mahdottomaksi kovemmilla renkailla. Ja kolmossija olisi ollut kohtaloni ellei enkmanni olisi kisan loppussa tehnyt toista stoppia.
 
Kisa meni ja pyyhitty maton alle pölyyntymään

Qualissa päätin ottaa ensimmäisen vedon hieman varmistellen, että saan edes ajan taululle.
Toisella vedolla lähettiinkin sitten hakemaan sitä maksimi vetoa. Purppuraa tuli ja 2sektorissa oli jo lähes sekunnin parannus tulossa, mutta viimeisissä mutkissa menikin sit yli yrittämiseksi. Perä alta ja hyvällä tuurilla en seinään vetänyt autoa lunastukseen, kierros kuitenkin meni pipariksi.
Oli kuitenkin positiivinen yllätys, että ensimmäinen veto riitti P1.

Kisaan lähdettiin painavalla autolla. Tarkoituksena oli vetää Rich mixillä 8 kiekkaa ja yrittää tehdä kaulaa.
Homma lähti toimimaan niinkuin suunnittelin, mutta yllättävän äkkiä alkoikin tulemaan kierroksilla ohitettavia vastaan.
Yhdessä kohdassa sitten tapahtuikin se mitä pelkäsin. Kierroksella ohitettava tuli ikävästi vastaan juuri mutkassa ja jouduin siinä sitten väistämään hieman.
Auto käy radan ulkona roimasti ja oikee puoli oli irtokumia täynnä ja pito hävisi täysin sitten. Naurettavan kauan se kumi tykkäs olla renkaissa ja seuraavassa mutkassa sitten lähtikin perä alta ja puoli spinnillä seinään ja siipi mäsäksi.
Piti sitten painaa pari kiekkaa rikkinäisellä siivellä ja kierros ajat tippui naurettavan paljon.
Pit stopin ja siiven vaihdon jälkeen jimi pääsikin ohi joten taktiikkaa piti muuttaa.
Päätin pysytellä kovisjimin takana säästellen samalla renkaita ja yrittää hyökkäystä vasta kisan lopussa, koska bensaa olisi riittänyt hyvin loppuun Richillä.
Tietenkin sitten sama tuuri jatkui. Tonttonin haamu tuli ikävästi siihen tiukkaan ja ahtaaseen shikaani hommeliin. En nähnyt oikee mihin pitää ohjata ja palanen siipeä siinä sitten lähti kun pieni osuma tuli valliin.
Siinä sitten yritin parhaani mukaan pysytellä jimin kannoilla, ja yllätykseni onnistuinkin siinä.
4 kierrosta maaliin ja jimillä 1.5sec kaula, oli aika laittaa Rich mix ja lähteä haastamaan.
Ero pieneni lähes heti DRS saumaan, mutta 3 kierrosta maaliin ja se pahin tapahtuu.
Hajonneen siiven takia auto ei tahtonut kääntyä pääsuoralle, osuma seinään ja pyörähdys.
Siipi meni täysin palasiks ja samalla haaveet voitosta. Pitille vaihtamaan siipi taas. Huomaan samalla, että mulle lyödään Softit alle, vaikka Ultrasoft olis ollut parempi vaihtoehto. Noh yritän näillä korjata mitä korjattavissa on.
P7 radalle ja Singularity ei onnistunut pitämään takana kun oli tuoreet renkaat, ohi mentiin sitten DRS pääsuoralla.
Fiske olikin sit seuraavana tähtäimessä, mutta ei ollut mitään toivoa päästä ohi yhdessä kierroksessa.

Loppujenlopuks P6 ja paskanmaku suussa. Siihen nyt kuitenkin on tyydyttävä :D
 
Eka pääsarjan kisa kakkosesta noston jälkeen ja ei olis voinu paljon paremmin kyllä mennä:)

qualissa jännitti kolmekymppisellä ukollaki niinkö pikkupojalla :oops:. Pitkin seiniähän se meni ja radallaki pysytty kierros melkoista sähellystä. P16 ruutu.

Kisassa tiesin, että pisteille on hyvät mahdolliisuudet kunhan ei hulluttelemaan lähde. Ajelee omaa-ajoa ja puhtaasti maaliin.

Ekastintti salmingin seuratessa perässä ohiteltiin kaikki kolaroineet ja ajettiin flyingkonnan vetämä konnajuna kiinni jossa oli ainakin thuto ja redspeed. Thuto poistui varikolle kierroksella viisi kun siipi vissiin meni rikki ja tässä vaiheessa oltiinki jo pistetavoitteessa komeasti.
Redspeed meni flyingkonnasta ohi ja mulla hetken päästä samahomma. Kiekalla 9 softit alle ja varikolla redspeedistä ohi kun joutu siiven vaihto hommiin. Siinäpä sitä sitten velipojan kans ajeltiinki loppukisa jonossa. Välillä päästiin edelle kun ajattelin, että olis vauhtia enemmän ja vetäs minuaki mutta ei ollu ja vaihettiin paikat takaisin. Super-jessen yllättävä varikolle tulo ja merimaxin keskeytys nosti sijoituksen hienoksi. Lopussa meiän takaa tulikin kovaa kisan aikana ongelmissa olleet. Olikohan masa ja super-jesse mutta onneksi loppu kierrokset kesken. P5 ruutulipulla ja yliodotusten meni reilusti.

Mukava jatkaa itävaltaan joka kuuluu lempi ratoihin.

edittiä tässä kooste

 
Viimeksi muokattu:
Eka pääsarjan kisa kakkosesta noston jälkeen ja ei olis voinu paljon paremmin kyllä mennä:)

qualissa jännitti kolmekymppisellä ukollaki niinkö pikkupojalla :oops:. Pitkin seiniähän se meni ja radallaki pysytty kierros melkoista sähellystä. P16 ruutu.

Kisassa tiesin, että pisteille on hyvät mahdolliisuudet kunhan ei hulluttelemaan lähde. Ajelee omaa-ajoa ja puhtaasti maaliin.

Ekastintti salmingin seuratessa perässä ohiteltiin kaikki kolaroineet ja ajettiin flyingkonnan vetämä konnajuna kiinni jossa oli ainakin thuto ja redspeed. Thuto poistui varikolle kierroksella viisi kun siipi vissiin meni rikki ja tässä vaiheessa oltiinki jo pistetavoitteessa komeasti.
Redspeed meni flyingkonnasta ohi ja mulla hetken päästä samahomma. Kiekalla 9 softit alle ja varikolla redspeedistä ohi kun joutu siiven vaihto hommiin. Siinäpä sitä sitten velipojan kans ajeltiinki loppukisa jonossa. Välillä päästiin edelle kun ajattelin, että olis vauhtia enemmän ja vetäs minuaki mutta ei ollu ja vaihettiin paikat takaisin. Super-jessen yllättävä varikolle tulo ja merimaxin keskeytys nosti sijoituksen hienoksi. Lopussa takaa tuli kovaa kisan aikana ongelmissa olleet. Olikohan masa ja super-jesse mutta onneksi loppu kierrokset kesken. P5 ruutulipulla ja yliodotusten meni reilusti.

Mukava jatkaa itävaltaan joka kuuluu lempi ratoihin.

Hienosti otettu paikka ykkössarjassa, Kannatti siis nostaa ylös :D
 
Ihan ok meni aika ajot vaikka en ehtinytkään viimestä vetoa ajamaan kun oli vähän päälle 2 minuttia kun tulin varikolle kun bensa loppui p5
Startti oli hyvä pääsin jopa haastaa kovisjimin kun he ottivat vähän yhteen suomiramman kans mut päätin et en tee mitään syöksyä
Sit sen jälkeen oli aika oma kisa kun vauhtia ei rittänny edessäoleville kovemilla renkailla ja fiskeman pysyi siinä 2 sek takana
P3 ja pakko olla tyytyväinen siihen

 
Ylös Bottom