Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [X360]

Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Muutaman kerran demoa testanneena seuraavanlaisia kokemuksia:

Jos kontrollien monimutkaisuutta perustellaan vaikeustason nostamisella, niin silloin kyllä mennään mielestäni metsään. Mieluummin tehdään vihuista kestävämpiä, nopeampia ja suurempilukuisia.

En pysty tajuamaan, mikä idea on laittaa veitsen käyttö tai aseen lataaminen kahden napin taakse, kun ohjaimessa riittää kuitenkin painikkeita. Liikkumisen puute ammuttaessa alkaa nyppiä viimeistään moottorisahahepun kanssa tapellessa.

Valikon käyttö on myös vähintäänkin takertelevaa, kun porukkaa alkaa kuhista ympärillä. Eikö Capcom olisi voinut tehdä esim. d-padiin toimivaa useimmiten käytettyjen esineiden pikavalintaa?

Co-oppina varmasti ihan toimivaa viihdettä, alelaarista napataan kunhan sen aika tulee.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Muutaman kerran demoa testanneena seuraavanlaisia kokemuksia:

Jos kontrollien monimutkaisuutta perustellaan vaikeustason nostamisella, niin silloin kyllä mennään mielestäni metsään. Mieluummin tehdään vihuista kestävämpiä, nopeampia ja suurempilukuisia.

En pysty tajuamaan, mikä idea on laittaa veitsen käyttö tai aseen lataaminen kahden napin taakse, kun ohjaimessa riittää kuitenkin painikkeita. Liikkumisen puute ammuttaessa alkaa nyppiä viimeistään moottorisahahepun kanssa tapellessa.

Valikon käyttö on myös vähintäänkin takertelevaa, kun porukkaa alkaa kuhista ympärillä. Eikö Capcom olisi voinut tehdä esim. d-padiin toimivaa useimmiten käytettyjen esineiden pikavalintaa?

Co-oppina varmasti ihan toimivaa viihdettä, alelaarista napataan kunhan sen aika tulee.

Onhan siinä suuntanäppäimis custom pikavalikko hei. Ja moottorisaha veikkohan o hidas ku mikä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Valikon käyttö on myös vähintäänkin takertelevaa, kun porukkaa alkaa kuhista ympärillä. Eikö Capcom olisi voinut tehdä esim. d-padiin toimivaa useimmiten käytettyjen esineiden pikavalintaa?

Aika moni on tästä valittanut, mutta kuinka moni on koittanut että löytyykö moinen ominaisuus? :D
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Onhan siinä suuntanäppäimis custom pikavalikko hei. Ja moottorisaha veikkohan o hidas ku mikä.

Tottakai se on hidas, kun ei noin kankealla ohjauksella pystyisi nopeaa veikkoa vastaan taistelemaan. Tosi harmi että ei voi liikkua kun ampuu. :(
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Yks mun kaverikin puhu tästä pelistä testailun jälkeen että onhan se komean näköinen, mutta ohjattavuus on aivan kamala joten ei varmasti osta. Itellä aikalailla samoilla linjoilla.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Eikös se ollut vähän niin kuin itsestäänselvyys, että tässä ei ammuttaessa liikuta?
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Hiukan huvittaa nämä viestit mitä kontrolleista ja valikosta whinetään. Kontrollit toimivat ja valikot ovat jopa liian joustavia vahoihin RE:n verrattuna. Pelin ei todellakaan ole tarkoitus olla mikään CoD, se on edelleen selviytymiskauhua vaikka miten räiskinnäksi sitä haluaisittekin muuttaa :p

(Ja maistuu hyvälle. Odotellessa vois kääntyä vielä kertaalleen sen nelosen kautta...)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

No se että pystyy ampumaan liikkuessa ei ehkä tee pelistä CoDia ja pelkkää räiskintää en henk koht Ressiltä odota enkä halua. Ja oikeestaan sitä nää ressit tahtoo nykyään olla. Joten ainoa selvitymis kauhu elementti tuntuu olevan että pelaaja panikoi pahisten vyöryessä päälle vain koska tietää pelihahmonsa olevan tyhmä päästään ja kankea jaloistaan.

Tämä hyvin kärvistettynä mielipiteenä. Ale korista, moninpelinä. Kettu kuittaa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Hiukan huvittaa nämä viestit mitä kontrolleista ja valikosta whinetään. Kontrollit toimivat ja valikot ovat jopa liian joustavia vahoihin RE:n verrattuna. Pelin ei todellakaan ole tarkoitus olla mikään CoD, se on edelleen selviytymiskauhua vaikka miten räiskinnäksi sitä haluaisittekin muuttaa :p

(Ja maistuu hyvälle. Odotellessa vois kääntyä vielä kertaalleen sen nelosen kautta...)

Kyllä ne selviytymiskauhuelementit pitää pystyä luomaan jotenkin muuten kuin kankean ohjauksen kautta. Niinkuin jo jossain aikaisemassa viestissäni sanoin: Dead Space, anyone?

Kyllähän se voi tehdä pelistä selviytymiskauhua, jos peliä on vaikea pelata, mutta ei siinä oikeen mihinkään tunnelmaan pääse. Ressat ovat tottakai aikaisemminkin nojanneet tähän periaatteeseen, että seisot paikallaan kun ammut. Eikö silti kontrolleja olisi aika uudistaa vaikka sitten uuden konsolisukupolven kunniaksi?

Tunnelma ja peliin sisäänpääseminen aka immersio luo kauhua paremmin kuin tuskainen ohjattavuus. IMO.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Kyllä ne selviytymiskauhuelementit pitää pystyä luomaan jotenkin muuten kuin kankean ohjauksen kautta.

Ainakaan allekirjoittaneelle kontrollit eivät ole tuottaneet harmaita hiuksia, pärjää siinä missä esim. nelosessa. Ja pitää myös muistaa että puhutaan japski-yrityksestä...


Kyllähän se voi tehdä pelistä selviytymiskauhua, jos peliä on vaikea pelata, mutta ei siinä oikeen mihinkään tunnelmaan pääse.Ressat ovat tottakai aikaisemminkin nojanneet tähän periaatteeseen, että seisot paikallaan kun ammut. Eikö silti kontrolleja olisi aika uudistaa vaikka sitten uuden konsolisukupolven kunniaksi?

Nappaa L4D käteen ja jatka sillä jos ei nappaa, tai sitten jatka Dead Spacella (itse pidän myös näistä molemmista...).
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Ainakaan allekirjoittaneelle kontrollit eivät ole tuottaneet harmaita hiuksia, pärjää siinä missä esim. nelosessa. Ja pitää myös muistaa että puhutaan japski-yrityksestä...

En vain voi antaa kontrolleja sillä anteeksi että on japski-yritys. Vaikka kontrollit toimivatkin, ainakin siis sinun mielestä nelosessa, ei se tarkoita sitä etteikö uudistuksia voisi tehdä.

Nappaa L4D käteen ja jatka sillä jos ei nappaa, tai sitten jatka Dead Spacella (itse pidän myös näistä molemmista...).

L4D tulee varmasti jossain vaiheessa ostettu sopivan tarjouksen sattuessa kohdalle ja Dead Spacen pelaan toiseen kertaan läpi heti kun saan sen kaverilta takaisin lainasta. Harmi vain että kyse ei ole näistä peleistä.

Haluaisin nimittäin tykätä Ressa vitosesta, hienojen kuvien ja trailereiden perään on kuolattu ja pettymys oli suuri kun demoa pääsi kokeilemaan. Tosiaan kritiikkini osuu siis lähinnä noihin kontrolleihin, demon audiovisuaalinen anti on mitä loisteliainta.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Lopettakaa ny jo saatana toi vertailu Dead Spaceen, CoDiin, L4Diin etc., kun tässä on nyt kyse RESIDENT EVIL 5:sta, jos ette ole sattunu huomaamaan.

Ja noi kontrollit on iha just niin hyvät kun ne kuuluuki olla. Jos ei osaa pelata niillä, niin joko vaihtaa kontrollit OPTIONSSISTA johonkin muuhun control typeen tai totuttelee pelaamaan uusilla. Eiköhän se joka pelissä ole oma opettelunsa kontrolleissa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Lopettakaa ny jo saatana toi vertailu Dead Spaceen, CoDiin, L4Diin etc., kun tässä on nyt kyse RESIDENT EVIL 5:sta, jos ette ole sattunu huomaamaan.

Ja noi kontrollit on iha just niin hyvät kun ne kuuluuki olla. Jos ei osaa pelata niillä, niin joko vaihtaa kontrollit OPTIONSSISTA johonkin muuhun control typeen tai totuttelee pelaamaan uusilla. Eiköhän se joka pelissä ole oma opettelunsa kontrolleissa.

Joo voi vaihtaa kontrollit paskasta susipaskaan :D
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Touché! Kyllä niitä optionsseja on selailtu, mutta ei ainakaan omaan silmään sattunut sellaista vaihtoehtoa, että pystyisi liikkumaan ja ampumaan samaan aikaan ;)

Ittelläni ei ole ollu mitään vaikeuksia, vaikka ei pysty liikkumaan ja ampumaan. Ja tää, että joutuu pysähtymään kun ampuu, mielestäni sopii paremmin Resident Evileihin, vaikkakin pelit mennyt enemmän räiskintään. Hyvin se pelaaminen onnistuu nykyisillä asetuksillakin, jos vain osaa pelata peliä ;))
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Ittelläni ei ole ollu mitään vaikeuksia, vaikka ei pysty liikkumaan ja ampumaan. Ja tää, että joutuu pysähtymään kun ampuu, mielestäni sopii paremmin Resident Evileihin, vaikkakin pelit mennyt enemmän räiskintään. Hyvin se pelaaminen onnistuu nykyisillä asetuksillakin, jos vain osaa pelata peliä ;))

Ehkä en sitten osaa pelata peliä. Mutta en myöskään halua opetella pelaamaan huonosti toteutettua peliä ;)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Kyllä ne selviytymiskauhuelementit pitää pystyä luomaan jotenkin muuten kuin kankean ohjauksen kautta. Niinkuin jo jossain aikaisemassa viestissäni sanoin: Dead Space, anyone?

Kyllähän se voi tehdä pelistä selviytymiskauhua, jos peliä on vaikea pelata, mutta ei siinä oikeen mihinkään tunnelmaan pääse. Ressat ovat tottakai aikaisemminkin nojanneet tähän periaatteeseen, että seisot paikallaan kun ammut. Eikö silti kontrolleja olisi aika uudistaa vaikka sitten uuden konsolisukupolven kunniaksi?

Tunnelma ja peliin sisäänpääseminen aka immersio luo kauhua paremmin kuin tuskainen ohjattavuus. IMO.

Suoraan sanottuna japanilaiset pelintekijät ovat ehkä hieman liian kangistuneita kaavoihinsa kun kyse tulee kontrolleista. Heillä on jotain todella hyviä ideoita peleihinsä, mutta tuntuvat vähemmän saada kontrolleista loistavia.

RE5:sen ohjaus on ihan ok ja siihen tottuu varmasti. Kunhan tuo tekoäly saataisiin hieman paremmaksi, periaattessa voisi korjata niin että tekoäly ei voisi kuolla suoraan (esim moottorisaha jermun iskusta) vaan menisi aina maihin tai jotain, sitten voisi hänet pelastaa jos olis nopea.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Omasta mielestäni itse kontrolleissa ei ole mitään vikaa eikä se demo ainakaan mikään vaikea ollu. Pelaamisen pitää olla hauskaa, eikä tietenkään liikaa saa kritiikkiä olla.

Mut kyllä nyt luulis sarjan faneiltakin jonkun verran löytyvän kriittisyyttä pelin vanhentunutta mekaniikkaa kohtaan. Olishan pelistä saanu helvetisti toimivamman jos haaste olis saatu aikaseks muutenkin kun karsimalla hahmon ominaisuuksia. Hiukan kriittisyyttä, tai whineä (ken sen niin tahtoo ilmasta) ni tämäkin peli sarja saattais joskus uudistua, toivottavasti toimivampaan suuntaan.

Ja ihan niinku oikeesti, onhan tää nyt jo lähes pelkää räiskintää.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Omalla kohalla kyllä re5 demo yllätti paremmin kuin kaikkien kehuma dead space. Vaikka ressun kontrollit onkin yhtä notkeaa tavaraa kuin rautakanki oli peli muuten ihan hyvä.

Täytyy toivoa, että pelin loputkin kentät on yhtä valoisia kuin ne mitä demossa nähtiin. Omalla kohalla se on tärkeämpää kuin kaikkien valittamat kontrollit. Mielummin hoipertelen valossa kuin ninjailen pimeässä.

Siihen se dead spacekin kaatui omalla kohalla. Ei vaan jaksa alkaa suunnistamaan jonkun taskulampun kanssa ympäriinsä. Tämän takia ei jaksanu silent hillit ja muutakaan kiinnostaa. Imo siinä ei ole mitään "kauhua" kun ei nää vihollisia, lähinnä menee naurettavaksi kun saa ammuskella johonkin pimeään nurkkaan ja äänten perusteella tulkita osuiko vai ei. Toki vain oma mielipiteeni. Ja vaikka joissain peleissä olisi tarjolla yökiikareita jne, ei se oo kovin makeeta katella vihreää ruutua kun vaihtoehtona olisi jotain värikästä..
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Kiitäjällä mennyt monta hyvää peliä sivusuun, koska ei ole hoksannut et kirkkautta voi säätää mieluisekseen:D
 
Ylös Bottom