Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Ihan loistavaa settiä! Oletko lukenut mun tekstejä yhtään?
Levyjakelu ei onnistu ja netissä ei riitä kaista. Ihmeet eivät riitä, ei se nettikaista riitä 4K jakeluun viidenkään vuoden päästä.
Fullhd:n hinta laski siksi kun sitä myytiin kuin häkää. Aika oli kypsä päivittää vanha tv-kalusto niin kodeissa kuin sisältötuotannossakin.
Nykyvehkeillä en viihdy 20 vuoden päästä, mutta eikö sulla ole muuta ajattelutapaa kuin ykkönen ja nolla? On kai siinä nyt jotain välimuotojakin olemassa, on asia mikä tahansa. Enkä mä edes puhunut itsestäni, vaikken itsellenikään näe mitään käyttökohdetta televisiolle joka ei tuo mitään uutta (KOSKA EI OLE 4K MATERIAALIA JOTA KATSOA EIKÄ KEINOA SAADA SITÄ KATSOTTAVAKSI), vaan puhuin siitä mihin markkinat ovat valmiita.
Mä en jaksa ees laskea kuinka paljon verkkokapasiteettiä tarvittaisiin jos vaikka vai puolet teollistuneen maailman kotitalouksista vaihtaisi 4K telkkariin ja katsoisi sillä 4K kanavia niistä sadasta vaihtoehdosta jotka tässä fantasiakuvitelmassa olisi siirtynyt lähettämään 4K signaalia. Laskemattakin voin vain sanoa että se on täyttä utopiaa. Nykyinen HDTV signaali on vasta pikkuhiljaa siirtymässä nettijakeluun ja jo nyt puhutaan runkoverkon kapasiteetin moninkertaistamisesta, mutta maksajaa ei meinaa löytyä. Ovat suunnitelleet jopa sähköpostista maksullista että raha jostain saataisiin.
Olen lukenut ja hirveän uuden pelkoista tekstiä tuppaa tulemaan.
Toki HD telkkujen tullessa "tarve" uusia oli huomattavasti suurempi. Ei se kuitenkaan tarkoita, etteikö telkkareita menisi vielläkin kaupaksi. Ei ehkä samanlaisena hyökyaaltona kuin HD tulon aikana, mutta kyllä niitä silti myydään.
Mikäli et ole huomannut niin en ole sanonut, että nyt heti ja samantien voisi käydä lätyt noutamassa tai pistämässä filmit letkusta pyörimään. Jos tämä toteutuisi vaikka vasta 10v päästä niin on laitteet silti siihen valmiit. Vähän samaan tapaan kuin nykyiset ps3 pyörittelee br-levyjä. Tuki tekniikalle mikä ei viellä ole standardia ei ole ikinä huono juttu. Tätä en ymmärrä miksi siitä, että laite sattuu olemaan suunniteltu tulevaisuuteen katsoen olisi jotenkin huonoksi.
Ja jos minä en näe välivaiheita niin mikset itse näe 4K välivaiheena ? Eikä se ole juuri tätä "väliä" kun päivitellään siihen sitten 8K ja sitten mihinlie holohärpäkkeisiin.
Ei tietenkään ole viellä materiaalia, koska se ei ole suosiossa viellä. Br-levyt on ollu jo aika kauan myynnissä, mutta ei minulla ole niitäkään viellä kuin parikymmentä vaikka dvd kokoelma on parinsadan levyn luokkaa.
Oma netti on 50/10 silti soitellaan kokoajan palveluntarjoajan luota, että jospa päivittelisit nopeutta ylöspäin. Luulisi sitä 5vuoden päästä alkavan vastaavaa saamaan jo sitten siellä muuallakin. Langattomat nopeudet nousee myös huimaa vauhtia. Tiedä missä lukemissa ne pyörii parin vuoden päästä. Niitä varten ei myöskään tarvii alkaa vetelemään kaapeleita sinne mökille asti. Toki onko langattomien yleistyminen sitten hyvä asia niin siitä voi olla monta mieltä, ei niitä kuitenkaan tulevaisuudessa taida piiloon päästä.
Ja katsookohan puolet porukoista edes 1080p lähetyksiä ?
Joten kun 4K tulee niin ei sitäkään taida hirveän moni päivittäisessä käytössä pitää. Ei se tarkoita etteikö kuluttajat laitteita silti hankkisi vaikkei täyttä potentiaalia aina käyttäisikään.
Pointti tässä nyt on vaan ollut, että miten se on huonoksi jos x1 ja ps4 tukee näitä formaatteja ? Pidempää ikää minä niille laitteille ennustan kuin wiiu mikä on aikalailla "eilisen" ratkaisu. Toki voi olla ihan käypä laite tulevaisuudessakin, mutta kyllä se ikä alkaa nopeammin laitteen käytettävyydessä näkyä.