Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Nyt tuli mentyä R&C lävitse, ja helvetti sentään, että oli hieno kokemus. Siis tässä on kyllä peli, missä saa vastinetta rahalle, koska tässä tulee graafisesti Disney tason elokuva ja vielä täysi AAA-pelikokemus kaupan päälle.
Tuttua R&C:ta, mutta muutamalla freesillä pikkutwistillä, kuten phantom dashilla ja repeämän kautta siirtymisellä laidasta toiseen, saatiin pelattavuuteen riittävästi uutta, jotta peli ei tuntunut liikaa aiempien osien toistolta. Toi repeämän kautta siirtymähän oli todellisuudessa vaan fancy party trick, joka korvaisi aiempien osien vaijeriliidon. Silti erittäin näyttävä ominaisuus, vaikka itse käytin sitä ominaisuutta aika vähän loppujen lopuksi.
Grafiikkaa ei vaan voi hehkuttaa liikaa. Grafiikka ja hahmot on niin tarkkoja, että pinnat näyttää kiiltäviltä, hahmot pörröisiltä, ja jopa Rivetin kaulahuivin villaisen pinnan pystyi erottamaan cutsceneissä.
Jos oli grafiikka tarkkaa, niin oli myös pelattavuus. Ekaa kertaa myös dualsense pääsi täysiin oikeuksiinsa, kun jokainen ase tarjosi vähän erilaisen liipasin tuntuman ja värinän.
Jos jostain pitää marista niin kenttäsuunnittelu oli aika keskinkertaista ja alueet olivat aika tarkkaan rajattuja, eivätkä jättäneet sellaiselle pääväylän ulkopuoliselle kiipeilylle ja tutkimiselle mahdollisuutta.
En käyttänyt koko pelin aikana karttaa ollenkaan, joten jokainen kenttä oli itselleni leikkikenttä pulttien etsimisen suhteen ja jokainen kivimöykky piti käydä kokeilemassa pääsisikö sen päälle kiipeämään ja löytyisikö sieltä joku salainen reitti kultapultin luokse, mutta valitettavan tarkkaan kentät oli rajattu ja suurimman osan aikaa rakenteiden päälle minkäänlainen kiipeily ei onnistunut.
Pahin historian jäänne oli ökkimönkijäisellä ratsastaessa kentän ulkoreunat, jolloin vastaan tuli ne samat punaiset näkymättömät aidat kuin R&C:ssa v. 2004.
Aseet oli perusvarmoja tapauksia, joista mikään ei ainakaan ekalla pelikerralla noussut ikimuistoisimpien aseiden joukkoon.
Itselle noi hakkerointihommat tuntui vähän turhilta, etenkään kun eivät tarjonneet juonelle mitään lisäarvoa. Kyllä ne pelasi kerran, mutta toisella kerralla tulee kyllä varmasti skipattua.
Kaiken kaikkiaan tämä oli mielestäni aika paljon synkempi ilmeeltään ja tarinaltaan, kuin aikaisemmat osat. Poissaolollaan loisti aiempien osien kevyt vitsailu ja Clankin kikatus.
Uudet hahmot oli onnistuneita lisäyksiä ja toivat pelisarjaan toivottua uutta pontta, Ratchetin ja Clankin tarina kun on jo aika koluttu parinkymmenen vuoden aikana. Toivoisin, että jatkossa hahmoilla olisi vähän eroavat ominaisuudet keskenään, jolloin kenttien uudelleen koluamiselle saataisiin paljon lisäarvoa, jos toisella hahmolla pelatessa löytyisi uusia paikkoja, joihin toisella hahmolla ei pääse. Vähän Sonicin tyylisesti.
Arvosana: solid 9. Kymppiä ei voi antaa sen takia, että Qwark oli lähes unohdettu koko pelistä.
Itse huomasin samaa Resident Evilissa. 45fps/4k/ray-tracing tuntui hyvalta! Oliko se PS1 vai PS2 joka tarjoili 50fps peleja aikoinaan nain sivuhuomiona?Tuli testattua tuota 40 FPS modea ja pyhä jysäys miten paljon parempi se on kuin 30 FPS, ei häirinnyt alhainen framerate läheskään niin paljon. Toivottavasti useampikin peli alkaisi tarjoamaan tätä, toki 60 FPS edellä aina mennään kun se on mahdollista mutta tuollain olisi ihan mahdollista jopa pelata.
Kaikki PAL-konsolit ihan NESistä alkaen toimivat 50 hertsillä - joskin usein keinotekoisesti hidastettuna, mikä kuului etenkin pelien musiikeissa.Oliko se PS1 vai PS2 joka tarjoili 50fps peleja aikoinaan nain sivuhuomiona?
Muistan kuinka aikoinaan ihmiset vastusti HDMI liitäntää todella paljon, koska heidän mielestään siitä ei saanut mitään hyötyä eikä koskaan tulla saamaankaan ja SCART olisi ollut maailman tappiin asti paras vaihtoehto. Kyllä ihminen on outo tapaus vastustaan kaikkea uutta. Ihme että ollaan päästy luolasta pois aikoinaanKaikki PAL-konsolit ihan NESistä alkaen toimivat 50 hertsillä - joskin usein keinotekoisesti hidastettuna, mikä kuului etenkin pelien musiikeissa.
Vasta HDMI:n myötä täälläkin siirryttiin 60 hertsiin yleisesti.
Addressed an issue where the UI would not appear when using the Jukebox
Addressed an issue where the wrong hero would load which could lead to progression being blocked.
Addressed an issue where inputs would not work after completing a Clank puzzle
Addressed an issue where Ratchet could fall indefinitely while traveling to Corson V
Addressed an issue where NPC voices could disappear
Addressed an issue where the single color background in Photo Mode would not appear
Reintroduced the wrench throw tutorial on Challenge Mode playthroughs
Addressed an issue where the wrench & hammer would not appear in Photo Mode
Addressed an issue where a collected Lorb would not be counted
Addressed an issue where the hero could access weapons while in Zurkies bar
Addressed an issue where unlock stickers could become locked again in Challenge Mode
Addressed an issue where a gold bolt would be rewarded without completing the Glitch puzzle
Addressed an issue where the Fully Stacked trophy would not be rewarded if the Pixelizer is the last weapon to be unlocked.
Addressed an issue where the player could become stuck on a black screen indefinitely
Improved stability
Various additional fixes and improvements
Mietin, että oliko tässä vähän monipuolisempaa liikkumista taistellessa kuin aiemmissa Ratcheteissa, en muista ihan tarkkaan. Oliko niissä mahdollista käyttää noita bootseja kesken taistelun ja oliko niissä sitä dodge/dash-liikettä?
Noinhan se käytännössä on. Eihän tosiaan sellaista, joka ei ole rikki, kannata välttämättä alkaa muuttamaan isosti.Olen täysin samaa mieltä, että pelissä ei periaatteessa mitään isompaa vikaa ole, mutta samalla myös sanottava, että peli tarvitsisi kyllä jonkinlaista kasvojen kohotusta jotta se pystyisi ottamaan askeleen seuraavalla tasolle. Mitä tämä sitten vaatisi, en tiedä. Enkä tiedä onko oikeastaan järkeäkään lähteä muuttamaan asioita jotka eivät periaatteessa ole rikki. Pelisarja myy ja kelpaa kaikenikäisille.