Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Jos olisin 360 pelaaja niin se eroaisi. En omistaisi mitään, minulla olisi vain väliaikainen lupa omistaa. Iso muutos minun mielestäni.
Itsekin pidän piuhaa kiinni konsolissani koska WLAN on epävakaa mielestäni varsinkin pelaamisessa. Siksi tällä hetkellä joudun vetämään piuhoja 2 huoneen välillä jotta saan PS3 nettiin. Ei huvittaisi samaa rumbaa harrastaa X1 kanssa aina kun halun pelata. Mutta myönnät että olet joutunut ostamaan joskus käytetyn pelin. Minua ainakin harmittaisi jos en löytäisi fyysistä kopiota. Siksi jää joidenkin vanhojen PC-pelien pelaaminen välistä kun ei löydy sitä haluamaani peliä mistään.
Minusta taas MS tekee pelaamisen vaikeammaksi kun yrittävät väkipakolla tunkea tarkastuksia väliin että mitään pahaa käyttäjä ei tekisi. Eihän autonvalmistajatkaan käy talollasi katsomassa että kopioitko heidän tehokasta moottoriaan toiseen autoon vaikka varmasti kyseisen moottorin tekniikka on suojattu.
Miksi ei voida vain yrittää luottaa kuluttajaan?
Mistä tiedät että ei suuremmalla porukalla ole käytettyjen pelien myynnin kieltämisestä ongelmaa? Siksi kun itse et asiasta välitä? Jotakin pohjaa tälle väiteelle tai voisin itse sanoa että suurin osa pelaajista vihaa X1:stä. Eikä tällainen "demokraattinen" ajattelu auta ketään. Mitä jos 60% haluaisi tuhota sen 40%? 40% pitäisi vain hyväksyä se vai? Mitäpä jos se 40% sattuisi olemaan siihen asti se kannattava voima?
Ai kun vaaditaan käyttäjältä jotakin tehtävää niin se ketuttaa?
Kaikessa fanituksessa on pahaa koska se ei sisällä objektiivista näkökulmaa ollenkaan. En minä Sonyn päätöksiä sormieni läpi katso enkä katsoisi perheenikään. Itse asiassa vaatisin kunnon selon teon tästä mokasta ja jälkiseuraukset sitä mukaan. Ei pahalla mutta olisit aika huono vanhempi yhteiskunnan kannalta kun "No ei se meijän Petteri nyt ketään satuttaisi tai pahaa aikoisi kun se on niin kiltti ja kunnon poika" ja kieltäisi kaiken negatiivisen. Saattaisit hyökätä naapurien kimppuun heidän ihan oikeutetusta palautteesta kun sattuivat astumaan vain vähän liian arkaan paikkaan.
Tästähän myös on nämä yksityisasiat sekä käytettyjen pelien myynti saannet niin ison mölyn aikaiseksi. Jos et oikeasti välittäisi olisit jättänyt kommentoimatta mutta yrität koko ajan selittää että kuinka tämä ei ole ongelma jonka vuoksi selvästi välität muiden ihmisten mielipiteistä vaikka ne eivät vaikuta sinuun tipan vertaa.
Nokiaa fanitetaan koska -> suomalainen suuryritys. Sonya fanitetaan (täällä) koska -> Playstation, pelit, joten totta kai sitä porukka toivoo että se yritys toimii omien odotusten mukaisesti. Onhan sitä moni täällä jo päässyt nauttimaan usean vuoden ajan yhtiön tuotoksista sekä todistamaan heidän huippunsa ja pohjansa.
Kaveri muutti hiljattain ja kesti sen parisen viikkoa ennen kuin sai nettiyhteyden. Eli olisi pitänyt pelit jättää pelaamatta vai?
DRM:ää ne sähköisetkin kirjat harrastaa. Siinäpä se, miksi ostaa jotakin mitä et omista sitten loppujen lopuksi.
Mielestäni pelit ovat ja saavuttaneet sen miljardin myynnin CoD pelien avulla. Se että elokuvilla on isompi "käyttäjäkunta" niin ei se pakolla tee elokuvista menestyksi.
Pelit vs elokuvat ei oikein toimi koska niiden viihdytystavat perustuvat eri asioihin.
Mistäs tiedät että ei eroa?Mitä ihmettä, X1:ssä pelaaminen mulle ja suurelle osalle 360:n pelaajista ei yhtään erikoisempaa kuin tähänkään asti, mitään suurta ja järisyttävää muutosta ei tule. Mulla on konsolit aina nettipiuhan päässä (piuhan päässä koska mulla on uskomus että wlan aiheuttaa pienen ylimääräisen lagin moninpeleissä, ehkä ei pidä paikkaansa mutta piuha on silti häiriövapaampi kuin wlan), en yleensä osta käytettyjä enkä ikinä myy pelejäni ja ekaa Kinectiä paremmin toimiva kapistus on hyvin tervetullut omaan talouteeni. Mulle ei siis ole MS tehnyt konsolipelaamista vaikeammaksi vaan tuonut siihen jotain lisää. Mä hyvin ymmärrän että käytettyjen pelien kanssa touhuajat ovat ottaneet nyt tikun varpaankyntensä alle ja MS on tönässy sen jalan päin seinää, mutta koittakaa ymmärtää että suurelle osalle ihmisistä tässä muutoksessa ei ole mitään pahaa. AINOA potentiaalinen miinus tässä on se että mä yksinkertaisesti vihaan syöttää niitä kilometrin pitkiä koodeja koneelle, jos sen joutuu tekemään joka pelin asennuksen kohdalla, niin sitten palaa piuha ja tuun tänne raivoamaan. No en oikeesti, kuhan vitsailin. Mutta olisihan se hiukan epämukavaa.
Jos olisin 360 pelaaja niin se eroaisi. En omistaisi mitään, minulla olisi vain väliaikainen lupa omistaa. Iso muutos minun mielestäni.
Itsekin pidän piuhaa kiinni konsolissani koska WLAN on epävakaa mielestäni varsinkin pelaamisessa. Siksi tällä hetkellä joudun vetämään piuhoja 2 huoneen välillä jotta saan PS3 nettiin. Ei huvittaisi samaa rumbaa harrastaa X1 kanssa aina kun halun pelata. Mutta myönnät että olet joutunut ostamaan joskus käytetyn pelin. Minua ainakin harmittaisi jos en löytäisi fyysistä kopiota. Siksi jää joidenkin vanhojen PC-pelien pelaaminen välistä kun ei löydy sitä haluamaani peliä mistään.
Minusta taas MS tekee pelaamisen vaikeammaksi kun yrittävät väkipakolla tunkea tarkastuksia väliin että mitään pahaa käyttäjä ei tekisi. Eihän autonvalmistajatkaan käy talollasi katsomassa että kopioitko heidän tehokasta moottoriaan toiseen autoon vaikka varmasti kyseisen moottorin tekniikka on suojattu.
Miksi ei voida vain yrittää luottaa kuluttajaan?
Mistä tiedät että ei suuremmalla porukalla ole käytettyjen pelien myynnin kieltämisestä ongelmaa? Siksi kun itse et asiasta välitä? Jotakin pohjaa tälle väiteelle tai voisin itse sanoa että suurin osa pelaajista vihaa X1:stä. Eikä tällainen "demokraattinen" ajattelu auta ketään. Mitä jos 60% haluaisi tuhota sen 40%? 40% pitäisi vain hyväksyä se vai? Mitäpä jos se 40% sattuisi olemaan siihen asti se kannattava voima?
Ai kun vaaditaan käyttäjältä jotakin tehtävää niin se ketuttaa?
Eli jos ihminen ei vaikka käyttäisi ollenkaan mitään tukiaisia niin koko systeemin voisi lakkauttaa koska se vaikuta häneen mitenkään häneen. Mielestäni iso osa porukasta voisi elää ilman Live tai SEN palveluita joten miksi niitä ei lakkauteta? Koska halutaan tehdä lisää rahaa jota tämä käytettyjen pelien esto lisää.Paljon tässä ketjussa puhutaan että se on kuluttajien oikeuksien polkemista että peliä ei saa myydä käytettynä pois. No onhan se, mutta jos ihminen ei olisi koskaan aikonutkaan sellaista tehdä, koko asia on iso "meh".
Otappa oppia omista sanoistasi sitten.Puhu kuule ihan vain itsestäsi, mä vaihdan mieltymyksiäni melkein yhtä usein kuin kalsareitani. Jokainen joka "fanittaa" Sonya tai Microsoftia on yksinkertaisesti helkutin tyhmiä. Oman perheen fanittamisessa ei ole mitään pahaa, niiden pahat teot pitääkin painaa villaisella, mutta miksi fanittaa jotakin isoa materiaalista yksikköä jonka omistajasta sulla ei ole mitään hajua. Nokiaa voi toki fanittaa jos tiedät että sen menestys tuo maahan sellaisen määrän verotuloja jotka helpottaa sun omaa verotaakkaasi, mutta siinä on takana motivaatio. Mikä motivaatio on fanittaa Sonya?
Kaikessa fanituksessa on pahaa koska se ei sisällä objektiivista näkökulmaa ollenkaan. En minä Sonyn päätöksiä sormieni läpi katso enkä katsoisi perheenikään. Itse asiassa vaatisin kunnon selon teon tästä mokasta ja jälkiseuraukset sitä mukaan. Ei pahalla mutta olisit aika huono vanhempi yhteiskunnan kannalta kun "No ei se meijän Petteri nyt ketään satuttaisi tai pahaa aikoisi kun se on niin kiltti ja kunnon poika" ja kieltäisi kaiken negatiivisen. Saattaisit hyökätä naapurien kimppuun heidän ihan oikeutetusta palautteesta kun sattuivat astumaan vain vähän liian arkaan paikkaan.
Tästähän myös on nämä yksityisasiat sekä käytettyjen pelien myynti saannet niin ison mölyn aikaiseksi. Jos et oikeasti välittäisi olisit jättänyt kommentoimatta mutta yrität koko ajan selittää että kuinka tämä ei ole ongelma jonka vuoksi selvästi välität muiden ihmisten mielipiteistä vaikka ne eivät vaikuta sinuun tipan vertaa.
Nokiaa fanitetaan koska -> suomalainen suuryritys. Sonya fanitetaan (täällä) koska -> Playstation, pelit, joten totta kai sitä porukka toivoo että se yritys toimii omien odotusten mukaisesti. Onhan sitä moni täällä jo päässyt nauttimaan usean vuoden ajan yhtiön tuotoksista sekä todistamaan heidän huippunsa ja pohjansa.
Ymmärtääkseni kukaan ei halua muuttaa maailmaa paitsi sinä ja muut fani kaverisi digitaalisten palvelujen kanssa koska muut juuri haluavat että pysytään vanhassa. Periaatteessa sinä olet se aggressiivisen muutoksen haluinen, ei me muut.Vaikka mä tässä kokoajan nauran teidän ristiretkelle, mä ihan vilpittömästi olen onnellinen ja kiitollinen jos muutatte sillä maailmaa edes vähän paremmaksi. Me varmaankin ollaan eri mieltä siitä mikä on paremmaksi, mutta kuitenkin. Vilpittömästi. Mutta silti![]()
Ei se mielestäni niin yksinkertaista ole. Eli voisin siis lainata pelini vaikka pysyvästi kaverilleni jos kerta voin lahjoittaa pelini. Eli tämä lahjoitus/lainaaminen ei toimi siten miten minä lahjoittamisen/lainaamisen näkisin.Sä VOIT lahjoittaa pelin kaverillesin! M'kay?
Miksi kaverisi ei voi pitää konsoliaan nettiyhteydessä kokoajan, silloin ei tarvii "pitää nettiyhteyttä tunnin välein" vaan se toimii siä taustalla ilman että huomaattekaan. Mikä tämä ulkopuolisen aiheuttama syy voisi olla? ISP:n ongelma? Jos siinä nettiyhteydessä on saman kuun aikana useampi katkos, yhteys ISP:lle että korjaavat ongelman.
Kaveri muutti hiljattain ja kesti sen parisen viikkoa ennen kuin sai nettiyhteyden. Eli olisi pitänyt pelit jättää pelaamatta vai?
[/QUOTE]Mun pitikin tää ottaa aikaisemmin esimerkiksi, kiitos että teit sen puolestani. Miten jälleenmyyt sähköisen kirjan?
DRM:ää ne sähköisetkin kirjat harrastaa. Siinäpä se, miksi ostaa jotakin mitä et omista sitten loppujen lopuksi.
Se ei voi toimia siksi pelimaailmassa että yksi ihminen ei voi tehdä AAA luokan peliä alle vuodessa. Jos pelien markkinat olisi lukumääräisesti samaa tasoa kuin elokuvilla ja musiikilla, pelien hinta putoaisi sinne samalle tasolle kuin edellämainitut, eli noin 15-20 euroa. Tällöin käytettyjen markkinat katoaisi lähes kokonaan.
Mielestäni pelit ovat ja saavuttaneet sen miljardin myynnin CoD pelien avulla. Se että elokuvilla on isompi "käyttäjäkunta" niin ei se pakolla tee elokuvista menestyksi.
Pelit vs elokuvat ei oikein toimi koska niiden viihdytystavat perustuvat eri asioihin.