Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [X360]

Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Demo oli nätti, konrollit uberit co-opittaessa. Sopivan tiivistä tunnelmaa kummankin räpiköidessä, lopulta hoitaessa tilanteet. 13.3 sais tulla jo.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Ensimmäinen fiilis demon pohjalta oli pettymys: kontrollit tuntuivat tönköiltä ja muutenkin oli negatiivinen asenne (krediitit siitä menevät GameTrailersin surkeille pelaajille, joiden gameplay videoita katsoin).Päätin kuitenkin kokeilla peliä uudelleen seuraavana päivänä ja hämmästyin: "Tämähän on oikeastaan aika pirun hyvä!", sisäistettyäni kontrollit ja säädettyäni oikean asenteen peliä kohtaan aloin jopa nauttia demosta. Kun sain vielä myöhemmin kaverin pelaamaan kanssani poistui ainoa ärsyttävä aspekti, eli tekoälytoverin kaitseminen.

Ainakaan demon perusteella Resident Evil 5:sta ei voi oikein kutsua survival horroriksi, koska siitä puuttuu se horror, enemmän sitä on esim. F.E.A.R. 2:n demossa, jossa meinasi tulla ns. jännäkakka housuun parikin kertaa (puhumattakaan Dead Spacesta). Samoin tuntui survival meininkikin puuttuvan demosta, sillä panoksia riitti vaikka toisellekin Shevalle jakaa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Ainakaan demon perusteella Resident Evil 5:sta ei voi oikein kutsua survival horroriksi, koska siitä puuttuu se horror, enemmän sitä on esim. F.E.A.R. 2:n demossa, jossa meinasi tulla ns. jännäkakka housuun parikin kertaa (puhumattakaan Dead Spacesta). Samoin tuntui survival meininkikin puuttuvan demosta, sillä panoksia riitti vaikka toisellekin Shevalle jakaa.
No, demon kentät lienivät pelin alkupäästä, veikkaanpa että tilanne kehittyy ankarammaksi ja piinaavammaksi tarinan kehittyessä kokonaisessa pelissä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Olipa pettymys pelata padilla RE 4 Wii-version jälkeen. Noh, alun jälkeen kontrollit tietysti haltuun. Itse ympäristö oli jokseenkin mitäänsanomaton, tekoälykaverin kaitseminen oli sentään hyvin inhimillistä; hyvinhän se pärjäsi!

Jälkimaku; karvas, en koko hintaa tule pelistä maksamaan
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Mitä nyt demoa pelailin niin... graffat on ihan hyvät mutta liikkuminen todella tönkköä ja ampuminen vituttavaa kun pitää pysähtyä paikalleen ja jotenkin ainakin mulla kun joskus menen zombin luo hakkaamaan puukolla niin se ukko kääntyy kun yritän löydä...
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Vali vali vali!

Kyllä siihen tottuu. Tästä tulee parasta parhautta sitten viimeisen parhauden. Harvassa ovat ne pelit, joissa tulee yhtä loistava fiilis kuin RE4:n ja RE5:n joukkokohtauksia, joissa zombia hönkii iholle ovista, ikkunoista ja aitojen yli.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Vali vali vali!

Kyllä siihen tottuu. Tästä tulee parasta parhautta sitten viimeisen parhauden. Harvassa ovat ne pelit, joissa tulee yhtä loistava fiilis kuin RE4:n ja RE5:n joukkokohtauksia, joissa zombia hönkii iholle ovista, ikkunoista ja aitojen yli.

Damn right dude, tuo on oikea asenne. Ja ajattele viel co-oppina tuollaset kohdat, parhautta.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Minä en valita kontrolleista PAITSI että aseen lataaminen pitäisi pystyä canceloimaan jollain napilla.
Vähänkö vituttaa kun vahingossa sohlii latausnappeja kun moottorisahajamppa huojuu haisteluetäisyydellä. :D

No, jos wanhat merkit pitävät paikkaansa niin laitailukin nopeutuu pelin edetessä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Minä en valita kontrolleista PAITSI että aseen lataaminen pitäisi pystyä canceloimaan jollain napilla.
Vähänkö vituttaa kun vahingossa sohlii latausnappeja kun moottorisahajamppa huojuu haisteluetäisyydellä. :D

No, jos wanhat merkit pitävät paikkaansa niin laitailukin nopeutuu pelin edetessä.

Hehe, pelasin eilen Dead Spacea. Vähänkö oli kiva kun menin kauppaan siinä ja samalla örkit yhtäkkiä hyökkää huoneeseen, ja se ukko vaan tekee kaiken hitaasti sielä kaupassa. Rämpyttelin cancel nappia, mutta ukkeli otti iisisti ja teki vain hitaan animaationsa rauhassa loppuun.

Olisi kiva nähdä peleissä nopeampia ainimaatioita. Esim jos rämpytät nappia, niin animaation nopeentuisi jossain tapauksissa. :)

RE5 oli muuten pirun vaikea, ainakin minusta. Ehkä se johtuu siitä että rupesin pelleilemään nyrkillä. Noh, harjoitus tekee mestarin.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Olisi kiva nähdä peleissä nopeampia ainimaatioita. Esim jos rämpytät nappia, niin animaation nopeentuisi jossain tapauksissa. :)

Kyllähän Ressoissa (4-5) oven aukaisemista voi nopeuttaa. Näpyttelemällä ovenavausnappia, hahmo potkaisee oven nopeasti auki sen sijaan että avaisi sen hitaasti kädellänsä.

Mutta joo, saisi noita tapauksia olla vähän muissakin tilanteissa. Justiinsa tuo aseen lataaminen voisi toimia kans hyvin, jos sitä jollain ilveellä saa halutessaan nopeutettua.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Kyllähän Ressoissa (4-5) oven aukaisemista voi nopeuttaa. Näpyttelemällä ovenavausnappia, hahmo potkaisee oven nopeasti auki sen sijaan että avaisi sen hitaasti kädellänsä.

Mutta joo, saisi noita tapauksia olla vähän muissakin tilanteissa. Justiinsa tuo aseen lataaminen voisi toimia kans hyvin, jos sitä jollain ilveellä saa halutessaan nopeutettua.

Totta puhut. Tuollaiset pienet parannukset toisivat peliin jo jotain uutta. Hahmon fyysinen väsyminen olisi ehkä myös mielenkiintoinen lisä. Hahmolla olisi esimerkiksi käytössä erilaisia lähitaisteluliikkeitä, jotka verottaisivat kuntoa eri tavalla. Pelaajan olisi sitten hädän hetkellä päätettävä, että juokseeko karkuun vai käyttää raakaa voimaa zombien heittelyyn... Itse mätin RE4:n survival modea niin paljon, että tuskin tulee tämä viitonenkaan pettämään!
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Demo tuli kokeiltua yksinpelillä lävitse, ja täytyy kyllä sanoa, että toimii. Kontrollien kanssa ei ollut mitään vaikeuksia, vaikka oli ensimmäinen kerta, kun koskaan edes pelaan resident eviliä. Enkä kyllä ymmärrä miksi porukka niistä vinettää. Onhan sitä omalla kohdalla hirveempiäkin tekeleitä nähny kontrollien suhteen (kuten saint's row).

Mutta miten tämä voi pelottaa? Oikeastaan ainakaan minua ei koskaan ole mikään peli pelottanut, mutta kyllä tässä tätä survival -meininkiä riittää. Eli siinä määrin loistavasti toteutettu.

Olisi se "nelonen" saanut boxille tulla, jotta pääsisi jo mässyttelemään aiempaa tuotantoa. Ja kyllä demo minut niin vakuuttuneeksi saa, että kyllä täytyy jotenkin päästä noita ensimmäisiäkin ressejä naputtamaan. Leffat on katsastettu, mutta ne ovatkin omassa gategoriassaan täyttä paskaa.

Zombielokuvien hyvänä ystävänä tämä kyllä riemastuttaa. Lisää kiitos!
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Tämä on varmasti ilouutinen niille jotka eivät pitäneet kontrolleista, varsinkaan siitä kun ei pystynyt liikkumaan ja ampumaan yhtä aikaa.

Laittakaa korvat hörölle ja kuunnelkaa 1:12 lähtien. Linkki
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Tämä on varmasti ilouutinen niille jotka eivät pitäneet kontrolleista, varsinkaan siitä kun ei pystynyt liikkumaan ja ampumaan yhtä aikaa.

Laittakaa korvat hörölle ja kuunnelkaa 1:12 lähtien. Linkki

Väärää tietoa. On vahvistettu ettei pelaaja pysty ampumaan ja liikumaan samaan aikaan.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Puhuuko kyseinen häiskä sitten täyttä paskaa, vai mistä moista informaatiota on repinyt?

Jep, kaveri puhu vähän vääriä asioita:

"It has been confirmed through various sources (Chris Kramer, early reviews, etc.) that Mike Webster was indeed mistaken when he said players would be able to move and shoot simultaneously using the Action controls." -THIA sivuilta
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Jep, kaveri puhu vähän vääriä asioita:

"It has been confirmed through various sources (Chris Kramer, early reviews, etc.) that Mike Webster was indeed mistaken when he said players would be able to move and shoot simultaneously using the Action controls." -THIA sivuilta

Selvä :)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Demo tuli kokeiltua yksinpelillä lävitse, ja täytyy kyllä sanoa, että toimii. Kontrollien kanssa ei ollut mitään vaikeuksia, vaikka oli ensimmäinen kerta, kun koskaan edes pelaan resident eviliä. Enkä kyllä ymmärrä miksi porukka niistä vinettää. Onhan sitä omalla kohdalla hirveempiäkin tekeleitä nähny kontrollien suhteen (kuten saint's row).

En tiedä miten pahat kontrollit Saints Row 1:sessä oli, mutta kakkosen kontrollit ovat timanttia.
 
Ylös Bottom