Varmaan yli 10 tuntia meni realisticilla, en laskenu tarkkaan. Tuntui yllättävän pitkältä codiin ja army of ea nähden. Perushaastava, soolotehtävä öljyjalostamolla tuli pientä jumitusta, muuten nou hätää. Ei mitään CODin veteran vaikeustasoa
Graafisesti jonkin verran parempi kuin edeltäjä, varsinkin kasvojen yksityiskohdissa huomasi eron. Maisemat upeita ja rakennukset yksityiskohtineen. Viholliset näyttää samalta kuin ennenkin, graafisesti rumia ellei mun näössä on jotain vikana. Ubisoftin pojat laiskoja.
Fantastinen kenttäsuunnittelu, meinaan vaihtelevat maisemat olivat parasta pelissä! Ei mitään putkikasinoita, onneksi. Virkistyskeskuksesta ahtaisiin lähiöihin ja messualueisiin. Pelillisesti ja tarinan puolelta ei tuntunut varsinaiselta "jatko-osalta", vaan laajennukselta. Peli sijoittuu muistaakseni puolivuorokautta ennen varsinaista Vegasia, rinnakkaistarinaa ja vasta lopuksi "varsinainen jatko-osa" elikä 4/5 prequelia ja loput jatko-osa. En saanut tarinasta kaikkea selvää, osa radiokeskustelusta meni jonkin tikutaku-äänen tasoon ja samalla musa pauhaa taustalla. Varmaan pitää pelata toisen kerran jotta saan tarinasta enemmän irti.
Aseita oli mukavasti, ei tietenkään alkuvaiheessa, mp5:lla riehuttiiin. Mukavaa että pistoolit ovat tosiaan puoliautomaatteja, toisin kuin edellisessä pelissä. Ei paljon eroa ollut aseissa. On se mp5 kiikarilla pirun nätti, oikein spec ops fiilis!
Kustomointi on hauskinta pelissä: ollako nainen vai mies, kommandopipo vai ilman jne.
Yritin muokata hahmosta COD SAS-äijän ei ihan onnistunut, kamoja puuttui.
Logan puuttuminen alussa harmitti, sen verran symppiskaveri. Pelin edetessä mun nais-bishopiin teki jonkin verran vaikutuksen. Kyllä naiset hommansa osaa. Lisää pelattavia naishahmoja toimintapeliin!
Pelimekaniikkaan on sitä samaa, jatketaan toimivalla kaavalla. Mukava uudistus tosiaan on voit komentaa kaveria heittämään savua/kranua/fläshia mihin haluat, ei tarvita room clearing (mitä sanoisinkaan tän suomeksi) yhteydessä.
Ei sitä voinu uskoa et yksinkertaisella sprintillä toisi peliin jonkun verran syvyyttä! Napsit muutaman äijän, juokset nopeasti toiseen suojaan, napsit muutaman samalla ja etenet nopeasti ja varmasti
Tai tiukassa tilanteessa peräännyt nopeasti varmempaan suojaan. Lähestymispaikkoja on entistä monipuolisempi, ei tarvitse aina yhdestä tai kahdesta ovesta rynnäköidä sisään, voi vaikkapa kiertää vihollisen selän taakse avoimella alueella.
Peliä on kehuttu, nyt raipan vuoro. Musiikkia? Oliko mitään uutta? Vanhaa toistettiin ja kierrätystä oli. Peli on tosiaan buginen. Vihollisen laskeutuessa köyttä alas, saattaa se jumiutua T-muotoon jalat yhdessä ja kädet levällään. Recreational centerin alkutehtävässä jossa laskeudut aukioon, hirveä hidastui sattui. Ruudunpäivitys oli täysin pelikelvoton 5-10 fps:n luokkaa!!! Ruudunpäivitys palasi ennallaan kunnes pyyhin alueen kaikki viholliset! Huh huh! Ei olisi voinut uskoa tapausta.
Peliin olen tyytyväinen, "parempi" loppu kuin mitä osasin odottaa. En osaa sanoa miten Ubisoft aikoo tuoda pelisarjaan lisää jatko-osia Vegasin mekaniikkaa hyödyntäen. Tuntuisi et olen pelanut ja saanut tarpeekseen systeemistä, vaikea kuvitella et jatko-osassa olisi mitään uutta. Kerran kaksi menee, kolmatta vaikea vakuuttaa. Todennäköisesti mennään EA-kaavan puolelle. Kieltämättä fantastinen räiskintäpeli!