Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Wikin perusteella Live muuten julkaistiin 2002 marraskuussa ja pleikkarin virallisesti nimetön verkkopelaaminen Euroopassa kesäkuussa 2003.
Raudan suhteen menee just niinkuin Kirvasto sanoi, haarukoitu myyntihinta määrittää raudan laadun. Ainut keino kiertää tuota on suunnitella myyvänsä ensimmäiset 2-3 vuotta konetta tappiolla ja nostaa sitten kateprosenttia myöhemmässä vaiheessa kun komponentit saa halvemmalla (mm PS3).
Koko Xbox-osasto Microsoftille syntyi kun Sony kieltäytyi yhteistyöstä ujuttaa playstationille MS:n softaa (käyttis, IE...). Toi on varmaankin juuri semmoinen lähtökohta ettei nuo kaksi yhtiötä pysty ikinä tekemään minkäänlaista yhteistyötä.
Kappas joo, empä ollut tietoinen koko hommasta mitään. Omassa PS2:ssa ei ollut verkkoporttia ollenkaan, ja koko konsoli mulla jäikin kakkoskonsolin asemaan. Mitä tuolta wikistä luin, niin Sonylla ei kuitenkaan ollut minkäänlaista omaa verkkopalvelua, kaikki oli tuotettu 3rd party voimin kullekin pelille erikseen. Eli sikäli asia oli Sonylle uusi PS3:n julkaisun yhteydessä.Pleikkari aloitti verkkopelaamisen täällä aikaisemmin kuin kilpailijansa Microsoft, heinäkuussa 2003 lyötiin yhteydet ja mukana heti. Aloituksesta ei mennyt kuin alle puoli vuotta ja jo ensimmäinen nettiroolipeli EverQuest Online Adventures vei monet meistä mennessään. Verkkopelaaminen oli leimallista jo PS2:lla, se ei tullut uutena asiana seuraavaan sukupolveen siirtyessä. Ilmainen verkkopalvelu kelpasi pelaajille ja olisi kelvannut vielä tämän uudenkin sukupolven. Ilmaisten f2p pelien kohdalla näin onneksi vielä tapahtuukin, pelintekijä voi itse valita haluaako viedä verkkopelinsä maksumuurin taakse. Ilmaispalveluihin kuuluu myös pelien yli käytävä Party Chat. Kaikesta ei rahasteta mistä voidaan. Tämä on ollut näkyvä ero näiden kahden valmistajan välillä ja tulee säilymään jatkossakin.
Wikin perusteella Live muuten julkaistiin 2002 marraskuussa ja pleikkarin virallisesti nimetön verkkopelaaminen Euroopassa kesäkuussa 2003.
Parissa paikkaa on näkynyt alan ihmisten arvailuja mitä Kinectin valmistaminen maksaa, ne ovat olleet siinä 100 dollarin paikkeilla. Tuota tukee myös se että ekaa Kinectiä myytiin noin 120 dollarin/euron hintaan. MS tuskin hakee Kinectillä suoraa voittoa vaan voitto tulisi sitä hyödyntävien pelien myynnistä ja uskovat että se tekee konsolin ostamisesta houkuttelevampaa suhteessa kilpailijaan.Mitä nyt yritysmaailmasta ymmärrän niin tuskimpa se kamera maksaa mikkisoftalle tuota 100e. Jos kuluttaja hinta on 100e, maahantuojan hinta on varmaan noin 50-70e välillä, joten kamera maksaa mikkisoftalle 20-30e. Eli jos X1 myytäisiin ilman kameraa hinta tippuisi varmaan sen 20-50e. Nämä ovat omia veikkauksia eikä varmaa tietoa. Oletuksena se, että mikkisofta ei myy tuotetta tappiolla ja haluaa tuotteesta voittoa.
Jos täällä on joku elektroniikka kaupan myyjä paikalla niin henkilö voisi kertoa mitä tuo kinect maksaa kaupalle.
MS edustajat sanoivat yllättyneen todenteolla ettei Sony tuonut minkäänmoista DRM systeemiä käytettyjen pelien rajoittamiseksi. Mä vuosi sitten olin melko varma että he todella olisivat istuneet samaan pöytään pelijulkaisijoiden kanssa ja sopineet jonkinlaisista yhteisistä järjestelmistä, mutta näin ei sitten ollutkaan tapahtunut.En myöskään usko, etteikö konsolibisneksessä olisi pienen pientä kartelliakin mukana, jolloin molemmat konsolivalmistajat sopivat tietyn reunaehdoin konsoliensa rajat, jotta pelitalojen olisi helpompi toteuttaa multiplattapelit ja siinä samalla molemmat konsolivalmistajat voisivat suht' rauhallisin mielin säästää raudan hinnassa.
Raudan suhteen menee just niinkuin Kirvasto sanoi, haarukoitu myyntihinta määrittää raudan laadun. Ainut keino kiertää tuota on suunnitella myyvänsä ensimmäiset 2-3 vuotta konetta tappiolla ja nostaa sitten kateprosenttia myöhemmässä vaiheessa kun komponentit saa halvemmalla (mm PS3).
Koko Xbox-osasto Microsoftille syntyi kun Sony kieltäytyi yhteistyöstä ujuttaa playstationille MS:n softaa (käyttis, IE...). Toi on varmaankin juuri semmoinen lähtökohta ettei nuo kaksi yhtiötä pysty ikinä tekemään minkäänlaista yhteistyötä.