Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Mulla kävi vähän niin kuin pelkäsinkin, pääsin Chapter 5:een ja pelaaminen aika lailla loppui siihen, tarina ei oikein jaksa pitää otteessaan niin paljoa, että kiinnostaisi tuo Chapter 5 pelata läpi. Peli tuntuu toistavan kokoajan samaa kaavaa.

Dutch: "We need more money!"

Ja sitten sitä hankitaan tuhansia dollareita, ammutaan joka tehtävässä se yksi 40 tyyppiä, pyöritetään tätä samaa ennalta arvattavaa kaavaa loputomiin. Ei vaan jaksa.
 
Yritän hakea täältä sellaiset viestit jotka ei spoilaa :). En viitti lukea vielä koska olen pahasti vielä vaiheessa. Kokonais % näyttää 40.8 ja tarina 21% joten kesken on.

Mutta yksi viesti täällä ihmetyttää mua. Miten peleistä voidaan sanoo että on liian pitkä? Samaa miettisin jo erään toisen pelin kohdalla, kun sanottiin että liian pitkä. Yleensä se lyhyys on ollut kaikkien pelien ensimmäinen -. Sellaisia pelejä jotka on ollut tarpeeksi pitkiä, niin ei montaa ole. Ne voi laskea yhden käden sormilla :)

Koska juuri tuon lyhyyden takia täytyy himmata. Taino en mä tiedä paljonko vielä on tekemistä mutta täytyy pelaa varman päälle. En halua että noi % näyttää kohta 70 ja 90 :). Toki mielipide kysymys se tietenkin on.
 
Pitkään mietin että uskallanko kirjoittaa mitään, mutta parempi avautua ennen töihin menoa.

Peliä takana 50-60h, chapter 4 alussa ja ähky alkaa iskemään. Tai ähky on ehkä väärä sana, mutta muutama aivan käsittämätön suunnitteluratkaisu alkaa ajaa siihen pisteeseen ettei enää tee mieli pelata.

Challenget on tehty aivan keturalleen. Kaikki saisivat olla tavoiteltavissa heti pelin alusta, eikä yksi kerrallaan suoritettavissa. Nyt pelaaja joutuu toistamaan jo tekemiä asioita moneen kertaan; kesytä villihepat, kerää kaikki kalat, kerää kaikki rehut (joista osa pitää challengina kerätä muutenkin kahdesti). Näin laajassa pelissä tää on täysin turhaa ysärilogiikkaa.

Sitten päätehtävät. Tehtävistä pitäisi vetää kultamitali, mutta jos haluat vetää uudelleen vanhoja tehtäviä, niin koko hahmo resetoidaan tehtävän ajaksi. Menetät aseet, ammukset, itemit, ja pääset kärsimään default hahmolla, jonka statsit on samat kuin pelin alussa. Mulla tää on mennyt nyt siihen etten HALUAISI pelata juonta, koska joudun jyystää moneen kertaan samaa tehtävää kullan toivossa ja juoni on muuttunut pelkäksi suorittamiseksi.

Oon mikromanageroija jota ei haittaa grindaus, farmaus tai muu hidas eteneminen. Ajattelin että vedän tästä 100% ja mielellään platinaa jonain päivänä (kunhan online starttaa), mutta taitaa jäädä haaveeksi.
En tiedä tekeekö ratkaisut enemmän vihaiseksi vai surulliseksi, mutta nyt haluaisin lyödä vaan pillit pussiin ja pelata jotain joka kunnioittaa omistautumistani pelaajana.

Ps. Ja joskus halusin vaan ottaa tehodynyn, survoo sen kaakin anaaliin ja räjäyttää siitä meetvurstia.
Kiitos ja anteeksi.
Kyllä tänne uskaltaa kirjoittaa ja täältä löytyy kohtalontovereita :D


Tätä ei voi sanoa jokaisesta KonsoliFin keskustelualueesta, mutta tässä kyseisessä ketjussa on ollut mukava huomata, että pelistä pitäneet ovat olleet asiallisia niitä kohtaan, jotka ovat pettyneet RDR2:een.
 

Liitetiedostot

  • 1542611077050.png
    1542611077050.png
    308,1 KB · Lukukerrat: 1
Millä mitallin värillä saatte tehtävät läpi Nyt vasta huomasin että tehtäviin kuuluu useita asioita että millä metallilla palkitaan tehtävän suoritus. Itse suurin osa pronssia ja olen chapter 2 lopussa. Menisi ikuisuus & mielen rauha jos vielä tehtävätkin yrittäsi hinkata kullalla läpi .
 
Millä mitallin värillä saatte tehtävät läpi Nyt vasta huomasin että tehtäviin kuuluu useita asioita että millä metallilla palkitaan tehtävän suoritus. Itse suurin osa pronssia ja olen chapter 2 lopussa. Menisi ikuisuus & mielen rauha jos vielä tehtävätkin yrittäsi hinkata kullalla läpi .

En oo tressannut mitallin värillä, yleensä pronssi joskus hopea ja joku kultakin napsahtanut vahingossa. Noiden ehdot lähinnä pilaa fiilistely tyylillä pelaamisen, joten sillä meen mikä ekalla kerralla tulee :)
 
Dutch: "We need more money!”
Olen alusta asti vihannut tuota Dutchia, kun jaksaa saarnata jatkuvasti, eikä tee itse mitään tai tunnu edes välittävän muista, kuin itsestään. Haluan edelleen pistää sille kuulan kalloon.

Joku läpipelannut jos haluaa spoilereihin laittaa vastauksen, että paljastuuko tuo Dutch täydeksi kusipääksi, niin mua kiinnostaa tietää :)
 
Joku läpipelannut jos haluaa spoilereihin laittaa vastauksen, että paljastuuko tuo Dutch täydeksi kusipääksi, niin mua kiinnostaa tietää :)
Ei ole ihan noin yksinkertaista. Dutch ajattelee jengin parasta, mutta jengin mielipiteet siitä, mikä on parhaaksi, jakautuvat jossain vaiheessa aika tavalla. Ja pelaaja näkee vain Arthurin puolen kiistasta. (Toisaalta pelissä on yksi ihan autenttinen kusipää, mutta siitähän ei ollut kysymys...)
 
Howdy.
Muutama kysymys; leirissä on jotain nosteltavia heinä paaleja niin mitä niillä pitää tehdä. Ja miten sen boyntyn saa pois vaikka kuinka naamioituis? Pystykö fenceen viemään stagecoacheja?
Jengi valittaa pelin hitautta, mutta just tätä mä oon toivonu tosin en odottanut rockstarrin sitä tekevän. Kaikki aseiden putsaus, hevosen hoito, ja ns. outlaw life on mulle tärkeitä. Mutta tää peli vie multa aikaa tosin vähän liikaa.
 
Challengeista puheen ollen: voi helvetti sitä blackjack-"haastetta". Pitäisi kolme korttia saada ja voittaa eikä riitä yhdesti vaan kolme kertaa. Yhden ainoan kerran tuo ihme on tapahtunut ja haaste ei silloin ollut aktiivinen. Sen jälkeen kerran saanut viisi korttia pöytään ja jakaja voitti. Hieman otti päähän.
Itsellä meni illan pelit tuohon, eli varmaan neljä tuntia pelasin blackjackia ja dominoa, joista se jälkimmäinen challenge oli tosiaan helpompi. Tuurista on kyllä paljon kiinni. Viimeiselle voitolla sain perät

Tuo gambler onkin ainoa challenge jonka olen kokonaan saanut suoritettua. Johtuu siitä kun jostain kumman syystä tykkään pelailla noita pikkupelejä aina näissä. Sama jossain Witcher 3:ssa, kun tuhrasin lukuisia tunteja siihen korttipeliin.
 
Kyllä tänne uskaltaa kirjoittaa ja täältä löytyy kohtalontovereita :D


Tätä ei voi sanoa jokaisesta KonsoliFin keskustelualueesta, mutta tässä kyseisessä ketjussa on ollut mukava huomata, että pelistä pitäneet ovat olleet asiallisia niitä kohtaan, jotka ovat pettyneet RDR2:een.

Jep, tästä pelistä on helppo olla montaa mieltä.
Howdy.
Muutama kysymys; leirissä on jotain nosteltavia heinä paaleja niin mitä niillä pitää tehdä. Ja miten sen boyntyn saa pois vaikka kuinka naamioituis? Pystykö fenceen viemään stagecoacheja?
Jengi valittaa pelin hitautta, mutta just tätä mä oon toivonu tosin en odottanut rockstarrin sitä tekevän. Kaikki aseiden putsaus, hevosen hoito, ja ns. outlaw life on mulle tärkeitä. Mutta tää peli vie multa aikaa tosin vähän liikaa.

Maskit ja vaatetuksen vaihto auttaa hämää identiteetin tavallisilta pulliaisilta, mut jos virkavalta näkee buutsin kannankin pelaajasta, niin Arthur paljastuu lähes 100% varmuudella.
 
Howdy.
Muutama kysymys; leirissä on jotain nosteltavia heinä paaleja niin mitä niillä pitää tehdä. Ja miten sen boyntyn saa pois vaikka kuinka naamioituis? Pystykö fenceen viemään stagecoacheja?
Jengi valittaa pelin hitautta, mutta just tätä mä oon toivonu tosin en odottanut rockstarrin sitä tekevän. Kaikki aseiden putsaus, hevosen hoito, ja ns. outlaw life on mulle tärkeitä. Mutta tää peli vie multa aikaa tosin vähän liikaa.

1. karttaan tulee merkki mihin ne paalit pitää viedä kun ne on nostanut. Ei ollu kauhean kaukana. Siinä leirissä se paikka.

2. Bountyn saa pois maksamalla tai antautumalla poliiseille, jotka sitten käyvät kukkarollasi. Menettää vähän vähemmän rahaa mitä bounty on. Toki jos ei ole rahaa sillä hetkellä, niin eivät voi sitä sitä viedäkkään. Jos kysyit siis miten voi välttyä saamasta koko bountyä, niin tätä aihetta käsittelevä video tässä

3. Stagecoacheja voi viedä vain sinne Emerald ranchin fencelle, jahka on saavuttanut Storyssa pisteen x minkä jälkeen tämä mahdollisuus aukeaa.
 
1. karttaan tulee merkki mihin ne paalit pitää viedä kun ne on nostanut. Ei ollu kauhean kaukana. Siinä leirissä se paikka.

2. Bountyn saa pois maksamalla tai antautumalla poliiseille, jotka sitten käyvät kukkarollasi. Menettää vähän vähemmän rahaa mitä bounty on. Toki jos ei ole rahaa sillä hetkellä, niin eivät voi sitä sitä viedäkkään. Jos kysyit siis miten voi välttyä saamasta koko bountyä, niin tätä aihetta käsittelevä video tässä

3. Stagecoacheja voi viedä vain sinne Emerald ranchin fencelle, jahka on saavuttanut Storyssa pisteen x minkä jälkeen tämä mahdollisuus aukeaa.



Kiitoksia. Menee kuten kaikki on varmaan huomannu vähä ohi menevän pelin antamien ohjeiden niiden nopeuden vuoks.
Vielä pari "hölömöö" kysymystä.
Millasina osina sille leirin kokille pysty viedä varastoon lihaa?
Mites kauppojen ryöstö naamio päässä? Tuleeko sanktioo?

!!!Semispoiler!!! kun en osaa käyttää tätä puhelimella.
mut jumalauta, löysin sen pelin toisen nopeimman hevosen mut sudet ajo sen pois. Voi morjes...
 
Hyviä pohdintoja, itse pääsin juuri chapter kutoseen.
olipa jotenkin kerrassaan turha tuo viitonen, ja lyhyt kuin mikä. Kutosessa alkoi jo ihan surettaa kun arthuri sairastui, alkaa aika huonon näköinen kaveri olla. Pientä ähkyä on itselläkin havaittavissa, ehkä tulee nyt ryysittyä tarina loppuun ja jatkaa sitten seikkailuja enemmän sen jälkeen. Montakos chapteria tässä kaiken kaikkiaan oli? 8?
 
Pitkään mietin että uskallanko kirjoittaa mitään, mutta parempi avautua ennen töihin menoa.

Peliä takana 50-60h, chapter 4 alussa ja ähky alkaa iskemään. Tai ähky on ehkä väärä sana, mutta muutama aivan käsittämätön suunnitteluratkaisu alkaa ajaa siihen pisteeseen ettei enää tee mieli pelata.

Challenget on tehty aivan keturalleen. Kaikki saisivat olla tavoiteltavissa heti pelin alusta, eikä yksi kerrallaan suoritettavissa. Nyt pelaaja joutuu toistamaan jo tekemiä asioita moneen kertaan; kesytä villihepat, kerää kaikki kalat, kerää kaikki rehut (joista osa pitää challengina kerätä muutenkin kahdesti). Näin laajassa pelissä tää on täysin turhaa ysärilogiikkaa.

Sitten päätehtävät. Tehtävistä pitäisi vetää kultamitali, mutta jos haluat vetää uudelleen vanhoja tehtäviä, niin koko hahmo resetoidaan tehtävän ajaksi. Menetät aseet, ammukset, itemit, ja pääset kärsimään default hahmolla, jonka statsit on samat kuin pelin alussa. Mulla tää on mennyt nyt siihen etten HALUAISI pelata juonta, koska joudun jyystää moneen kertaan samaa tehtävää kullan toivossa ja juoni on muuttunut pelkäksi suorittamiseksi.

Oon mikromanageroija jota ei haittaa grindaus, farmaus tai muu hidas eteneminen. Ajattelin että vedän tästä 100% ja mielellään platinaa jonain päivänä (kunhan online starttaa), mutta taitaa jäädä haaveeksi.
En tiedä tekeekö ratkaisut enemmän vihaiseksi vai surulliseksi, mutta nyt haluaisin lyödä vaan pillit pussiin ja pelata jotain joka kunnioittaa omistautumistani pelaajana.

Ps. Ja joskus halusin vaan ottaa tehodynyn, survoo sen kaakin anaaliin ja räjäyttää siitä meetvurstia.
Kiitos ja anteeksi.

Platina mulle myös haaveena mut kattoo nyt, challengeista ei oo jäljellä ku bandit ja weapon expert. Mutta tosiaan ne kaikki ois pitänyt olla auki heti alusta, nyt olen joutunut kerää ja kalastaa ym kahteen kertaan. Kuuluisa rockstar logiikka, noh jos nyt vetäis ensin se 100% ja kattoo sitten. Meinaan täs tuntuu olevan jotkut trophyt enemmän kun 10 "normipelin" platina trophyt. Kyllä mäki aika paljon siedän grindaamista ja tekemistä, GTAV platina oli aikaa vievä mut vielä jotenki järkevä, tähää saa tyylii koko elämän tuhlata ja monet on vielä armottoman RNG:n takana.
 
Ymmärsinkö oikein että Challengeissa

Bandit ekana, sitten explorer, gambler jne jne ja weapon expert viimeisenä?


Tilastot olisi kyllä kiva saada. Olis kiva nähdä tunnit ja niiden lisäksi montako kilometriä/mailia ratsastanut jne jne kaikki tilastot mitä nyt vaan voi tilastoida :)
 
Ymmärsinkö oikein että Challengeissa
Bandit ekana, sitten explorer, gambler jne jne ja weapon expert viimeisenä?
Ei, vaan jokaisessa haasteessa on 10 tasoa ja haaste-kategorioita on 9. Et voi tehdä ylemmän "tason" haasteita ennen kuin olet tehnyt alemman.

Kuvitteellinen esimerkki:
Et voi tehdä "kalasta 10 kalaa" haastetta jos sitä ennen on "paista 1 kala"-haaste. Eli vaikka olisit kalastanut 100 kalaa mutta et vielä tehnyt aiempaa "paista 1 kala"-haastetta, niin joudut kalastamaan edelleen ne 10 kalaa kun tuo haaste tulee ajankohtaiseksi.

Älyttömän typerää.
 
Ai okei. No mä aattelin kanssa. Tosin ei mulla edes ole auki muut kun se yksi. joka on työnalla. Eli 10 tasosta se taso jolle olen päässyt niin auki
 
Viimeksi muokattu:
Angry Joen mietteitä, ihan mukava nähdä että mies on pitänyt jalat maassa ja antaa kritiikkiä niille asioille jotka ei ole kauhean hyvin tehty.

 
Kuinka moni on pettynyt peliin? Tai ei oikeestaan itse peliin, mutta hahmon ohjaamiseen ja kontrolleihin? Harmittaa niin paljon kun peli olisi todella mielenkiintoinen, mutta hahmon ohjaus on niin kankeeta ja huonosti toteutettu, että en vaan millään pääse siitä yli ja meinaa jäädä peli sen takia pelaamatta loppuun. Nyt jaksanut väkisin joku 5-6h pelata.
 
Ylös Bottom