Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5-ongelmat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Itse piti maksaa kun ukkonen särki.
Riippuen taloudesta, mutta varsinkin haja-asutusalueella ja vähän vanhemmissa taloissa välttämäti ole suojat ihan kunnossa virtapiikkien osalta. Jos asut kuivailemassani paikassa niin johdot irti ukkosella tai vaihtoehtoisesti hankit jonkun UPS ratkaisun kaiken elektroniikan eteen
 
Ups ei tuossa tapauksessa auta, se tuottaa varavirtaa sähkökatkon jälkeen. Tai jos siinä olisikin ylijännitesuojaus mukana, on se kallis ratkaisu.
Kiinteistöihin, joihin sähkö syötetään ilmalinjan kautta, pitäisi mittauskeskuksiin asentaa ylijännitesuoja, jos niissä ei ole sellaista valmiiksi. Ei kovinkaan kallis sijoitus ja antaa suojan salamaniskun aiheuttamalta ylijännitepiikiltä.
Voi salama tietenkin maakaapelinkin kautta taloon lyödä, mutta harvinaista. Tiedän yhden tapauksen n 30v ajalta. Mutta mä asunkin pääkaupunkiseudulla. Landella voi olla yleisempää.
 
Päivitystä siihen mun aikasemmin kirjoitettuun ps5 totaali jumitukseen, nyt se teki sitä samaa mutta Divison 2 käynnistyksen yhteydessä, erona vaa se että konsoli ei sammunut vaan peli jäi totaalisen jumiin siihen "alkukuva" kuvaan. Niin tukossa että ei edes edessä oleva virtanapin pohjaan pitämien auttanut, ainoa vaihtoehto oli irrottaa takana oleva virtajohto, sit teki taas sen repair database ym härdellit ja kaikki taas hyvin. Division 2 myös ssd2 kovalevyllä.

Jotenkin alan epäilee että siinä ssd2 kovalevyllä on jotain härdelliä kun ei se sieltä ilmeisesti sit aina takuuvarmasti osaa käynnistää pelejä tjsp ja pistää konsolin täysin juntturaan. Pitääkö se ssd2 jotenkin päivittää tai jotain? Konsolin kautta se ei tietenkään onnistu eikä mulla riitä taidot alkaa lykkää sitä peeceelle ja sen verran vanha sekin ettei siihen semmoset käy. Se on nyt tehnyt melko lyhyen ajan sisällä tätä ja ne kerrat ku teki on ne pelit ollut ssd2 levyllä, joten mun lyhyt teoria on että siinä on se häikkä eikä itse konsolissa.
 
Pitääkö se ssd2 jotenkin päivittää tai jotain?
Ei, ellei se ole sellainen malli, jossa on jokin tiedossa oleva vakava bugi, ja tiedät, että tarjolla on korjaava firmware-päivitys.

Sonyn vastuulla on päivittää PS5:n käyttöjärjestelmää niin, ettei se menisi noin juntturaan tuollaisissa tapauksissa.
 
Ei, ellei se ole sellainen malli, jossa on jokin tiedossa oleva vakava bugi, ja tiedät, että tarjolla on korjaava firmware-päivitys.

Sonyn vastuulla on päivittää PS5:n käyttöjärjestelmää niin, ettei se menisi noin juntturaan tuollaisissa tapauksissa.

Voiko nämä ps5 päivitykset jotenkin sit sekottaa ssd2 muistia tai jotain? koska tosiaan näitä ongelmia ei ollut pitkään vasta näiden parin päivityksen jälkeen.
 
Voiko nämä ps5 päivitykset jotenkin sit sekottaa ssd2 muistia tai jotain? koska tosiaan näitä ongelmia ei ollut pitkään vasta näiden parin päivityksen jälkeen.
Sanoisin, että ajallinen yhteys on todennäköisesti silkkaa sattumaa. PS5:n tiedostonhallinta on ollut ihmeellisen bugista aivan konsolin alusta asti.

PS5:n omat päivitykset eivät kuitenkaan sitä M.2 SSD:tä voi vahingoittaa mitenkään pysyvästi. Korkeintaan tiedostotasolla jotain voi mennä tilapäisesti sekaisin, mutta niistäkin useimmiten selviää pelin uudelleenasennuksella.

Mulla on corshair jossa paketissa lukee "yhteensopiva ps5 kanssa" tjsp.
Se on oikein hyvä, eikä vaadi mitään tietokoneella tehtäviä firmispäivityksiä.
 
Mun konsoli on tässä nyt about viikon verran tehnyt sellaista että se menee valmiustilaan itellään. Se siis tekee niin että alussa tekee muutaman kerran ja muutaman kerran kun käynnistää takaisin päälle PS napista niin sitten se jää päälle
 
Mun konsoli on tässä nyt about viikon verran tehnyt sellaista että se menee valmiustilaan itellään. Se siis tekee niin että alussa tekee muutaman kerran ja muutaman kerran kun käynnistää takaisin päälle PS napista niin sitten se jää päälle
Oletkos sen jatkojohdon vaihtanut, kun sullahan oli telkkarin kanssa myös outoja ongelmia.
 
Joo niin on. En oo vaihtanut. Täytyy se testata kanssa
Ei ainakaan uusi jatkojohto auttanut. PS menee edelleen itse valmiustilaan. Pakko kysyä mutta voiko televisio vaikuttaa pleikkarin toimintaan. Esim juuri kyseisellä tavalla?

Joku näistä kolmesta lienee syy 1.ps sisältä liian pölyinen 2.ps hajoamassa tai 3.tuo edellä mainittu. Itse en usko siihen. Lähinnä toiveajattelen jotta ei tarttis ostaa uutta pleikkaria. Nyt olis tilausta jollekin Sonyn insinöörille.
 
Ei ainakaan uusi jatkojohto auttanut. PS menee edelleen itse valmiustilaan. Pakko kysyä mutta voiko televisio vaikuttaa pleikkarin toimintaan. Esim juuri kyseisellä tavalla?

Joku näistä kolmesta lienee syy 1.ps sisältä liian pölyinen 2.ps hajoamassa tai 3.tuo edellä mainittu. Itse en usko siihen. Lähinnä toiveajattelen jotta ei tarttis ostaa uutta pleikkaria. Nyt olis tilausta jollekin Sonyn insinöörille.
Jos sulla telkkari tekee jotain niin telkan vois poissulkea testaamalla ps5 toisessa telkassa. Helppo testi jos tekee toisessa telkassa samaa niin ei siinä ole ainakaan sitten. Ootko sen kokeillut?
 
En tiie auttaako tämä mut mulla oli vanhas töllös PS5 asetuksista laitettu omainaisuus että kytkemällä joko pleikkari tai telkkari päälle meni silloin päälle molemmat, lopuksi se oli pakko olla ihan sen takia kun telkkari ei enää mennyt itsestään päälle, ainostaan kun pleikkari sai virtaa se antoi "virtapiikin" myös telkkarille jolloin hetken päästä ruutua vilkkumal ilmestyi kuva. En tiie sitten voiko se valmiustila härdelli olla joku samantyyppinen et telkkaris on jotain muitakin säätöjä ym että se jotenkin sotkee ja kytkee pleikkarin valmiustilaan tsjp. Tosiaan jos on joku toinen telkkari tai vaikka kaverilla testata että tekeekö samaa nii näin vois pois sulkea että kummassa on vika.
 
Ei ainakaan uusi jatkojohto auttanut. PS menee edelleen itse valmiustilaan. Pakko kysyä mutta voiko televisio vaikuttaa pleikkarin toimintaan. Esim juuri kyseisellä tavalla?

Joku näistä kolmesta lienee syy 1.ps sisältä liian pölyinen 2.ps hajoamassa tai 3.tuo edellä mainittu. Itse en usko siihen. Lähinnä toiveajattelen jotta ei tarttis ostaa uutta pleikkaria. Nyt olis tilausta jollekin Sonyn insinöörille.
Kuulostaa joltain HDMI-CEC sekoilulta. Kytke se pois päältä television asetuksista kyseisestä HDMI portista tai vaihtoehtoisesti vaihda pleikkari HDMI porttiin mikä ei tue CECtä? Omaa arvailua tämä..
 
PS5 ei käynnisty, kun virtanappia painaa, tuuletin lähtee pyörimään täysillä ja kuuluu kolme piippausta. Ruudulla saattaa ehtiä vilahtamaan jotain ennenkuin kone sammuu. Keväällä ostettu.
 
PS5 ei käynnisty, kun virtanappia painaa, tuuletin lähtee pyörimään täysillä ja kuuluu kolme piippausta. Ruudulla saattaa ehtiä vilahtamaan jotain ennenkuin kone sammuu. Keväällä ostettu.
Oletko kokeillyt käynnistää konsolia vikasietotilassa? Ohjeet alla.


Jos edes vikasietotila ei tunnu toimivan, lue lisää oheisista ohjeista.

 
Ylös Bottom