Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Pointti tässä nyt on vaan ollut, että miten se on huonoksi jos x1 ja ps4 tukee näitä formaatteja ? Pidempää ikää minä niille laitteille ennustan kuin wiiu mikä on aikalailla "eilisen" ratkaisu. Toki voi olla ihan käypä laite tulevaisuudessakin, mutta kyllä se ikä alkaa nopeammin laitteen käytettävyydessä näkyä.
Ei se ole pointti, mä ainoastaan naurahdin sille myyntiargumentille "PS4 tukee 4K:ta" ja "Xbox One tukee 4K:ta", kun noilla ei ole minkään valtakunnan merkitystä. Meinaatko oikeesti kattella 2 tunnin leffaa neljästä blu ray levyltä, vaina puolen tunnin välein levyä vaihtaen?
Se mun pointti oli se, että jos Sonyn telkkaripuoli alkaa nyt epäonnistuneen 3D ristiretkensä jälkeen uppoutua samalla tarmolla 4K:n pariin, koko yhtiö on vaikeuksissa. 10 vuoteen 8 miljardia tappiota tv-puolesta...sijoittajat on jo nyt sitä mieltä että koko yhtiö pitäisi pilkkoa palasiin ja myydä parhaiten maksavalle. Mun huoli on siinä että Sonyn johtokunta julistaa että kyllä he elektroniikkaosastonsa kuntoon laittaa, mutta 4K ei ole pelastuslautta missään mielessä. Se että 4K telkkareita alkaisi 10 vuoden päästä myymään, on hiukan laiha lohtu kun sijoittajat elää kvartaalitaloudessa. Pinna on ollut pitkä mutta kuinka pitkälle se riittää.
Jos mä olisin sijoittajana Sonyssa ja yhtiö pilkottaisiin, Playstation osio tietenkin myytäisiin ja se jatkaisi olemassaoloaan, mutta ilman studioita joista saa paremman hinnan kun ne myy erikseen. Myynnin jälkeen Playstation ei ole enää entisensä!
Itse en ymmärrä tätä 4K-vastaisuuttasi ja etenkin siitä negatiiviseen sävyyn vaahtoamista. Jos sinä vastustat 4K:ta ja minä olen siitä tietyin varauksin tulevaisuudessa kiinnostunut - ja PS4 sitä tukee - niin kumpi meistä on "voitolla"? Minä tulen saamaan 4K:ta tavalla tai toisella. Sinä taas et voi sen tuloa mitenkään estää.
Sitä kuitenkin korostan, että 4K:n kohdalla puhun lähinnä levyformaatista. Mitään suurta intohimoa minulla ei sinänsö ole leffojen streemailuun, saati sitten 4K-leffojen.
Mulle on ihan paskahailee jos joku tykkää 3D:stä ja joku haluaa 4K telkkarin, minä AINOASTAAN sanoin että 4K ei tule yleistymään ja siihen on niin monia syitä jo lueteltu että oksat pois. PS4 tukee 4K formaattia, mutta siinä ei ole asemaa jolla soittaisit niitä joskus tulevia 4K levyjä. Enkä siis ole 4K:ta vastaan, voiko tuota tarpeeksi monta kertaa sanoa, vaan kerron teille että Sonyn tv-osasto tekee taas virheen jos siihen rajusti panostaa. En vaahtoa millään tavalla, kerron vaan elämän realiteetit. Mahewcoro tuossa jo asiantuntevasti luetteli monia syitä miksi HDTV yleistyi niinkin nopeasti, unohtaen vain sen tärkeimmän, eli uhkailut SD-tv-lähetysten loppumisesta, joten ihmisten oli pakko siirtyä HDTV aikaan. Tämä ei tule olemaan asia 4K:n kanssa. Mua ainoastaan huolestuttaa että Playstation brändi on kohta myynnissä ja se päätyy yritykselle kuten EA tai Activision.
Puhuin yleisesti henkilöistä, jotka ovat heti kovaan ääneen vastustamassa kaikkea uutta, mm. HD:ta, 3D:tä, 4K:tä, HD-ääniformaatteja, jne jne.
Kannattaa sitten muotoilla sanansa paremmin, sanoit kyllä ihan suoraan että minä olisin aina vastustellut kaikkea uutta ja luettelit mitä olen vastustanut.
3D ei ole mikään "fail", mutta en suoraan sanottuna jaksa aiheesta kanssasi väitellä. Ei maksa meinaan vaivaa. Sekin 3D on juttu josta itse nautin välillä eikä sitäkään ole pystyneet sinun tyyliset kaverit estämään.
Sä saat nauttia 3D:stä täysin rinnoin, oon pelkästään iloinen jos se sulle tuo jotain parempaa kokemusta. Mutta markkinataloudellisesti se on fail ja se vaikuttaa syvästi erityisesti Sonyyn.