Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5-ongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Mullon PS5 avoimella paikalla (tai no semiavoimella - ylhäältä katetussa tilassa mutta sivuilta vapaa siinä missä XboxSerX umpiluukussa jos ei avaa televisiotason ovea minkä takana himmailee.

Kyllä se SerX alkaa ulvomaan aika jäätävällä tavalla jos jää toi ovi vahingossa kiinni ko jotain alkaa peleileen, olkaahan tarkkoja nyt noitten kanssa että ilmanvaihto on riittävä!

Tuossa haastattelin poikaa tarkemmin, kuulemma pleikka sammuu vain Fortnitea pelatessa. Tänäänkin pelasi ilman ongelmia Fifaa (25), sitten Fortnite päälle ja sammui muutaman minuutin päästä...
Mitä pelimuotoa pelaa, kun Fortnite koko pleikkarin crashaa? Tuota on netin mukaan ollut liikkeellä jo jonkun aikaa ja tuntuu tapahtuvan noissa creative kartoissa. Ja tosiaan vain Forniten kanssa kaatuilee muillakin. 31.1 alkaa OG Season 2 ja varmaankin ensi viikolla tulee päivitys peliin, niin kannattaa sen jälkeen testailla uusiksi.

Viimeksi muokattu:
Missä toi pleikka fyysisesti on? Ei ole missään kaapin sisällä missä ylikuumenemisi ja sammuisi sen vuoksi
Pleikka on avoimessa tilassa tv-tason päällä. Poistin tuon Fortniten ja asensin uudelleen, nyt on toiminut kaksi päivää normaalisti. Saa nähdä ehjäytyikö noin, seurataan tilannetta...
Mitä pelimuotoa pelaa, kun Fortnite koko pleikkarin crashaa? Tuota on netin mukaan ollut liikkeellä jo jonkun aikaa ja tuntuu tapahtuvan noissa creative kartoissa. Ja tosiaan vain Forniten kanssa kaatuilee muillakin. 31.1 alkaa OG Season 2 ja varmaankin ensi viikolla tulee päivitys peliin, niin kannattaa sen jälkeen testailla uusiksi.
No kuulemma juuri creative-kartoissa sammuilee! En ole tuota pelaillut ollenkaan niin tietämys tuosta pelistä on samalla tasolla kun sialla satelliiteista. Kumma kun toinen vanhempi Ps5 toiminut koko ajan normisti.

Edit. No se ilo kesti eiliseen iltaan, sammui lopullisesti. Sitten Prismaan itkemään.
Edit2. Huoltoon lähetettävä, "emme voi antaa uutta kun Sony ei sitä meille korvaa" yms. :mad:

Viimeksi muokattu:
Eilen illalla RDR2 käynnistyi taas nykien ja tässä se vielä videon muodossa. Käynnistin konsolin uudelleen, sitten taas toimi ja pääsin pelaamaan.

Tähän pelien sarjaan lisättynä Unravel Two. Eli jos PS5 heittää pelien sulkemisen jälkeen virhekoodia, tämä peli on myös, joka ei käynnisty kunnolla. Äänet kuuluvat, mutta kuva ei näy.

Todella pieni ja merkityksetön ongelma, mutta olen tässä nyt Death Stranding 2:sta odotellessa aloittanut Horizon: Zero Dawnin pelaamisen ja PS5 taas kerryttää pelitunteja jotenkin todella oudosti. Ensin PS5 itse kertoi enemmän tunteja kuin peli, mutta n. 10 tunnin kohdalla peli otti lukeman kiinni ja siitä edettiinkin n. 30 tuntiin asti samoissa lukemissa. N. 30 tunnin jälkeen peli alkoikin menemään edellä ja PS5 saattoi 2-3 tunnin pelisession jälkeisenä päivänä näyttää edelleen samaa määrää kuin ennen sessiota. Hämmentävää.

Todella pieni ja merkityksetön ongelma, mutta olen tässä nyt Death Stranding 2:sta odotellessa aloittanut Horizon: Zero Dawnin pelaamisen ja PS5 taas kerryttää pelitunteja jotenkin todella oudosti. Ensin PS5 itse kertoi enemmän tunteja kuin peli, mutta n. 10 tunnin kohdalla peli otti lukeman kiinni ja siitä edettiinkin n. 30 tuntiin asti samoissa lukemissa. N. 30 tunnin jälkeen peli alkoikin menemään edellä ja PS5 saattoi 2-3 tunnin pelisession jälkeisenä päivänä näyttää edelleen samaa määrää kuin ennen sessiota. Hämmentävää.
Olitko pelannut peliä ennestään ollenkaan, eli alkoiko pleikallakin kello ihan nollista?

En ole pleikan peliaikaa seurannut pleikan omasta käyttöliittymästä enää pitkään aikaan siitäkin syystä, että ekan tinnin jälkeen se käy niin epätarkaksi. Truetrophiesin kautta sitten näkee minuutin tarkkuudella peliajan. Se tosin toimii vain niin, että joudun käydä siellä sivustolla painamassa päivitysnappia ja sitten peliajat päivittyvät, mutta siihenkin on kaksi ehtoa:

1) Pelistä täytyy olla saatuna vähintään yksi trophy, jotta peli lisätään sivuston listalle.

2) Jos en ole edellisen päivityksen jälkeen saanut yhtäkään trophyä, ei palvelu löydäkään uusia peliaikoja millekään pelille. Jos taas olen saanut trophyn (ihan mistä tahansa pelistä), niin sitten kaikille peleille päivittyy uusi peliaika, vaikka olisin pelannut niitä trophyn saamisen jälkeenkin. Joku tiedonsiirtojuttu tuossa ainakin siis on tuon palvelun osalta.

Luulisi kuitenkin, että pleikan peliaikalaskurin päivityminen ei riipu trophyjen saannista mitenkään, (vaan se vain jotenkin liittyy truetrophiesiin,) joten tuo on kyllä kummallista, että miten tuo pleikan laskuri on noin epäluotettava.

Tässä suhteessa Xboxilla on paljon toimivampi peliajan seuranta, vaikka on siinäkin jotain pientä häikkää tietyissä peleissä ajoittain. Oikein toimiessaan tarkkuus on kuitenkin minuutin luokkaa ja se päivittyy muutaman sekunnin viiveellä pelin sulkemisesta. Steamista taas saa truesteamachievementsin kautta todella luotettavasti minuutin tarkkuudella peliajat (tosin tätä tulee käytettyä todella vähän kun en pc:llä juuri pelaa, joten "otanta" on tietysti huomattavasti pienempi verrokkeihin nähden).

Joissain peleissä on varmaan sisäinen kello nopeampi tai hitaampi kuin pleikan kello tai sitten on jotain hassua bugia siinäkin, esim. minulla T8:n oma kello näyttää n. 666h, mutta pleikan mielestä olen pelannut sitä "vain" 651h. Ja tuo pelin sisäinen kellon olettaisi käynnistyvän vasta kun peli on ladannut valikkoon asti ja kellon lukemakaan ei tallennu, jos jäät menuun pitkäksi aikaa ja suljet pelin suoraan käymättä vaikka jossain, joka aiheuttaisi auto saven. Pleikan laskuri taas alkaa raksuttamaan heti, kun peli alkaa käynnistymään ja laskee kaiken idlauksen. Eli kaiken järjen mukaan pleikan kellon pitäisi näyttää enemmän kuin T8:n kello.

Olitko pelannut peliä ennestään ollenkaan, eli alkoiko pleikallakin kello ihan nollista?
PS4:lla olin tätä aiemmin pelannut, mutta tämä on PS5:n "remastered" versio ja sen pelikello ainakin alkoi nollista. Eilen pelasin siis 2-3 tuntia ja PS5:n kello näytti session alussa 28 tuntia vaikka pelin sisäinen kello oli siinä kohtaa jo melkein 30 tunnissa. Tänään sitten lounastauolla pelasin ja PS5:n kello näytti edelleen 28 tuntia ja pelin sisäinen 32 tuntia :D Mystisiä juttuja.

Ylös Bottom