Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

USAn armeijalla on tukikohtia monessa paikkaa maailmassa ja mä takaan ja alleviivaan että ainoastaan Afganistanissa heillä on ajoittain ongelmia saada luotettava internetyhteys. Ehkä et tiedä, mutta USAn armeijan sotilaat pitävät jatkuvasti perheeseensä yhteyttä skypellä...joka vaatii internetyhteyden. USAn armeijalla on aika monta omaa satelliittia, he saavat internetyhteyden ihan minne vaan. USAn armeija tietää että sotilaiden tyytyväisyys heijastuu erittäin suoraan heidän työtehokkuuteensa, internetyhteys on helppo tapa pitää sotilaat tyytyväisinä. Pelikonsolit on paljon halvempi tapa tehdä tuota kuin lennettää Bob Hopea pitkin Afganistania. Mä uskon että MS tekee tarvittaessa Afganistan marine core version konsolilleen, onhan MS NSA:n sivukonttori [hymiö].
Aika heikot kampukset jenkeissä jos ei konsoliin saa nettipiuhaa, mä oon ehkä nähny niitä poikkeustapauksia sitte vaan.

Jos ei tiedä, niin sitten arvaus ei välttämättä riitä "faktaksi". Keski-Euroopassa asuneena tuttavapiiristä löytyy yli 20 solttua, ja tilanne ei todellakaan ole tuollainen kuin mitä kuvailet. Skype + muuhun kotisoitteluun on monessa paikassa erilliset tilat, joista yhteyttä voi pitää. Tämä ei todellakaan kata kaikkia tiloja. Taikka sitten mulla on helvetin tyhmiä tuttavia, kun valittavat ettei nettipelaaminen onnistu.

Kampusasia on toinen mistä olet kuutamolla. Useassa yliopistossa on pelikonsolin kytkeminen nettiyhteyteen kampuksella kielletty. Mutta hei, kerro mulle lisää faktoja kun tiedät aina kaikesta kaiken.

EDIT: lisätään nyt vielä, kun mussutit siitäkin että miksi otan pelikonsolin mukaan. Tätä nykyä mulla on peliaikaa ainoastaan viikonloppuisin, joista osan vietän jossain muualla kuin kotosalla. Jos markkinoille eksyy joku kiva yksinpeli (Bioshock, Last of Us, jne) niin mielellähän sitä pelaa aina kun se on mahdollista. Konsolin pakkaaminen kun vie tasan kaksi minuuttia elämästä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kampusasia on toinen mistä olet kuutamolla. Useassa yliopistossa on pelikonsolin kytkeminen nettiyhteyteen kampuksella kielletty. Mutta hei, kerro mulle lisää faktoja kun tiedät aina kaikesta kaiken.

Opiskeluaikanani (mistä ei kamalan monta vuotta ole) koulun verkkoon sai rekisteröidä vain yhden MAC-osoitteen, millä sitten pääsi nettin. Eli joko opiskelukäyttöön tarvittavan tietokoneen tai PS3:n. En tiedä, pitääkö käytäntö enää paikkansa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitä ihmettä, X1:ssä pelaaminen mulle ja suurelle osalle 360:n pelaajista ei yhtään erikoisempaa kuin tähänkään asti, mitään suurta ja järisyttävää muutosta ei tule. Mulla on konsolit aina nettipiuhan päässä (piuhan päässä koska mulla on uskomus että wlan aiheuttaa pienen ylimääräisen lagin moninpeleissä, ehkä ei pidä paikkaansa mutta piuha on silti häiriövapaampi kuin wlan), en yleensä osta käytettyjä enkä ikinä myy pelejäni ja ekaa Kinectiä paremmin toimiva kapistus on hyvin tervetullut omaan talouteeni. Mulle ei siis ole MS tehnyt konsolipelaamista vaikeammaksi vaan tuonut siihen jotain lisää. Mä hyvin ymmärrän että käytettyjen pelien kanssa touhuajat ovat ottaneet nyt tikun varpaankyntensä alle ja MS on tönässy sen jalan päin seinää, mutta koittakaa ymmärtää että suurelle osalle ihmisistä tässä muutoksessa ei ole mitään pahaa. AINOA potentiaalinen miinus tässä on se että mä yksinkertaisesti vihaan syöttää niitä kilometrin pitkiä koodeja koneelle, jos sen joutuu tekemään joka pelin asennuksen kohdalla, niin sitten palaa piuha ja tuun tänne raivoamaan. No en oikeesti, kuhan vitsailin. Mutta olisihan se hiukan epämukavaa.
Mistäs tiedät että ei eroa?
Jos olisin 360 pelaaja niin se eroaisi. En omistaisi mitään, minulla olisi vain väliaikainen lupa omistaa. Iso muutos minun mielestäni.
Itsekin pidän piuhaa kiinni konsolissani koska WLAN on epävakaa mielestäni varsinkin pelaamisessa. Siksi tällä hetkellä joudun vetämään piuhoja 2 huoneen välillä jotta saan PS3 nettiin. Ei huvittaisi samaa rumbaa harrastaa X1 kanssa aina kun halun pelata. Mutta myönnät että olet joutunut ostamaan joskus käytetyn pelin. Minua ainakin harmittaisi jos en löytäisi fyysistä kopiota. Siksi jää joidenkin vanhojen PC-pelien pelaaminen välistä kun ei löydy sitä haluamaani peliä mistään.
Minusta taas MS tekee pelaamisen vaikeammaksi kun yrittävät väkipakolla tunkea tarkastuksia väliin että mitään pahaa käyttäjä ei tekisi. Eihän autonvalmistajatkaan käy talollasi katsomassa että kopioitko heidän tehokasta moottoriaan toiseen autoon vaikka varmasti kyseisen moottorin tekniikka on suojattu.
Miksi ei voida vain yrittää luottaa kuluttajaan?
Mistä tiedät että ei suuremmalla porukalla ole käytettyjen pelien myynnin kieltämisestä ongelmaa? Siksi kun itse et asiasta välitä? Jotakin pohjaa tälle väiteelle tai voisin itse sanoa että suurin osa pelaajista vihaa X1:stä. Eikä tällainen "demokraattinen" ajattelu auta ketään. Mitä jos 60% haluaisi tuhota sen 40%? 40% pitäisi vain hyväksyä se vai? Mitäpä jos se 40% sattuisi olemaan siihen asti se kannattava voima?

Ai kun vaaditaan käyttäjältä jotakin tehtävää niin se ketuttaa?
Paljon tässä ketjussa puhutaan että se on kuluttajien oikeuksien polkemista että peliä ei saa myydä käytettynä pois. No onhan se, mutta jos ihminen ei olisi koskaan aikonutkaan sellaista tehdä, koko asia on iso "meh".
Eli jos ihminen ei vaikka käyttäisi ollenkaan mitään tukiaisia niin koko systeemin voisi lakkauttaa koska se vaikuta häneen mitenkään häneen. Mielestäni iso osa porukasta voisi elää ilman Live tai SEN palveluita joten miksi niitä ei lakkauteta? Koska halutaan tehdä lisää rahaa jota tämä käytettyjen pelien esto lisää.
Puhu kuule ihan vain itsestäsi, mä vaihdan mieltymyksiäni melkein yhtä usein kuin kalsareitani. Jokainen joka "fanittaa" Sonya tai Microsoftia on yksinkertaisesti helkutin tyhmiä. Oman perheen fanittamisessa ei ole mitään pahaa, niiden pahat teot pitääkin painaa villaisella, mutta miksi fanittaa jotakin isoa materiaalista yksikköä jonka omistajasta sulla ei ole mitään hajua. Nokiaa voi toki fanittaa jos tiedät että sen menestys tuo maahan sellaisen määrän verotuloja jotka helpottaa sun omaa verotaakkaasi, mutta siinä on takana motivaatio. Mikä motivaatio on fanittaa Sonya?
Otappa oppia omista sanoistasi sitten.
Kaikessa fanituksessa on pahaa koska se ei sisällä objektiivista näkökulmaa ollenkaan. En minä Sonyn päätöksiä sormieni läpi katso enkä katsoisi perheenikään. Itse asiassa vaatisin kunnon selon teon tästä mokasta ja jälkiseuraukset sitä mukaan. Ei pahalla mutta olisit aika huono vanhempi yhteiskunnan kannalta kun "No ei se meijän Petteri nyt ketään satuttaisi tai pahaa aikoisi kun se on niin kiltti ja kunnon poika" ja kieltäisi kaiken negatiivisen. Saattaisit hyökätä naapurien kimppuun heidän ihan oikeutetusta palautteesta kun sattuivat astumaan vain vähän liian arkaan paikkaan.
Tästähän myös on nämä yksityisasiat sekä käytettyjen pelien myynti saannet niin ison mölyn aikaiseksi. Jos et oikeasti välittäisi olisit jättänyt kommentoimatta mutta yrität koko ajan selittää että kuinka tämä ei ole ongelma jonka vuoksi selvästi välität muiden ihmisten mielipiteistä vaikka ne eivät vaikuta sinuun tipan vertaa.
Nokiaa fanitetaan koska -> suomalainen suuryritys. Sonya fanitetaan (täällä) koska -> Playstation, pelit, joten totta kai sitä porukka toivoo että se yritys toimii omien odotusten mukaisesti. Onhan sitä moni täällä jo päässyt nauttimaan usean vuoden ajan yhtiön tuotoksista sekä todistamaan heidän huippunsa ja pohjansa.
Vaikka mä tässä kokoajan nauran teidän ristiretkelle, mä ihan vilpittömästi olen onnellinen ja kiitollinen jos muutatte sillä maailmaa edes vähän paremmaksi. Me varmaankin ollaan eri mieltä siitä mikä on paremmaksi, mutta kuitenkin. Vilpittömästi. Mutta silti :D
Ymmärtääkseni kukaan ei halua muuttaa maailmaa paitsi sinä ja muut fani kaverisi digitaalisten palvelujen kanssa koska muut juuri haluavat että pysytään vanhassa. Periaatteessa sinä olet se aggressiivisen muutoksen haluinen, ei me muut.

Sä VOIT lahjoittaa pelin kaverillesin! M'kay?
Miksi kaverisi ei voi pitää konsoliaan nettiyhteydessä kokoajan, silloin ei tarvii "pitää nettiyhteyttä tunnin välein" vaan se toimii siä taustalla ilman että huomaattekaan. Mikä tämä ulkopuolisen aiheuttama syy voisi olla? ISP:n ongelma? Jos siinä nettiyhteydessä on saman kuun aikana useampi katkos, yhteys ISP:lle että korjaavat ongelman.
Ei se mielestäni niin yksinkertaista ole. Eli voisin siis lainata pelini vaikka pysyvästi kaverilleni jos kerta voin lahjoittaa pelini. Eli tämä lahjoitus/lainaaminen ei toimi siten miten minä lahjoittamisen/lainaamisen näkisin.
Kaveri muutti hiljattain ja kesti sen parisen viikkoa ennen kuin sai nettiyhteyden. Eli olisi pitänyt pelit jättää pelaamatta vai?
Mun pitikin tää ottaa aikaisemmin esimerkiksi, kiitos että teit sen puolestani. Miten jälleenmyyt sähköisen kirjan?
[/QUOTE]
DRM:ää ne sähköisetkin kirjat harrastaa. Siinäpä se, miksi ostaa jotakin mitä et omista sitten loppujen lopuksi.
Se ei voi toimia siksi pelimaailmassa että yksi ihminen ei voi tehdä AAA luokan peliä alle vuodessa. Jos pelien markkinat olisi lukumääräisesti samaa tasoa kuin elokuvilla ja musiikilla, pelien hinta putoaisi sinne samalle tasolle kuin edellämainitut, eli noin 15-20 euroa. Tällöin käytettyjen markkinat katoaisi lähes kokonaan.

Mielestäni pelit ovat ja saavuttaneet sen miljardin myynnin CoD pelien avulla. Se että elokuvilla on isompi "käyttäjäkunta" niin ei se pakolla tee elokuvista menestyksi.
Pelit vs elokuvat ei oikein toimi koska niiden viihdytystavat perustuvat eri asioihin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos ei tiedä, niin sitten arvaus ei välttämättä riitä "faktaksi". Keski-Euroopassa asuneena tuttavapiiristä löytyy yli 20 solttua, ja tilanne ei todellakaan ole tuollainen kuin mitä kuvailet. Skype + muuhun kotisoitteluun on monessa paikassa erilliset tilat, joista yhteyttä voi pitää. Tämä ei todellakaan kata kaikkia tiloja. Taikka sitten mulla on helvetin tyhmiä tuttavia, kun valittavat ettei nettipelaaminen onnistu.
https://www.youtube.com/channel/UCsrgL-QuUioeuAKpbhy69XQ
Tuossa nyt vaikka yksi esimerkki. Yhdysvaltojen lentovoimat, toimipaikka Saksassa. Ylläpitää kolmea suosittua youtube kanavaa.

Minusta taas MS tekee pelaamisen vaikeammaksi kun yrittävät väkipakolla tunkea tarkastuksia väliin että mitään pahaa käyttäjä ei tekisi. Eihän autonvalmistajatkaan käy talollasi katsomassa että kopioitko heidän tehokasta moottoriaan toiseen autoon vaikka varmasti kyseisen moottorin tekniikka on suojattu.
Miksi ei voida vain yrittää luottaa kuluttajaan?
Ei autonvalmistaja, mutta poliisi tunkee peltipoliiseja muutaman kilometrin välein varmistaakseen ettet aja ylinopeutta. Joskus ovat itsekin paikanpäällä puhalluttamassa ohiajavia, mikseivät vaan voisi luottaa kuluttajaan?

Mistä tiedät että ei suuremmalla porukalla ole käytettyjen pelien myynnin kieltämisestä ongelmaa? Siksi kun itse et asiasta välitä? Jotakin pohjaa tälle väiteelle tai voisin itse sanoa että suurin osa pelaajista vihaa X1:stä. Eikä tällainen "demokraattinen" ajattelu auta ketään. Mitä jos 60% haluaisi tuhota sen 40%? 40% pitäisi vain hyväksyä se vai? Mitäpä jos se 40% sattuisi olemaan siihen asti se kannattava voima?
Mä tiedän sen siitä, että jos kaikki myisivät pelinsä käytettyinä, ei käytettyjen hinnat olisi lähes sama kuin uuden tai jopa korkeampi kuin uuden. Tarjonnan ja kysynnän laki. Jos kaikki myisivät pelinsä käytettyinä eteenpäin, hinnat romahtaisi. Samasta syystä Gamestop ei ota vastaan EA:n urheilupelisarjoja, niissä tarjontaa on liikaa ja kysyntää liian vähän.
Busineksessa ei ole kyse demokratiasta. Yritys tarjoaa tuotettaan ja kuluttajat sitten joko ostavat tai eivät. Jos yleensä noin 30% peliä pelanneista on pelannut peliä käytettynä, tarkoittaa se että valtaosa pelaajista pelaa pelinsä uutena ja täten valtaosaa tämä muutos ei hetkauta mihinkään suuntaan. Noi käytetyt pelit kun vielä tuppaavat kiertämään useamman kerran.

Eli jos ihminen ei vaikka käyttäisi ollenkaan mitään tukiaisia niin koko systeemin voisi lakkauttaa koska se vaikuta häneen mitenkään häneen. Mielestäni iso osa porukasta voisi elää ilman Live tai SEN palveluita joten miksi niitä ei lakkauteta? Koska halutaan tehdä lisää rahaa jota tämä käytettyjen pelien esto lisää.
Ei, nyt ymmärsit väärin. Ihminen joka ei käytä mitään tukiaisia, ei välitä vaikka koko systeemi lakkautettaisiin. Miksi välittäisi? Itseasiassa ne tukiaiset vaikeuttavat hänenkin elämäänsä, jostain sen rahan on tultava ja yhteiskunnallisissa asioissa myös sen taskusta joka tukiaisia ei käytä. Pelibusineksessa heikon pelimyynnin takia (käytettyjen myynti ja piratismi) konkurssiin menneet firmat eivät tuota uusia mestariteoksia niille ihmisille jotka pelinsä ostavat uusina. Hienona esimerkkinä mm tuo Alan Wake, tykkäsin kovasti, mutta myynti oli heikkoa. Tuo edellä esitetty luku sen piratismimääristä ketuttaa.

Jos et oikeasti välittäisi olisit jättänyt kommentoimatta mutta yrität koko ajan selittää että kuinka tämä ei ole ongelma jonka vuoksi selvästi välität muiden ihmisten mielipiteistä vaikka ne eivät vaikuta sinuun tipan vertaa.
Devil's advocate. Tykkään yleensäkin tuoda keskusteluun sen toisen näkökulman. Yleensäkin keskustelu on paljon virikkeellisempää kuin huutaa kuorossa kirouksia. Puolustaa puolustuskyvytöntä. Olla heikomman puolella. Toki mä oon ennakkotilannu X1:n ja jossain kohtaa ostan PS4:nkin, mutta ei mua tippaakaan kiinnosta minkä konsolin te muut ostatte. Kyllä mä kai silti saan osallistua keskusteluun?

Ymmärtääkseni kukaan ei halua muuttaa maailmaa paitsi sinä ja muut fani kaverisi digitaalisten palvelujen kanssa koska muut juuri haluavat että pysytään vanhassa. Periaatteessa sinä olet se aggressiivisen muutoksen haluinen, ei me muut.
Heh, jännä näkökulma, ehkä se sitten on vaikuttanut siltä. Olen kyllä koittanut monissa viesteissä todistaa että käytettyjen pelien myynnin estäminen olisi lähinnä lääke ongelmaan, joka ihan aikuisten oikeasti on olemassa.
Yksi toinen kirjoittaja kertoi mun olevan kaikkea muutosta vastaan ja sinä sanot mua agressiiviseksi muutoksen hakijaksi. On mukavaa olla kaikkea kaikille :)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei autonvalmistaja, mutta poliisi tunkee peltipoliiseja muutaman kilometrin välein varmistaakseen ettet aja ylinopeutta. Joskus ovat itsekin paikanpäällä puhalluttamassa ohiajavia, mikseivät vaan voisi luottaa kuluttajaan?

Viranomainen valvoo vs. monikansallinen pörssiyhtiö valvoo. Spot the difference?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Täällä kun ollaan puhuttu siitä, toimiiko Xbox one ilman, että siihen on kinect ympätty kiinni, vastaus on: Ei toimi. Helkkarin typerä suunnitteluvirhe, jos minulta kysytään. Noh, jospa tuostakin tulee joskus toisenlainen versio.

Linkki:
Xbox One Will Not Function Without Kinect Attached - IGN

After a Microsoft-hosted London event around the Xbox One reveal, Xbox's UK marketing director Harvey Eagle has said that the console will not function without Kinect connected.

"Kinect does require to be connected to Xbox One in all cases, yes," he said.

Toinen linkki:
http://www.destructoid.com/the-xbox-one-will-not-function-without-the-kinect-254209.phtml

Ja sitten kun kinect sattuukin hajoamaan.... Voi päästä joillakin muutama paha sana ulos avaraan maailmaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Viranomainen valvoo vs. monikansallinen pörssiyhtiö valvoo. Spot the difference?
Tottakai siinä on ero, mutta lainaamasi teksti oli vastauksena siihen ettei autonostajaa valvota mitenkään ja siihen että miksei kuluttajaan voisi vain luottaa.

Jos jotain muuta yhteneväisyytta halutaan hakea, niin jos maksat tv-kanavapaketista, niin et voi ilman lisähintaa antaa kaverillesi rinnakkaiskorttia, vaan katseluoikeus on vain sinulla ja sinun taloudellasi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitä ihmettä, X1:ssä pelaaminen mulle ja suurelle osalle 360:n pelaajista ei yhtään erikoisempaa kuin tähänkään asti, mitään suurta ja järisyttävää muutosta ei tule.

En oikein usko että sinulla on valtuuksia puhua kovin monen 360:n pelaajan suulla. Ja sinä et millään tunnu ymmärtävän sitä pointtia mitä tässä osa yrittää sanoa - täällä kun harva sinänsä vastustaa jotain internet-yhteyksiä tai digitaalista jakelua sinänsä. Eikä tässä ole kysymys siitä etteikö täällä hyväksytä sitä että maailma muuttuu.

Lainataan toista:

Ostit siis pelilevyn, kotelon, ja paperipalasen, jolla on CD-avain, jonka avulla lunastit Steamista latausoikeuden itse peliin? Ihan jees mutta mitä arvoa sillä kotelolla ja pelilevyllä ylipäätään edes oli (muuta kuin ilmeisesti pakollinen paha, jos ei luottokorttia vielä ole?) Jos fyysisen tuotteen ostaminen ilman tarvetta fyysiselle tuotteelle taasen on PC-puolella ihan normikäytäntö niin outoudesta huolimatta ihan vapaasti vaan.

Tästä on kyse monen kritiikissä. Jos konsolipelin fyysinen levy on jatkossa ns. kertakäyttöinen tai se toimii vain asennuslevynä, niin sitten skippaan kyllä suurelta osin pelien oston fyysisenä levyinä. Silloin on sama vain odotella tovi ja pyrkiä ostamaan peli jostain digitaalisesta alesta tms. Niin hanakas keräilijä en minäkään ole, että pelkästään hienolla kannella ja kotelolla on kovin suurta itseisarvoa hyllyssä.

Mä hyvin ymmärrän että käytettyjen pelien kanssa touhuajat ovat ottaneet nyt tikun varpaankyntensä alle ja MS on tönässy sen jalan päin seinää, mutta koittakaa ymmärtää että suurelle osalle ihmisistä tässä muutoksessa ei ole mitään pahaa.

Nyt puhut jo "suuresta osasta ihmisistä", eli 360-pelaajista laajennettiin jo koko pelaajakuntaan. Minä kyllä yritän pointtiasi ymmärtää, mutta en oikein usko siihen.

Oletko lukenut peliforumeja ja uutisjuttuja aiheesta? Sanoisin, että suurella osalla pelaajista on ongelmaa MS:n uuden strategian kanssa. Ehkei vastustus kaikilla ole niin kovaa että koko konsoli jätetään ostamatta, mutta varmasti jatkossa mietitään entistä tarkemmin mitä pelejä ostellaan. Sellaiset impulssiostokset vähenevät, koska peliä ei voi jatkossa myydä tai edes kunnolla antaa kaverille. Jos peli ei maistu, niin 60-70 euroa on palanut savuna ilmaan ja kotona muistona on suunnilleen tyhjä kotelo kivalla kansakuvalla. That's all.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei autonvalmistaja, mutta poliisi tunkee peltipoliiseja muutaman kilometrin välein varmistaakseen ettet aja ylinopeutta. Joskus ovat itsekin paikanpäällä puhalluttamassa ohiajavia, mikseivät vaan voisi luottaa kuluttajaan?

Hölmö esimerkki...jokaisella autoilijalla on mahdollisuus ajaa ylinopeutta, vain erittäin pienellä ryhmällä xbox onen tulevia omistajia on mahdollisuus/halu pelata piraatti pelejä. Tässä x1 drm tilanteessa menetelmällä kiusataan 99% syyttömiä konsolinomistajista. Nopeus mittaus taas ei kiusaa yhtäkään syytöntä kuskia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Oletko lukenut peliforumeja ja uutisjuttuja aiheesta? Sanoisin, että suurella osalla pelaajista on ongelmaa MS:n uuden strategian kanssa. Ehkei vastustus kaikilla ole niin kovaa että koko konsoli jätetään ostamatta, mutta varmasti jatkossa mietitään entistä tarkemmin mitä pelejä ostellaan. Sellaiset impulssiostokset vähenevät, koska peliä ei voi jatkossa myydä tai edes kunnolla antaa kaverille. Jos peli ei maistu, niin 60-70 euroa on palanut savuna ilmaan ja kotona muistona on suunnilleen tyhjä kotelo kivalla kansakuvalla. That's all.

Homma menee aina sillai että vain tyytymättömät nostaa ääntänsä, tyytyväiset ovat hiljaa. Edellisessä sukupolvessa konsoleita on myyty noin 240 miljoonaa kappaletta, kuinka monen noista luulet pyörivän foorumeilla? Mä uskon että suurinosa tuosta määrästä suhtautuu pelaamiseen pienemmällä kiihkolla kuin keskiverto pelifoorumin kirjoittaja.
Jos maksaa peleistään 60-70 euroa, kannattaa tutustua vaihtoehtoisiin hankintakanaviin. Esimerkkinä mulla on GTA5 ennakkotilauksessa, hinta 47 euroa toimituskuluineen. Suurin osa peleistä irtoo alle 40 euron julkaisupäivänä. Peleistä kannattaa lukea arvosteluja ennen hankintaa ettei osta sikaa säkissä.

Hölmö esimerkki...jokaisella autoilijalla on mahdollisuus ajaa ylinopeutta, vain erittäin pienellä ryhmällä xbox onen tulevia omistajia on mahdollisuus/halu pelata piraatti pelejä. Tässä x1 drm tilanteessa menetelmällä kiusataan 99% syyttömiä konsolinomistajista. Nopeus mittaus taas ei kiusaa yhtäkään syytöntä kuskia.
Kyllä monella tuntuu olevan tiukka paikka kun ympäri kyliä on kameroita heitä valvomassa.
X1:n DRM ei kiusaa ketää muita kuin niitä jotka ottavat nettipiuhan irti konsolistaan aina moninpelaamisen jälkeen pois.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllä monella tuntuu olevan tiukka paikka kun ympäri kyliä on kameroita heitä valvomassa.
X1:n DRM ei kiusaa ketää muita kuin niitä jotka ottavat nettipiuhan irti konsolistaan aina moninpelaamisen jälkeen pois.

Ja niitä, jotka haluaa viskaista Kinectin jonnekin viemästä turhaa tilaa, koska eivät tee mokomalla yhtään mitään(Xbox One ei toimi ilman kinectiä, kuten ylemmän postaukseni linkatuissa uutisissa mainitaan).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mä tiedän sen siitä, että jos kaikki myisivät pelinsä käytettyinä, ei käytettyjen hinnat olisi lähes sama kuin uuden tai jopa korkeampi kuin uuden. Tarjonnan ja kysynnän laki. Jos kaikki myisivät pelinsä käytettyinä eteenpäin, hinnat romahtaisi. Samasta syystä Gamestop ei ota vastaan EA:n urheilupelisarjoja, niissä tarjontaa on liikaa ja kysyntää liian vähän.
Busineksessa ei ole kyse demokratiasta. Yritys tarjoaa tuotettaan ja kuluttajat sitten joko ostavat tai eivät. Jos yleensä noin 30% peliä pelanneista on pelannut peliä käytettynä, tarkoittaa se että valtaosa pelaajista pelaa pelinsä uutena ja täten valtaosaa tämä muutos ei hetkauta mihinkään suuntaan. Noi käytetyt pelit kun vielä tuppaavat kiertämään useamman kerran.
Eli siis ongelma ei ole suuri koska hinnat eivät ole alhaiset joten miksi sitten pyrkiä estämään käytettyjen pelien myyntiä ollenkaan?
Eivät enää busineksessa tarjoa tuotetta vaan palvelua. Onhan se palvelu rahakkaampi kuin tuote yleensä.
60% pelaajista se ei muka heitä hetkauttaisi? Jos kerta 30% pelaajista ostaa pelinsä käytettyna niin meinaa se että 30% pelaajista ovat myös myynneet oman kopionsa. Eli heitä on enemmän.
Ei, nyt ymmärsit väärin. Ihminen joka ei käytä mitään tukiaisia, ei välitä vaikka koko systeemi lakkautettaisiin. Miksi välittäisi? Itseasiassa ne tukiaiset vaikeuttavat hänenkin elämäänsä, jostain sen rahan on tultava ja yhteiskunnallisissa asioissa myös sen taskusta joka tukiaisia ei käytä. Pelibusineksessa heikon pelimyynnin takia (käytettyjen myynti ja piratismi) konkurssiin menneet firmat eivät tuota uusia mestariteoksia niille ihmisille jotka pelinsä ostavat uusina. Hienona esimerkkinä mm tuo Alan Wake, tykkäsin kovasti, mutta myynti oli heikkoa. Tuo edellä esitetty luku sen piratismimääristä ketuttaa.
Eli jos jokin autofirma menee konkaan koska ei uusia autoja saada myytyä tarpeeksi ja suurin ostajaryhmä ostaa käytettynä tai toisen valmistajan autoja niin onko sekin kuluttajan vika vai?
Tämä piratismi on taas semmoinen kimurainen juttu koska se ei paljasta kuinka moni sitä pelasi sitten loppujen lopuksi, piraattiversiota myytiin eteenpäin (Venäjällä varmaan kansallisharrastus, joten miksi koproraatiot eivät hyökkää Venäjän kimppuun), tai osti ihan oikean kopion kaupasta jälkeen päin.
Itse taas sanon että joidenkin pelien budjettia on venytetty ihan naurettavuuksiin asti kun pitää ostaa kaiken maailman julkkiksia peleihinsä ja tunkea muut soopaa. Eli peleistä tehdän niin sanotusti show-bisnestä sen pelin sijaan.
Devil's advocate. Tykkään yleensäkin tuoda keskusteluun sen toisen näkökulman. Yleensäkin keskustelu on paljon virikkeellisempää kuin huutaa kuorossa kirouksia. Puolustaa puolustuskyvytöntä. Olla heikomman puolella. Toki mä oon ennakkotilannu X1:n ja jossain kohtaa ostan PS4:nkin, mutta ei mua tippaakaan kiinnosta minkä konsolin te muut ostatte. Kyllä mä kai silti saan osallistua keskusteluun?
Tuo vaan näkökulmasi, se ei haittaa minua mutta toisen mielipiteen vähättely sanomalla että "Ei se niin iso juttu ole", kun itselle kelpaa niin ei se meinaa että asiassa ei olisi jotain mätää. Itse en edes ymmärrä näitä Steamin kultaisia puolustajia ja Originin raakoja vähättelijöitä kun samalla periaatteella molemmat palvelut toimivat.
Vai on MS heikko vai? Iso yhtiö joka tekee kuluttajan mielestä aivan älyttömän päätöksen ei kaipaa puolusteluja.
Heh, jännä näkökulma, ehkä se sitten on vaikuttanut siltä. Olen kyllä koittanut monissa viesteissä todistaa että käytettyjen pelien myynnin estäminen olisi lähinnä lääke ongelmaan, joka ihan aikuisten oikeasti on olemassa.
Yksi toinen kirjoittaja kertoi mun olevan kaikkea muutosta vastaan ja sinä sanot mua agressiiviseksi muutoksen hakijaksi. On mukavaa olla kaikkea kaikille :)
Miksi sen lääkkeen pitää tulla kuluttajan kustannuksella. Itse olen ihan sujut Online-passien sekä DLC kanssa mutta se miten se hallitaan on väännetty DLC kanssa pöppelikköön. Julkaisijat voisivat panostaa siihen uuden kopion ostoon antamalla sille oikeasti sitä lisäarvoa vaikka ne kausipassit sen sijaan että myydään ne aina erikseen ja itkeä kun ei saada tarpeeksi rahaa kun käytetyt pelit.
Yleensä kiihkossa tulee sanottua kaikenlaista mikä näkyy näissä sinun lainauksissakin. Eipä asiaa tarvitse tuoda erikseen ylös.

Ei autonvalmistaja, mutta poliisi tunkee peltipoliiseja muutaman kilometrin välein varmistaakseen ettet aja ylinopeutta. Joskus ovat itsekin paikanpäällä puhalluttamassa ohiajavia, mikseivät vaan voisi luottaa kuluttajaan?

Tottakai siinä on ero, mutta lainaamasi teksti oli vastauksena siihen ettei autonostajaa valvota mitenkään ja siihen että miksei kuluttajaan voisi vain luottaa.

Jos jotain muuta yhteneväisyytta halutaan hakea, niin jos maksat tv-kanavapaketista, niin et voi ilman lisähintaa antaa kaverillesi rinnakkaiskorttia, vaan katseluoikeus on vain sinulla ja sinun taloudellasi.

Nii-in, viranoimainen vs korporaatio. Kumman valvonta on enemmän sitä järjestyksen ylläpitämistä kun taas toisen oman edun tavoittelua. Valtion tulisi toimia asukkaidensa hyväksi. Yhtiö toimii oman edun vuoksi. Aikamoinen pesäero osapuolilla.

TV-pakettimaksu on sinulle tai sinun talouteesi tarkoitettu palvelu. Et osta tuotetta vaan palvelun. Sama pätee Live ja PS+ maksuihin, sinä ostat palvelun, et tuotetta. Ja koska ostat pelin mikä on oikeasti sidottu palveluun niin et sinä osta tuotetta vain oikeuden palvelusta käyttää kyseistä tuotetta. En tiedä miten maksukanavien kortit toimii että voitko ottaa oman korttisi kaverille mukaan ja tyrkätä sen kaverisi telkkariin.

Lisätään vielä tähän loppuun että en halua ostaa palvelua mitä tulee pelaamisen vaan tuotteen. X1 tarjoaa ainoastaan palvelua, ei tuotetta muuta kuin kalliin mediasoittimen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Sanoisin että tämä itkuvirsien valittaminen johtuu ihan vaan siitä että uusi ja uljas digijakelu nähdään pahan mörkönä, joka ei voi mitenkään tuoda mitään hyvää pelialalle. Vähän optimismia mukaan kiitos ja jos tilanne näyttää tosi pahalta, niin ei kukaan pakota ketään ostamaan yhtäkään konsolia.

Eli jos nämä uudet rajoitteet eivät miellytä, niin pitäisi vain olla mukisematta tai lopettaa pelaaminen? Melko hölmö asenne, etenkin kun vielä ei ole edes mitään takuita Microsoftin mallin onnistumisesta eikä Sonyn menemisestä sen mukana. Tällä hetkellä olevien tietojen mukaan sekä Wii U että PS4 saattavat olla levypelien jakamisen suhteen perinteisiä konsoleita, joilla levypelit toimivat aivan samoin kuin ennenkin. Xbox One taas on saanut valtavan arvostelumyrskyn päälleen, ja se saattaa hyvin flopata pahemmin kuin Gamecube. Se ei kuitenkaan tarkoita, että Microsoftin uudesta linjauksesta tarvitsisi vaieta, koska ei ole "pakko" ostaa Yxboxia, tai jos sellaista ei ole ostamassa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Itse taas sanon että joidenkin pelien budjettia on venytetty ihan naurettavuuksiin asti kun pitää ostaa kaiken maailman julkkiksia peleihinsä ja tunkea muut soopaa. Eli peleistä tehdän niin sanotusti show-bisnestä sen pelin sijaan.
Jos jonkun mielestä pelit ovat liian isoja, kalliita ja pröystäileviä, on onneksi tullut markkinoille uusia vaihtoehtoja. Ouya tarjoaa paljon maanläheisempää pelaamista. Kuluttajalla on varaa valita.

Tuo vaan näkökulmasi, se ei haittaa minua mutta toisen mielipiteen vähättely sanomalla että "Ei se niin iso juttu ole", kun itselle kelpaa niin ei se meinaa että asiassa ei olisi jotain mätää. Itse en edes ymmärrä näitä Steamin kultaisia puolustajia ja Originin raakoja vähättelijöitä kun samalla periaatteella molemmat palvelut toimivat.
Vai on MS heikko vai? Iso yhtiö joka tekee kuluttajan mielestä aivan älyttömän päätöksen ei kaipaa puolusteluja.
Pyrin kyllä olemaan vähättelemättä toisten mielipiteitä, mutta jos jossakin on faktuaalinen virhe, kai sellaisen saa korjata? Olen pyrkinyt kyllä perustelemaan kantani ja tuomaan todistusaineistoa mukaan.
MS ei ole heikko, mutta se ei ole täällä vastaamassa syyttelyihin. Devil's advocate eli paholaisen asianajaja tarkoittaa sitä että myös syytösten kohteella pitää olla puolustaja, kun ei olla enää keskiajalla jossa porukalla kivitettiin pienestäkin epäilystä.

Lisätään vielä tähän loppuun että en halua ostaa palvelua mitä tulee pelaamisen vaan tuotteen. X1 tarjoaa ainoastaan palvelua, ei tuotetta muuta kuin kalliin mediasoittimen.
X1 ei sitten varmaankaan ole sinua varten. Huomenna ehkä nähdään onko PS4:kaan. Tosin, vissiin Sony vaan nostelee olkapäitään ja asiaa pitää jatkossa kysyä jokaisen julkaistavan pelin kohdalla erikseen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

X1 ei sitten varmaankaan ole sinua varten. Huomenna ehkä nähdään onko PS4:kaan. Tosin, vissiin Sony vaan nostelee olkapäitään ja asiaa pitää jatkossa kysyä jokaisen julkaistavan pelin kohdalla erikseen.
Varsinkin jos homma jää julkaisijoiden harteille, tuossahan olisi saumaa muutamalle ihan mielenkiintoiselle variaatiolle. Entäpä, jos julkaisijalla olisikin käytettävissään kolme vaihtoehtoa? Fyysinen lätty voitaisiin puskea ulos joko ihan sellaisenaan kuten nytkin, jälleenmyynti rajoitettuna vain siinä ohjelmassa mukanaolevien liikkeiden kautta tai jälleenmyynti kokonaan estettynä. Noitakin voisi sitten ajaa sisään porkkanalla, eli tarjota jälleenmyyntirajoitettua 5-10 euroa normia halvemmalla ja jälleenmyyntiestettyä siitä vielä toiset 5-10 euroa halvemmalla. Halutessaan julkaisija voisi tietty pistää pelinsä ulos vain yhdelläkin noista tavoista, jos uskoo sen riittävän. Pelkkää toiveajatusleikkiä tietysti mutta jos peliala todella on niin pahassa kriisissä kuin mitä (ilmeisesti) EA, Activision ja Ubisoft antavat ymmärtää, saattaisi olla kannattavampaa yrittää ratkaista se jollain muulla tavalla kuin ruokkivaa kättä näykkimällä.

Edit:
Eli jos nämä uudet rajoitteet eivät miellytä, niin pitäisi vain olla mukisematta tai lopettaa pelaaminen?
Äkkiseltään tulin samaan lopputulokseen mutta nyt kun tarkemmin mietin, jäisihän tuohon vielä kolmaskin variaatio eli se, mitä PS+ on nyt parin vuoden ajan protoillut. Se joku 50 euroa vuodessa jostain... Öööö... 30-40 pelistä olisi yhtäkkiä astetta houkuttelevampi tapa pysyä pelaajana myös seuraavassa sukupolvessa. Nyt se ei välttämättä ihan sitä ole, koska omistajuus on aina vuokraamista kivempi mutta toisaalta jos omistusoikeus väen vängällä halutaan jyrätä kokonaan pois... ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Homma menee aina sillai että vain tyytymättömät nostaa ääntänsä, tyytyväiset ovat hiljaa.

Varmasti näin, mutta olet siis jo tässä vaiheessa "tyytyväinen" Xbox Onen strategiaan? Ainakin on niin kova lobbaus päällä.

Meinaan olisihan MS:lla ollut nyt hieman muitakin vaihtoehtoja tai variaatioita tähän hommaan. Ihan vain ettei nyt julisteta että firma teki sen "ainoan oikean ratkaisun" tässä markkinatilanteessa. MS rakentaa konsolistaan digitaalista viihdelaitetta ja se ei ole sitä mitä kaikki haluavat.

Nostat myös paljon Sonya esiin tyyliin "luuletteko te ettei Sony tee samoin" tms (ei suora lainaus, mutta jotain sinne päin), vaikka vastustus ja harmitus kyllä koskee tässä ihan molempia isoja konsolivalmistajia. Ei tässä hymy nouse huulille vain sen takia jos "Sonykin tekee".

Mä uskon että suurinosa tuosta määrästä suhtautuu pelaamiseen pienemmällä kiihkolla kuin keskiverto pelifoorumin kirjoittaja.

Kuten on toistettu jo monta kertaa, niin katsotaan sitten kun totuus paljastuu tälle "tavismassalle", eli vaikka isille ja äideille. Kertakäyttöpeleihin pettymiseen ei tarvita kovin suurta kiihkoa. Ja harmitus on vieläkin suurempi sen jälkeen kun totuus paljastuu vasta kotona.

Suurin osa peleistä irtoo alle 40 euron julkaisupäivänä.

Höpö höpö. Tarjouksia voi netissä olla (olen vuosia ostellut kaiken netissä tai saanut muuta kautta), eikä tosiaan sitä 60-70 euroa tarvitse täysin maksaa, mutta "alle 40 eurolla" eivät suuret AAA-luokan pelit irtoa julkaisupäivänä (ehkä joitain poikkeuksia lukuunottamatta).

Peleistä kannattaa lukea arvosteluja ennen hankintaa ettei osta sikaa säkissä.

Kaikki eivät halua olla lampaita vaan pelata itse ja päättää itse. Nyt se on onnistunut varsin helposti, koska kavereilta voi lainata peliä tai sitten ostaa sen käytettynä tai alesta. Ja jos peli ei maita niin ei kun kiertoon/vaihtoon/myyntiin. Kynnys pelin ostamiseen on ollut aika matala ja pelejä on saanut puoli vuotta julkaistusta aika halvalla.

On sinänsä hassua että vuosia olen lukenut miten ahne ja arrogantti firma esim. Sony on, mutta taitaa olla että vasta seuraavassa sukupolvessa me todella tiedetään mitä nuo vihjaukset todella tarkoittavat. PS3 ja 360 ovat lopulta melkoisia enkeleitä ja hyvä niin - pelejä löytyy hyllystä ja ne taitavat toimia vielä useamman vuoden.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kuten on toistettu jo monta kertaa, niin katsotaan sitten kun totuus paljastuu tälle "tavismassalle", eli vaikka isille ja äideille. Kertakäyttöpeleihin pettymiseen ei tarvita kovin suurta kiihkoa. Ja harmitus on vieläkin suurempi sen jälkeen kun totuus paljastuu vasta kotona.
Kuinka paljon sitä joutuukaan todellisuutta muuttamaan jotta asia kuulostaisi niin kamalalta kuin itse julistaa. Kertakäyttöpelejä joo. Herätys nyt.
Siis harmitus paljastuu kotona, edelleenkö meinaat siis että ne isit ja äidit on tässä nykyisessä sukupolvessa myyny pelit huuto.netissä tai kirpputoreilla? Vai mistä ne nyt pettyy?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jännä juttu, jos pitää paikkansa. Väitetään, että Microsoftin työntekijät käyvät Redditissä postaamassa (konsolia koskien) positiivisia kommentteja, äänestämässä positiivisia kommentteja ylös ja negatiivisia alas.

Microsoft Positive Reddit Comments - Business Insider

Tuskin koskee vain Redditiä. Eiköhän noita maksettuja lobbaajia nykypäivänä ole ainakin kaikista suurimmilla kansainvälisillä keskustelupalstoilla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuossa mietiskelin huomista e3 tilannetta ja sitä millä X1 voisi nousta suosta johon se on uponnut... niin peleillä mutta jos laitteisto on niin heikko mitä ennakkotiedot antaa ymmärtää niin ps4 pelit on aina x1 pelejä näyttävämpiä. Yksinoikeus peleissä ei toki voi vertailla mutta silti ei se innovaatio parhaimmilaankaan ole niin suurta eroa kuronut kiinni.
Joten onko edes mahdollista että x1 voi olla pelaajalle mitään muuta kuin "ok" pelikone? Yksinoikeus pelit ei ole minulle merkaneet ikinä konsolivalintaa.. ps3:lle ei ole ollut niin merkittävästi mullistavia yksinoikeuksia mikä olisi jäänyt harmittamaan.
Oikeestaan 2 asiaa kääntäisi minua x1 suuntaan..tekninen esittely/vakuuttelu että x1 ei ole niin heikko kuin luullaan tai sitten megalomaaninen next gen yksinoikeus, Gta5. Just Cause 3 olis myös itselle kova sana mutta ei ehkä laajalle pelaajakannalle.
Mikä muu teidän mielestä voisi tehdä x1:lle suunnan muutoksen?
 
Ylös Bottom