Strooper12
Well-Known Member
Tuosta tallennuksesta/video capturesta en oikein tiedä. Tämähän ei siis ole mikään uusi keksintö VR rintamalla ja en silti ole itse ainakaan vielä törmännyt kaapattuun videoon missä olisi nähnyt tuon toiminnassa. Kiva olisi nähdä kyllä.Eikös se nyt kuitenkin tehdä GPUn päässä eli kyllä se pitäisi olla tallennettavissa, vaikka itse tieto mitä silmät katsovat tulisikin laseista.
Vaikea sanoa miten paljon tämä yleistyy, PSVR2:sen lisäksi eivät toistaiseksi muut enemmän myyvät lasit tätä tarjoa, joten voi olla että jää vähemmälle, riippuen toteutuksen helppoudesta. Carmack on joskus sanonut että tehoparannus olisi alle 2x vs. fixed foveated rendering, koska itse toteutuskin syö tehoja ja lisää latenssia.
Mutta toki silmänseurannalla saadaan monta muutakin jippoa aikaiseksi, ja tästä doctor who jo tarjosikin esimakua.
Jos 'näennäistehoja' saadaan lisää (oikeastaan kyse on tehon optimoinnista / säästöstä alueilla missä sitä ei tarvita) lähemmäs 2x käyttäessä foviated rendering niin sehän olisi jo vallan huima lisäys/säästö!
Viimeksi muokattu: