Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5-ongelmat

Se että sammuttaminen kestää tuollaisessa tapauksessa kauan, on täysin normaalia. Siellä on jokin prosessi jäänyt jumiin, ja kun se ei meinaa normaalilla tavalla kuolla, tappaa PS5:n käyttöjärjestelmä sen lopulta väkisin. Mutta sitä ennen se tosiaan odottelee, että suostuisiko se jumahtanut prosessi suosiolla luovuttamaan.

Ja ainakin PS3 ja PS4 näissä tapauksissa vielä päästivät pari nopeaa piippausta ikään kuin merkkinä siitä, että nyt ei mennyt sammutus normaalilla tavalla putkeen.

En oo varma oonko nähnyt unta, mutta samal taval mulla PS5 joskus teki pari/kolme nopea piippausta kun sammutus junnaili.
 
En oo varma oonko nähnyt unta, mutta samal taval mulla PS5 joskus teki pari/kolme nopea piippausta kun sammutus junnaili.
Joo, todennäköisesti PS5:kin niin tekee. En vaan muista, olisiko tuota omalle kohdalle sattunut, niin en ollut varma.

Ja tosiaan aika lailla aina nuo prosessien jumittelut johtuvat nettiongelmista. Eli syystä tai toisesta jotain oleellista dataa ei olekaan saatu ladattua, ja prosessi siitä hämmentyy, ja vetää lopulta itsensä juntturaan.
 
kaverilla on sellainen ongelma ei saa kuvaa näkymään näkyy vaan musta ruutu ps5 hdmi portista onko portissa vikaa vai mikä ongelma on siinä
kiitos ?
 
kaverilla on sellainen ongelma ei saa kuvaa näkymään näkyy vaan musta ruutu ps5 hdmi portista onko portissa vikaa vai mikä ongelma on siinä
kiitos ?
Jotain kättelyvikaa näyttäisi olevan. Tarkistaisin ekana piuhan ja tekeekö toisellakin portilla samaa?
 
Nyt on mielenkiintoinen ongelma sillä mä huomasin pelikirjastoa selatessani, että siellä on tavaraa mitä siellä ei todellakaan pitäisi olla ja ilmeisesti mä olen myös pelannut niitä aika paljon.

Esim fifa 23 jota olen muka pelannut yli 30 tuntia ja farming simulator 22 jota olen pelannut yli 180 tuntia.
Kumpaakaan en ole koskaan ostanut tai pelannut.

Voisi luulla, että jollain on pääsy mun tiliin, mutta noita ei ole myöskään ostettu mun tilillä, koska en voi ladata niitä ilman ostamista ja mulla on myös kaksvaiheinen tunnistus päällä enkä ole saanut mitään ilmoitusta siitä, että joku yrittää päästä käsiksi mun tiliin enkä osto vahvistusta sähköpostiin.
Myöskään yhtään trophya noista ei ole mun tilillä.
Noita pelejä ei myöskään näkynyt mun collection välilehdellä vielä muutama päivä sitten.
Noiden lisäksi siellä on fall guys, modern warfare 2 ja pari muuta joita en ole koskaan pelannut.

Tsekkasin myös jenkki ja hong kong tilit koska niitä en ole suojannut ja niiden kohdalla noita pelejä ei näy ollenkaan.
Samalla tuli bongattua toinen todella mielenkiintoinen asia joka nyt ei liity pleikkari vitoseen, mutta laitan silti tähän.

Mä pelasin vuosi sitten zenithia ps4:lla ja multa puuttuu platinasta kolme trophya, koska ne bugasi.
Tai niin mä oletin sillä ne on mun jenkki tunnarilla vaikka en ole koskaan peliä sillä pelannut ja se vaatii myös ps+ jäsenyyden jota mun jenkki tunnarilla ei koskaan ole ollut.

What the hell is happening.

edit:

Ilmeisesti uusimman päivityksen aiheuttama bugi sillä googlen kanssa löytyi kaks vuotta vanha reddit aihe johon on postattu ihan samasta asiasta viimeisen kahden päivän aikana.

 
Viimeksi muokattu:
Oma PS5 konsoli on alkanut kadottamaan äänensä kun lopettaa esim elokuvan katselun? Konsoli pitää bootata että äänet tulevat takaisin.
 
Ostin vihdoin PS5. Pelkäsin ostaa kun muistin, että aikoinaan PS4 piti vaihtaa 4 kertaa ennenkuin sain toimivan. No kaikki näytti hyvälle kunnes laitoin pelilevyn sisään. Peli latautui MUTTA levyasema jatkaa pyörimistään loputtomiin. Vaikka ei käyttäisi sovellusta se vaan pyörii. Kävin kaverin koneella testaamassa samaa peliä saman mallin PS5:llä, NHL23 ps4 versio. Ei siellä levy pyörinyt edes pelatessa. Miulla pyörii pelasi tai ei tai vaikka pelaisi jotain muuta? Onko kellää kokemuksia?
 
Ostin vihdoin PS5. Pelkäsin ostaa kun muistin, että aikoinaan PS4 piti vaihtaa 4 kertaa ennenkuin sain toimivan. No kaikki näytti hyvälle kunnes laitoin pelilevyn sisään. Peli latautui MUTTA levyasema jatkaa pyörimistään loputtomiin. Vaikka ei käyttäisi sovellusta se vaan pyörii. Kävin kaverin koneella testaamassa samaa peliä saman mallin PS5:llä, NHL23 ps4 versio. Ei siellä levy pyörinyt edes pelatessa. Miulla pyörii pelasi tai ei tai vaikka pelaisi jotain muuta? Onko kellää kokemuksia?

Itellä tekee tota jatkuvasti, jos esim PS5 peli oli sisällä niin aivankuin levyasema käynnistyisi uudelleen varmistamaan että sielä on edelleen sama levy sisällä kuin peliä käynnistäessä.
 
Itellä tekee tota jatkuvasti, jos esim PS5 peli oli sisällä niin aivankuin levyasema käynnistyisi uudelleen varmistamaan että sielä on edelleen sama levy sisällä kuin peliä käynnistäessä.

Juu se tekee tuota vähintään kerran tunnissa ja itseä tuo ärsyttää suunnattomasti.
Monelle tuo varmaan on ihan olematon asia, mutta mä pelaan keskimäärin 8 tuntia päivässä joten ekan käynnistyksen jälkeen tuo alkaa pyörittää levyä seitsemän ylimääräistä kertaa joka päivä joka tarkoittaa 2555 kertaa vuodessa.

Sillä ei myöskään ole mitään väliä jos pelaan vaikka diginä ostettua wreckfestia ja asemassa on resident evil villagen levy. Sama asia tapahtuu edelleen vähintään kerran tunnissa ja tästä on valitettu ihan koneen julkaisusta lähtien ympäri nettiä, mutta sonya ei kiinnosta.
On se kumma miten ps4 pyöräytti levyä vain kun käynnisti pelin tarkistaakseen jotta sulla oli oikeus pelata sitä ja sen jälkeen se oli hiljaa.
 
No mulle se väliaika levyn pyörähys ei oikee haittaa eikä sitä ees kuule kun on kuulokkeet pääs semmonen hento surahus, mut se käynnistyksen yhteydessä oleva tornado pyöriminen kyllä haittaa nii että lattia tärisee.
 
Minulla se ei ole mikään väliaikainen hetkellinen pyörähdys vaan siis pyörii koko ajan täysillä kun levy on sisässä? Googlaamalla en löytänyt yhtään vastaavaa vaan juuri noita satunnaisia pyörähdyksiä?
 
Joo ei sen kyllä kuulu koko ajan pyörii tauotta. Tuntuu jotenki et näis uusimmis pleikka vitosis olis jotenki enemmäin ongelmia just sen levyaseman kanssa?
 
Noni ongelma ratkesi... Hävettää suorastaan myöntää mistä oli kyse, ehkä syynä tähän säätöön on se ,että syksyllä pamahti jo 50v mittariin eli oon pleikkaveteraani. No mie asensin omasta mielestä ne jo loppuun kun kone latas päivityksetkin ja pääsin pelaamaan. MUTTA kun poitsuni tuli katsomaan niin huomasikin että peli itseasiassa asenteli vielä :D Eli kun pelit oli kunnolla loppuun asti asentuneet levykin pysähtyi luojan kiitos. Mutta olihan comebackki foorumille. Pari vuotta ollukki itellä hiljaiseloa. Vähän pisti kyllä jo miettimään että oonko sittenkii jo liian vanha näihi hommii :D Mutta kiitos teille ja ehkä nää miu säädöt auttaa seuraavaa veteraania, joka sekoilee uuden teknologian kanssa.
 
Noni ongelma ratkesi... Hävettää suorastaan myöntää mistä oli kyse, ehkä syynä tähän säätöön on se ,että syksyllä pamahti jo 50v mittariin eli oon pleikkaveteraani. No mie asensin omasta mielestä ne jo loppuun kun kone latas päivityksetkin ja pääsin pelaamaan. MUTTA kun poitsuni tuli katsomaan niin huomasikin että peli itseasiassa asenteli vielä :D Eli kun pelit oli kunnolla loppuun asti asentuneet levykin pysähtyi luojan kiitos. Mutta olihan comebackki foorumille. Pari vuotta ollukki itellä hiljaiseloa. Vähän pisti kyllä jo miettimään että oonko sittenkii jo liian vanha näihi hommii :D Mutta kiitos teille ja ehkä nää miu säädöt auttaa seuraavaa veteraania, joka sekoilee uuden teknologian kanssa.
Onneksi Olkoon. Itselläkin tuli juurikin syksyllä 50v. täyteen. Eihän myö nyt vielä olla liian vanhoja uuden teknologian suhteen. :D
 
Ongelmista viis, kohta saadaan jo uutta...ongelmaa? :D



No jos ensivuonna tulee on se sama tahti kuin edellisessä sukupolvessa.
 
Oma PS5 konsoli on alkanut kadottamaan äänensä kun lopettaa esim elokuvan katselun? Konsoli pitää bootata että äänet tulevat takaisin.
Mulla tekee kans tota, tosin vain jos pelaan jotain 1440p vai 2440p / 120hz tilassa. Heti kun pelin sulkee niin äänet katoaa. Auttaa kun boottaa telkkarin ja vahvarin.
 
Ylös Bottom