Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ratchet & Clank: Rift Apart

Se rift wow on ennemminkin sitä että kokonaan toinen kenttä jota olisi ennen ladattu minuutti tulee parissa hassussa sekunnissa... melkein saumatonta liikkumista.
 
Eipä markkinoilta kyllä minun mielestäni löydy hirveän montaa peliä jotka haastavat tämän pelin next gen ominaisuuksissa mitä tulee grafiikkaan, latauksiin ja siihen miltä aseet tuntuvat ammuttaessa kiitos DualSensen.

En sitten tiedä minkälaisin odotuksin jengi tätä peliä on lähtenyt pelaamaan. :D
Kyllä niistä trailereista jäi (itselle) sellanen mielikuva, että ne riftit vie pelaamisen ihan uusiin sfääreihin ja, että niistä Rifteistä siirrytään ihan uusiin maailmoihin kesken kentän, mutta sitten todellisuudessa ne kentässä nähtävät repeämät onkin vain pikasiirtymiä esim. jonkun kallion päälle, eli oli vain näyttävämpi tapa rope nousulle ja ne siirtymät uuteen maailmaan oli vaan kenttien lopussa. Eli ei varsinaisesti tarjonnut mitään mitä ei olisi ennen nähty.

Poislukien latausajat, mutta nekin oli osittain vain taitavasti naamioitu niihin repeämä kohtiin

Se oli henk.koht isoin pettymys pelissä.

Toinen sääli oli, että hahmot oli identtisiä keskenään.


Muutenhan peli onkin yhtä juhlaa
 
Se rift wow on ennemminkin sitä että kokonaan toinen kenttä jota olisi ennen ladattu minuutti tulee parissa hassussa sekunnissa... melkein saumatonta liikkumista.
Tämän ongelma vain on se että se ei TUNNU mitenkään erikoiselta. Se on teknologiana todella hienoa ja kenties jopa "wow-efektin" tuova asia mutta minulle sitä edustaa yhä tässä pelissä se kun painan "resume" ja menee alle 3 sekuntia ja olen pelissä.

Sitä tasapainottamaan on tosin paljon animaatioita, joita ei voi skipata. Heti alkuvalikossa se taustapalikka pitää odottaa paikalleen ennen kuin voi liikkua valikoissa. Eli on nextgeniä jne. mutta sitten rampautetaan sitä aivan käsittämättömillä tavoilla. Ei sillä että vaikuttaisi pelikokemukseen ja vie ehkä sekunnin ekstra-aikaa odottaa mutta sen huomaa kun muuten se kohta on juuri se "vau, miten nopea lataus!"-efektin tuova hetki.

Kyllä niistä trailereista jäi (itselle) sellanen mielikuva, että ne riftit vie pelaamisen ihan uusiin sfääreihin ja, että niistä Rifteistä siirrytään ihan uusiin maailmoihin kesken kentän, mutta sitten todellisuudessa ne kentässä nähtävät repeämät onkin vain pikasiirtymiä esim. jonkun kallion päälle, eli oli vain näyttävämpi tapa rope nousulle ja ne siirtymät uuteen maailmaan oli vaan kenttien lopussa. Eli ei varsinaisesti tarjonnut mitään mitä ei olisi ennen nähty.
Näin juuri. Eikä se efektikään jotenkin ole niin erikoinen tai hieno vaan ennemminkin vähän turhankin kuormitettu kuten ruutu yleensä myös taisteluiden aikana: kaikenmaailman efektiä, ruuvia, panosta, ukkoja, palasia ja sirpaleita ruutu täynnä.

Lisäksi en voi tarpeeksi alleviivata kuin turha koko riftaus on kun ne riftit on nimenomaan tekijöiden määrittämissä paikoissa sen sijaan että voisi itse aukoa niitä kuten vaikkapa Portalissa. Tai määrittää itse kohde kuten Dishonoredin Blink-kyvyllä. Ja Dishonored 2:ssa pystyi hyppimään ajassa missä kohtaa kenttää tahansa. Näihin verrattuna Rift Apart on jopa kehityksessä jäljessä ja juuri senkin takia sen "riftaus" tuntuu asialta, joka olisi voitu tehdä vanhemmallakin teknologialla, ihan jo sen vuoksi että se on tehty jo noiden esimerkkien muodossa. Se olis Xbox 360, jolla pelattiin Portal 2 ja Dishonored.

Poislukien latausajat, mutta nekin oli osittain vain taitavasti naamioitu niihin repeämä kohtiin
Ai niin ja ne repeämisistä putoamiset tai lentämiset oikeasti toisiin kenttiin/alueisiin olisi voineet olla ihan hyvin animaatiota koska niissä ei pysty itse tekemään mitään. Paitsi silloin kun repeämä on saman kentän sisällä.

Kyse siis pitkälti on siitä että vaikka Rift Apart tekisi mitä ihmeitä niin ei siitä pelaajalle välity sitä "wow-efektiä" minkä voi ehkä saada kun ymmärtää miten edistyksellistä teknologiaa se on kun voidaan ladata täysin uusi maailmassa livenä.

Toisaalta minulle jo teknologian kannalta tarjosi wow-efektin "muinainen" Witcher 3:n esittely, jossa renderöitiin vain se osa pelistä mikä pelaajalle näkyi. Se on tosi siisti ja mielessä yhä ajoittain mutta sekään ei näy pelattaessa mitenkään pelaajalle.

Se oli henk.koht isoin pettymys pelissä.
Toinen sääli oli, että hahmot oli identtisiä keskenään.
Muutenhan peli onkin yhtä juhlaa
Näinpä juuri. Suurin osa riftaamisesta on joko sitä että ei voi tehdä mitään (eli olisi sama olla vaikka animaationa kun ei eroa mitenkään siitä) tai hypitään saman alueen sisällä pienten etäisyyksien välillä. Samoin jää pois kokonaan se syy miksi riftit on siellä? Miksi minun pitää käyttää riftiä jos piuhalla heilahtaminen ajaa käytännössä saman asian? Esimerkiksi Dishonored 2:ssa ajassa hyppimisellä oli syynsä ja sitä piti tehdä että pääsi eteenpäin. Riftit ei ole kuin yksi melko rajoitettu tapa liikkua kehittäjän asettamien paikkojen välillä. Dishonored teki jo saman mutta antaa pelaajan itse määrittää mihin/milloin sitä käyttää.

Loppuun kaiken valituksen jälkeen vielä kiteytän että kritiikkini koskee nimenomaan vain riftien turhuutta ja ylihypetystä. Muuten peli on ehtaa Ratchet & Clankia ja olen viihtynyt sen parissa oikein hyvin.
 
Aluksi tämä ei mitenkään erityisen kovin iskenyt ja tuntui hieman liian samalta nexuksen jälkeen kun osa aseistakin oli käytännössä samoja, mutta kunhan aseista alkoi löytymään tehoa niin homma alkoi taas maistumaan.
Varsinkin ms.fungi ja ne pikku robotit tuhoaa vaikka mitä ihan yksinäänkin ja kun vielä heittää sen sprinklerin sekaan joka muuttaa vihut pensaaksi ja ampuu muutaman kymmentä sirkkeliä sinne sekaan niin isompikin lauma tai pomo menee silpuksi varsin äkkiä.
RYNO sitten olikin aika iso pettymys sillä se vaan tiputtaa vihollisten niskaan toisesta ulottuvuudesta revittyä satunnaista kamaa ja välillä se ei edes osu vaikka pitäisi ja pomoja vastaan se myös tekee varsin minimaalista vahinkoa.

Siitä sentään plussaa kuinka välillä taivaalta voi tippua vaikka sly cooperin auto tai horizonin robodino.

dino.jpg

Myös Rivet toi peliin tuoreutta vaikka se oikeasti onkin vaan pelkkä skin swap, koska pelattavuuden suhteen se on täysin identtinen Ratchetin kanssa.
Maisemat oli myös komeita vaikka mä jäin kyllä kaipaamaan enemmän jotain aurinkoista ja värikästä. Nyt ne komeimmat paikat olikin se alun intro osuus ja se romu planeetta jossa oli myös koko pelin (ellei jopa sarjan) paras grindaus kohtaus.
Ylemmän viestin kanssa olen myös samaa mieltä siitä ettei ne riftit mitään wau efektiä täälläkään aiheuttaneet. Ne pikku riftit on vain perus teleporttausta ja jossain titanfall 2:ssa myös hypittiin nykyisyyden ja menneisyyden välillä nappia painamalla kesken seinällä juoksemisen.

Ensin tuli pelattua toiseks helpoimmalla 100% läpi ja aikaa meni n.13 tuntia. Sitten samalla tasolla challenge moodi ja vielä uusi challenge vetäisy toiseks vaikeimmalla.
Ekan läpäisyn jälkeen tuli myös ostettua se deluxe upgrade kun siinä tuli se armori joka Rivetillä oli niissä mun screenshoteissa ja se oli mun mielestä ainoa armor joka näytti sen päällä hyvältä sen vakio asun lisäksi. Myös Ratchetin rebel armor oli hieno ja sittenhän tuossa tulee vielä artbook ja soundtrack ja hintaa oli 10e joka oli ihan sopiva. Valitettavasti soundtrackia ei voi kopsata usb tikulle.
 
PS5 menettää taas yhden yksinoikeuden, sillä Rift Apart julkaistaan 26. heinäkuuta myös PC:lle. Peli on nyt ennakkotilattavissa Steamissä.


Tarkoitit varmaan sanoa että kohta peliä pääsee pelaamaan myös muilla alustoilla? Oma lasini tuppaa olemaan melkein aina puolitäynnä eikä puolityhjä ;)

Itse nautin tuosta pelistä paljonkin, sopivasti haastetta tämmöiselle harmaantuvalle ukkelille. Tempo oli koko ajan läsnä ja maailma mukavan näköinen. :)
 
PS5 menettää taas yhden yksinoikeuden, sillä Rift Apart julkaistaan 26. heinäkuuta myös PC:lle. Peli on nyt ennakkotilattavissa Steamissä.



Hienoa nähdä että Sony jatkaa PS5 yksinoikeuksien tuomista PC:lle toivottavasti tämä löytää yleisönsä.
 
Mutta eihän niiden portaalien pitänyt olla mahdollisia ilman ps5:n supernopeaa SSD:ta :D
Muistan kun sitä hehkutettiin ja ajattelin että ei ole kyllä mitenkään ihmeellisen oloinen. Pelatessa ei fiilis ollut sen vaikuttuneempi vaan se oli lopulta vieläpä aika turha kikka.

Dishonored 2 ja Titanfall 2 tekivät saman "portaalihyppelyn" niin paljon vaikuttavammin ja molemmin vanhemmalla sukupolvella. Juuri se oli se isoin ihmetykseni kun Rift Apartin kehutut portaalit ei tuntuneet tai vaikuttaneet mitenkään ihmeelliseltä ja paljon hienompaa ja vaikuttavampaa oli jo nähty.

Myös Outer Wildsin "kuolinkelaus" on hieno vaikka se ei ole edes osa pelaamista. Yhä mielessä että miten ne on sen tehneet: kuollessa kelautuu pikana koko pelikerta lopusta alkuun. Huikea efekti eikä vaadi hypersuper-SSD:tä.

Tosin mietin yhä myös sitä että noinkohan tuo Rift Apartin portaalihomma edes olisi mahdoton tehdä ilmankin "hyper-SSD:tä". Tarpeeksi osaava kehittäjäporukka niin varmasti onnistuisi. Eikä Portal itse asiassa jo tehnyt sen? Ja sitten kun se "maailmasta toiseen" hyppiminen oli aina raiteilla niin miksi sitä edes hehkutettiin kun samanlaista oli jo nähty? Se oli vain esirenderöity tai jotain mutta sama lopputulos silti.

Ja ne portaalit, joissa oikeasti pystyi itse hyppimään, oli tosiaan jo nähty Portalissa. Nekin vapaammin kun pystyi itse asettelemaan.

Eli sen hehkutuksen osalta Rift Apart oli kyllä suuri pettymys. Ratchet-pelinä ihan ok. Ei se enää niin hyvin maistunut kuin se aiempi.
 
Muistan kun sitä hehkutettiin ja ajattelin että ei ole kyllä mitenkään ihmeellisen oloinen. Pelatessa ei fiilis ollut sen vaikuttuneempi vaan se oli lopulta vieläpä aika turha kikka.

Dishonored 2 ja Titanfall 2 tekivät saman "portaalihyppelyn" niin paljon vaikuttavammin ja molemmin vanhemmalla sukupolvella. Juuri se oli se isoin ihmetykseni kun Rift Apartin kehutut portaalit ei tuntuneet tai vaikuttaneet mitenkään ihmeelliseltä ja paljon hienompaa ja vaikuttavampaa oli jo nähty.

Myös Outer Wildsin "kuolinkelaus" on hieno vaikka se ei ole edes osa pelaamista. Yhä mielessä että miten ne on sen tehneet: kuollessa kelautuu pikana koko pelikerta lopusta alkuun. Huikea efekti eikä vaadi hypersuper-SSD:tä.

Tosin mietin yhä myös sitä että noinkohan tuo Rift Apartin portaalihomma edes olisi mahdoton tehdä ilmankin "hyper-SSD:tä". Tarpeeksi osaava kehittäjäporukka niin varmasti onnistuisi. Eikä Portal itse asiassa jo tehnyt sen? Ja sitten kun se "maailmasta toiseen" hyppiminen oli aina raiteilla niin miksi sitä edes hehkutettiin kun samanlaista oli jo nähty? Se oli vain esirenderöity tai jotain mutta sama lopputulos silti.

Ja ne portaalit, joissa oikeasti pystyi itse hyppimään, oli tosiaan jo nähty Portalissa. Nekin vapaammin kun pystyi itse asettelemaan.

Eli sen hehkutuksen osalta Rift Apart oli kyllä suuri pettymys. Ratchet-pelinä ihan ok. Ei se enää niin hyvin maistunut kuin se aiempi.

Jotenkin semmonen fiilis että sun kohalla on sitten kyseessä mikä tahansa peli nii ne ominaisuudet on nähty vuosia sitten peleissä jo ennenki ja paljon paremmin. :p

Mulla peli viel kesken ku tämä tuli hommattua ikävästi viikko ennen zeldaa tarjouksesta nii jäänyt jalkoihin. Paljon en ole ehtinyt pelaa ehkä pari/kolme kenttää mut pelkästää jo se miten se maailma muuttuu lennosta "nappia painamal" ihan eri näköiseks tuskin olisi mahdollista vanhoilla kovalevyillä oli sit kyseessä kuinka taitava porukka, ei ainakaa näin silmänräpäykses mitä tässä ehtinyt näkemään. Mut ehkä mä en ymmärrän vidjapelien tekemisestä mittään. Portalista ei oo paljon enää muistikuvaa mut siinä hypittiin lähinnä kuutoiden sisältä toiselle ja hyvin ns yksinkertaisella tavalla, tässä muuttuu maailma toiseen silmänräpäykses varmasti kiitos tämän ssdeen.
 
Paljon en ole ehtinyt pelaa ehkä pari/kolme kenttää mut pelkästää jo se miten se maailma muuttuu lennosta "nappia painamal" ihan eri näköiseks tuskin olisi mahdollista vanhoilla kovalevyillä oli sit kyseessä kuinka taitava porukka, ei ainakaa näin silmänräpäykses mitä tässä ehtinyt näkemään.

Ai niin ku näin:


Joo tuo on varsin rajattu alue, mutta just tämä tehtävä on se miksi minäkään en kokenut rift apartin portaaleja mullistavana.
Tuossa siis voi hyppiä noiden kahden ajan välillä ihan nappia painamalla ja parissa kohdassa sitä on pakko käyttää samalla kun juoksee pitkin seiniä.
Mulle tuo on paljon vakuuttavampaa kuin lyödä kristallia jonka jälkeen tulee ihan selkeä efekti peittämään latausajan.
Sitten taas ne normi portaalit ei eroa mitenkään perus teleporttauksesta. Normaalisti sä vaan teleporttaat siihen mihin osoitat ja rift apartissa vedät sen kentän sun luokse. Täysin sama asia, mutta hieman siistimmän näköisesti tehtynä.
 
Titanfallia en oo pelannut, oha toi siistiä mitä nyt sen ajan teknologia pystyi tekee. Rift appart vie ton vaa pidemmälle, tos mitä katoin nii kentät pysyy samana mitä nyt vaan shiftaamal tulee jotain muutosta muuten samaan huoneeseen siinä missä rift appartis muuttuu silmänräpäykses koko kenttä erilaiseks. Mut ehkä pitää viel pelata lisää kuha ehtii, mietin et mitä ne joilla ei ole peeceel ssdeetä nii pystyykö tätä ollenkaan pelaa? o_O
 
Titanfallia en oo pelannut, oha toi siistiä mitä nyt sen ajan teknologia pystyi tekee. Rift appart vie ton vaa pidemmälle, tos mitä katoin nii kentät pysyy samana mitä nyt vaan shiftaamal tulee jotain muutosta muuten samaan huoneeseen siinä missä rift appartis muuttuu silmänräpäykses koko kenttä erilaiseks. Mut ehkä pitää viel pelata lisää kuha ehtii, mietin et mitä ne joilla ei ole peeceel ssdeetä nii pystyykö tätä ollenkaan pelaa? o_O
Riittävästi muistia niin mahtuu koko peli kerralla muistiin, kuten portalin levelit.
 
mietin et mitä ne joilla ei ole peeceel ssdeetä nii pystyykö tätä ollenkaan pelaa? o_O
Laitteistovaatimukset eivät ole ainakaan Steamissa vielä julki. Tosiaan kiva nähdä millaista rautaa tämä vaatii. Se olisikin aikamoista, jos pyörisi tietokoneella normi HDD levyltä, eikä vaatisi SSD:tä laisinkaan. Eikä varsinkaan PS5:n hypersupernopeaa SSD:tä. Se mikä on mahtavaa, niin näyttäisi tukevan ultrawide resoluutioita. Saa omalla näytöllä täyden hyödyn irti.

Markkinointihan tuo Rift Apartin liikkuminen maailmojen välillä on. Hemmetin hyvää markkinointia, mutta siinä kohtaa vähän tippuu pohja, kun peli tuodaankin toiselle alustalle, eikä peli itseasiassa vaadikaan PS5:n hienoja ominaisuuksia toimiakseen.

Aivan huippuhienoa joka tapauksessa että tuovat tämänkin PC:lle. Pääsee itsekin testaamaan. Tämän pelin kohdalla julkaisuväli on noin kaksi vuotta. Jospa Sonyn first partyjen PC-versioiden julkaisuvälit tuohon aikajanaan vakiintuisi.
 
Jotenkin semmonen fiilis että sun kohalla on sitten kyseessä mikä tahansa peli nii ne ominaisuudet on nähty vuosia sitten peleissä jo ennenki ja paljon paremmin. :p
Varsinkin kun tiedämme mihin viittaat, niin sekä tässä että siinä viittauksessa kyse oli nimenomaan siitä, että hehkutettiin jotain, jonka itse olin kokenut muualla joko hienompana tai lähinnä ihmettelin että mikä se hienous muka edes on.

Rift Apartin kohdalla pelle jo selittikin todella hyvin myös minun fiiliksiäni. Ei se vain tunnu niin vaikuttavalta mitä nuo verrokit, jotka tekivät sen vieläpä ennen Rift Apartia.

Portal. Dishonored 2. Titanfall 2. Kaikki tulleet ennen Rift Apartia ja tehneet samaa tai samankaltaista mutta olleet huomattavasti sykähdyttävämpiä ja varsinkin luovempia kokemuksia.

Mikä tärkeintä, jokaisessa noissa verrokeissa sitä mekaniikkaa käytetään paljon luovemmin ja vapaammin kuin Rift Apartissa, jossa se jää mainoshehkutuksen tasolle. Ei sen kanssa tehty mitään sellaista mikä olisi ollut mitenkään erikoista ja ne parhaatkin hetket oli jo nähty noissa muissa.

Muistinko kertoa Dishonoredin aikamatkailusta, miten siinä oli myös peili/lasinsirpale, jolla pysty katsomaan livenä menneisyyteen? Sekin oli ihan helvetin siisti systeemi sen lisäksi että nykyhetken ja menneisyyden välillä pystyi hyppimään hyvin vapaasti. Vain kiinteisiin esineisiin ei pystynyt hyppäämään koska se olisi tietänyt kuolemaa.

Tässä videota, jota en itse katsonut mutta josta varmasti tulee selville nuo ominaisuudet


Mulla peli viel kesken ku tämä tuli hommattua ikävästi viikko ennen zeldaa tarjouksesta nii jäänyt jalkoihin. Paljon en ole ehtinyt pelaa ehkä pari/kolme kenttää mut pelkästää jo se miten se maailma muuttuu lennosta "nappia painamal" ihan eri näköiseks tuskin olisi mahdollista vanhoilla kovalevyillä oli sit kyseessä kuinka taitava porukka, ei ainakaa näin silmänräpäykses mitä tässä ehtinyt näkemään.
Jos tarkoitat sitä kristallien hakkaamista niin juuri sellaistahan Dishonored 2 ja Titanfall 2 tarjosivat.

Toki käytännössä se ei muuta kenttää eriksi vaan vain hyppii ajassa sen eri versioissa mutta muutokset on silti näkyvillä heti ja usein hyvin merkittäviä.

Mut ehkä mä en ymmärrän vidjapelien tekemisestä mittään.
En minäkään väitä kauheasti osaavani mutta olen pelannut ja tiedän mitä olen jo nähnyt ja kokenut siinä pelatessa. Suosittelen muutenkin Dishonoredeja ja Titanfall 2:sta jos ei ole jo pelattu.

Portalista ei oo paljon enää muistikuvaa mut siinä hypittiin lähinnä kuutoiden sisältä toiselle ja hyvin ns yksinkertaisella tavalla, tässä muuttuu maailma toiseen silmänräpäykses varmasti kiitos tämän ssdeen.
Joo, eihän se sama asia ole mutta portaaleita on Rift Apartissakin ja muistaakseni se tavallisin juttu siinä oli juuri sama kuin Portalissa: hypättiin jokunen metri eri paikkaan. Portalissa paljon vapaammin ja silti mielestäni myös näyttävämmin tehtynä. Rift Apartissa se tuntui jotenkin valmiiksi purkitetulta siinä missä monien pelien ahtaat aukot: voit mennä vain etukäteen päätetystä paikasta.

Joo tuo on varsin rajattu alue, mutta just tämä tehtävä on se miksi minäkään en kokenut rift apartin portaaleja mullistavana.
Tuossa siis voi hyppiä noiden kahden ajan välillä ihan nappia painamalla ja parissa kohdassa sitä on pakko käyttää samalla kun juoksee pitkin seiniä.
Mulle tuo on paljon vakuuttavampaa kuin lyödä kristallia jonka jälkeen tulee ihan selkeä efekti peittämään latausajan.
Sama homma että sekä Dishonored 2:n että Titanfall 2:n aikakikkailut on vain niin järkyttävästi vaikuttavampia. Rift Apart tuntuu (ja nimenomaan tuntuu) valmiiksi purkitetulta putkelta vaikka piti olla hyppimistä vapaasti(?) maailmojen välillä.

Sitten taas ne normi portaalit ei eroa mitenkään perus teleporttauksesta. Normaalisti sä vaan teleporttaat siihen mihin osoitat ja rift apartissa vedät sen kentän sun luokse. Täysin sama asia, mutta hieman siistimmän näköisesti tehtynä.
Minä pidin jopa sitä efektiä jotenkin tylsänä ja mietin että mihin niitä portaaleja edes tarvitsee kun joku tuplahyppy, rakettireppu tai heittokoukku, mitä on nähty peleissä lukuisia, olisi hoitanut saman asian.

Ylipäänsä jäi pelistä kuva että yritti olla jonkinlainen SSD- ja PS5-mainos sen sijaan että olisi ensisijaisesti ollut hyvä peli. Astro's Playroom oli parempi mainos PS5:n kikoille vaikka siitäkään ei oikeastaan kauheasti jäänyt mieleen. Muistan vain että se on (yhä) ainoa peli, jonka kanssa hoksasi että useammillakin dualsensen kikoilla voisi oikeasti olla käyttöäkin.

Ja mieluummin pelaisin nyt Astroa kuin Rift Apartia, joka oli aika kädenlämpöinen ja unohdettava tekele. Platinan silti pelasin siitäkin, eli kyllä se on aika hyvin läpi kahlattu.
 
Tykkäsin Titanfall 2 maailman muutoksesta. Toki se oli fiilikseltä kyllä aika vanhan aikainen ratkaisu, mutta toimi hyvin pelissä vaikka kyllä siinä pelissä muut asiat olivat vielä paljon vaikuttavampia.

Pidin Rift Apartin dimensioneita ja portaaleja markkinointikikkana, mutta ainakin itselle pelattaessa ne on ollut visuaalisesti, teknisesti, mekaanisesti ja immersion osalta näyttäviä sekä todella hyvin toimivia. Kokonaisuus toimii ja ei ole pelkkä gimmick pelaamisen aikana. Esim. ajatuksen tasolla pienet portaalit liikkumiseen ovat kuin Spidermanin seitin avulla liikkuminen (ja kenties toteutettu samalla tavalla), mutta kokemuksena aivan erilainen.

Toki ehkä se fiilis vähän riippuu odotuksista, kun itsellä ne oli tuon asian suhteen sen verran matalalla. Ja nyt ne tuntuu odotettua paremmalta ja siitä sitten jopa vähän yllättyi.

Itse pelistä nauttinut paljon nyt PS+:n kautta. Todella paljon parannuksia aikaisempaan osaan verrattuna, mutta jälleen kerran käynyt vähän niin pelien jatko-osien kanssa, että se vähän yksinkertaisempi aikaisempi osa vaan on vielä rakkaampi itselle. 2016 Ratchet & Clank oli vaan niin loistavasti tasapainossa eri asioiden suhteen. Less is more.
 
Mä en tosiaan ole dishonoreita pelannut enkä titanfallia joten ei ollut paljon vertailukohtaa, äkkiseltää joku vastaava tulee mieleen on mitä joskus ps3 pelasin nii singularity jossa oli jonkinlaista aika mainipulointia ja kai jotain aikamatkusteluaki, siitä tosin jo nii kauan aikaa ettei muista enää. Rift appart on myös mun ehta ensimmäinen ratchet peli koko sarjasta nii ehkä sen takia tähää jotenki suhtatui ihan ku jotain tosi uutta olisi ja hauskaa pelattavaa mitä se onki mitä nyt ehtinyt pelaa ja enemmän mun mielestä "oikea peli" kun astro playroom joka sekin oli ihan ok näin niiku ps5 ilmasena tech demona.
 
Ylös Bottom