Minulla vaivaa edelleen tämä pelien sulkemisongelma. Mikään konsolin käyttöjärjestelmäpäivitys ei ole korjannut tätä ongelmaa. Pelaamaan siis pystyy edelleen normaalisti, mutta pelejä sulkiessa tulee virhekoodi CE-108255-1. Välillä tuota ei tule ja pelit sulkeutuvat normaalisti, mutta taas nyt sitä tulee jatkuvasti.
Täällä aiempaa kirjoittelua tästä vaivasta.
Tuli tähän vielä mieleen, että jos kokeilisi kopioida pelitallennukset PS5 Plussan pilveen ja asentaa PS5-konsoliin käyttöjärjestelmä taas uusiksi. Tämän jälkeen lataisin pelit pelikirjastosta myös uusiksi. Itse pelitallennukset lataisin takaisin Plussan pilvestä.
Aiemmin tein saman sillä erolla, että pelitallennuksista otin kopion ulkoiselle kiintolevylle.
Jos jossain pelitallennustiedostossa on bitti vinossa, ei se ainakaan suoristu kopioimalla samaa vinoa bittiä ulkoiselle kiintolevylle, mutta auttaako asiaa yhtään kopioida samoja tietoja Plussan pilveen? Suoristuuko bitit siellä sen kummemmin? Tämä siis, jos ongelma olisi jokin pelitallennustiedosto.
Tämä voi myös olla rautapuolen vikaakin. Tuntuu, että kaikki keinot olen jo kokeillut, mutta tuo tiedostojen kopiointi pilveen on vielä kokeilematta. Plussaa en omista, mutta voisihan sitä kuukaudeksi sen halvimman ottaa ja kokeilla.
Olin jo aiemmin lähettämässä konsolia huoltoon, mutta kun vaiva joskus häviää itsestään, en sitten ottanut riskiä sen suhteen, että ongelma ei huollossa ilmenekään ja konsoli palautetaan ”kunnossa on” -leimalla takaisin ja minä maksaisin koko hoidon.