Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

iplo: Mitään ei olla Sonyn suunnalta vielä lyöty lukkoon tuon suhteen, joten en mene ihan heti tekemään valintojani. Minä olen asiakas, ja jos jokin juttu ei minua miellytä, siirryn paremmille apajille. Minulla ei ole minkäänlaisia tunteita jotain kasvotonta firmaa kohtaan. :)
En nyt mistään löytäny sitä linkkiä missä Sony-pomo sanoi että heidän omien studioidensa pelinsä eivät blokkaa käytettynä myyntiä millään tavalla, mutta jättävät 3rd party kehittäjille mahdollisuuden päättää omasta puolestaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

En nyt mistään löytäny sitä linkkiä missä Sony-pomo sanoi että heidän omien studioidensa pelinsä eivät blokkaa käytettynä myyntiä millään tavalla, mutta jättävät 3rd party kehittäjille mahdollisuuden päättää omasta puolestaan.

No mutta tuohan on hyvä asia. Sonyn omien studioiden pelien takiahan se pleikkari hommataan.
Itse asiassa asiassa minua kuitenkin kiinnosti eniten heidän lausuntonsa, että pelejä voi rauhassa pelata ofllinessa.

Tästä tarkempaa infoa ei ole vielä ilmaantunut:
http://www.pelaajalehti.com/uutiset...ttyjakin-peleja-ei-jatkuvaa-nettiyhteyspakkoa
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tosipelajaa, core gamer vai miten sitä nyt halutaan sanoa, kerää pelikirjastoa eikä myy pelejään pois 1-2 viikkoa julkaisusta. Kuinka moni teistä ostaa pelejä käytettynä?

En tiedä mikä on core pelaaja mutta ostan kuitenkin aika kasan pelejä vuodessa (veikkaus 20-25).. ehkä 50% käytettynä. Ja kyllä myyn suurimman osan uutena ostetuista peleistä pois 2-4 viikon kuluessa julkaisusta. Hyllyyn jää muutamia joilla on uudellenpeluu arvoa tai sitten pelejä joista ei heru kauheasti käytettynä (luokkaa 1-5€) En siis keräile vaikka hyllyssä lojuu noin 40-50 peliä tällä hetkellä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ihan hauskoja sanavalintoja. "Olemme suunnitelleet Xbox Onen niin, että voit antaa omistamasi pelin yhdelle kaverillesi, joka on ollut kaverilistallasi vähintään kuukauden (ja peliä ei voi tämän jälkeen siirtää eteenpäin)" ja "Olemme suunnitelleet Xbox Onen niin, että voit myydä pelin takaisin yhteistyöohjelmaamme liittyneeseen pelikauppaan".

Mielenkiintoisesti yhtäkään aikaisempaa pelikonsolia ei ole suunniteltu näin joustavaksi.
Digiexpoilla Killi kertoo kaiken selvällä suomen kielellä ja niin että kaikki ymmärtää, eikö.

Kyllähän Microsoftin linjanveto varmisti ainakin sen, että Xbone jää hankkimatta. Olen ollut tyytyväinen siihen että valitsin 360:n tämän sukupolven alussa. Hommahan meni niin että ps2->360 ja puolivuotta sitten tuli hankittua ps3. PS4 vaikuttaa pelaajan kannalta tässä vaiheessa vielä paremmalta(ja turha huudella että E3:ssa näytetään pelejä Xbonelle) ja toivon, että homma pysyy Sonylla hanskassa eikä siellä höntyillä Microsoftin peesiin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

N. 10 sivua sitten puhuin tästä asiasta kun porukka väitti kiven kovaan että Kinectiä ei käytetä vakoiluun.

USA:n tiedustelu tarkkailee oikeastaan kaikkea netin välityksellä tapahtuvaa aktiivisuutta, tämä siis ihan universaalisti, ei mitenkään Kinectiin liittyen. Tätä keskustelua käydään kuitenkin ehkä hieman asiantuntevimmissakin yhteyksissä, joten ei tästä enempää täällä.

Itse asiassa asiassa minua kuitenkin kiinnosti eniten heidän lausuntonsa, että pelejä voi rauhassa pelata ofllinessa, ilman ihmeellisiä rajoituksia, joihin Microsoft on nyt syyllistynyt.

Minulta on mennyt täysin ohi Sonyn virallinen tiedote siitä, että netissä ei tarvitse koskaan käydä konsolilla. Linkkiä?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

En tiedä mikä on core pelaaja mutta ostan kuitenkin aika kasan pelejä vuodessa (veikkaus 20-25).. ehkä 50% käytettynä. Ja kyllä myyn suurimman osan uutena ostetuista peleistä pois 2-4 viikon kuluessa julkaisusta. Hyllyyn jää muutamia joilla on uudellenpeluu arvoa tai sitten pelejä joista ei heru kauheasti käytettynä (luokkaa 1-5€) En siis keräile vaikka hyllyssä lojuu noin 40-50 peliä tällä hetkellä.

Mulle on kyllä vähän yllätys kuinka moni täällä ostaa käytettyjä pelejä. Jos nyt katsoo vaikka Assassin's creed 3:sta, niin uutena sen saa 17 eurolla kotiinkannettuna ja huutonetissä hintataso näyttää tällä hetkellä olevan 25 euroa plus postikulut. Sleeping dogs uutena 15 euroa, käytettynä 16-20 euroa. Far cry 3 uutena 17 euroa, käytettynä 20-25 euroa. Gamestop aivan varmasti ottaa vielä enemmän.

USA:n tiedustelu tarkkailee oikeastaan kaikkea netin välityksellä tapahtuvaa aktiivisuutta, tämä siis ihan universaalisti, ei mitenkään Kinectiin liittyen. Tätä keskustelua käydään kuitenkin ehkä hieman asiantuntevimmissakin yhteyksissä, joten ei tästä enempää täällä.

Ei se ole USAn tiedustelun etuoikeus, Ruotsin armeijan tiedustelupalvelu valvoo kaikkea Ruotsin kautta kulkevaa nettiliikennettä. Suomen yhteydet ovat pääasiassa Ruotsin kautta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Minulta on mennyt täysin ohi Sonyn virallinen tiedote siitä, että netissä ei tarvitse koskaan käydä konsolilla. Linkkiä?

Laitoin linkin samaiseen viestiini, jota lainasit, ettei pleikkarin tarvitse olla onlinessa.

Ei tuo hirveästi jätä tulkinnan varaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mulle on kyllä vähän yllätys kuinka moni täällä ostaa käytettyjä pelejä. Jos nyt katsoo vaikka Assassin's creed 3:sta, niin uutena sen saa 17 eurolla kotiinkannettuna ja huutonetissä hintataso näyttää tällä hetkellä olevan 25 euroa plus postikulut. Sleeping dogs uutena 15 euroa, käytettynä 16-20 euroa. Far cry 3 uutena 17 euroa, käytettynä 20-25 euroa. Gamestop aivan varmasti ottaa vielä enemmän.

Tutkin tuossa peli hyllyä,niin useimat tulee sittenkin ostettua uutena,mutta yleensä ulkomailta. Ebay.uk,Hut jne.
Jotenkin oli muistikuva että käytettyjä tulee osteltua enemmänkin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Iplo mulle on täysi yllätys et kuinka moni ostaa pelinsä uutena kun esim. Sleeping Dogsin saa PS+ ilmaiseksi!
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei se ole USAn tiedustelun etuoikeus, Ruotsin armeijan tiedustelupalvelu valvoo kaikkea Ruotsin kautta kulkevaa nettiliikennettä. Suomen yhteydet ovat pääasiassa Ruotsin kautta.

Jenkit ne vaan seuraa tosin kansainvälistäkin liikennettä.


Laitoin linkin samaiseen viestiini, jota lainasit, ettei pleikkarin tarvitse olla onlinessa.

Ei tuo hirveästi jätä tulkinnan varaa.

Eihän XOnen tarvitse olla jatkuvasti netissä. Eikä tuossa Pelaajan uutisessa kerrota pitääkö PS4:n käydä jossain vaiheessa netissä, joten kyllä tuo jättää vielä kysymyksiä ilmaan.

Päivä päivältä näyttää enemmän siltä, että WiiU:n pussiin tässä pelataan. Todella mielenkiintoiset E3-messut tulossa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Iplo mulle on täysi yllätys et kuinka moni ostaa pelinsä uutena kun esim. Sleeping Dogsin saa PS+ ilmaiseksi!

Touche!
Toi onkin PS+:n ainoa peli joka on tähän mennessä kiinnostanut, mutta halvemmalla sen uutena ostin kuin maksaa lyhyin PS+:n tilausjakso ja lisäksi sain pelikokoelmaan yhden kotelon lisää pelkän vuokrauksen sijasta.

Mutta, sanoppas noille "eihän se f2p ole ilmainen pelata jos joutuu Livestä/PSN:stä maksamaan" -ihmisille että sait Sleeping Dogsin ilmaiseksi, saat mehevän keskustelun aikaan :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Fullhd:n hinta laski siksi kun sitä myytiin kuin häkää. Aika oli kypsä päivittää vanha tv-kalusto niin kodeissa kuin sisältötuotannossakin.

Silti vieläkin tulee paljon SDTV-tasoista lähetystä. Päivitys HD-televisioihin on ollut hidas, ja monella on vielä HD Ready -televisio, ei sitä FullHD:ta.

Lisäksi taulutelkkareilla oli yksi erittäin tärkeä myyntivaltti: koko. Littutelkkojen koko vaikuttaa useammassa dimensiossa:
  • Televisioiden syvyys pieneni huomattavasti
  • Taulutelkkojen ruutupinta-alaa saatiin kasvatettua huomattavasti
  • Televisioiden paino putosi romahtaen, ja nyt televisio ei satu niin pahasti jos romahtaa alas
  • Sijoitettavuus parani huomattavasti

Lisäksi tuli muita ominaisuuksia kuten sisäänrakennettu digiviritin, modernit liitännät esim. mediakeskuskäyttöön ja uusimpana mm. SmartTV ja 3D-käyttö.

Resoluutio yksinään ei lopulta ollut kovin merkittävää suurille kuluttajajoukoille. Taulutelkat kuitenkin mahdollistivat hyvin monenlaisia erilaisia käyttötapoja uusien ominaisuuksien myötä, ja näiden ominaisuuksien yhteisvaikutus lopulta sai taulutelevisiot leviämään laajemmalle, vaikka alku olikin hidas. Siitä huolimatta monet yhä käyttävät sitä taulutelkkaa SD-tasoisen kuvamateriaalin katsomiseen: televisiolähetysten, DVD-leffojen, 360p-YouTube-videoiden tai vaikka Wiin ja jopa PlayStation 2:n pelaamiseen. HD itsessään ei ollut merkittävä myyntivaltti, ja monille ihmisille se "huono" kuvanlaatukin kelpaa hyvin taulutelkasta, kunhan televisio vain on siisti, sopii sisustukseen ja ei ole niin jumalaton mohlo kuin erityisesti isokokoiset kuvaputkitelevisiot olivat.

Mitä siis 4K voi tuoda tähän yhtälöön? Suuret ostajajoukot eivät erityisesti välitä resoluutiosta, vaan muista ominaisuuksista. Nyt 4K:n myötä televisiot eivät muutu pienemmiksi ja kevyemmiksi, eikä ruutupinta-alaakaan saada järkevästi kasvatettua FullHD-televisioihin verrattuna. Ei ole mikään ihme, että televisiovalmistajat hakevat SmartTV:n ja eleohjauksen kaltaisia ominaisuuksia myyntivalteiksi, sillä päivitys FullHD:stä 4K:hon tulee olemaan suurelle osalle ihmisistä vielä entistä yhdentekevämpi. Käytettävyys myy uutta tekniikkaa, ja taulutelevisiot onnistuivat tarjoamaan parempaa käytettävyyttä kuin vanhentuva kuvaputkikanta. Miten 4K-televisiot pystyvät kilpailemaan normaalien taulutelevisioiden kanssa, jos niiden ainoa "valtti" kilpailussa on vielä hivenen tarkempi resoluutio?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eihän XOnen tarvitse olla jatkuvasti netissä.

24 tunnin raja offlinessa on minulle liikaa(pelaan yksinpelejä 99 prosenttisesti nykyään, enkä käy netissä muulloin, kun jos haluan heilua täällä, tai ostaa jonkin pikku pelin PS storesta. Nettipiuhan kanssa temppuilu ei ole jännää). Se, että minua halutaan kiusata mokomalla kikalla, ottaa totisesti päähän ja auta armias jos Sony tekee saman. Siihen jäi sitten minun pleikkarointini.

Niin, ja kuten sanoit, Nintendo näyttäisi saavan aika legendaarisesti "pelaajan paras kaveri" -pisteitä, jos Sony seuraa Microsoftia perässä. Kerää niitä jo itse asiassa nytkin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Siis sulla ei ole valitettavaa että yksityiset ihmiset ei voi tehdä kauppaa x1 peleillä, eli tuossa tulee täydellinen hintakartelli käytettyjen pelien osalta.

Kirjoitin: "Mulla ei ainakaan ole mitään valitettavaa. Toki monella on. Osta PS4."


Kiinnitä huomio lihavoituihin kohtiin.
Puhuin itsestäni.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ihan loistavaa settiä! Oletko lukenut mun tekstejä yhtään?
Levyjakelu ei onnistu ja netissä ei riitä kaista. Ihmeet eivät riitä, ei se nettikaista riitä 4K jakeluun viidenkään vuoden päästä.
Fullhd:n hinta laski siksi kun sitä myytiin kuin häkää. Aika oli kypsä päivittää vanha tv-kalusto niin kodeissa kuin sisältötuotannossakin.
Nykyvehkeillä en viihdy 20 vuoden päästä, mutta eikö sulla ole muuta ajattelutapaa kuin ykkönen ja nolla? On kai siinä nyt jotain välimuotojakin olemassa, on asia mikä tahansa. Enkä mä edes puhunut itsestäni, vaikken itsellenikään näe mitään käyttökohdetta televisiolle joka ei tuo mitään uutta (KOSKA EI OLE 4K MATERIAALIA JOTA KATSOA EIKÄ KEINOA SAADA SITÄ KATSOTTAVAKSI), vaan puhuin siitä mihin markkinat ovat valmiita.
Mä en jaksa ees laskea kuinka paljon verkkokapasiteettiä tarvittaisiin jos vaikka vai puolet teollistuneen maailman kotitalouksista vaihtaisi 4K telkkariin ja katsoisi sillä 4K kanavia niistä sadasta vaihtoehdosta jotka tässä fantasiakuvitelmassa olisi siirtynyt lähettämään 4K signaalia. Laskemattakin voin vain sanoa että se on täyttä utopiaa. Nykyinen HDTV signaali on vasta pikkuhiljaa siirtymässä nettijakeluun ja jo nyt puhutaan runkoverkon kapasiteetin moninkertaistamisesta, mutta maksajaa ei meinaa löytyä. Ovat suunnitelleet jopa sähköpostista maksullista että raha jostain saataisiin.

Olen lukenut ja hirveän uuden pelkoista tekstiä tuppaa tulemaan.

Toki HD telkkujen tullessa "tarve" uusia oli huomattavasti suurempi. Ei se kuitenkaan tarkoita, etteikö telkkareita menisi vielläkin kaupaksi. Ei ehkä samanlaisena hyökyaaltona kuin HD tulon aikana, mutta kyllä niitä silti myydään.

Mikäli et ole huomannut niin en ole sanonut, että nyt heti ja samantien voisi käydä lätyt noutamassa tai pistämässä filmit letkusta pyörimään. Jos tämä toteutuisi vaikka vasta 10v päästä niin on laitteet silti siihen valmiit. Vähän samaan tapaan kuin nykyiset ps3 pyörittelee br-levyjä. Tuki tekniikalle mikä ei viellä ole standardia ei ole ikinä huono juttu. Tätä en ymmärrä miksi siitä, että laite sattuu olemaan suunniteltu tulevaisuuteen katsoen olisi jotenkin huonoksi.

Ja jos minä en näe välivaiheita niin mikset itse näe 4K välivaiheena ? Eikä se ole juuri tätä "väliä" kun päivitellään siihen sitten 8K ja sitten mihinlie holohärpäkkeisiin.

Ei tietenkään ole viellä materiaalia, koska se ei ole suosiossa viellä. Br-levyt on ollu jo aika kauan myynnissä, mutta ei minulla ole niitäkään viellä kuin parikymmentä vaikka dvd kokoelma on parinsadan levyn luokkaa.

Oma netti on 50/10 silti soitellaan kokoajan palveluntarjoajan luota, että jospa päivittelisit nopeutta ylöspäin. Luulisi sitä 5vuoden päästä alkavan vastaavaa saamaan jo sitten siellä muuallakin. Langattomat nopeudet nousee myös huimaa vauhtia. Tiedä missä lukemissa ne pyörii parin vuoden päästä. Niitä varten ei myöskään tarvii alkaa vetelemään kaapeleita sinne mökille asti. Toki onko langattomien yleistyminen sitten hyvä asia niin siitä voi olla monta mieltä, ei niitä kuitenkaan tulevaisuudessa taida piiloon päästä.

Ja katsookohan puolet porukoista edes 1080p lähetyksiä ?
Joten kun 4K tulee niin ei sitäkään taida hirveän moni päivittäisessä käytössä pitää. Ei se tarkoita etteikö kuluttajat laitteita silti hankkisi vaikkei täyttä potentiaalia aina käyttäisikään.

Pointti tässä nyt on vaan ollut, että miten se on huonoksi jos x1 ja ps4 tukee näitä formaatteja ? Pidempää ikää minä niille laitteille ennustan kuin wiiu mikä on aikalailla "eilisen" ratkaisu. Toki voi olla ihan käypä laite tulevaisuudessakin, mutta kyllä se ikä alkaa nopeammin laitteen käytettävyydessä näkyä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Joten kun 4K tulee niin ei sitäkään taida hirveän moni päivittäisessä käytössä pitää. Ei se tarkoita etteikö kuluttajat laitteita silti hankkisi vaikkei täyttä potentiaalia aina käyttäisikään.

Pointti tässä nyt on vaan ollut, että miten se on huonoksi jos x1 ja ps4 tukee näitä formaatteja ? Pidempää ikää minä niille laitteille ennustan kuin wiiu mikä on aikalailla "eilisen" ratkaisu. Toki voi olla ihan käypä laite tulevaisuudessakin, mutta kyllä se ikä alkaa nopeammin laitteen käytettävyydessä näkyä.

Jokin 4K-tuki valokuville ja potentiaalisesti elokuville on käytännössä ihan yhdentekevää kaikille muille paitsi ihan pahimmille videofiileille.

Wii U:lla on kuitenkin etuna, että se on uusi HD-konsoli, jolle tulee varmasti sisältöä vielä monen vuoden ajan, ja se alkaa vähitellen päästä eroon julkaisun jälkeisestä pelikuivuudestaan, samalla kun Sonyn ja Microsoftin julkaisuongelmat ja pelikuivuus ovat vielä tulossa. Samalla Wii U tarjoaa sen perinteisen levypelien toimivuuden ilman mitään selvittelyjä, selvityksiä ja tarkennuksia, eli kun ostaa nyt kesällä 30 euron New Super Luigi U:n niin sen saa myytyä käytettynä vaikka 5 vuoden päästä ilman mitään mutinoita, tai sitten pelattua vielä 20 vuoden päästäkin, ehkä vielä sillä ihan samalla Wii U -konsolilla tai sen taaksepäinyhteensopivalla seuraajalla.

Sonyn pilvipohjaisen BC:n toimivuus ja toteutus ovat vielä täysin tuntemattomia, ja Microsoft katkaisee taaksepäinyhteensopivuuden täysin. Mitä takeita on, että "Yxboxin" pelejä pystyy pelaamaan edes sitä seuraavalla konsolilla? Nintendo on ainakin tällä hetkellä panostanut tarjoamaan täyden taaksepäinyhteensopivuuden edelliseen sukupolveen, siinä missä Microsoftin mielestä taaksepäinyhteensopivuus on takaperoista:

Some Xbox 360 owners are dismayed that their collection of current-generation games won't work on the upcoming Xbox One. But Xbox head Don Mattrick is betting that they're in the vast minority. In an interview with The Wall Street Journal, Mattrick explained the decision not to focus on backwards-compatibility. According to him, only 5 percent of customers actually played older games on a new console, making it a low priority. "If you're backwards compatible, you're really backwards," he said.

Microsoft's Xbox head: 'If you’re backwards compatible, you’re really backwards' | The Verge

Ehkä siis Wii U sisältää "eilisen" ratkaisuja, mutta se on samalla PS360:aa vähän tehokkaampi HD-konsoli pienimmällä koolla ja virrankulutuksella, ja tarjoaa varmimmin pelikokemuksia ja pelien käyttöoikeudet "eilisen" tyylillä, eli ilman pakko-onlinea ja aktivointihäsläystä. Tämä tulevia niche-ominaisuuksia kuten 4K:ta karsiva pikkupurkki voi alkavassa sukupolvessa vetää hitaasta alusta huolimatta pitkän kaulan kilpailijoihin verrattuna, jos ne eivät tarjoa sellaisia peleille olennaisia ominaisuuksia kuten "levypelien vaihtaminen" ja "pelien taattu toimivuus tulevaisuudessakin".
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Angry Joe halusi myös jakaa omat ajatuksensa Microsoftin Xbox One -ratkaisuista. Angry Rant, osa 2.

[video=youtube;ryB-hdtpQRw]https://www.youtube.com/watch?v=ryB-hdtpQRw[/video]
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mielipiteitähän nämä ovat mutta en laskisi Wii U:a uuden sukupolven koneeksi, PS4 ja Xbone ovat.

Miksi ostaisin Wii U:n kun siihen ei käytännössä voi tulla sen kummallisempia pelejä mitä Pleikka3:lla tai XO:lla tällä hetkellä? Tietty Xbone ja PS4 tulee takeltelemaan taipaleensa alussa pelien rintamalla koska kehittäjät eivät vielä saa kaikkea irti, niin on käynyt kaikille konsoleille. Mutta kun vauhtiin päästään jää Wii U armottomasti jalkoihin, jää jo nyt. Vaikka WiiU:lle tulee sisältöä vielä monen vuoden ajan, niin tulee XO:lle ja PS3:lle myös, eikä WiiU:n anti poikkea edellä mainituista juuri yhtään.

WiiU:n olisi pitänyt tulla yhtäaikaa PS3:n ja XO:n kanssa, hölmöä että niiden kanssa lähes tasavertainen laite tulee tämän sukupolven eläkepäivillä ulos mukamas uutena sukupolvena.

Toki voidaan kinastella siitä että Wii U on pelikone plaaplaa, on ne tulevan sukupolvenkin koneet pelikoneita vaikka niissä olisi mitä multimediaviihdegimmickia mukana. Itselle ei tulisi mieleenkään ostaa enää Wii U:a jonkun iänikuisten Mario ja Zelda pelien takia kun mulla on jo XO ja olen jo ns. kasvanut ulos Zelda ja Mario ajoista.

Nähtäväksi jää kumman noista todellisista uuden sukupolven koneista hankin, jompi kumpi tulee koristamaan hyllyä joka tapauksessa

En myöskään ymmärrä sitä että miten jotkut voi vetää niin jättimäiset herneenpalot nenuunsa kun uudella UUDEN sukupolven konsolilla ei voi pelata vanhan sukupolven pelejä, so what oikeasti? Jos on todellinen peliharrastaja niin sulla jää talteen se vanha konsoli kuitenkin, pelaa sillä. Kuinka moni oikeesti pelas XO:lla alkuperäisen Xboxin pelejä? Taisin itse kokeilla KotoR 2:sta ja se takelteli niin paljon että jäi yhteen yritykseen, keskityin mieluummin XO:lle tarkoitettuihin peleihin. Enkä ollut siitä yhtään harmissani, miksi? Koska mulla oli kaapissa vanha boksi ja jos olisin halunnut pelata vanhoja pelejä oisin lyönyt johdot kiinni ja aloittanut pelaamisen.

Täälläkin kun lukee noita valituksia.. jessus.. 99,9% prosentilla niistäkin valituksista ja huolenaiheista ei oikeasti ole yhtään... mitään.. #¤%&#¤/.. väliä kun saatte sen konsolin eteenne.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

"Mastered in 4K" on täysin markkinointijargonia, jolla ei ole mitään merkitystä!

Totta kai se on myös PR-puhetta, mutta pohja on kuitenkin totuudessa. Monista elokuvista löytyy nykyään ns. 4K-master (digitaalinen master) ja näissä "Mastered in 4K" -levyissä tuota faktaa käytetään nyt myyntiargumenttina. Se vaara on tietysti olemassa, että joku luulee että sitä 4K:ta on nyt sitten saatavana jo näillä levyillä, ja se ei tietysti pidä paikkaansa.

Itse en ymmärrä tätä 4K-vastaisuuttasi ja etenkin siitä negatiiviseen sävyyn vaahtoamista. Jos sinä vastustat 4K:ta ja minä olen siitä tietyin varauksin tulevaisuudessa kiinnostunut - ja PS4 sitä tukee - niin kumpi meistä on "voitolla"? Minä tulen saamaan 4K:ta tavalla tai toisella. Sinä taas et voi sen tuloa mitenkään estää.

Sitä kuitenkin korostan, että 4K:n kohdalla puhun lähinnä levyformaatista. Mitään suurta intohimoa minulla ei sinänsö ole leffojen streemailuun, saati sitten 4K-leffojen.

Nyt tuli aika paksu valhe, heitäppäs linkki ilmoille missä olen HD-telluja kritisoinut.

Puhuin yleisesti henkilöistä, jotka ovat heti kovaan ääneen vastustamassa kaikkea uutta, mm. HD:ta, 3D:tä, 4K:tä, HD-ääniformaatteja, jne jne.

3D ei ole mikään "fail", mutta en suoraan sanottuna jaksa aiheesta kanssasi väitellä. Ei maksa meinaan vaivaa. Sekin 3D on juttu josta itse nautin välillä eikä sitäkään ole pystyneet sinun tyyliset kaverit estämään.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Itse pelaan offlinessä, ostan pelin käytettynä yleensä kaupasta, pelaan ja käyn vaihtamassa sen johonkin toiseen.

Vuonna 2007 ostin Xboxin ja sen jälkeen kone on käynyt verkossa ehkäpä 5 kertaa.

Lisäksi pelkkä ajatus siitä että pitäisi pelata siten kuten Microsoft on päättänyt, tappaa aika tehokkaasti kyllä ostoilon.

Eli minun pitäisi käyttää omaa rahaani että voisin ostaa konsolin, jossa yritys päättää että miten minä niitä pelejä pelaan.

Voivat pitää tunkkinsa:)
 
Ylös Bottom