Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 4... Remake

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Perjantainahan tuo kolahtaa sitten postiluukusta. Odotus on kyllä kova, demoa en ole kokeillut jotten pilaa kokemusta.

Pelimies hommasi vastoin kaikkia odotuksia itselle tuon PS4: keräilyboksin mutta sain sen myös toisaalta. Tarvitseeko kukaan Collcetor´s Editionia? ...pistä YV:tä.
 
Revikkaa ehdin saada pihalle juuri ennen julkaisupäivää. Arvoin pitkään neljän ja viiden tähden välillä, tämä oli nimittäin taas niitä harvoja kertoja kun kaipailisin meillekin puolikkaita tähtiä. Päädyin sitten vahvaan neloseen:
 
Arvoin pitkään neljän ja viiden tähden välillä, tämä oli nimittäin taas niitä harvoja kertoja kun kaipailisin meillekin puolikkaita tähtiä.
Ei muuta, kun tätä muutosta arvosteluun viemään eteenpäin. Kyllä tuolla puolikkaalla tähdelläkin voi olla iso merkitys arvostelun kannalta. Tuo tähtien välillä arpominen mielestäni kertoo jo sen, että muutosta asiaan tarvitaan.
 
Xboxilla Uuteen Seelantiin muuttanet pääsevät jo pelaamaan. Itse huomenna aamulla sitten peli tulille.
Jenkit ja Kanadalaiset pelaavat myös (ainakin ne, joita seuraan). Twitchissäkin hurjat 150k katsojaa.

Näköjään olivat saaneet early acces-luvan Capcomilta.
 
Viimeksi muokattu:
VPD postitti pelin maanantaina ja se saapui postissa jo eilen, eli keskiviikkona. Tänään sitten ehdin itse vasta aloittaa...

Uskomattoman hienohan peli on. Menee kyllä heti 2:sen Remaken ja tietenkin kolmosenkin ohi. Pelasin nautiskellen ja tutkien tuulimyllylle asti ja stoppasin tältä päivältä. Positiiviset fiilikset kyllä!
 
Tuossa ku kello löi 00:00. En malttanu oottaa aamuun asti. Kovat oli odotukset, mut huh huh! Meni yli odotusten. Sitä vaa jäi palloilee ja ihailemaa miten kaikki on tehty. Aluperäsest pelist on nii kauan aikaa, et jotkut ikoniset kohat muistaa hyvin. Mutta tarinan muistaa. En oikee viellä löytäny moitittavaa. Kai pitäs ottaa seuraaval kerral, ku läpi pelaa ni ressa lasit pois päästä ;)
 
Vähän off topic mutta ikänä en ole tajunnut tuota himoa päästä heti julkaisussa pelaamaan niin että ei nukkumaankaan ehdi ja aikataulut tehdään pelin julkaisun mukaan. Juuri se aiheuttaa nytkin kauheat ruuhkat Diablon betassa kun kaikkien on PAKKO päästä samalla sekunnilla sisään sen sijaan että jokainen menisi silloin kun oikeasti itse ehtii.

Omalla kohdalla se tarkoittaisi iltaa kun on päässyt töistä ja saanut lapset nukkumaan. Joku muu voisi päästä jo töiden jälkeen pelailemaan, joku heti aamusta, jne. Siihen päälle vielä muuttujat aikavyöhykkeissä ja ruuhkaa olisi merkittävästi vähemmän. Tilanne olisi sama kuin silloin kun se alkuruuhka on tasoittunut normaaliksi.

Mutta ei, pakko pelata heti.

Mitä siinä menettää että pelaisi rauhassa vasta sitten kun oikeasti on se oma "tavallinen peliaikansa"?

Eikä tämä ole edes mikään vanhenemisen mukana tullut asenne vaan olen aina ihmetellyt tätä samaa ihan nuoresta asti. Varmaan siksikin kun ei ennen edes ollut mahdollisuutta samalla tapaa päästä heti mukaan, niin ei sitä ole odottanutkaan. Onko porukka tottunut "liian hyvään"? :D
 
Nyt on pari chapteria takana ja onhan tämä rautainen peli. Se tuntuu ja näyttää ressu 4 mutta välillä paikat on niin erinäkösiä et joutuu ihan miettimään että missähän sitä mennään. Monet kohtauksetkin jotka oli hivenen ärsyttäviä alkuperäisessä on nyt hoidettu paremmin. Katsotaan miten pidemmällä on asiat hoidettu ja mitä muutettu, mutta näin alkuun on ainakin ollut täydellinen remake.
 
Vähän off topic mutta ikänä en ole tajunnut tuota himoa päästä heti julkaisussa pelaamaan niin että ei nukkumaankaan ehdi ja aikataulut tehdään pelin julkaisun mukaan. Juuri se aiheuttaa nytkin kauheat ruuhkat Diablon betassa kun kaikkien on PAKKO päästä samalla sekunnilla sisään sen sijaan että jokainen menisi silloin kun oikeasti itse ehtii.

Omalla kohdalla se tarkoittaisi iltaa kun on päässyt töistä ja saanut lapset nukkumaan. Joku muu voisi päästä jo töiden jälkeen pelailemaan, joku heti aamusta, jne. Siihen päälle vielä muuttujat aikavyöhykkeissä ja ruuhkaa olisi merkittävästi vähemmän. Tilanne olisi sama kuin silloin kun se alkuruuhka on tasoittunut normaaliksi.

Mutta ei, pakko pelata heti.

Mitä siinä menettää että pelaisi rauhassa vasta sitten kun oikeasti on se oma "tavallinen peliaikansa"?

Eikä tämä ole edes mikään vanhenemisen mukana tullut asenne vaan olen aina ihmetellyt tätä samaa ihan nuoresta asti. Varmaan siksikin kun ei ennen edes ollut mahdollisuutta samalla tapaa päästä heti mukaan, niin ei sitä ole odottanutkaan. Onko porukka tottunut "liian hyvään"? :D
Jokainen taplaa tyylillään. Itse en ymmärtäny aikoinaa sitä yöllä jonotusta. Tän kohal jo tiesin, et kyl se on käytävä heti kokeilemas ku peli aukeaa. Kyllä sitä yleensä kiltisti odotellaan sitä parempaa hetkeä, eikä "just nyt" meininkiä. Resident evilit ollu aina lähellä sydäntä, ehkä liianki lähellä. Joten poikkeus oli odotettavissa. :D
 
Jokainen taplaa tyylillään. Itse en ymmärtäny aikoinaa sitä yöllä jonotusta. Tän kohal jo tiesin, et kyl se on käytävä heti kokeilemas ku peli aukeaa. Kyllä sitä yleensä kiltisti odotellaan sitä parempaa hetkeä, eikä "just nyt" meininkiä. Resident evilit ollu aina lähellä sydäntä, ehkä liianki lähellä. Joten poikkeus oli odotettavissa. :D

Se yö jonotus on ainakin mulle eräänlainen tapahtuma eikä niinkään et "pakko sahha heti tai muuten kuolen". Yö jonotusta olen harrastanut 3 kertaa, GTAIV, GTAV ja RDR2, jotkut kokee sen ehkä ruuhkaks ja "sais jo pelin perkele et pääsis pelaa". Toki on se sitäkin kun jotain isoa peliä odottanut ja haluu pelata, mut ne on ollut mulle semmosia tapahtumia ns sirkushuveja kansalle. :p

Nykyään on sit tietenkin nämä digit ja katotaa kellosta aikoja ilman fyysistä jonotusta.
 
Se yö jonotus on ainakin mulle eräänlainen tapahtuma eikä niinkään et "pakko sahha heti tai muuten kuolen". Yö jonotusta olen harrastanut 3 kertaa, GTAIV, GTAV ja RDR2, jotkut kokee sen ehkä ruuhkaks ja "sais jo pelin perkele et pääsis pelaa". Toki on se sitäkin kun jotain isoa peliä odottanut ja haluu pelata, mut ne on ollut mulle semmosia tapahtumia ns sirkushuveja kansalle. :p

Nykyään on sit tietenkin nämä digit ja katotaa kellosta aikoja ilman fyysistä jonotusta.
Juu näin sitten ymmärsin jälkikäteen miksi jonotetaan kylmässä yössä tai paremmassa tapauksessa sisällä. Ja onhan se ollut (ja varmaa on, jos näitä viellä järjestetään) tapahtuma, missä fanit kohtaavat toisensa jne. Mutta ei siitä sen enempää :D
 
Se yö jonotus on ainakin mulle eräänlainen tapahtuma eikä niinkään et "pakko sahha heti tai muuten kuolen". Yö jonotusta olen harrastanut 3 kertaa, GTAIV, GTAV ja RDR2, jotkut kokee sen ehkä ruuhkaks ja "sais jo pelin perkele et pääsis pelaa". Toki on se sitäkin kun jotain isoa peliä odottanut ja haluu pelata, mut ne on ollut mulle semmosia tapahtumia ns sirkushuveja kansalle. :p

Nykyään on sit tietenkin nämä digit ja katotaa kellosta aikoja ilman fyysistä jonotusta.
Tätä olin tulossa. Eli livenä yöllä eritoten uuden konsolin hakemisessa sellainen oma karnevaalitunnelmansa.

Ehkä somen "kaikki heti nyt ja kaikkien kommentoitava kaikkea heti kuin mahdollista"-meininki luo sitten hiukan erilaisen karnevaalitunnelman ilman livetapahtuman tarvetta, en tiedä. Enkä siis yritä väittää, että tämä koskisi juuri arvon kanssaforumisteja, mutta varmasti näkyy isossa kuvassa.
 
Vähän off topic mutta ikänä en ole tajunnut tuota himoa päästä heti julkaisussa pelaamaan niin että ei nukkumaankaan ehdi ja aikataulut tehdään pelin julkaisun mukaan. Juuri se aiheuttaa nytkin kauheat ruuhkat Diablon betassa kun kaikkien on PAKKO päästä samalla sekunnilla sisään sen sijaan että jokainen menisi silloin kun oikeasti itse ehtii.

Omalla kohdalla se tarkoittaisi iltaa kun on päässyt töistä ja saanut lapset nukkumaan. Joku muu voisi päästä jo töiden jälkeen pelailemaan, joku heti aamusta, jne. Siihen päälle vielä muuttujat aikavyöhykkeissä ja ruuhkaa olisi merkittävästi vähemmän. Tilanne olisi sama kuin silloin kun se alkuruuhka on tasoittunut normaaliksi.

Mutta ei, pakko pelata heti.

Mitä siinä menettää että pelaisi rauhassa vasta sitten kun oikeasti on se oma "tavallinen peliaikansa"?

Eikä tämä ole edes mikään vanhenemisen mukana tullut asenne vaan olen aina ihmetellyt tätä samaa ihan nuoresta asti. Varmaan siksikin kun ei ennen edes ollut mahdollisuutta samalla tapaa päästä heti mukaan, niin ei sitä ole odottanutkaan. Onko porukka tottunut "liian hyvään"? :D

Itse ostan lempipelisarjan pelejä asap. Joko julkaisussa tai vähän sen jälkeen. Mutta sitä en ymmärrä, että pelistä heitetään jotain goty-kommentteja tunnin pelaamisen jälkeen. Tietty se peli on goty, kun sen on itse maksanut. Mutjoo, tämä tästä.

Tunti vielä töissä, nii pääsee konsolinetistä hakee oman pelin.
 
Pelihän näyttää paremmalta traileri trailerilta.



Studio Giblin tekemä Resident Evil vois olla kyllä mielenkiintoinen! :D
Itse ostan lempipelisarjan pelejä asap. Joko julkaisussa tai vähän sen jälkeen. Mutta sitä en ymmärrä, että pelistä heitetään jotain goty-kommentteja tunnin pelaamisen jälkeen. Tietty se peli on goty, kun sen on itse maksanut. Mutjoo, tämä tästä.

Tunti vielä töissä, nii pääsee konsolinetistä hakee oman pelin.

Ei siinä että tunnin pelaamisen jälkeen, monet laittaa GOTY statuksia kuukausia jo ennen julkasua. :D
 
Jokainen taplaa tyylillään. Itse en ymmärtäny aikoinaa sitä yöllä jonotusta. Tän kohal jo tiesin, et kyl se on käytävä heti kokeilemas ku peli aukeaa. Kyllä sitä yleensä kiltisti odotellaan sitä parempaa hetkeä, eikä "just nyt" meininkiä. Resident evilit ollu aina lähellä sydäntä, ehkä liianki lähellä. Joten poikkeus oli odotettavissa. :D
Itse asiassa ymmärrän sen jonotuksen. Se on kuitenkin livetapahtuma eikä siellä edes vielä pelata. Sitä en tajua, että on pakko valvoa ja siirtää aikatauluja pelaamisen vuoksi. Se pelaaminen kuitenkin onnistuu paremmallakin ajalla ja väitän että suurelle osalle se keskiyöllä pelaaminen ei ole se paras hetki. Ellei nyt ole normaalistikin tapana. Mutta se jonotus, sitä ei voi tehdä myöhemmin tai paremmalla ajalla. Ymmärrän sen vaikka en itse niihinkään ole koskaan vaivautunut.

Se yö jonotus on ainakin mulle eräänlainen tapahtuma eikä niinkään et "pakko sahha heti tai muuten kuolen". Yö jonotusta olen harrastanut 3 kertaa, GTAIV, GTAV ja RDR2, jotkut kokee sen ehkä ruuhkaks ja "sais jo pelin perkele et pääsis pelaa". Toki on se sitäkin kun jotain isoa peliä odottanut ja haluu pelata, mut ne on ollut mulle semmosia tapahtumia ns sirkushuveja kansalle. :p
Kuten jo ylempänä vastasin niin ymmärrän täysin jonotuksen, varsinkin kun niistä on myös tehty sellaisia tapahtumia eikä se ole pelkkää tympeää jonotusta. Mutta se että yksin odotat ruudun ääressä että pääset pelaamaan/testaamaan, sitä en tajua. Yhtä innostavalta minusta tuntuu päästä odotetun pelin pariin vaikka vuosienkin päästä kuin samalla sekunnilla kuin mitä se julkaistaan.

Nykyään on sit tietenkin nämä digit ja katotaa kellosta aikoja ilman fyysistä jonotusta.
Niin, juuri tämä. Siellä yksin omassa yksinäisyydessää velloen yritetään olla jossain ensikertalaista ryhmässä. Tai jotain. En tiedä, ihmisiä on joskus niin vaikea ymmärtää. Itseni mukaan lukien. Mutta samasta syystä me ollaan myös niin mielenkiintoisia otuksia.

Tätä olin tulossa. Eli livenä yöllä eritoten uuden konsolin hakemisessa sellainen oma karnevaalitunnelmansa.
Onnistuin puhumaan selvästi mitä sattuu sillä tarkoitin oikeastaan vain sitä nykyajan meininkiä, jossa lähinnä odotetaan että se peli avautuu pelattavaksi. Ollaan yksin, ei ole mitään erikoisempia tapahtumia ympärillä, jne. Karnevaalimeininki on aina ymmärrettävää mutta pelin varsinaiseen pelaamiseen liittyvää kiirettä kaiken muun kustannuksella en ymmärrä. Se peli ei karkaa mihinkään vaikka nukkuisi yöllä tai kävisi normaalisti ensin töissä/koulussa. Jonotustapahtuma taas on vain tiettyyn aikaan, joten se on ymmärrettävämpi heti jo senkin takia.

Ehkä somen "kaikki heti nyt ja kaikkien kommentoitava kaikkea heti kuin mahdollista"-meininki luo sitten hiukan erilaisen karnevaalitunnelman ilman livetapahtuman tarvetta, en tiedä. Enkä siis yritä väittää, että tämä koskisi juuri arvon kanssaforumisteja, mutta varmasti näkyy isossa kuvassa.
Tämä on varmasti myös totta. Tai ehkä se karnevaalimeininki on "jäänyt päälle" ja sitä yritetään saada nykyajan puitteissa aikaiseksi? Menneen ajan haikailuako sitten? Toisaalta aika monet ihmisten touhut perustuu siihen että halutaan olla osa jotain laumaa. Sitähän tuokin on: olla ensimmäisten joukossa kokemassa tuota asiaa.

No, en ole oikein ikinä tuntenut kuuluvani laumaan, joten ehkä sekin selittää sitä ettei ole jaksanut kiinnostaa eikä ole niin tärkeää olla samassa hetkessä kokemassa samoja asioita. Koen ihan ongelmitta sitten omaan aikaani.
 
Hah, viimeisen kappaleen PS5 versiota nappasin paikallisen Prisman hyllystä:).
Siihen pölähti juuri joku pälyilemään kun kävelin poispäin, sori vaan..

No, tässä menee illalle, ennen kuin toi on asettunut ja pääsee pelailemaan. Hyvä syy korkata odotus olut.
 
Ylös Bottom