Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Jaa, kyllä se tota diablo 4 alko lataan ulkoselle ku pistin koneen päälle.Ei sen pitäisi sitä enää tehdä itsekseen, mutta muistelisin lukeneeni kuinka ainakin elden ring tuohon syyllistyy.
Ei mulla ainakaan re village ala itsekseen asentamaan ps4 versiota kunhan ei mene sen kuvaketta klikkaamaan. Se kun ilmestyy myös ruudulle kun levyn laittaa koneeseen.
Eikö toi nyt tee vähän muutakin kun vaan välimuistin tyhjennys ?Muutama päivä sitten PS5-konsolille ladattu Red Dead Redemption 2 ei tänään käynnistynyt kunnolla.
Pelin käynnistyksen alun alkutunnari, jossa kaksi haulikon ammusta ladataan haulikkoon ja ase laukeaa savun kanssa, tuli pätkimällä. Kun alkuvalikkoon peli latautui, vain ohjaimen PS-näppäin toimi.
Pääsin siis sammuttamaan pelin normaalisti. Testiksi kokeilin toista peliä ja se käynnistyi normaalisti.
Käynnistin konsolin normaalisti uudelleen ja sama toistui. Tämän jälkeen käynnistin konsolin vikasietotilassa ja tyhjensin välimuistin.
Välimuistin tyhjentämisen jälkeen RDR2 käynnistyi jälleen normaalisti.
Onko muilla ollut saman pelin tai jonkin muun pelin kanssa vastaavaa? Voisiko olla, että juuri RDR2-pelin kohdalla välimuistin täyttyminen teki käynnistysongelman?
Toisaalta luulisi välimuistin tyhjentämisen olevan ohjelmoitu PS5-käyttöjärjestelmään automaatioksi ilman että käyttäjän tarvitsee sitä itse tehdä?
Taas eilen illalla käynnistäessä RDR2:sta peli käynnistyi nykien. Eli vikasietotilan välimuistin tyhjennys ja tietokannan uudelleenrakennus ei ratkaissut tätä ongelmaa.Muutama päivä sitten PS5-konsolille ladattu Red Dead Redemption 2 ei tänään käynnistynyt kunnolla.
Pelin käynnistyksen alun alkutunnari, jossa kaksi haulikon ammusta ladataan haulikkoon ja ase laukeaa savun kanssa, tuli pätkimällä. Kun alkuvalikkoon peli latautui, vain ohjaimen PS-näppäin toimi.
Pääsin siis sammuttamaan pelin normaalisti. Testiksi kokeilin toista peliä ja se käynnistyi normaalisti.
Käynnistin konsolin normaalisti uudelleen ja sama toistui. Tämän jälkeen käynnistin konsolin vikasietotilassa ja tyhjensin välimuistin.
Välimuistin tyhjentämisen jälkeen RDR2 käynnistyi jälleen normaalisti.
Onko muilla ollut saman pelin tai jonkin muun pelin kanssa vastaavaa? Voisiko olla, että juuri RDR2-pelin kohdalla välimuistin täyttyminen teki käynnistysongelman?
Toisaalta luulisi välimuistin tyhjentämisen olevan ohjelmoitu PS5-käyttöjärjestelmään automaatioksi ilman että käyttäjän tarvitsee sitä itse tehdä?
Eilen illalla RDR2 käynnistyi taas nykien ja tässä se vielä videon muodossa. Käynnistin konsolin uudelleen, sitten taas toimi ja pääsin pelaamaan.Taas eilen illalla käynnistäessä RDR2:sta peli käynnistyi nykien. Eli vikasietotilan välimuistin tyhjennys ja tietokannan uudelleenrakennus ei ratkaissut tätä ongelmaa.
Taisin nyt kuitenkin paikallistaa, missä tilanteessa näin käy. Olen aiemmin kirjoitellut oman PS5-konsolin pelien sulkeutumisongelmista, jossa peliä sulkiessa konsoli antaa virhekoodin CE-108255-1. Tämä pelien sulkeutumisongelma on edelleen ratkaisematta, mutta kun se ei pelaamista kuitenkaan haittaa mitenkään, olen antanut asian olla. Olen tähän mielestäni koittanut jo kaiken, mitä itse voi kokeilla. Tosin se Plus-pilveen pelitiedostojen kopiointi ja konsolin uudelleenasennus on vielä testaamatta.
Aiemmat viestit tästä pelien sulkeutumisongelmasta näissä linkeissä:
Minulla on välillä PS5:n kanssa sellainen vaiva, että pelit eivät sulkeudu kunnolla. Tulee linkin kuvan mukainen ilmoitus. Pelaamaan pystyn aivan normaalisti.
https://preview.redd.it/ovlz1brktiz51.jpg?auto=webp&s=dd4b4a602c075712c0104c80ce4ee31837310a20
Tämä on sikäli jännä, että välillä menee pitkiäkin aikoja, ettei virheilmoitusta tule, mutta nyt taas on alkanut temppuilemaan. Kaikki päivitykset peleistä ja konsolista ovat ajan tasalla, eikä pelillä tunnu olevan väliä mikä on, vaan tekee kaikkien pelien kanssa. Pelit suljen aina Switcher-valikon kautta. Virheilmoitus tulee myös...Minulla vaivaa edelleen tämä pelien sulkemisongelma. Mikään konsolin käyttöjärjestelmäpäivitys ei ole korjannut tätä ongelmaa. Pelaamaan siis pystyy edelleen normaalisti, mutta pelejä sulkiessa tulee virhekoodi CE-108255-1. Välillä tuota ei tule ja pelit sulkeutuvat normaalisti, mutta taas nyt sitä tulee jatkuvasti.
Täällä aiempaa kirjoittelua tästä vaivasta.
Tuli tähän vielä mieleen, että jos kokeilisi kopioida pelitallennukset PS5 Plussan pilveen ja asentaa PS5-konsoliin käyttöjärjestelmä taas uusiksi. Tämän jälkeen lataisin pelit pelikirjastosta myös uusiksi. Itse...
Eli RDR2-peli ei käynnisty kunnolla, jos konsolin käynnistyskerta on sellainen, jossa pelit eivät sulkeudu kunnolla. Eli vielä, silloin kun pelit sulkeutuvat oikein, käynnistyy myös RDR2-peli normaalisti.
Tuleeko muuta konstia vielä mieleen kuin ladata RDR2-peli uusiksi? Missään muussa pelissä ei ole ollut käynnistysongelmaa vaikka pelit sulkeutuisivat CE-108255-1-virhekoodin kanssa.
Voisin vielä videolle ottaa tämän, kun ongelma seuraavan kerran ilmenee.
Aivan muutama peli on, jotka eivät PS5:llä toimi lainkaan. Dead Nation ei kuitenkaan ole yksi niistä. Sen sijaan siinä on tunnettu kaatumisongelma PS5:llä, joten voi olla, että on sen takia Storen hausta poistettu. Pelin voi kyllä ostaa/asentaa esim. PS-sovelluksen kautta myös PS5:lle. Kannattaa vaan varautua siihen, että peli todennäköisesti kaatuu joka kentän päätteeksi.Liekkö tämä oikea paikka kysymykselle, mutta onko olemassa PS4-pelejä mitä ei PS5lle saa? Yritin Dead Nationia PS5lla storesta etsiä, ei löytynyt. Mutta PCllä selaimella storesta löytyy PS4 versio.
PS4:llä ei noita ongelmia ole, joten kannattaa sillä pelata.Okei, onko tietoa toimiiko PS4lla normaalisti, sekin edelleen löytyy telkkarin alta.