Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit
Koska tämä ketju on ollut jo pitkän aikaa hallitsematon häröpallo, muokkasin otsikkoa hieman. Nyt keskustelu voi soljua vapaammin PS4:n, Xbox Onen ja Wii U:n ympärillä, eikä pelkkään teknologiaan tarvitse keskittyä. Toivottavasti tämä päätös on mieleenne.
PS. Varsinainen konsolisotiminen on silti edelleen ehdottomasti kiellettyä.
Wow! Ease up with the big-ass red letters, dude!
Ihan hyvä muokkaus, on mieleeni.
Paljon vääntöä aina käydään noista digitaalisista peleistä ja porukka on aikalailla niitä vastaan. Olen itsekin väittänyt hankkivani pelini fyysisesti.
Alkoi oikein mietityttämään tuo asia ja päätin tilastoida vihdoin kaikki pelini. Tällä hetkellä omistuksessani on 156 peliä, joista 22 fyysisessä muodossa. Toki kymmeniä pelejä on lähtenyt uuteen kotiin fyysisessä muodossa, mutta siltin.
Kyllä todella iso osa jo tällä sukupolvella on tullut koneelle digitaalisena, ja luulen että monella muulla on sama homma. Itsellä on ehkä 20digitaalista peliä laitteilla, loput latauksen takana. Tuli jopa vastaan pelejä, joita haluankin alkaa pelaamaan ja se ei onnistuis ilman digitaalisia pelejä.
Tästä tulinkin lopputulokseen, että kun digitaalisten pelien hinnat saataisiin kohdilleen, niin olisin valmis siirtymään täysin digitaalisiin peleihin uudessa sukupolvessa. Olen vain ajatellut toisin, kun nuo storessa latauksen takana olevat pelit ovat "poissa silmistä"
Itse latailen usein PC:llä digitaalisia pelejä esim. Steamista.
Hyvät puoli on, että pelin saa hankituksi saman tien, juuri julkaistu tai vanhempi.
Huono puoli on se, että hinta ei tosiaan välttämättä ole se edullisin levy-versioon verrattaessa.
Mutta itse annan rahallisen arvon myös vaivalle ja ajannäölle (tarkoitan joko postitusaikaa tai sitä, että joutuu jalkautumaan kivijalka-myymälään asti.) Steamissa tosin pitää imuttaa koko peli kokonaisuudessaan koneelle, ennen kuin sitä pystyy pelaamaan. Pahimmillaan tämä kestää jopa 3-4 tuntia.
Tosin en ole siinä mielessä hätähousu, ettenkö sitten "kärsivällisesti" odottaisi kun valmista.
Esim. PS4:lla tämä muuttuu, voi ladata vain välttämättömän osan, pääsee pelaamaan nopeammin lopun latautuessa taustalla.
Mielenkiinnolla odotan, mistä ajoista on kyse PS4:lla, ennen kuin voi aloittaa pelaamisen. Jotenkin tuntuu, että useammat foorumilaiset kuvittelevat, että 5 min. odottelun jälkeen voi ruveta pelaamaan. Onko se todellisuudessa sitten se 5 min. vai jopa 50 min.? Siitä ei yllättävästi ole ollut spekulaatiota ainakaan tällä foorumilla.