Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Jo on taas meno ja mellestys:p Missä vaiheessa näistä foorumeista tuli tällainen sotatanner?Kun liityin 2001 ensimmäisen kerran näille sivuille, niin oli ihan eri meno. Nyt usean vuoden tauon jälkeen täällä ollaan kokoajan aukomasssa päätä joka asiasta:( Jos nyt odoteltaisiin vaikka hieman pidemmälle ennen tarkempaa tuomiota! Onko tuo konsolisota herkistänyt kaikki jokaisessa palstassa, jenkkifoorumeilla pyörii jo melkeinpä ammattitrolleja jotka käyvät haukkumassa peliä, kuin peliä ihan vain aiheuttaakseen närää. EI nyt pieni kritiikki kuitenkaan pahaa tee, voihan sitä samalla tavalla kuitenkin vetää ennakkoon johtopäätöksen, joka on negatiivinen tai positiivinen. Kaikkihan eivät tietenkään halua niitä samanlaisia muutoksia peleihin, itse olisin halunnut, että kaikki Jakit olisivat olleet 1:n kaltaisia, tai siis aseettomia.

Mutta Zoukka kerrohan, että ostitko MGS2:n? Mikä sinusta teki siitä niin hitosti erilaisemman(tai täydellisen pelin), kuin MGS PS1:llä?Mikä aiheutti sen kiinnostuksen graafisen kuorrutuksen lisäksi, jonka takia ostitkin pelin?Tai minkä takia ostit snake eaterin?
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Zoukka sanoi:
Joo ei helvetti monettakohan kertaa täällä otetaan jotain Halo3-esimerkkejä esiin kun PS3-pelejä kritisoidaan.

Se johtuu siitä, että eräät peliit saavat vapautuksen (tyyliin Zeldat, Halot jne. jne., mikä tahansa suosittu sarja), mutta yllättäen PS3-pelien kohdalla kaikki analysoidaan loppuun asti ja finito-tasolla viiden minuutin pätkästä ja pidetään kehittäjien ratkaisuja jopa loukkauksina. Ja muutenkin ihan vitun naurettavaa jauhaa eristetysti tyyliin "tottakai täällä KonsoliFINin foorumilla pari fanipoikaa innostuu, kun kehittäjät hypettää ja uskoo kaiken puheen sokeasti", kun vittu joka ikinen preview on kehunut ja vaikka kuinka moni odottaa peliä optimistisella asenteella.

Sinä ainakin sait siitä viidestä minsasta jotain irti :p

Aivan. Viidestä minuutista ja parista kehittäjän kommentista jo näkee, että sarja on mennyt eteenpäin vaikkei aseiden kustomoinneista, uusista vihollisista tai maailmasta ole nähnyt vielä lähes mitään. Kuitenkin joidenkin mielestä Insomniac pitää pelaajia jopa tyhmänä ja tyrmää PS3:n ostot, kun ihan varmasti tässä viidessä minuutissa näytettiin kaikki mitä pelillä on tarjota ja Insomniac kusettaa pelaajia HD-port-remakeilla.

Mitä tulee samaan kaavaan neljännessä pelissä, niin aika hyvin on ilmesesti sulle kelvannu Zeldan samat luolastot, puzzlet ja pomot viimeset 15 vuotta (tosin niin minullekin, mutta kuitenkin).

Mutta eipä se yllätä, että sä olet täällä taas jauhamassa totuuden sanaa kuinka kehittäjät vaan kusettaa ja kuinka sä selvästi näet, että tää on vaan HD-portti ja ei mitään odotettavaa ja kuinka tää on ihan naurettavaa paskaa koko pelin tekeminen, kun neljäs peli sarjassa on edelleen Ratchetmaista toimintaa ja kuinka sä tiedät kaiken kaikesta ja kuinka vitun idiootteja kolme Sonyn fanipoikaa täällä yhdellä foorumilla on, kun hypettyy naurettavasti tällasesta paskasta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Uskomatonta. Tämä on just niin tätä kun -2 tason kritiikki saa AINA älyöntä flametusta osakseen kun taas +2 tason hypetys on aina paikallaan. Ja unohdetaan nyt ne vitun Zeldat ja Halot ja puhutaan tässä threadissa Ratchet & Clankeista. OK ? Jos haluat aukoa päätäsi Zeldoista niin tee sille oma threadi. Olen kärppänä siellä.

Valituksen aiheeni SELKOKIELELLÄ. Pelin meno näyttää samalta kuin PS2:lla. Okei pelien liikkuminen ei ollut koskaan rikki, mutta jotain uudistuksia olisin mielelläni nähnyt. Ei mitään tappavaa vielä. Aseisiin toivoin suurella innolla jotain Cell-kikkailua tyyliin ajan kelausta, fysiikoilla temppuilua, vihollisten retuuttamista tai vaikka osumakohtia. Pyörremyrsky-tykki oli ihan kiva, mutta ei mitään ihmeellistä. Se pieni turrettikin olisi saatu vaikka PS2:lla aikaan. SIXAXISen käytöstä plussaa. Groovitron edustaa sitä huonompaa puolta. MInulle on sama "miten" hahmot lamaannutetaan. Ei Groovitron eroa esim "Webitron" aseesta mitenkään muuten kuin graafisesti. Missä innovaatiot ? AI näyttää myös täysin samalta kuin muissakin sarjan peleissä. Viholliset juoksevat aalto toisensa jälkeen tuhottaviksi. Ei välttämättä haittaa kokemusta, mutta toivoisin silti tehoille muutakin käyttöä kuin normal-mapping.

Ja tämä voidaan tiivistää jälleen termiin "R&C HD". Sitä se nyt on vaikka kuinka itket. Eivät ne pelilliset vaihtelut vihollisista bosseihin mitään muuta elleivät ne tosiaan tarjoa jotain täysin uutta.

Ja oikeasti lopettakaa se 5-minuutin video-ininä. Mistään pelistä ei vissiin voi enää johtopäätöksiä vetää ellei ole pelannut peliä viidesti läpi. Eikä sitäpaitsi kukaan ole "lytännyt" täällä peliä. Kunhan on ilmaistu huoli siitä, että se näyttää liian paljon samanlaiselta kuin ykkönen. Ja jos se on meille muille miinus niin mitä itkemisen aihetta siinä on :confused:



Mutta Zoukka kerrohan, että ostitko MGS2:n? Mikä sinusta teki siitä niin hitosti erilaisemman(tai täydellisen pelin), kuin MGS PS1:llä?Mikä aiheutti sen kiinnostuksen graafisen kuorrutuksen lisäksi, jonka takia ostitkin pelin?Tai minkä takia ostit snake eaterin?

Onko tämä joku huono vitsi ?
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

No aika yllättävää, ettei pienet pelilliset uudistukset kustomoinneissa tai aseissa tai vihuissa muuta peliä täysin uudeksi ja mullistavaksi kokemukseksi. :) Kuitenkin näillä pienillä tai keskisuurilla uudistuksilla nimenomaan joka ikisessä pelisarjassa tehdään ne erot, onko pelin olemassaolo oikeutettu täysin 100% vai eikö se ole ja yleensäkin tehdään niistä jatko-osista pelaamisen arvoisia ja loistavia, sopivasti tuoreita kokemuksia. Ja tällaisia uudistuksia on mahdoton viidestä minuutista nähdä ainakaan kovin paljoa, vaikka niitä esiteltiinkin. Fysiikat sun muut uudistukset voidaan tarkemmin arvioida sitten, kun päästään itse peliä pelaamaan. Kyllähän niistä voi näkemänsä perusteella arvioida sen hetkistä tilannetta, mutta jotenkin kummastuttaa sellainen "Insomniac pitää minua näköjään tyhmänä" kommenttien heittäminen ikäänkuin koko pelin sisältö olisi jo varmana tiedossa.

Pointtini on siis se, että 95% suosituista sarjoista perustuu nimenomaan siihen samaan kaavaan vielä seitsemännessäkin pelissä. Kuitenkin eräät sarjat (ja yksittäiset pelit) joutuvat nykyään jotenkin kummallisesti kovemman syynin alle ja näiltä odotetaan kaikilta jotain, jos ei pelimaailmaa mullistavaa, niin ainakin koko sarjan mekaniikat täysin remonttiin laittavaa kokemusta, kaiken edeltävän romukoppaan heittämistä ja riskien ottamista ynnämuuta hienoa. Tottakai esim. ND:n uusi linjaus (jonka he tekivät muuten oikeastaan PS1/PS2-siirtymässäkin) ja vaikkapa UBIn Splinter-kehittelyt ovat hatunnoston arvoisia juttuja, mutta en nyt lähtisi vielä Insomniacia paikalleen jäätyneeksi tai jotenkin poikkeukselliseksi nykyisillä pelimarkkinoilla näiden tietojen valossa syyttämään.

Kyllä, olen täysin samaa mieltä siitä, että R&C5 on peruskaavaltaan samaa kaavaa noudattava peli jo nyt viiden minuutin ihmettelyn jälkeen kuin aiemmat sarjan osat, ellei Insomniac jättänyt jotain järisyttäviä käänteitä näyttämättä ja kertomatta. Tämä ei kuitenkaan välttämättä tee siitä pelaajia aliarvioivaa, laadutonta tai täysin yhdentekevää teosta jota ei kukaan oikeasti kriittisesti, viisaasti ja oikein ajatteleva voisi ihan aidosti innoissaan odottaa, vaikka jo aiemmatkin osat olisivat tuttuja. Eikä myöskään täysin uudistuksia välttävää peliä. Tottakai, jos KAIKKI on ihan samaa mitä aiemmissa, niin sitten on jo kritiikin paikka ainakin niillä jotka ovat jo aiemmat osat läpikolunneet, vaikka laadukas teos olisikin. Kuitenkin mielestäni jo nyt nähdyt ja kerrotut asiat lupaavat paljon hyvää, mutta varmaa ei ole mikään. Loistavaa tai todella laadukasta peliä on helppo odottaa historian ja nähtyjen pikkupalojen valossa, uudistusten määrä ja mihin ne riittävät nähdään sitten aikanaan.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Zoukka sanoi:
Onko tämä joku huono vitsi ?
Eipä ole ei. Kutsut Sons of Libertyä täydelliseksi peliksi, kuten Snake eateria, vaikka kummassakin on saatanasti virheitä. Tai aivan samalla tavalla ei paljoakaan uuseja elementtejä, varsinkaan SoL-->SE välillä. Äläkkä ala jauhamaan paskaa ylivertaisesta pelimäärästäsi, koska olen ne useaan kertaan läpi pelannut. Pointtini on, että olet aiemminkin tullut itkemään sen ensimmäisen videon perusteella. Edelleen ymmärrän sen kritiikin, mutta ennenkuin lyttäät noilla helvetin asiantuntevilla kommenteillasi pelejä lyttyyn, niin odota siihen asti, että pystyt todella perustelemaan ne. Tuo ylivertainen kriitikkoasenteesi on naurettavaa.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

karpaasi sanoi:
Jo on taas meno ja mellestys:p Missä vaiheessa näistä foorumeista tuli tällainen sotatanner?Kun liityin 2001 ensimmäisen kerran näille sivuille, niin oli ihan eri meno. Nyt usean vuoden tauon jälkeen täällä ollaan kokoajan aukomasssa päätä joka asiasta:(
Offtopiccia ihan huolella: Mielestäni tästä ei voi syyttää koko foorumia, ainoastaan tiettyjä yksittäisiä käyttäjiä. Tosin tuon tappelun seuraaminen on välillä ihan viihdyttävääkin, mutta suurimmaksi osaksi se vaan toistaa itseään (näyttää paskalta kuvissa, toistaa sitä samaa/muutettu vanhaa kaavaa liikaa, ei tältä kehittäjältä ole ennenkään mitään hyvää tullut jne.)
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

karpaasi sanoi:
Eipä ole ei. Kutsut Sons of Libertyä täydelliseksi peliksi, kuten Snake eateria, vaikka kummassakin on saatanasti virheitä. Tai aivan samalla tavalla ei paljoakaan uuseja elementtejä, varsinkaan SoL-->SE välillä. Äläkkä ala jauhamaan paskaa ylivertaisesta pelimäärästäsi, koska olen ne useaan kertaan läpi pelannut. Pointtini on, että olet aiemminkin tullut itkemään sen ensimmäisen videon perusteella. Edelleen ymmärrän sen kritiikin, mutta ennenkuin lyttäät noilla helvetin asiantuntevilla kommenteillasi pelejä lyttyyn, niin odota siihen asti, että pystyt todella perustelemaan ne. Tuo ylivertainen kriitikkoasenteesi on naurettavaa.

No en ala Sons of Libertystä mitään selittämään. Se sai jokaisen pelaajan kiittämään jumalaa kun ensimmäinen video tuli ja mullisti ensimmäisen MGS:n pelimekaniikan TÄYSIN. Siis oikeasti yhtä vankalla pohjalla ovat syytöksesi kuin sanoisit, että Metroid Prime oli sitä samaa paskaa kuin Super Metroid :p

Ja tässä kohtaa puhuttiin minun mielestäni "ensi-vaikutelmista" videoiden perusteella. Ja en osaa sen kummemmin selittää innostustani Snake Eateria kohtaan kuin, että sen edeltäjät olivat minun henkilökohtaisia suosikkipelejäni all-time ja, että Kojima osaa kyllä trailereita tehdä. Myös jo pelkkä viidakko oli niin suuri hyppäys SoLista, että se sai kuolan erittymään. Teknisesti peli ei voinut raudan rajoituksien takia liiemmin kehittyä. Mutta juuri siksi odotin uudelta Ratchetilta enemmän. PS2:lla uusi R&C olisi näyttänyt huomattavasti houkuttelevammalta.


Tämä ei kuitenkaan välttämättä tee siitä pelaajia aliarvioivaa, laadutonta tai täysin yhdentekevää teosta jota ei kukaan oikeasti kriittisesti, viisaasti ja oikein ajatteleva voisi ihan aidosti innoissaan odottaa, vaikka jo aiemmatkin osat olisivat tuttuja.

Samalla tavalla me uutta odottavat voimme dissata peliä tuon esittelyn perusteella jos se ei nyt vain yksinkertaisesti näytä kiinnostavalta. Seuraavan videon kohdalla palaamme sitten asiaan.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Ykkönen oli paras. Paras huumori, aseet, mapit, pääkät ja vaikeempi kerätä rahaa.
Loput suistu enemmän räiskintään ja niissä ei enää ollu niin hyvää huumoria ja kohtuu helpoiks ne muuttukin kun on niitä super uber tehokkaita aseita päivitykseineen. Skill pointtien ja Pulttien keräily oli haastavaa, varsinkin kakkosessa kun ei kerrottu että kuinka monta on missäkin paikassa (siis platina pultteja). Muissa oli hyvä nää minipelit niinku noi kilpa-ajot ja gladiaattori areenat mutta niistäkin tuli vähän pakkopullaa ajan myötä, joka alkaa yököttää, mutta toivottavasti sellaisia tulisi lisää uusimpaan ja sitten kolmosen niitä assault missioneja myös. Kakkosessa oli paha se gladiaattori taistelu missä ei saanut ottaa osumaa ja piti vääntää pelkällä wrenchillä jossa lopussa tuli Chain blade (päihitn sen kun se jökkäs hienosti kun tulin hakkaamaan liian lähelle), semmoisen vois pistää myös siihen uusimpaan. Monipeliä vois jollakin tavalla parantaa kun se oli aika hanutusta tietyillä aseilla ja kulkuneuvoilla.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=16680
Ted Price sanoi:
And speaking of Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction, videos and screenshots have already revealed what looks to be a very impressive title. Price confirmed that this latest Ratchet was probably Insomniac's biggest project yet. He said the team is now putting the finishing touches on the title, which he called "the largest and most complex game we've ever made." The company has learned a lot about the PS3 thanks to Resistance and the team is putting that knowledge to good use.

"Resistance is still the #1 PS3 game out there in terms of overall sales, and all of the knowledge [we gained from developing Resistance] we have now applied to Ratchet, and have been able to make Ratchet head and shoulders above Resistance in terms of the visuals and what you'll see in the game," Price said.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Ihme riitaa taas täällä.
Olikos tää tulossa siinä marraskuussa?
Pakko-ostos kyllä
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Zoukka sanoi:
Videon perusteella luvassa on ihan suomeksi sanottuna se "Ratchet & Clank HD". Minä vain EN halua enää viidettä saman kaavan mukaan menevää peliä. En niin millään.

Insomniac taasen kierrättää vanhaa pelisarjaa neljättä kertaa ja kyllä faneille kelpaa. Paitsi ei minulle.

Olen diggaillut Ratcheteista erittäin kovasti, mutta olen täysin samaa mieltä.

Jotain uutta kehiin - tämä pelisarja on jo nähty ellei tule jotain suurta mullistusta. Minustakin vaikuttaa vaan kyseessä olevan R&C HD.

Tämä siis Ratchet-fanina.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Katoin tossa pari videota ja tuumailinpahan että tässä tuntuis olevan jotain uutta ja onneksi tuommoisia uusia hupaisia aseita niinkuin se tanssi ja tornaado ase. (Ei oo ollu pitkään aikaan tuommoisia mielikuvituksellisia aseita). Varmana löytyy jotain uutta kun PS3 tehoja löytyy mitkä pystyy hyödyntää täysin, täytyy olla vaan sitä jaksamista että jaksaa käyttää niitä, niinhän se yksi jätkä sieltä Sigmasta tuumaili. Tämä on R&C mitä olen odottanut R&C 2 lähtien, uutta ja vanhaa yhdessä, huumori kohdatkin näyttää olevan kohdassa ton yhden videon katottua väittäisin.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Linkitys sanoi:
Tämä siis Ratchet-fanina.

Näin Ratchet-fanina olen siis onnellinen, ettet sinä eikä zoukka ole asiasta päättämässä. ;)

Jo pelkästään loistavan läpän takia tästä tulee loistava peli, mutta kun lisäksi saa uskomattomat grafiikat ja melko varmasti hiotuimman ja kehittyneimmän Ratchet-seikkailun kaikin puolin, ei voi valittaa. :p

Btw:

Michael Donahoen mietteet R&C5:stä

Ratchet and Clank Future: Tools of Destruction -- Man, this game is so fuckin' fun. I got to play it yesterday for the first time and I was shocked how enjoyable it was. Well, not so much shocked, but surprised I didn't realize before it was so good. I say this because although I always thought it looked good (and I've always enjoyed the Ratchet series) TOD didn't really do it for me...until I played it. Not only is this game a total looker, but the variety of gameplay (just in the 10 minute demo I played) was fabtastic. So yeah, if you're like me and kinda dismissed Ratchet because you thought you've played it before, don't -- you wanna check this out. Plus, it's soooooo refreshing to see a classic platformer again. I love me some first-person shootin' and some hardcore hack-n-slashin', but it's been a LONG while since I got some quality hop, skip, and rail-glidin'.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Cyrus1 sanoi:
Näin Ratchet-fanina olen siis onnellinen, ettet sinä eikä zoukka ole asiasta päättämässä. ;)

Jo pelkästään loistavan läpän takia tästä tulee loistava peli, mutta kun lisäksi saa uskomattomat grafiikat ja melko varmasti hiotuimman ja kehittyneimmän Ratchet-seikkailun kaikin puolin, ei voi valittaa. :p
Totta, mutta unohdit huumorin ja kekseliäisyyden/mielikuvituksellisuuden lisäksi yhden asian. ASEET! :D
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Muntu sanoi:
Totta, mutta unohdit huumorin ja kekseliäisyyden/mielikuvituksellisuuden lisäksi yhden asian. ASEET! :D

No joo, se kuuluu siihen monipuolisin/hiotuin kommenttiini. :p
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Perhana ku nyt menin ihan sekaisin kun lueskelin tätä topiccia :) eli onko kyseessä sitten joku remake?
 
Ylös Bottom