Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kasa tekstiä ja jokunen lainaus.

Pitkästä aikaa voi olla samaa mieltä jonkun kanssa.

Mutta nyt kun tuolta on tullut vähän heittoja siihen pc:n puoleen ja kuinka kamalaa se DRM on sielä,levyt on vain kuljetukseen jne. Niin onko teillä pc-miehillä käynyt mielessä että me ei haluta olla kuin pc-pelaajat?
Aloitin konsolipelaamisen koska se oli helppoa,ei mitään latailuja,ei tarkistuksia,se peli toimi niinkun sen piti ja nyt sinne pc maailmaan ollaan menossa..

Mutta nyt MS näyttää lopettavan yhden asian pelaamisessa,nimittäin sen lainaamisen. MS:n nyky käytäntö on pelkästään vittuilua mun pelaamisen suuntaan.

Meillä kaveri porukassa lainaillaan pelejä,istutaan samalla sohvalla pelaamassa. Toi on yksi tärkeä osa pelaamista,ainakin mulle. Tiedä sitten teistä muista?

Ettei nyt vaan MS:ää syylistetä,niin eiköhän sieltä Sonyltäkin jotain samaa ole tulossa, vai miksi Ubisoft(oliko se se?) luopui verkkopasseistaan?
E3 on kulman takana,niin sitten ollaan viisaampia. :)


Edit: Kössi tuossa puhuu asiaa, ainakin nordean electron toimii. Kuhan käy laittamassa verkkopankissa verkkomaksun päälle.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Konsolit eivät siis tarvitsisi PC:n kaltaista DRM:ää. Toisin kuin Steam, Xbonen DRM ei paranna kömpelöiden DRM-tekniikoiden kanssa tappelevien rehellisten pelaajien tuskaa, vaan rajoittaa sellaista käyttöä, johon pelaajat ovat tottuneet.

Omasta mielestä tarvitsee jos konsoolipelit tulee nykyään warena jo jopa kuukausia aikasemmin ulos ennen virallista julkaisua
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Omasta mielestä tarvitsee jos konsoolipelit tulee nykyään warena jo jopa kuukausia aikasemmin ulos ennen virallista julkaisua

En tiedä Xbox 360 tilannetta, mutta PS3 hakkeroinnissa mukavaan pelikäyttöön ei olla taidettu onnistua vielä kertaakaan(PSN sen sijaan ollaan saatu posautettua alas aika kätevästi). Eli kuinka paljon xbox 360 peleistä varetetaan(oikeasti) ja onko jossain todisteita niiden toiminnallisuudesta? Ottaen huomioon monien(varsinkin yksinkoikeus) pelien kovat myynnit(ja taitaa se miljoona myyntejä aina keräävä COD menestyä Xbox 360 parhaiten), tuota mainitsemaasi piratismia aika varmana puuhailee vain pieni määrä ihmisiä(jotka on vielä todennäköisemmin bannattu Livestä, koska piraattikopio).

Voin toki olla väärässä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

En tiedä Xbox 360 tilannetta, mutta PS3 hakkeroinnissa mukavaan pelikäyttöön ei olla taidettu onnistua vielä kertaakaan(PSN sen sijaan ollaan saatu posautettua alas aika kätevästi).
Kyllä PS3-pelejä on voinut pelata CFW-konsoleilla jo yli 2 vuoden ajan, eikä loppua ole näkyvissä. Onneksi kyseessä on kuitenkin erittäin marginaalinen ilmiö, enkä todellakaan pysty allekirjoittamaan väitettä jopa kuukausia etukäteen ilmestyvistä konsolipelien wareversioista. Käytännössä pelit ripataan promo/arvostelukopioista, jolloin puhutaan vain muutamista viikoista ennen julkaisua.

Mutta tämä nyt ei taas liity aiheeseen enää ollenkaan, joten vaihdetaanpa levyä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllä PS3-pelejä on voinut pelata CFW-konsoleilla jo yli 2 vuoden ajan, eikä loppua ole näkyvissä. Onneksi kyseessä on kuitenkin erittäin marginaalinen ilmiö, enkä todellakaan pysty allekirjoittamaan väitettä jopa kuukausia etukäteen ilmestyvistä konsolipelien wareversioista. Käytännössä pelit ripataan promo/arvostelukopioista, jolloin puhutaan vain muutamista viikoista ennen julkaisua.


TT-2k: Asia vilpitön. Kiitos täsmennyksestä!

Mutta tämä nyt ei taas liity aiheeseen enää ollenkaan, joten vaihdetaanpa levyä.

Selvä, selvä. Anteeksi off-topicista. Please do not ban me.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia


Oletko edes lukenut MS:n julkistuksia vai vedätkö vaan johtopäätöksiä siitä mitä jotkut täällä ovat sanoneet tai katsonut videoita joissa läskit itkee turhasta? MS:n omia pelejä pystyy pelaamaan muiden kavereiden konsoleilla, pelin voi jakaa kaverilistalla olevien kanssa ja jopa lahjoittaa poiskin. Eri asia sitten miten pelinkehittäjät haluavat ja ne kaupat jotka jälleenmyyntiä tulevat harrastamaan. MS ei tule omien peliensä kohdalla rahastamaan mitenkään. Älkää nyt herranjestas uskoko noita synkistelijöitä, jotka ajattelevat asiaa vain pahimman kautta.

Sinulla on ihan väärät käsityksen PC-pelaamista sillä nykyään se on konsolipelaamista vaivattomampaa. Sen kun ostaa pelin steamista/originista etc. paikasta, lataat koodin steamiin/originiin/etc, lataat pelin ja pelaat. Taustalla peli päivittyy automaattisesti eikä niitä tarvitse erikseen lähteä lataamaan ja asentelemaan. PC-puolella uudetkin pelit saa 25-40% alennuksilla. Ja suurin osa peleistä oikeasti näyttää hyvältä ilman sahalaitoja etc. Konsolipelaaminen on vaan jäljessä kehityksestä ja tuntuu, että pelaajat haluavat asioita, joita ei saa ilman uhrauksia tai ovat mahdottomia toteuttaa pelaajien toiveiden mukaisesti.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllä PS3-pelejä on voinut pelata CFW-konsoleilla jo yli 2 vuoden ajan, eikä loppua ole näkyvissä. Onneksi kyseessä on kuitenkin erittäin marginaalinen ilmiö, enkä todellakaan pysty allekirjoittamaan väitettä jopa kuukausia etukäteen ilmestyvistä konsolipelien wareversioista. Käytännössä pelit ripataan promo/arvostelukopioista, jolloin puhutaan vain muutamista viikoista ennen julkaisua.

Mutta tämä nyt ei taas liity aiheeseen enää ollenkaan, joten vaihdetaanpa levyä.
Kyse on kopiosuojauksen tarpeellisuudesta ja pitää vain ihmetelle miten ihmiset yrtittää vaieta koko asiasta



tossa kuinka ihmiset pelannu jo kuukaisua aikasemmin

It Looks Like People In Poland Are Playing Resident Evil 6 Very, Very Early
It's August 31, not October 2, but somehow, some way, gamers in Poland have gotten their hands on some retail copies of Resident Evil


ja tossa toinen

In disappointing, but not really surprising news, Halo 4 has been leaked, nearly a month away from its November 6th release date. We don't just mean a code leak, either - gamers are reporting finding fully-polished, printed disc copies in the wild, although nobody's admitting quite where.
Read more from Player Attack: Be careful: Halo 4 leaked a month before release « Player Attack
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

MS:n omia pelejä pystyy pelaamaan muiden kavereiden konsoleilla, pelin voi jakaa kaverilistalla olevien kanssa ja jopa lahjoittaa poiskin. Eri asia sitten miten pelinkehittäjät haluavat ja ne kaupat jotka jälleenmyyntiä tulevat harrastamaan.

Sinulla on ihan väärät käsityksen PC-pelaamista sillä nykyään se on konsolipelaamista vaivattomampaa. Sen kun ostaa pelin steamista/originista etc. paikasta, lataat koodin steamiin/originiin/etc, lataat pelin ja pelaat. Taustalla peli päivittyy automaattisesti eikä niitä tarvitse erikseen lähteä lataamaan ja asentelemaan. PC-puolella uudetkin pelit saa 25-40% alennuksilla. Ja suurin osa peleistä oikeasti näyttää hyvältä ilman sahalaitoja etc. Konsolipelaaminen on vaan jäljessä kehityksestä ja tuntuu, että pelaajat haluavat asioita, joita ei saa ilman uhrauksia tai ovat mahdottomia toteuttaa pelaajien toiveiden mukaisesti.

Eipä tuosta lahjoittamisesta ole mitään mielestäni puhuttu. Miksi en voisi vain antaa peliä kaverille? Kun on pakko tunkea tällainen systeemi missä vaaditaan MS lupa tehdä yhtään mitään niin onhan se kuluttajan toimintaa vaikeuttava vaikka miten sitä yrittäisi kompensoida. MS on hallinassa, et sinä.
Kavereiden luona pitää pitää nettiyhteyttä tunnin välein. Mitä jos kaverin yhteys katkeaa jostakin ulkopuolisen aiheuttamasta syystä? Jää pelit sitten pelaamatta.

Minä mielelläni uhraan tämän sinun "vaivattomuuden" jotta voin tehdä omalla fyysisellä kappaleellani sitä mitä lystään. Peleillä saisi omat käynnistysohjelmat ilman mitään Steamia tai Originia tai vastaavaa. Vaikka kyseiset palvelut tarjoavat alennuksia peleihinsä koskevat ne ainoastaan sinuun sidottua lisenssiä.
Pelit näyttävät koneellasi hyvältä silloin kun koneesi on siihen tasoon kykenevä ja silloinkin saattaa ruudunpäivitys takkuilla mistä konsoleilla harvemmin tarvitsee murehtia.
Miten niin on konsolipelaaminen jäljessä? Kun ei suostuta lisenssien ostamiseen vaan halutaan omistettava fyysinen kopio jonka voin myydä tulevaisuudessa jos siltä tuntuu tai lainailla sitä. Kirjatkin on varmaan fossiileita mielestäsi vai?
Mitä pelaajat haluavat mitä "vanhalla" systeemillä ei voisi toteuttaa? Se että kaikki on valmiina sinulle vai? Itse voin nähdä sen verran vaivaa asioiden eteen jotta voisi pitää tämän "vanhan" systeemin ja mielestäni olen pelaaja.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Vanha tuttu vuosien takaa, yleensä niin optimistinen HipHopGamer puhuu suunsa puhtaaksi tästä uudesta tilanteesta. Jälleen kerran, kuten niin monta kertaa aikaisemminkin hän löytää juuri ne oikeat sanat joitka voisi itsekin allekirjoittaa. Microsoft käyttää nyt asemaansa härskisti hyväksi ja tekee mitä tahtoo. Tämä sama voi toistua ylihuomenna Sonyn kohdalla. Peliteollisuus on nyt suurimman kriisinsä äärellä ja täysin itsensä aiheuttamana. Fanit eivät voi enää luottaa siihen että heidän oikeuksiaan kunnioitetaan millään tasolla. Paljon kertoo se, miten hukassa tunnetut pelitoimittajat ovat tämän uudenlaisen tilanteen takia. HipHopGamerin kasvoilta voi lukea aidon hädän ja hän kuitenkin liikkuu jonkinlaisessa sisäpiirissä. Nyt hän on jo lähes luovuttamassa. Edes lukuisat kestitykset ja pr-yhteydet eivät ole onnistuneet pehmittämään toimittajan kutsumusta. Teollisuus haluaa täyden kontrollin ja mikään ei liikahda ilman heidän lupaansa. Perinteiset harrastajat voidaan heittää menemään ja tilalle haetaan tyystin uusi yleisö. Tästä videosta voisivat myös kotimaiset toimijat ottaa oppia miten ikävä tilanne hoidetaan tunteella.

[video=youtube_share;Q9C_dIReKcg]http://youtu.be/Q9C_dIReKcg[/video]

Lähde: HipHopGamer INC. | HipHopGamer INC.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kuten sanoin, niin minä äänestän Boksin kohdalla lompakollani. Katsotaan miten "massat" äänestävät, siitä kai tässä on pohjimmiltaan kysymys. Kukaan ei näköjään halua sanoa ääneen sitä vaihtoehtoa että Xbox Onen myynnit eivät vedä sen takia, koska MS on tehnyt konsolipelaamisen niin vaikeaksi ja ero nykyiseen sukupolveen on liian suuri. Ja samat myynnin uhkakuvat ovat tietysti myös PS4:lla jos Sony seuraa MS:n esimerkkiä tietyiltä osin.
Mitä ihmettä, X1:ssä pelaaminen mulle ja suurelle osalle 360:n pelaajista ei yhtään erikoisempaa kuin tähänkään asti, mitään suurta ja järisyttävää muutosta ei tule. Mulla on konsolit aina nettipiuhan päässä (piuhan päässä koska mulla on uskomus että wlan aiheuttaa pienen ylimääräisen lagin moninpeleissä, ehkä ei pidä paikkaansa mutta piuha on silti häiriövapaampi kuin wlan), en yleensä osta käytettyjä enkä ikinä myy pelejäni ja ekaa Kinectiä paremmin toimiva kapistus on hyvin tervetullut omaan talouteeni. Mulle ei siis ole MS tehnyt konsolipelaamista vaikeammaksi vaan tuonut siihen jotain lisää. Mä hyvin ymmärrän että käytettyjen pelien kanssa touhuajat ovat ottaneet nyt tikun varpaankyntensä alle ja MS on tönässy sen jalan päin seinää, mutta koittakaa ymmärtää että suurelle osalle ihmisistä tässä muutoksessa ei ole mitään pahaa. AINOA potentiaalinen miinus tässä on se että mä yksinkertaisesti vihaan syöttää niitä kilometrin pitkiä koodeja koneelle, jos sen joutuu tekemään joka pelin asennuksen kohdalla, niin sitten palaa piuha ja tuun tänne raivoamaan. No en oikeesti, kuhan vitsailin. Mutta olisihan se hiukan epämukavaa.

Paljon tässä ketjussa puhutaan että se on kuluttajien oikeuksien polkemista että peliä ei saa myydä käytettynä pois. No onhan se, mutta jos ihminen ei olisi koskaan aikonutkaan sellaista tehdä, koko asia on iso "meh".

Me puhutaan paljon sen perusteella mitä konsolia fanitetaan ja halutaan nähdä ne oman konsoli(merkin) hyvät puolet.
Puhu kuule ihan vain itsestäsi, mä vaihdan mieltymyksiäni melkein yhtä usein kuin kalsareitani. Mä toki seuraan mm Sonya ja Microsoftia yhtiöinä sen takia kun mua kiinnostaa...miten sen nyt sanoisi...corporate strategy (sorry, en löytänyt suomenkielistä vastinetta). Mua suuresti huvittaa tämä nykyajan trendi kvartaaliajattelusta ja siitä miten se vaikuttaa yritysten toimintaan. Kiinnostaa kovin myös se miten jotkut suuryritykset pystyvät totaalisesti munaamaan koko imperiuminsa muutamilla väärin tehdyillä ratkaisuilla (köh, Nokia) ja miten kaikki vaikuttaa mm osakekursseihin. Mä toimin yrityselämässä itsekin, toki paljon pienemmässä mittakaavassa, mutta kaikki suuryritysten toiminta voidaan downscalata pikkuyrityksiinkin. Jokainen joka "fanittaa" Sonya tai Microsoftia on yksinkertaisesti helkutin tyhmiä. Oman perheen fanittamisessa ei ole mitään pahaa, niiden pahat teot pitääkin painaa villaisella, mutta miksi fanittaa jotakin isoa materiaalista yksikköä jonka omistajasta sulla ei ole mitään hajua. Nokiaa voi toki fanittaa jos tiedät että sen menestys tuo maahan sellaisen määrän verotuloja jotka helpottaa sun omaa verotaakkaasi, mutta siinä on takana motivaatio. Mikä motivaatio on fanittaa Sonya?

Taistelu tuulimyllyjä vastaan voi nyt näyttää epätoivoiselta, kun konsolit ovat kohta jo täällä. Kuitenkin tämä pidetty meteli on paitsi herätellyt pelaajia, myös toivottavasti ravistellut kustantajien itseluottamusta lähteä ristiretkelle pelaajien oikeuksia vastaan. Nettiraivo maailmalla on tulikivenkatkuista ja vaikka siellä julkkarijonossa samat sankarit löytyisivätkin, voi tämä nyt kuultu raivo synnyttää myöhemmin tarvittavaa joukkovoimaa jolla on tehoa. Ei siis lasketa taistelua vielä hävityksi.
Vaikka mä tässä kokoajan nauran teidän ristiretkelle, mä ihan vilpittömästi olen onnellinen ja kiitollinen jos muutatte sillä maailmaa edes vähän paremmaksi. Me varmaankin ollaan eri mieltä siitä mikä on paremmaksi, mutta kuitenkin. Vilpittömästi. Mutta silti :D

En tiedä Xbox 360 tilannetta, mutta PS3 hakkeroinnissa mukavaan pelikäyttöön ei olla taidettu onnistua vielä kertaakaan(PSN sen sijaan ollaan saatu posautettua alas aika kätevästi). Eli kuinka paljon xbox 360 peleistä varetetaan(oikeasti) ja onko jossain todisteita niiden toiminnallisuudesta? Ottaen huomioon monien(varsinkin yksinkoikeus) pelien kovat myynnit(ja taitaa se miljoona myyntejä aina keräävä COD menestyä Xbox 360 parhaiten), tuota mainitsemaasi piratismia aika varmana puuhailee vain pieni määrä ihmisiä(jotka on vielä todennäköisemmin bannattu Livestä, koska piraattikopio).
Yksi mun hyvä kaveri omistaa hakkeroidun 360:n ja poikkeuksetta kaikki poltetut pelit toimivat myös Livessä. Siis jos toimii viisaasti eikä pelaa Halo4:sta viikkoja ennen julkaisua, taisivat satoja bokseja bännätä ikuisiksi ajoiksi sen takia. PS3:lla kuulemma onnistuu hakkerointi myös, vaikkakin vähän vaikeammin, mutta tästä kiitoksena PS3 tuntuu AINA vaativan käynnistyksensä yhteydessä jonkinmoisen päivityksen käyttöjärjestelmään. En ole tainnu ikinä käynnistää PS3:sta ilman puolen tunnin odottelua että päivitykset lataantuu/asentuu. Siitä on iso parannus jos PS4 tosiaan käynnistyy "sekunneissa" :)
Mutta vaikka noita ihan julkisesti myydäänkin häckättyjä konsoleita, niin paljon pienempi ongelma kuin PC:llä, jossa välillä 90% pelikopioista on piraatteja. Konsoleiden osuudesta ei ole hajuakaan, mutta veikkaan nyt että 10%.

Eipä tuosta lahjoittamisesta ole mitään mielestäni puhuttu. Miksi en voisi vain antaa peliä kaverille? Kun on pakko tunkea tällainen systeemi missä vaaditaan MS lupa tehdä yhtään mitään niin onhan se kuluttajan toimintaa vaikeuttava vaikka miten sitä yrittäisi kompensoida. MS on hallinassa, et sinä.
Kavereiden luona pitää pitää nettiyhteyttä tunnin välein. Mitä jos kaverin yhteys katkeaa jostakin ulkopuolisen aiheuttamasta syystä? Jää pelit sitten pelaamatta.
Sä VOIT lahjoittaa pelin kaverillesin! M'kay?
Miksi kaverisi ei voi pitää konsoliaan nettiyhteydessä kokoajan, silloin ei tarvii "pitää nettiyhteyttä tunnin välein" vaan se toimii siä taustalla ilman että huomaattekaan. Mikä tämä ulkopuolisen aiheuttama syy voisi olla? ISP:n ongelma? Jos siinä nettiyhteydessä on saman kuun aikana useampi katkos, yhteys ISP:lle että korjaavat ongelman. Joskus ovat vähän nihilistejä ja väittävät että vika löytyy kaverisi laitteista, mutta itsepintaisesti kun vaatii oikeuksiaan, saa nettiyhteyden toimimaan. Tai sitten vaihtaa toimittajaa.

Kirjatkin on varmaan fossiileita mielestäsi vai?
Mun pitikin tää ottaa aikaisemmin esimerkiksi, kiitos että teit sen puolestani. En löytänyt tarkkoja tilastoja, mutta ilmeisesti sähköisten kirjojen myynti ylittää perinteisen kirjan myynnit muutamassa vuodessa. Miten jälleenmyyt sähköisen kirjan? Nyt vissiin koko pitkäikäinen kirjan historia on tuhrittu kun kirjailija haluaa pienen osuutensa jokaisesta lukijasta. Paitsi että sitä tablettia voi silti lainata kaverille, ennenkuin tulee tablettiin kinect joka tunnistaa onko lukija tabletin omistaja vai ei. Foliohattu! Mutta kaikki maailman divarit puhisevat vihasta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mulla on konsolit aina nettipiuhan päässä (piuhan päässä koska mulla on uskomus että wlan aiheuttaa pienen ylimääräisen lagin moninpeleissä, ehkä ei pidä paikkaansa mutta piuha on silti häiriövapaampi kuin wlan), en yleensä osta käytettyjä enkä ikinä myy pelejäni ja ekaa Kinectiä paremmin toimiva kapistus on hyvin tervetullut omaan talouteeni. Mulle ei siis ole MS tehnyt konsolipelaamista vaikeammaksi vaan tuonut siihen jotain lisää.

Paljon tässä ketjussa puhutaan että se on kuluttajien oikeuksien polkemista että peliä ei saa myydä käytettynä pois. No onhan se, mutta jos ihminen ei olisi koskaan aikonutkaan sellaista tehdä, koko asia on iso "meh".

PS3:lla kuulemma onnistuu hakkerointi myös, vaikkakin vähän vaikeammin, mutta tästä kiitoksena PS3 tuntuu AINA vaativan käynnistyksensä yhteydessä jonkinmoisen päivityksen käyttöjärjestelmään. En ole tainnu ikinä käynnistää PS3:sta ilman puolen tunnin odottelua että päivitykset lataantuu/asentuu. Siitä on iso parannus jos PS4 tosiaan käynnistyy "sekunneissa" :)

Minä, minä, minä. Valitettavasti pelaajakunta ei ole sama asia kuin sinä, joten ehkä pystyt kuitenkin kuvittelemaan tilanteen, jossa ihmiset pelaavat offline-tilassa? Kuten USA:n armeijan sotilaat, jotka harrastaa pelaamista, mutta nettiyhteyttä ei kovin helpolla aina ole tarjolla. Tai amerikkalaiset yliopisto-opiskelijat, jotka ei kampuksen asuntolassa saa nettiä kiinni pelikoneeseen. Tai syrjäseudulla asuvat. Tai ihmiset, jotka reissaa 4-5 päivää kuusta, ja on tähän asti ottaneet 360:n mukaan jos jokin hyvä yksinpeli on kesken. Itse kuulun tuohon viimeiseen kategoriaan, enkä siis seuraavassa sukupolvessa voi jatkaa pelaamistani toisella paikkakunnalla, missä mulla ei ole nettiyhteyttä. Sweet.

Mitä tulee käytettyjen pelin myyntiin: oon harrastanut pelaamista yli 20 vuotta. Ensimmäistäkään vanhaa konetta eikä vanhaa peliä ei enää kaapista löydy. Eikä kovin montaa tämänkään sukupolven peliä. Sille on syynsä, miksi Gamestopit sun muut vastaavat menestyy. Suurin osa kun ei halua täyttää asuntonsa kulmia turhalla krääsällä. Aivan kuin mulla ei ole vanhaa Die Hardia enää VHS-nauhalla, ei mulla ole myöskään Vice Cityn PS2-versiota. Ja kun katsoo käytettyjen pelien määrää pelikaupoissa, en taida kuulua vähemmistöön.

Jos seuraat yhtiöitä puolueettomasti samalla kun nillität muiden fanittamisesta, niin voisitko poistaa noin 90% liiottelusta, kun sanot että "PS3 vaatii aina puoli tuntia kestävän päivityksen"? Vinkkejä siihen ongelmaan: nosta nettiä yli 1mb, tai käynnistä kone useimmin kuin kerran puolessa vuodessa. Turha liiottelu on... no turhaa. Vähän sama kuin jos minä sanoisin: "Mulla on hajonnut ainakin 100 360:stä! Surkea romu!" Todellisuudessa niitä meni vain kuusi.

Jatka ristiretkeäsi, nautinnollista luettavaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Vanha tuttu vuosien takaa, yleensä niin optimistinen HipHopGamer puhuu suunsa puhtaaksi tästä uudesta tilanteesta. Jälleen kerran, kuten niin monta kertaa aikaisemminkin hän löytää juuri ne oikeat sanat joitka voisi itsekin allekirjoittaa.
Eli olet sinäkin sitä mieltä että "Microsoft is already part of NSA"?

Mä lopetin videon katselemisen tossa kohtaa. Joskus kyllä pidin HipHopGameria viihdyttävänä, mutta en kyllä muista miksen ole katsonut hänen showtaan enään muutamaan vuoteen. Mutta samat ongelmat tuossa toistui, mainitaan DRM:n olevan kovasti pahasta, mutta unohdettiin perustella että miksi. Joku tässä ketjussa jo sanoikin että 360:ssä ja PS3:ssa DRM:n virkaa toimitti se että sulla piti olla pelilevy konsolissa sisässä jotta voit pelata peliä, vaikka koko peli olisi tallenettu kovalevylle.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyse on kopiosuojauksen tarpeellisuudesta ja pitää vain ihmetelle miten ihmiset yrtittää vaieta koko asiasta
Ihan selvennyksenä asiaan: halusin vain estää homman menemästä ziljoonatta kertaa sivuraiteille, eli nykykonsolien tilanteeseen. Seuraavan sukupolven konsolien kopiosuojausratkaisuista saa toki puhua, mutta PS3/X360-pelien warestelusta jutustelu ei tähän ketjuun kuulu.

tossa kuinka ihmiset pelannu jo kuukaisua aikasemmin
Kyllä, näissäkin tapauksissa ihan retail-levyt olivat päätyneet vääriin käsiin ja sitä myöten verkkoon. Silti noita laittomia kopioita pyörittävien konsolien määrä on ymmärtääkseni suhteellisen pieni. Vaikka ongelma on todellinen, on se silti varsin marginaalinen.

Pitää kuitenkin erottaa kaksi asiaa toisistaan: varsinaiset kopiosuojaukset ja tavat hallita tuotteen omistajuutta. Ensimmäisillä pyritään estämään laittomien kopioiden syntyminen, jälkimmäisellä halutaan rajoittaa käyttöä esimerkiksi vaatimalla se kerran vuorokaudessa tehtävä nettitarkistus. Kopiosuojaus itsessään ei siis estä taikka edes haittaa ihan laillista käytettyjen pelien kauppaa taikka pelien lainaamista kavereille, koska koko ajan liikutellaan konsolista toiseen alkuperäistä pelilevyä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Minä, minä, minä. Valitettavasti pelaajakunta ei ole sama asia kuin sinä, joten ehkä pystyt kuitenkin kuvittelemaan tilanteen, jossa ihmiset pelaavat offline-tilassa? Kuten USA:n armeijan sotilaat, jotka harrastaa pelaamista, mutta nettiyhteyttä ei kovin helpolla aina ole tarjolla. Tai amerikkalaiset yliopisto-opiskelijat, jotka ei kampuksen asuntolassa saa nettiä kiinni pelikoneeseen. Tai syrjäseudulla asuvat. Tai ihmiset, jotka reissaa 4-5 päivää kuusta, ja on tähän asti ottaneet 360:n mukaan jos jokin hyvä yksinpeli on kesken. Itse kuulun tuohon viimeiseen kategoriaan, enkä siis seuraavassa sukupolvessa voi jatkaa pelaamistani toisella paikkakunnalla, missä mulla ei ole nettiyhteyttä. Sweet.
USAn armeijalla on tukikohtia monessa paikkaa maailmassa ja mä takaan ja alleviivaan että ainoastaan Afganistanissa heillä on ajoittain ongelmia saada luotettava internetyhteys. Ehkä et tiedä, mutta USAn armeijan sotilaat pitävät jatkuvasti perheeseensä yhteyttä skypellä...joka vaatii internetyhteyden. USAn armeijalla on aika monta omaa satelliittia, he saavat internetyhteyden ihan minne vaan. USAn armeija tietää että sotilaiden tyytyväisyys heijastuu erittäin suoraan heidän työtehokkuuteensa, internetyhteys on helppo tapa pitää sotilaat tyytyväisinä. Pelikonsolit on paljon halvempi tapa tehdä tuota kuin lennettää Bob Hopea pitkin Afganistania. Mä uskon että MS tekee tarvittaessa Afganistan marine core version konsolilleen, onhan MS NSA:n sivukonttori [hymiö].
Aika heikot kampukset jenkeissä jos ei konsoliin saa nettipiuhaa, mä oon ehkä nähny niitä poikkeustapauksia sitte vaan.
Vain 4-5 päivää kuusta reissaa ja silti ottaa konsolin reissuilleen mukaansa? Melkoinen peliriippuvuus :D Mä en itse ikinä vie konsolia kotooni pois, mutten tietenkään syyllistä sua jos sä viet jatkuvalla syötöllä. Ehkä sulle paras pelikone olisi vaikka Razor Edge! Paljon helpompi kantaa kuin X1 ja Kinect 2.
Viime 10 vuoden aikana olen majoittunut yli 200 eri hotellissa, niistä yhdessä ei ollut internetyhteyttä. Asia silloin ratkesi sillä että ajoi kadun toiselle puolelle jolloin sai läppäriin naapurihotellin ilmaisen wlanin. Internetyhteydettömyys on omasta saamattomuudesta kiinni. Mä olen internetriippuvainen, tiedän.

Jos seuraat yhtiöitä puolueettomasti samalla kun nillität muiden fanittamisesta, niin voisitko poistaa noin 90% liiottelusta, kun sanot että "PS3 vaatii aina puoli tuntia kestävän päivityksen"? Vinkkejä siihen ongelmaan: nosta nettiä yli 1mb, tai käynnistä kone useimmin kuin kerran puolessa vuodessa. Turha liiottelu on... no turhaa. Vähän sama kuin jos minä sanoisin: "Mulla on hajonnut ainakin 100 360:stä! Surkea romu!" Todellisuudessa niitä meni vain kuusi.
Nettiyhteys on 24/1, parempaa ei tähän kohtaan saa tällä hetkellä. Tontin läpi kulkee neljän eri yhtiön valtakunnankaapelit, mutta niihin liittyminen maksaa noin 100 000 euroa per firma, olen kysynyt!
Sulla on käyny huono tuuri, mulla on julkaisusta ostettu 360, ei ole hajonnut kertaakaan. On mulla toinenkin 360, ei sekään ole hajonnut.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tai ihmiset, jotka reissaa 4-5 päivää kuusta, ja on tähän asti ottaneet 360:n mukaan jos jokin hyvä yksinpeli on kesken. Itse kuulun tuohon viimeiseen kategoriaan, enkä siis seuraavassa sukupolvessa voi jatkaa pelaamistani toisella paikkakunnalla, missä mulla ei ole nettiyhteyttä.
Ihailtavaa harrastuneisuutta. Nyt kullanarvoinen vinkki sulle: hommaa älypuhelin ja datapaketti. Sitten sulla on netti missä vaan, ja se Xbox Onekin voi käyttää sitä! Kiitä mua myöhemmin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Silti noita laittomia kopioita pyörittävien konsolien määrä on ymmärtääkseni suhteellisen pieni. Vaikka ongelma on todellinen, on se silti varsin marginaalinen.
Jos peliä on ladattu miljoonia niin ei se ole enää kovin marginaalista


2010 vuoden lista ja vaikea uskoa että warettajat olisi siitä vähentyneet
Xbox 360 Games:
1 Dante's Inferno (1,280,000)
2 Alan Wake (1,140,000)
3 Red Dead Redemption (1,060,000)
4 Halo Reach (990,000)
5 Call of Duty: Black Ops (930,000)

The Escapist : News : And the Most-Pirated Game of 2010 Is...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tietyllä tasolla ärsyttää välillä lukea tätäkin ketjua kun tuntuu keskustelu menevän toisen nokitteluun ja vähättelyyn. Mutta positiivisena puolena siinä on se, että selvästikkin tämän foorumi on täynnä pelaamista rakastaviä äijänköriläitä, jotka suhtautuvat intohimoisesti harrastukseensa, nice!

Kirjaesimerkki on siitä huono, että et nykyään osta kirjaa jossa on koodi, jolla rekisteröit kirjan itsellesi ja sitten luet sen, vaan ostat joko digitaalisena (halvalla) tai ihan fyysisen tuotteen(vähän kalliimmalla). En ymmärrä miksi tämä ei voisi olla samalla lailla pelimaailmassa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mä hyvin ymmärrän että käytettyjen pelien kanssa touhuajat ovat ottaneet nyt tikun varpaankyntensä alle ja MS on tönässy sen jalan päin seinää, mutta koittakaa ymmärtää että suurelle osalle ihmisistä tässä muutoksessa ei ole mitään pahaa.

Täyttä roskaa.

[video=youtube;23VPBUQisV4]http://www.youtube.com/watch?v=23VPBUQisV4[/video]
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Erittäin hyvä puheenvuoro harvemmin esillä olevasta sosiaalisesta näkökulmasta. Lapset viikkorahoineen, opiskelijat, köyhät, alempi keskiluokka.. heidät potkaistaan nyt näillä käytettyjen estoilla ulos markkinoilta. Väitän pelaamisen olevan näissä kerroksissa tavanomaista yleisempää.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kirjaesimerkki on siitä huono, että et nykyään osta kirjaa jossa on koodi, jolla rekisteröit kirjan itsellesi ja sitten luet sen, vaan ostat joko digitaalisena (halvalla) tai ihan fyysisen tuotteen(vähän kalliimmalla). En ymmärrä miksi tämä ei voisi olla samalla lailla pelimaailmassa.
Se ei voi toimia siksi pelimaailmassa että yksi ihminen ei voi tehdä AAA luokan peliä alle vuodessa. Jos pelien markkinat olisi lukumääräisesti samaa tasoa kuin elokuvilla ja musiikilla, pelien hinta putoaisi sinne samalle tasolle kuin edellämainitut, eli noin 15-20 euroa. Tällöin käytettyjen markkinat katoaisi lähes kokonaan.

Täyttä roskaa.
Hienosti argumentoitu! Mitä sitä suotta novellia kirjoitella kun asiat voi myös tiivistää kahteen sanaan!
 
Ylös Bottom