Taas eilen illalla käynnistäessä RDR2:sta peli käynnistyi nykien. Eli vikasietotilan välimuistin tyhjennys ja tietokannan uudelleenrakennus ei ratkaissut tätä ongelmaa.
Taisin nyt kuitenkin paikallistaa, missä tilanteessa näin käy. Olen aiemmin kirjoitellut oman PS5-konsolin pelien sulkeutumisongelmista, jossa peliä sulkiessa konsoli antaa virhekoodin CE-108255-1. Tämä pelien sulkeutumisongelma on edelleen ratkaisematta, mutta kun se ei pelaamista kuitenkaan haittaa mitenkään, olen antanut asian olla. Olen tähän mielestäni koittanut jo kaiken, mitä itse voi kokeilla. Tosin se Plus-pilveen pelitiedostojen kopiointi ja konsolin uudelleenasennus on vielä testaamatta.
Aiemmat viestit tästä pelien sulkeutumisongelmasta näissä linkeissä:
Minulla on välillä PS5:n kanssa sellainen vaiva, että pelit eivät sulkeudu kunnolla. Tulee linkin kuvan mukainen ilmoitus. Pelaamaan pystyn aivan normaalisti.
https://preview.redd.it/ovlz1brktiz51.jpg?auto=webp&s=dd4b4a602c075712c0104c80ce4ee31837310a20
Tämä on sikäli jännä, että välillä menee pitkiäkin aikoja, ettei virheilmoitusta tule, mutta nyt taas on alkanut temppuilemaan. Kaikki päivitykset peleistä ja konsolista ovat ajan tasalla, eikä pelillä tunnu olevan väliä mikä on, vaan tekee kaikkien pelien kanssa. Pelit suljen aina Switcher-valikon kautta. Virheilmoitus tulee myös...
Minulla vaivaa edelleen tämä pelien sulkemisongelma. Mikään konsolin käyttöjärjestelmäpäivitys ei ole korjannut tätä ongelmaa. Pelaamaan siis pystyy edelleen normaalisti, mutta pelejä sulkiessa tulee virhekoodi CE-108255-1. Välillä tuota ei tule ja pelit sulkeutuvat normaalisti, mutta taas nyt sitä tulee jatkuvasti.
Täällä aiempaa kirjoittelua tästä vaivasta.
Tuli tähän vielä mieleen, että jos kokeilisi kopioida pelitallennukset PS5 Plussan pilveen ja asentaa PS5-konsoliin käyttöjärjestelmä taas uusiksi. Tämän jälkeen lataisin pelit pelikirjastosta myös uusiksi. Itse...
Eli RDR2-peli ei käynnisty kunnolla, jos konsolin käynnistyskerta on sellainen, jossa pelit eivät sulkeudu kunnolla. Eli vielä, silloin kun pelit sulkeutuvat oikein, käynnistyy myös RDR2-peli normaalisti.
Tuleeko muuta konstia vielä mieleen kuin ladata RDR2-peli uusiksi? Missään muussa pelissä ei ole ollut käynnistysongelmaa vaikka pelit sulkeutuisivat CE-108255-1-virhekoodin kanssa.
Voisin vielä videolle ottaa tämän, kun ongelma seuraavan kerran ilmenee.