TUHOMURSU
KonsoliFIN Alumni
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia
Tässäpä se totuus. Itsekin tietynlaista simulaatiota peräänkuulutan (jolla ei nyt tarkoiteta mitään yhteiskuntasinulaatioita), mutta missä kohtaa pelintekijöiden näkemä vaiva kääntyy itseään vastaan ja on jo ihan työmäärällisesti pois varsinaisesta aiheesta.
On hauska nähdä seuraavassa genissä kuinka iso kehittäjä tekee "teh kaunein ja isoin ja realistisin peli ikinä", ja sitten hävitään myynnissä jollekin kahden miehen pelistudion härpäleelle.
Tokihan Agnin kaltaisissa peliengine -asioissa homma menee niin, että pelin ja varsinaisen teknologian kehittäjät ovat eri tiimit. Muutoin kävisi juurikin niin että pitäisi päättää lisätäänkö puihin oksia vai annetaanko pelihahmolle kyky uida. Puhumattakaan siitä että peli voisi olla eri tasolla visuaalisesti ja teknisesti sen eri päistä.
Tässä valossa siis on vähän vaikea ajatella, että Agnin luoneen porukan työpanos olisi pois jostain muusta - päinvastoin, tämän tiimin työ on kuorruttaa varsinaisten pelintekijöiden kakku.
Ja tämä vieläpä edustaa KAIKKEA muuta, mitä Final Fantasyltä odotan. Siinä ne resurssit ja prosessointiteho menee sitten siihen, että nysvätään jotain helvetin kasvoanimaatioita ja most realistic facial hair ever jne. Jos tuo on se suunta, mihin ollaan menossa, niin minä kyllä palaan mielelläni taas vanhan kunnon FFVI:n maailmaan, kiitos vaan
Tässäpä se totuus. Itsekin tietynlaista simulaatiota peräänkuulutan (jolla ei nyt tarkoiteta mitään yhteiskuntasinulaatioita), mutta missä kohtaa pelintekijöiden näkemä vaiva kääntyy itseään vastaan ja on jo ihan työmäärällisesti pois varsinaisesta aiheesta.
On hauska nähdä seuraavassa genissä kuinka iso kehittäjä tekee "teh kaunein ja isoin ja realistisin peli ikinä", ja sitten hävitään myynnissä jollekin kahden miehen pelistudion härpäleelle.
Tokihan Agnin kaltaisissa peliengine -asioissa homma menee niin, että pelin ja varsinaisen teknologian kehittäjät ovat eri tiimit. Muutoin kävisi juurikin niin että pitäisi päättää lisätäänkö puihin oksia vai annetaanko pelihahmolle kyky uida. Puhumattakaan siitä että peli voisi olla eri tasolla visuaalisesti ja teknisesti sen eri päistä.
Tässä valossa siis on vähän vaikea ajatella, että Agnin luoneen porukan työpanos olisi pois jostain muusta - päinvastoin, tämän tiimin työ on kuorruttaa varsinaisten pelintekijöiden kakku.