Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Kyllä niistä trailereista jäi (itselle) sellanen mielikuva, että ne riftit vie pelaamisen ihan uusiin sfääreihin ja, että niistä Rifteistä siirrytään ihan uusiin maailmoihin kesken kentän, mutta sitten todellisuudessa ne kentässä nähtävät repeämät onkin vain pikasiirtymiä esim. jonkun kallion päälle, eli oli vain näyttävämpi tapa rope nousulle ja ne siirtymät uuteen maailmaan oli vaan kenttien lopussa. Eli ei varsinaisesti tarjonnut mitään mitä ei olisi ennen nähty.Eipä markkinoilta kyllä minun mielestäni löydy hirveän montaa peliä jotka haastavat tämän pelin next gen ominaisuuksissa mitä tulee grafiikkaan, latauksiin ja siihen miltä aseet tuntuvat ammuttaessa kiitos DualSensen.
En sitten tiedä minkälaisin odotuksin jengi tätä peliä on lähtenyt pelaamaan.
Tämän ongelma vain on se että se ei TUNNU mitenkään erikoiselta. Se on teknologiana todella hienoa ja kenties jopa "wow-efektin" tuova asia mutta minulle sitä edustaa yhä tässä pelissä se kun painan "resume" ja menee alle 3 sekuntia ja olen pelissä.Se rift wow on ennemminkin sitä että kokonaan toinen kenttä jota olisi ennen ladattu minuutti tulee parissa hassussa sekunnissa... melkein saumatonta liikkumista.
Näin juuri. Eikä se efektikään jotenkin ole niin erikoinen tai hieno vaan ennemminkin vähän turhankin kuormitettu kuten ruutu yleensä myös taisteluiden aikana: kaikenmaailman efektiä, ruuvia, panosta, ukkoja, palasia ja sirpaleita ruutu täynnä.Kyllä niistä trailereista jäi (itselle) sellanen mielikuva, että ne riftit vie pelaamisen ihan uusiin sfääreihin ja, että niistä Rifteistä siirrytään ihan uusiin maailmoihin kesken kentän, mutta sitten todellisuudessa ne kentässä nähtävät repeämät onkin vain pikasiirtymiä esim. jonkun kallion päälle, eli oli vain näyttävämpi tapa rope nousulle ja ne siirtymät uuteen maailmaan oli vaan kenttien lopussa. Eli ei varsinaisesti tarjonnut mitään mitä ei olisi ennen nähty.
Ai niin ja ne repeämisistä putoamiset tai lentämiset oikeasti toisiin kenttiin/alueisiin olisi voineet olla ihan hyvin animaatiota koska niissä ei pysty itse tekemään mitään. Paitsi silloin kun repeämä on saman kentän sisällä.Poislukien latausajat, mutta nekin oli osittain vain taitavasti naamioitu niihin repeämä kohtiin
Näinpä juuri. Suurin osa riftaamisesta on joko sitä että ei voi tehdä mitään (eli olisi sama olla vaikka animaationa kun ei eroa mitenkään siitä) tai hypitään saman alueen sisällä pienten etäisyyksien välillä. Samoin jää pois kokonaan se syy miksi riftit on siellä? Miksi minun pitää käyttää riftiä jos piuhalla heilahtaminen ajaa käytännössä saman asian? Esimerkiksi Dishonored 2:ssa ajassa hyppimisellä oli syynsä ja sitä piti tehdä että pääsi eteenpäin. Riftit ei ole kuin yksi melko rajoitettu tapa liikkua kehittäjän asettamien paikkojen välillä. Dishonored teki jo saman mutta antaa pelaajan itse määrittää mihin/milloin sitä käyttää.Se oli henk.koht isoin pettymys pelissä.
Toinen sääli oli, että hahmot oli identtisiä keskenään.
Muutenhan peli onkin yhtä juhlaa
PS5 menettää taas yhden yksinoikeuden, sillä Rift Apart julkaistaan 26. heinäkuuta myös PC:lle. Peli on nyt ennakkotilattavissa Steamissä.
PS5 menettää taas yhden yksinoikeuden, sillä Rift Apart julkaistaan 26. heinäkuuta myös PC:lle. Peli on nyt ennakkotilattavissa Steamissä.
Ja onneksi Nixxes tekee tämän, niin tuskin tulee samanlaista sotkua, kuin Last of Us oli PC:llä.Hienoa nähdä että Sony jatkaa PS5 yksinoikeuksien tuomista PC:lle toivottavasti tämä löytää yleisönsä.
Mutta eihän niiden portaalien pitänyt olla mahdollisia ilman ps5:n supernopeaa SSD:ta
Muistan kun sitä hehkutettiin ja ajattelin että ei ole kyllä mitenkään ihmeellisen oloinen. Pelatessa ei fiilis ollut sen vaikuttuneempi vaan se oli lopulta vieläpä aika turha kikka.Mutta eihän niiden portaalien pitänyt olla mahdollisia ilman ps5:n supernopeaa SSD:ta
Muistan kun sitä hehkutettiin ja ajattelin että ei ole kyllä mitenkään ihmeellisen oloinen. Pelatessa ei fiilis ollut sen vaikuttuneempi vaan se oli lopulta vieläpä aika turha kikka.
Dishonored 2 ja Titanfall 2 tekivät saman "portaalihyppelyn" niin paljon vaikuttavammin ja molemmin vanhemmalla sukupolvella. Juuri se oli se isoin ihmetykseni kun Rift Apartin kehutut portaalit ei tuntuneet tai vaikuttaneet mitenkään ihmeelliseltä ja paljon hienompaa ja vaikuttavampaa oli jo nähty.
Myös Outer Wildsin "kuolinkelaus" on hieno vaikka se ei ole edes osa pelaamista. Yhä mielessä että miten ne on sen tehneet: kuollessa kelautuu pikana koko pelikerta lopusta alkuun. Huikea efekti eikä vaadi hypersuper-SSD:tä.
Tosin mietin yhä myös sitä että noinkohan tuo Rift Apartin portaalihomma edes olisi mahdoton tehdä ilmankin "hyper-SSD:tä". Tarpeeksi osaava kehittäjäporukka niin varmasti onnistuisi. Eikä Portal itse asiassa jo tehnyt sen? Ja sitten kun se "maailmasta toiseen" hyppiminen oli aina raiteilla niin miksi sitä edes hehkutettiin kun samanlaista oli jo nähty? Se oli vain esirenderöity tai jotain mutta sama lopputulos silti.
Ja ne portaalit, joissa oikeasti pystyi itse hyppimään, oli tosiaan jo nähty Portalissa. Nekin vapaammin kun pystyi itse asettelemaan.
Eli sen hehkutuksen osalta Rift Apart oli kyllä suuri pettymys. Ratchet-pelinä ihan ok. Ei se enää niin hyvin maistunut kuin se aiempi.
Paljon en ole ehtinyt pelaa ehkä pari/kolme kenttää mut pelkästää jo se miten se maailma muuttuu lennosta "nappia painamal" ihan eri näköiseks tuskin olisi mahdollista vanhoilla kovalevyillä oli sit kyseessä kuinka taitava porukka, ei ainakaa näin silmänräpäykses mitä tässä ehtinyt näkemään.
Riittävästi muistia niin mahtuu koko peli kerralla muistiin, kuten portalin levelit.Titanfallia en oo pelannut, oha toi siistiä mitä nyt sen ajan teknologia pystyi tekee. Rift appart vie ton vaa pidemmälle, tos mitä katoin nii kentät pysyy samana mitä nyt vaan shiftaamal tulee jotain muutosta muuten samaan huoneeseen siinä missä rift appartis muuttuu silmänräpäykses koko kenttä erilaiseks. Mut ehkä pitää viel pelata lisää kuha ehtii, mietin et mitä ne joilla ei ole peeceel ssdeetä nii pystyykö tätä ollenkaan pelaa?
Laitteistovaatimukset eivät ole ainakaan Steamissa vielä julki. Tosiaan kiva nähdä millaista rautaa tämä vaatii. Se olisikin aikamoista, jos pyörisi tietokoneella normi HDD levyltä, eikä vaatisi SSD:tä laisinkaan. Eikä varsinkaan PS5:n hypersupernopeaa SSD:tä. Se mikä on mahtavaa, niin näyttäisi tukevan ultrawide resoluutioita. Saa omalla näytöllä täyden hyödyn irti.mietin et mitä ne joilla ei ole peeceel ssdeetä nii pystyykö tätä ollenkaan pelaa?
Varsinkin kun tiedämme mihin viittaat, niin sekä tässä että siinä viittauksessa kyse oli nimenomaan siitä, että hehkutettiin jotain, jonka itse olin kokenut muualla joko hienompana tai lähinnä ihmettelin että mikä se hienous muka edes on.Jotenkin semmonen fiilis että sun kohalla on sitten kyseessä mikä tahansa peli nii ne ominaisuudet on nähty vuosia sitten peleissä jo ennenki ja paljon paremmin.
Jos tarkoitat sitä kristallien hakkaamista niin juuri sellaistahan Dishonored 2 ja Titanfall 2 tarjosivat.Mulla peli viel kesken ku tämä tuli hommattua ikävästi viikko ennen zeldaa tarjouksesta nii jäänyt jalkoihin. Paljon en ole ehtinyt pelaa ehkä pari/kolme kenttää mut pelkästää jo se miten se maailma muuttuu lennosta "nappia painamal" ihan eri näköiseks tuskin olisi mahdollista vanhoilla kovalevyillä oli sit kyseessä kuinka taitava porukka, ei ainakaa näin silmänräpäykses mitä tässä ehtinyt näkemään.
En minäkään väitä kauheasti osaavani mutta olen pelannut ja tiedän mitä olen jo nähnyt ja kokenut siinä pelatessa. Suosittelen muutenkin Dishonoredeja ja Titanfall 2:sta jos ei ole jo pelattu.Mut ehkä mä en ymmärrän vidjapelien tekemisestä mittään.
Joo, eihän se sama asia ole mutta portaaleita on Rift Apartissakin ja muistaakseni se tavallisin juttu siinä oli juuri sama kuin Portalissa: hypättiin jokunen metri eri paikkaan. Portalissa paljon vapaammin ja silti mielestäni myös näyttävämmin tehtynä. Rift Apartissa se tuntui jotenkin valmiiksi purkitetulta siinä missä monien pelien ahtaat aukot: voit mennä vain etukäteen päätetystä paikasta.Portalista ei oo paljon enää muistikuvaa mut siinä hypittiin lähinnä kuutoiden sisältä toiselle ja hyvin ns yksinkertaisella tavalla, tässä muuttuu maailma toiseen silmänräpäykses varmasti kiitos tämän ssdeen.
Sama homma että sekä Dishonored 2:n että Titanfall 2:n aikakikkailut on vain niin järkyttävästi vaikuttavampia. Rift Apart tuntuu (ja nimenomaan tuntuu) valmiiksi purkitetulta putkelta vaikka piti olla hyppimistä vapaasti(?) maailmojen välillä.Joo tuo on varsin rajattu alue, mutta just tämä tehtävä on se miksi minäkään en kokenut rift apartin portaaleja mullistavana.
Tuossa siis voi hyppiä noiden kahden ajan välillä ihan nappia painamalla ja parissa kohdassa sitä on pakko käyttää samalla kun juoksee pitkin seiniä.
Mulle tuo on paljon vakuuttavampaa kuin lyödä kristallia jonka jälkeen tulee ihan selkeä efekti peittämään latausajan.
Minä pidin jopa sitä efektiä jotenkin tylsänä ja mietin että mihin niitä portaaleja edes tarvitsee kun joku tuplahyppy, rakettireppu tai heittokoukku, mitä on nähty peleissä lukuisia, olisi hoitanut saman asian.Sitten taas ne normi portaalit ei eroa mitenkään perus teleporttauksesta. Normaalisti sä vaan teleporttaat siihen mihin osoitat ja rift apartissa vedät sen kentän sun luokse. Täysin sama asia, mutta hieman siistimmän näköisesti tehtynä.