Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä
Nonnii "Howdy partner" vaa kaikille.. oon uus konsoliFINissä ja ajattelin heti laittaa hieman omia mietteitä kehiin koskien tätä kyseistä peliä. Olin jo pidemmä aikaa katellu foorumin keskustelua koskien Rdr:nia ja päätin nyt sit esittäytyä. Toivottavasti pääsis multiplayeriä kokeileman kfin jäsenien kans piakkoin
En oikeastaan osallistunut yhtään rdr:n ympärillä olevaan hypeilyyn ja sillä tavalla pelin hyvyys tuli ihan pensaista... en muista milloin viimeksi olisin törmännyt peliin jota pelatessa saattaa vain jumittaa ihailemaan pelin graafista loistoa tässä määrin, niinkuin esim. vaikka kaunista auringon laskua tai kauas horisontin taa ulottuvia maisemia (Nekoti rock) ym ym... viime peli missä tämä tapahtui oli kai PS3 Uncharted 2, ja siinäkin pelissä vain nepalin vuoristo alueilla (sen pelin grafiikoiden ylikehuminen ottaa jo vähän aivoon) tai PS2 mestariteos Shadow of Colossus tai GoW. Rdr kohdalla miellytti myös se miten eläväksi maailma on tehty. Itselläni oli naurussa pitelemistä kun olin eräässä Meksikolaisessa rataasema kuppilassa lätkimässä pokeria "bean eaterien" kanssa kun eräs umpitunnelissa ollut herrasmies kävelee hoippuen selkäni ohi vakaana aikomuksena kulkea ulos kuppilasta. Noh mies kaatuu ovea päin ja jää siihen ottamaan lukua hetkeksi, jalat sisällä kuppilassa muu ruumis ulkona... hetken päästä sama mies kävelee sisään ja kaatuu aivan selän taakse ja jää siihen taas lepäämään hehe.. Ja tämä oli vain yksi kymmenistä eteen tulleista tapahtumista... kuinka monta peliä pystyt mainitsemaan missä olisi samanlaista meininkiä? Ei kovinkaan montaa, ja juuri nämä pikkuseikat luovat mahtavaa tunnelmaa Rdr:iin
.. noh tässä menisi kokopäivä jos alkaisi luettelemaan pelin hyviä puolia joten pääsee kai vähemmällä kun luettelee pelin huonot puolet, niitä kun on erittäin vähän. Ensinnäkin itseäni harmitti lopulta toi dead eye modi... pelin loppu puolella sitä ei kovin paljoa enää viitsinyt käyttää kun kyse on käytännössä "tapa kaikki lähettyvillä olevat viholliset" koodista
Ei vaadi minkään laista taitoa tuo... siitä pienen pieni miinus... Josta onkin hyvä mennä seuraavaan miinukseen, nimittäin eräät viholliset kun tulee kehiin en epäröi hetkeäkään käyttää dead eyeta. Kyse siis bounty hunt tehtävien RAIVOPÄISISTÄ kostonenkelistä joita alkaa spawnaamaan heti kun olet ottanut targetin hevosen selkään sievässä paketissa. Jostain syystä itselleni (ja kun ottaa huomioon etten kauheasti tykännyt ton dead eyen käyttämisestä) aiheutti välillä näitten herhiläisten tappamin vaikeuksia kun tuntuu että niiden kohdalla on käytetty jotain toista koodia mikä saa ne käyttäytymään ihan ***** agressiivisesti. Voi olla että olen ainut joka on tätä mieltä. Niin ja enemmän kuin vain kerran ne samat raivopäät on onnistuneet harhaluodeillaan tappamaan oman pomonsa joka on siis siinä hevosen selässä, itseni takana.. aiheutti kylä lähinnä epäuskoista hihittelyä itsessäni tuo
Viimeinen miinus tulee bugeista... lähes kaikki bugit jota on itselleni tullut vastaan on ollut siitä ärsyttävästä päästä, lukuun ottamatta hyppiviä vankkureita (kiva ilmalento tuli ja en edes kuollut vaikka aika kivuliaan näköisesti tulin alas) ja saluunan heiluri ovien irtoileminen. Voitte arvata repesinkö kun juoksin ihan tulipalo kiireellä Thieves Landingissä saluunaan A:ta näpytellen ja kun menin ovesta niin ovi repeytyi saranoiltaan
No joo nyt saa luvan riittää lässyttäminen arvosana vahva 9½/10... ei noista pikku miinuksista voi kauheasti rokottaa kun on muuten kyseessä niin rautainen peli! Moninpeliä en ole siis vielä kokeillut ja hieman jännityksellä sitä ekaa kertaa odotellaan... luultavasti joudun jonkun "auto-aim teinin" mestaamaksi heti.
Hahah, hauskin kohtaamani
sattuma kesken sattuma kohtaamisen; Kuljin kanjonia pitkin kohti mäen nyppylää. Kuulen jostain takaatani puuman murinaa mutta en paikallistanut tätä mistään. "Se todennäköisesti uhosi jossain kanjonin tuolla puolen" - ajattelin ja jatkoin matkaa. Mäen päällä törmään ruumiseen jonka vieressä itkevä mies kostuttaa kurkkuaan viskillä. Hetken aikaa jaan miehen suruisan mielentilan. Samassa näen miten miehen takana olevasta puskasta hyökkää tuo aikaisemmin murissut puuma ja pistää surevan kaverin matalaksi.
New Austinissa ei todellakaan kannata surea tovereitaan keskellä luontoa
Itselläni tapahtui vähän samanlainen tapaus mutta mulla oli nainen suremassa kuolleen miehen ruumiin edessä... hetken se siinä itki kunnes yhtäkkiä nosti revolverin ohimolle ja ampui aivot pihalle itseltään... sekin tilanne tuli ihan puskista
p.s. Thieves Landing on monin verroin parempaa toiminta viihdettä kuin mikään ns. "gang hideout"
Kun ensimmäisen kerran sain vähemmän ystävällisen vastaan oton tuosta kaupunki pahasesta olin aika kusessa.. ei sitä aina pokeri pöytää etsiessä tule ajateltua että saattaa naapuri pöydän "Kuudesti-laukeava Bill" hetken mielijohteesta juoppohulluudessa avata tulen meikää kohti, saati että koko saluuna avaa tulen kohti kun kaveri astuu sisään.. ensimmäisellä kerralla oli henki hiuskarvan varassa mutta dead eyen avulla sain koko saluunan tyhjennettyä vihamielisistä kanssapelureista... tiedä sitten olivatko kyllästyneet siihen kun aina putsaan pokeripöydän hehe. Sen jälkeen olen vähänväliä vieraillut Thieves Landingissä tervehenkisen urheilun tiimoilla. Paras kokemus oli kun sieltä oman Thieves Landingin keskellä olevan taloni ikkunasta tulitin vastapäätä olevan talon "pahoja poikia" alas. Siinä oli kuunnon villin lännen shootout meininkiä.
p.p.s Sori pitkää viestiä.. joskus sitä vaan innostuu vuodattamaan.