Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5-ongelmat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Täällä on varmaan aikoinaan asiaa puitu, mutta saako tuota millään pois ettei ala asentaa ps4 versiota pelistä jolle on asennettu ps5 versio koneelle ja tarvii sen ps4 levyn toimiakseen?
 
Ei sen pitäisi sitä enää tehdä itsekseen, mutta muistelisin lukeneeni kuinka ainakin elden ring tuohon syyllistyy.
Ei mulla ainakaan re village ala itsekseen asentamaan ps4 versiota kunhan ei mene sen kuvaketta klikkaamaan. Se kun ilmestyy myös ruudulle kun levyn laittaa koneeseen.
 
Ei sen pitäisi sitä enää tehdä itsekseen, mutta muistelisin lukeneeni kuinka ainakin elden ring tuohon syyllistyy.
Ei mulla ainakaan re village ala itsekseen asentamaan ps4 versiota kunhan ei mene sen kuvaketta klikkaamaan. Se kun ilmestyy myös ruudulle kun levyn laittaa koneeseen.
Jaa, kyllä se tota diablo 4 alko lataan ulkoselle ku pistin koneen päälle.
 
Muutama päivä sitten PS5-konsolille ladattu Red Dead Redemption 2 ei tänään käynnistynyt kunnolla.

Pelin käynnistyksen alun alkutunnari, jossa kaksi haulikon ammusta ladataan haulikkoon ja ase laukeaa savun kanssa, tuli pätkimällä. Kun alkuvalikkoon peli latautui, vain ohjaimen PS-näppäin toimi.

Pääsin siis sammuttamaan pelin normaalisti. Testiksi kokeilin toista peliä ja se käynnistyi normaalisti.

Käynnistin konsolin normaalisti uudelleen ja sama toistui. Tämän jälkeen käynnistin konsolin vikasietotilassa ja tyhjensin välimuistin.

Välimuistin tyhjentämisen jälkeen RDR2 käynnistyi jälleen normaalisti.

Onko muilla ollut saman pelin tai jonkin muun pelin kanssa vastaavaa? Voisiko olla, että juuri RDR2-pelin kohdalla välimuistin täyttyminen teki käynnistysongelman?

Toisaalta luulisi välimuistin tyhjentämisen olevan ohjelmoitu PS5-käyttöjärjestelmään automaatioksi ilman että käyttäjän tarvitsee sitä itse tehdä?
 
Muutama päivä sitten PS5-konsolille ladattu Red Dead Redemption 2 ei tänään käynnistynyt kunnolla.

Pelin käynnistyksen alun alkutunnari, jossa kaksi haulikon ammusta ladataan haulikkoon ja ase laukeaa savun kanssa, tuli pätkimällä. Kun alkuvalikkoon peli latautui, vain ohjaimen PS-näppäin toimi.

Pääsin siis sammuttamaan pelin normaalisti. Testiksi kokeilin toista peliä ja se käynnistyi normaalisti.

Käynnistin konsolin normaalisti uudelleen ja sama toistui. Tämän jälkeen käynnistin konsolin vikasietotilassa ja tyhjensin välimuistin.

Välimuistin tyhjentämisen jälkeen RDR2 käynnistyi jälleen normaalisti.

Onko muilla ollut saman pelin tai jonkin muun pelin kanssa vastaavaa? Voisiko olla, että juuri RDR2-pelin kohdalla välimuistin täyttyminen teki käynnistysongelman?

Toisaalta luulisi välimuistin tyhjentämisen olevan ohjelmoitu PS5-käyttöjärjestelmään automaatioksi ilman että käyttäjän tarvitsee sitä itse tehdä?
Eikö toi nyt tee vähän muutakin kun vaan välimuistin tyhjennys ?
Muistaakseni luin joskus että vastais uudelleen asennusta ,mutta ilman että poistaa mitää.
Voi olla että olen hakoteillä ,kun se rakentaa tietokannan uudestaa niin siihen tarvitaan välimuistin tyhjennys ettei sinne jää mitään mikä aiheuttaa virheitä.
E: toivottavasti puhutaan samasta asiasta
 
Muutama päivä sitten PS5-konsolille ladattu Red Dead Redemption 2 ei tänään käynnistynyt kunnolla.

Pelin käynnistyksen alun alkutunnari, jossa kaksi haulikon ammusta ladataan haulikkoon ja ase laukeaa savun kanssa, tuli pätkimällä. Kun alkuvalikkoon peli latautui, vain ohjaimen PS-näppäin toimi.

Pääsin siis sammuttamaan pelin normaalisti. Testiksi kokeilin toista peliä ja se käynnistyi normaalisti.

Käynnistin konsolin normaalisti uudelleen ja sama toistui. Tämän jälkeen käynnistin konsolin vikasietotilassa ja tyhjensin välimuistin.

Välimuistin tyhjentämisen jälkeen RDR2 käynnistyi jälleen normaalisti.

Onko muilla ollut saman pelin tai jonkin muun pelin kanssa vastaavaa? Voisiko olla, että juuri RDR2-pelin kohdalla välimuistin täyttyminen teki käynnistysongelman?

Toisaalta luulisi välimuistin tyhjentämisen olevan ohjelmoitu PS5-käyttöjärjestelmään automaatioksi ilman että käyttäjän tarvitsee sitä itse tehdä?
Taas eilen illalla käynnistäessä RDR2:sta peli käynnistyi nykien. Eli vikasietotilan välimuistin tyhjennys ja tietokannan uudelleenrakennus ei ratkaissut tätä ongelmaa.

Taisin nyt kuitenkin paikallistaa, missä tilanteessa näin käy. Olen aiemmin kirjoitellut oman PS5-konsolin pelien sulkeutumisongelmista, jossa peliä sulkiessa konsoli antaa virhekoodin CE-108255-1. Tämä pelien sulkeutumisongelma on edelleen ratkaisematta, mutta kun se ei pelaamista kuitenkaan haittaa mitenkään, olen antanut asian olla. Olen tähän mielestäni koittanut jo kaiken, mitä itse voi kokeilla. Tosin se Plus-pilveen pelitiedostojen kopiointi ja konsolin uudelleenasennus on vielä testaamatta.

Aiemmat viestit tästä pelien sulkeutumisongelmasta näissä linkeissä:

Eli RDR2-peli ei käynnisty kunnolla, jos konsolin käynnistyskerta on sellainen, jossa pelit eivät sulkeudu kunnolla. Eli vielä, silloin kun pelit sulkeutuvat oikein, käynnistyy myös RDR2-peli normaalisti.

Tuleeko muuta konstia vielä mieleen kuin ladata RDR2-peli uusiksi? Missään muussa pelissä ei ole ollut käynnistysongelmaa vaikka pelit sulkeutuisivat CE-108255-1-virhekoodin kanssa.

Voisin vielä videolle ottaa tämän, kun ongelma seuraavan kerran ilmenee.
 
Ylös Bottom