Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä
Haha
. Red Dead luo kyllä koko ajan jotain uutta ja ihmeellistä.
Liar's dice on kyllä todella mukavaa ajanvietettä ja mielestäni melko helppoa, vaikka säännöistä en vielä puoliakaan ymmärrä.
Itsekin onnistuin ekan kerran kun kokeilin - sammumaan kirjaimellisesti pöydän alle. Olin liikuntakyvytön muutaman hetken. Harmi että tuo humalatila menee ohi niin nopeasti.
Liars dice, ensin se tuntui ihan käsittämättömältä, mutta lopulta säännöt selkiytyivät.
Idea on siis sanoa noppamäärä ja mitä nopanlukua löytyy kyseinen määrä. Kyse on siis kaikkien pelaajien nopista yhteensä. Koska et voi nähdä vastustajien noppia, joudut aina jossain vaiheessa arvaamaan. Kun joku on sanonut yhden 'bet'in on seuraavalla pelaajalla
seuraavat vaihtoehdot.
1. katsot edellispelaajan bluffin (jos luulet että kyseinen noppamäärä ja luku on isompi kuin mitä pöydästä oikeasti löytyy). Jos olet oikeassa, bluffannut menettää yhden nopan. Jos olet väärässä, menetät itse nopan.
2. sanot että luku on täsmälleen oikea. Eli tällöin pöydästä pitää löytyä nimenomaan edellispelaajan sanoma määrä. Jos olet oikeassa, edellispelaaja menettää nopan. Jos olet väärässä, menetät nopan.
3. Sanot itse noppaluvun ja määrän, jonka on oltava joko sama noppa mutta isompi määrä kuin edellisessä 'bet'issä, tai eri noppaluku ja sama(tai isompi) määrä. Et voi lyödä vetoa noppamäärästä joka olisi pienempi kuin edellispelaajan sanoma, tai täsmälleen samasta mitä he sanoivat. Seuraavalla pelaajalla on sitten nämä samat vaihtoehdot.
Kun pelaajalla ei ole enää noppia, hän joutuu poistumaan pelistä. Tämä on suhteellisen helppo peli koska tietokoneella on sairaalloinen tarve bluffata ennemmin tai myöhemmin. Jos aloitat itse, kannattaa aina katsoa omia noppia ja sanoa luvut jotka sinulta oikeasti löytyvät. Seuraava tietokonevastus todennäköisesti sanoo vain "määrä mitä sinä sanoit" + "mitä heiltä itseltään" löytyy. Jos pelaajia on vain kaksi on melko todennäköistä että voit sanoa luvun olevan täsmälleen oikea, joskin tietokone on joskus bluffannut aloittamalla pienemmällä määrällä kuin mitä heiltä löytyy. Kannattaa myös pitää omat betit niin pieninä kuin mahdollista ja antaa toisten tietokonevastustajien ottaa riskit kutsumalla bluffit.
ps. yhdyn Foemanin kommenttiin graffojen hienoudesta. Enpä ole ennen nähnyt hiekkalaatikkopeliä joka näyttää näin hyvältä. Yhdistetään siihen jotenkin vain niin siistit kävelyanimaatiot yms niin voi pojat.