Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Jep, siksi puhuinkin hiusten halkomisesta ja pikkuasioihin tarttumisesta. Lisäksi totesin myös, että lopullisesta tuotteestahan tuon sitten näkee, kuinka se menee. Vähän oudolta tuo silti kuullostaa, jos se sammutuksen vahvistus pitää ohjaimella tehdä, eikä vaikka varmistuskuittausäänikomennolla YES/KYLLÄ.iplo saa kirjoittaa viesteissään sanamuodot miten haluaa. Ei se silti tarkoita, että homma menee oikeasti sanatarkasti juuri niin. Omaa päättelykykyä saa hyödyntää.
Linkki alkuperäiseen juttuun löytyy jostakin tästä ketjusta tai etsi googlella, mutta MS todella sanoi että Xbox off komento kuitetaan ohjaimella. Olet ihan oikeassa että sama sitten hoitaa koko sammuttaminen ohjaimella, mutta pointtina tässä oli estää trollaaminen jossa vieressä oleva sammuttaa boxin kesken tiukan moninpeliväännön. En ota kantaa siihen onko äänikomennot nyt kokonaan vesitetty sillä että virtojen poisotto vaatii varmistuksen, mutta mun mielestä toi on hyvä niille joilla on omalaatuista huumoria omaavat asuinkumppanit.Valmiista tuotteestahan tuon sitten vasta näkee, muta iplon viestissä ainakin luki, että "ohjaimesta pitää vielä painaa nappia" sen jälkeen, kun XBOX OFF on huudettu. Hiusten halkomista ja pikkuasioihin tarttumista toki, mutta aloin pääasiassa vaan miettimään, että mitä hyötyä on huutaa XBOX OFF ylipäätään, jos se pitää vielä kuitata ohjaimesta napilla. Helpompaa ja äänihuulia säästävämpää on varmaan sammuttaa suoraan ohjaimesta...
Mikäs paska boxi sulla oikein on?
Toi päivitysrumbajuttus on paskapuhetta.
Molemmilla on omat ongelmansa ja tiedostan kyllä molemmat. Oli vain mukava antaa näkökulma myös sieltä toisesta leiristä, kun lynkkaus ja räkänauru venyivät täällä yli.
Ihan uutena ostettu 320gb Xbox slim. Boxin välimuistiin tallentuu ilmeisesti päivityksen koosta riippuen 2-3 pelin päivitykset. Toisin sanoen, jos pelaat esimerkiksi viittä eri peliä, joudut jatkuvasti lataamaan päivityksiä. Menkää vaikka itse testaamaan. Faktoista meidän on turha kiistellä.
Tuo sammumisjuttu on ollut kaveripiirissä ihn yleinen ongelma eikä johdu mistään latureista. Ylipäätänsä tarkoitin, että parhaillaan on mennyt 15h sammumiseen. Ei nyt jokaisen pelin kohdalla tietenkään ole tarvinnut satoja päivityksiä ladata yms.
Molemmilla on omat ongelmansa ja tiedostan kyllä molemmat. Oli vain mukava antaa näkökulma myös sieltä toisesta leiristä, kun lynkkaus ja räkänauru venyivät täällä yli.
Nextgenissähän nämä viat taitaa molemmilla olla korjattuna ja päivitykset latautuvat itsekseen. Ainoaksi ongelmaksi koituu sähkönkulutus ja se kuinka kauan laite hyrisee itsekseen. Ei kiinnostaisi jättää uutta boxia yksikseen kämpille lastentauteineen.
Eikös sen Kinectin pitänyt pystyä tunnistamaan käyttäjä sen äänen perusteella? Vai oliko se pelkästään kasvojen ja kropan avulla? Itse muistelen jotakin tämän tapaista. Eli jos nyt muistan oikein niin se meinaisi sitä että toisen henkilön ei tulisi pystyä sammuttamaan Xboxia äänikomennoilla jos on kirjautunut omilla tunnuksilla.Linkki alkuperäiseen juttuun löytyy jostakin tästä ketjusta tai etsi googlella, mutta MS todella sanoi että Xbox off komento kuitetaan ohjaimella. Olet ihan oikeassa että sama sitten hoitaa koko sammuttaminen ohjaimella, mutta pointtina tässä oli estää trollaaminen jossa vieressä oleva sammuttaa boxin kesken tiukan moninpeliväännön. En ota kantaa siihen onko äänikomennot nyt kokonaan vesitetty sillä että virtojen poisotto vaatii varmistuksen, mutta mun mielestä toi on hyvä niille joilla on omalaatuista huumoria omaavat asuinkumppanit.
Itsellä oli yksi ajatus mielessä koskien uutta sukupolvea. Ohjaimen nappien "ohjelmointi" peleissä olisi huippu uudistus.
FPS peleissä kyrsii kun joka pelintekijällä on omat nappi komennot esim. aseen lataus/vaihto, miksei sitä annettaisi pelaajan päätettäväksi. Tulee mieleeni BF3 vs BF4(Beta) kun monet lihasmuistiin iskostuneet napit (spottaus) on menty muuttamaan.
Tiedetään että on käytettävissä X määrä näppäimiä sekä "komentoja" niin pelaaja voisi päättää itselleen sopivimmat napit. Asia tuli mieleen kun pelailen välillä pc:llä jolla asia hoidettu huomattavasti käyttäjä ystävällisemmin.
Toi on tosiaan erittäin outo asia miksei anneta vapaasti valita nappeja, esimerkiksi Halossa taitaa olla 6 presettiä, joista mikään ei sovi täydellisesti omaan mieltymykseen. Jokin tietty syy asialle on ja siksi asia ei tule muuttumaan seuraavaankaan sukupolveen. Nappien vapaa ohjelmointi olisi hyvin helppo tehdä, mutta jostain syystä sitä ei vain anneta pelaajalle päätettäväksi.
Äkkiseltään voisi ajatella että peli tavoittaisi isomman pelaaja määrän kun ei tulisi ohjaimen opettelua uudelleen. Itselläkin jäänyt muutama peli vähälle pelkkien controllien toimimattomuuden takia.
Todennäköisesti, kun kaikilla on periaatteessa "samanlaiset" ohjaimet, voi pelitalo käyttää hieman resursseja optimaalisten nappien löytämiseen.
Veikkaan, että olisi suurempi haitta (ja suurempi todennäköisyys), jos kokemattomat käyttäjät saisivat sekoitettua näppäimet sellaiseen järjestykseen, jolloin heillä jäisi pelikokemuksesta aivan väärä kuva, kuin se, että pro-tyyppi konffaisi näppäimet itselleen sopiviksi.
Todennäköisesti, kun kaikilla on periaatteessa "samanlaiset" ohjaimet, voi pelitalo käyttää hieman resursseja optimaalisten nappien löytämiseen.
Veikkaan, että olisi suurempi haitta (ja suurempi todennäköisyys), jos kokemattomat käyttäjät saisivat sekoitettua näppäimet sellaiseen järjestykseen, jolloin heillä jäisi pelikokemuksesta aivan väärä kuva, kuin se, että pro-tyyppi konffaisi näppäimet itselleen sopiviksi.
Jokin tietty syy asialle on ja siksi asia ei tule muuttumaan seuraavaankaan sukupolveen. Nappien vapaa ohjelmointi olisi hyvin helppo tehdä, mutta jostain syystä sitä ei vain anneta pelaajalle päätettäväksi.
No tuota nyt ei ole vaikea ohjelmoida toimimaan oikeinHelpottaahan toi tutoriaalejakin paljon:
"Paina A:ta hypätäksesi" vrt. "Paina hyppynappia/nappia johon olet sattunut hypyn ohjelmoimaan hypätäksesi"
Tätähän tehdään ihan jokapäiväisesti, lähes kaikissa vähänkään ammattitaitoisissa yrityksissä. Nettisivujen käyttöä seurataan mm miltä sivulta käyttäjä on sivuille tullut, minne sivulle käyttäjä menee käyntinsä jälkeen, millä alasivuilla hän kävi, kuinka kauan käytti milläkin sivulla, jos tuli hakukoneen välityksellä niin mitä hakusanoja käytti löytääkseen sivuston linkin, miltä geografiselta alueelta hän tuli, jne.
Microsoft Cookie Replacement to Span Desktop, Mobile, Xbox | Digital - Advertising AgeThe company is internally developing the technology that would enable tracking across desktop computers, tablets and smartphones running Windows, as well as the company's Xbox gaming console and services including its Internet Explorer web browser and Bing search engine, according to sources close to the company not authorized to speak publicly about Microsoft's plans.
Nettikäyttäytymisen seuraamisessa tieto tallennetaan kulloinkin tietoa keräävän palvelimelle, jossa sitä voidaan jalostaa käytettävään muotoon. Cookie on vain keino identifoida yksittäinen käyttäjä ja täten yhdistää kerätty tieto aikaisempaan kerättyyn tietoon jatkumona. Mun mielestä sillä ei ole mitään eroa kerätäänkö tuo tieto siten kuinka kauan katsoit youtuben mainosvideota vai mimmoinen pulssi sulla oli katsoessasi tv-mainosta. Lopputulos noissa on täysin sama, saadaan selville oliko mainos "toivottu" vai ei. Edelleen, Microsoftia ei voisi vähempää kiinnostaa mikään muu kuin oliko mainos sun mielestä hyvä. Lopputulos hyödyttää sekä sua, mainostajaa ja Microsoftia. Voit vapaasti kieltäytyä moisesta!Microsoft vain haluaa viedä asiakkaidensa seurannan pidemmälle kuin kukaan koskaan aikaisemmin. Ainakin minusta on jonkin verran eroa sillä, tallennetaanko asiakkaan selaimen välimuistiin tekstitiedosto vai mitataanko jatkuvasti asiakkaalta mm. pulssia ja katseen suuntaa.
Käsi ylös jos tämä on jollekin yllätys! Ei Google hyvää hyvyyttään jakele Android käyttöjärjestelmäänsä ilmaiseksi tai kehittele Chrome OS:ää, tavoitteena on yhtenäinen tuoteperhe joka kattaa kaikki viihteen muodot. Samaa yrittää Apple. Ja Amazon. Nokiakin yritti. Mainokset on muuten myös Angry Birdsin menestyksen takana: Peli ilmaisena ja tulot mainoksista. Mutta kuluttajalla on oikeus kieltäytyä kaikesta! Voit kieltäytyä myös maahantuojaliikkeen huoltotarjouskirjeistä jotka lähetetään sillä perusteella minkä merkkisen auton juuri rekisteröit omiin nimiisi. Ei näissä jutuissa ole takana mitään salakavalia juonia, it's just the way world works.Mutta Microsoftilla on toki tavoitteena enemmän kuin pelkkä Kinect-seuranta:
Microsoft Cookie Replacement to Span Desktop, Mobile, Xbox | Digital - Advertising Age
Juurikin näin se maailma pyörii, kuten iplo sanoi.Käsi ylös jos tämä on jollekin yllätys! Ei Google hyvää hyvyyttään jakele Android käyttöjärjestelmäänsä ilmaiseksi tai kehittele Chrome OS:ää, tavoitteena on yhtenäinen tuoteperhe joka kattaa kaikki viihteen muodot. Samaa yrittää Apple. Ja Amazon. Nokiakin yritti. Mainokset on muuten myös Angry Birdsin menestyksen takana: Peli ilmaisena ja tulot mainoksista. Mutta kuluttajalla on oikeus kieltäytyä kaikesta! Voit kieltäytyä myös maahantuojaliikkeen huoltotarjouskirjeistä jotka lähetetään sillä perusteella minkä merkkisen auton juuri rekisteröit omiin nimiisi. Ei näissä jutuissa ole takana mitään salakavalia juonia, it's just the way world works.