Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Ihan positiiviset fiilikset jäi demon pohjalta. Yksinpeliä en testannut kuin pikaisesti, mutta kaverin kanssa saman koneen co-oppina tuli testattua hieman enemmän. Kyllä tähän tulee mielestäni selvästi enemmän fiilistä heti kun on kaveri vieressä auttamassa selviytymistaistelussa raivopäisiä vihollislaumoja vastaan. Vaikeustaso tuntui olevan sen verran korkealla, että oman ja kaverin hengen puolesta sai taistella välillä ihan tosissaan, joka ei tosiaankaan ollut ollenkaan huonompi asia.

Kontrollit tuntuivat myös alkuun aika kankeilta, mutta pienen totuttelun jälkeen ohjastettavan hahmon käskyttäminen alkoi olemaan jo ihan kohtuullisen luontevaa. Kyllä näilläkin kontrolleilla pärjää vallan mainiosti. Ainoa asia mikä co-oppia vääntäessä jäi häiritsemään oli kuvan jakaminen. Kuvaan jää kumpaankin ruutuun co-opissa aika isot palkit sivuille, jolloin kuva-alasta jää iso osa käyttämättä. Mikähän tälläiseen kuvan jakamiseen mahtaa olla syynä? Kyllähän tätä noinkin pelaa, mutta mieluiten käyttäisi kuitenkin koko TV:n kuva-alaa hyödyksi.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Itsekin latasin tänään (tiistaina) tuon demon. Oikeastaan ensimmäinen Resident Evil, jota edes pelaan, mutta olihan se kokeiltava.

Ei kyllä oikein ollut minun makuun, ja tuskin ainakaan kovin kalliilla tulen peliä ostamaan. Tietysti jos tuosta löytyy joku koukuttava LIVE-pelimuoto, niin se saattaa muuttaa asiaa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Nyt on tullut tahkottua demo läpi niin monesti, että menisi vaikka unissa läpi. Ammuksista ei missään vaiheessa ole oikeasti suurta pulaa, mikä on nykysuunnan tähden vain positiivinen asia. Co-op on täydellinen lisä sarjaan, eikä bottikaan ole täysin aivokuollut, enemmän kyllä riemastuttaa nuo Liven supersankarit, jotka rohmuavat kaikki ammukset itselleen ja räiskivät mihin sattuu. Kontrollit ovat nyt sellaiset mitä niiden olisi pitänyt olla jo RE4:ssa, suunta on siis oikea, mutta vielä on parannettavaa löytyy vielä (mm. liikkuminen ase valmiustilassa, tai edes kun puukko on kädessä).

Omasta mielestäni tässä on kyllä tuloillaan kirkkaasti paras Resident Evil. Hakemalla täytyy etsiä jotain pahaa sanottavaa demosta, enkä muista koska viimeksi olisin tahkonnut yhtä paljon jonkin pelin demoa. Tilaukseen meni.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

No huh, mitä pettymys. Tyypillisen kankea RE-ohjaus ei peliä pilaa (kuten ei huikean hyvässä 4:ssakaan), mutta kuolemasta tykkäävä, tiellä pyörivä idioottikaveri sen tekee.

Oli kyllä komeaa katseltavaa ja tarina kiinnostaisi, joten ehkäpä tämä joskus käytettynä tulee hankittua.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Joo demo on aivan huippu pelattavaa, ja minä kun en yleensä demoista niin välitä, niin tää on tullu paukutettua niin monta kertaa lävitte ettei laskuissa pysy mukana. Kontrollit on aivan mahtavat ja grafiikka iha älytöntä. Vaikka AI ei olekkaan demossa vielä kohillaan, kuten tekstissä ennen demoa mainitaan bugeista ja vastaavista, on se Sheva hyvä apuri siinä rinnalla. Sen oon huomannu, että jos Sheva kuolee (ei oo käyny ku pari kertaa), on se melkein täysin omaa syytäni. Ja ne jotka valittaa kontrolleista, kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja optionssista. Myös tähtäyksen herkkyttää kannattaa kokeilla vaihtaa. Ite tykkään pelata fastest vaihtoehdolla.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Edellen häiritsee ressussa se että pelistä tehdään jännittävä, ahdistava ja haastava karsimalla pelihahmon aivosoluja.

Hahmo ei siis edellenkään voi tähdätä eikä ampua liikkuessa, eikä pyssyn latauskaan onnistu askelia ottaessa. Nykyään pystyy sentään ottamaan sivuaskelia, mikä ei muistaakseni 4:ssa onnistunu.

Hyvä peli kyllä, mutta tuppaa menemään hermot tällasessa kangistelussa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Resident evil kokemukset historiasta on karvaa vaille nolla, joten osasin jo hieman pelätäkin, että kontrollit tulevat nousemaan kompastuskiveksi....oikeassa olin. Ymmärrän tavallaan mitä kontollien puolustajat ajavat takaa tuolla argumentoinnilla jossa pointti on, että kun et voi ampuessa liikkua, on paniikki alati vieraana, mutta omalla kohdallani toimisi paremmin jos pakokauhu saataisiin aikaiseksi muin keinoin, esim niin kuin Left 4 Deadissa, että zombien nopeus olisi se tekiä joka saa liipasinsormen väpättämään. Lisäksi kävelyvauhti saisi olla rahtusen nopeampi(tiedän kyllä että juostakin voi).

Graafisesti peli on ihan tämän sukupolven kärkipäätä, eli erittäin komean näköinen. Ainut ongelma oli, että screen tearing on aivan järkyttävää. Todennäköisesti pahimmat mitä on vastaan tullut tähän mennessä missään pelissä. Toisaalta uskon kyllä, että pääosa siitä saadaan finaaliversioon korjattua.

Kolmas mikä jaksaa aina huvittaa japanilais lähtöisissä peleissä on tuo hud ja erilaiset valikko grafiikat ja fontit. Japanilaisilla on vain joku kumma taito tehdä niistä aina saman(yhtä kökön) näköisiä.

Eli omalla kohdallani menee alelaariostokseksi, valitettavasti. Koitin kyllä tykätä tästä pelistä, mutta demo ei vaan vakuuttanut tarpeeksi.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Kolmas mikä jaksaa aina huvittaa japanilais lähtöisissä peleissä on tuo hud ja erilaiset valikko grafiikat ja fontit. Japanilaisilla on vain joku kumma taito tehdä niistä aina saman(yhtä kökön) näköisiä.
Tuo on monesti nipponilaisissa peleissä, mutta syynä lienee lokalisoinnin teknisestä puolesta vastaavat tyypit. Alkuperäisellä Japanilaisilla kirjasimillehan nuo on alunperin tehty.
Romanji-fonttivalinnat ovat tosiaankin usein hämmentävät. (En juurikaan kummastelisi vaikka jossain AAA-nimikkeessä nähtäisiiin joku päivä Comic Sanssia...)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Todella kylmäksi jätti. Jos pelistä on tietoisesti tehty suoraviivaista räiskintää perinteisillä "etsi kampi ja liitä se rattaisiin"-puzzleja niin miks hitossa on tehty kuin olis vuosi ´97. Aivan kamalan kankeata ohjata vaikka onkin perinteistä RE:tä (jonka ensimmäistä osaa rakastan edelleen paljon joten älkää leimatko minua pelkäksi hateriksi). Hiukan verkkaisempaa sais olla tuo liikehdintä ja pysähtyminen kun ammutaan ei enää kuulu next-genille. Pirun jäärät japanilaiset :mad:
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Eilen tuli ladattua ja kokeiltua demoa. En tykännyt, vaikka kovasti kyllä haluaisin tykätä. Audiovisuaalinen ulosanti on todellä nättiä. Tunnelma on hyvä. Kontrollit ja sitä kautta ohjattavuus täyttä sontaa. Miksi ei voi liikkua kun ampuu?! Ärsyttävää! Vanhat fanit varmasti tykkäävät, mutta kun on tottunut sulavaan liiku - tähtää - ammu -tapaan pelata niin ei kyllä yhtään toimi tämä Ressan tyyli. Se kauhu ja pelin intensiteetti pitäisi toteuttaa jotenkin muuten kuin masokistisella ohjattavuudella. Pelistä voi tehdä haastavan ja pelottavan ihan muilla paremmilla tavoilla. Dead Space, anyone?

P.S. En ole siis omistanut yhtään Resident Evil peliä, joskin pelannut kavereiden luona kaikkia aikaisempia osia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Eilen tuli ladattua ja kokeiltua demoa. En tykännyt, vaikka kovasti kyllä haluaisin tykätä. Audiovisuaalinen ulosanti on todellä nättiä. Tunnelma on hyvä. Kontrollit ja sitä kautta ohjattavuus täyttä sontaa. Miksi ei voi liikkua kun ampuu?! Ärsyttävää! Vanhat fanit varmasti tykkäävät, mutta kun on tottunut sulavaan liiku - tähtää - ammu -tapaan pelata niin ei kyllä yhtään toimi tämä Ressan tyyli. Se kauhu ja pelin intensiteetti pitäisi toteuttaa jotenkin muuten kuin masokistisella ohjattavuudella. Pelistä voi tehdä haastavan ja pelottavan ihan muilla paremmilla tavoilla. Dead Space, anyone?

Tämä kyllä summasi omat fiilikset aika täysin. Eiköhän tuo tule hommattua kun halvalla saa, mutta varsinkin tuo juurtuminen paikolleen tähdätessä on niin naurettava / raivostuttava rajoitus nykypäivän standardeilla, että...

Co-op pelastaa tämänkin pelin (toivottavasti ainakin). Demo oli ainakin co-oppina kivaa. Mutta tosiaan olisivat saaneet ottaa vaikka Dead Spacesta hieman mallia.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Tämä kyllä summasi omat fiilikset aika täysin. Eiköhän tuo tule hommattua kun halvalla saa, mutta varsinkin tuo juurtuminen paikolleen tähdätessä on niin naurettava / raivostuttava rajoitus nykypäivän standardeilla, että...

Co-op pelastaa tämänkin pelin (toivottavasti ainakin). Demo oli ainakin co-oppina kivaa. Mutta tosiaan olisivat saaneet ottaa vaikka Dead Spacesta hieman mallia.

Juuh.... kyllä tämän alelaarista ostaa, mutta ei todellakaan tarvetta saada julkkarina.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

No jaa. Aikamoinen pettymys,kerran menin sahamies kentän läpi. Se sai nyt aluksi riittää.
Ressarifani olen ollut ykkösestä asti,mutta kyllähän tuo ohjaus kaipaisi päivitystä.
Onko tosi,että tuossa ei edes ole 180 asteen pikakäännöstä??
En ainakaan itse hoksannu...

Hienohan tuo oli,eiköhän tuo kuitenkin tule tilattua Playsta,jossa maksaa n.45e.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Onko tosi,että tuossa ei edes ole 180 asteen pikakäännöstä??
En ainakaan itse hoksannu...

Hienohan tuo oli,eiköhän tuo kuitenkin tule tilattua Playsta,jossa maksaa n.45e.

Ressa-fani, etkä tiedä sarjan vanhinta manööveriä? Se on edelleen sama kuin kaikissa aikaisemmissa, eli taakse + A.

Tuon saa muuten Thehutista 32 eurolla posteineen.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

tulen tänne keräämään pahennusta vain sanomalla, että kaipaan vanhoja resident evilejä ja pahasti. en pysty käsittämään tätä uutta resident evilien tyylisuuntaa. miksi hyvä, hidastempoinen ja kaikin puolin loistava peli on pitänyt muuttaa nopeampi tempoiseksi räiskinnäksi. eihän tämäkään välttämättä huono ole, kunhan ilmestyy kokonaisena, mutta olisi voinut antaa jonkun muun tehdä tälläisiä pelejä ja jatkaa hyväksi todetulla tyylillä.

jatkakaa
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

tulen tänne keräämään pahennusta vain sanomalla, että kaipaan vanhoja resident evilejä ja pahasti. en pysty käsittämään tätä uutta resident evilien tyylisuuntaa. miksi hyvä, hidastempoinen ja kaikin puolin loistava peli on pitänyt muuttaa nopeampi tempoiseksi räiskinnäksi. eihän tämäkään välttämättä huono ole, kunhan ilmestyy kokonaisena, mutta olisi voinut antaa jonkun muun tehdä tälläisiä pelejä ja jatkaa hyväksi todetulla tyylillä.

jatkakaa

Koska stoorin on pitänyt kehittyä? Sehän kuitenkin on ollut ressoissa se oleellinen. Itse pidän nykyään jopa pelistä muutenkin, kontrolleineen päivineen.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Samaa mieltä osittain Peckin kanssa wanhojen Ressojen kaipuusta. Ne on klassikkoja, joita en myy pois pelikokoelmasta. Mukavaa vetäistä aina sarja läpi ykkösestä aloittaen.

RE Zero tuli aika myöhään ja oli viimeinen vanhan tyylin RE, jota odotin kuin kuuta nousevaa. Olihan se hieno peli, mutta kyllä siitä huomasi miten väsähtänyt se vanha mekaniikka oli. Puitteet hienosti kunnossa, mutta peli oli aika hengetön tuote... RE4 toi enemmän kuin kaivatun piristysruiskeen pelisarjaan, vaikka itse vastustinkin mielessäni uutta tyylisuuntaa niin pitkään kunnes pääsin peliin kiinni. Sen jälkeen loppuikin soraäänet ;)

Ei kannata tyrmätä demon perusteella. En halua pilata RE nautintoa demoa räpeltämällä, ostan sitten finaalituotteen kun myyntiin laittavat. Sen verran tanakkaa on luotto ja himo peliin =)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Samaa mieltä osittain Peckin kanssa wanhojen Ressojen kaipuusta. Ne on klassikkoja, joita en myy pois pelikokoelmasta. Mukavaa vetäistä aina sarja läpi ykkösestä aloittaen.

RE Zero tuli aika myöhään ja oli viimeinen vanhan tyylin RE, jota odotin kuin kuuta nousevaa. Olihan se hieno peli, mutta kyllä siitä huomasi miten väsähtänyt se vanha mekaniikka oli. Puitteet hienosti kunnossa, mutta peli oli aika hengetön tuote... RE4 toi enemmän kuin kaivatun piristysruiskeen pelisarjaan, vaikka itse vastustinkin mielessäni uutta tyylisuuntaa niin pitkään kunnes pääsin peliin kiinni. Sen jälkeen loppuikin soraäänet ;)

Ei kannata tyrmätä demon perusteella. En halua pilata RE nautintoa demoa räpeltämällä, ostan sitten finaalituotteen kun myyntiin laittavat. Sen verran tanakkaa on luotto ja himo peliin =)

Jep jep, täysin samaa mieltä. rupeshan ne olemaan jo vähän kulunutta touhua ne kuvakulmalliset ressat. Ja ei todellakaan kannata arvostella peliä demon kannalta.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Koska stoorin on pitänyt kehittyä? Sehän kuitenkin on ollut ressoissa se oleellinen. Itse pidän nykyään jopa pelistä muutenkin, kontrolleineen päivineen.

Sama täällä.:)

Löytyy täältä sentään edes kolmaskin ressojen tarinasta kiinnostunut.Vau,kolme pelaajaa seuraa pelin/sarjan tarinaa.Onhan sekin jotain...

Mutta kuten sanottua.Tarinan kehittyessä myös kontrollien on kehityttävä hieman erilaisiksi.Koska viholliset eivät enää ole täysin aivohalvaantuneita,vaan ketteriä ja viisaampia.Tästä syystä tarinassakin esiintyy pieniä muutoksia,koska virukset että muut pelissä esiintyvät organismit kehittyvät vaikeammin tapettaviksi ja vaarallisemmiksi.Joten tästä syystä myös pelin tempo että tarina muuttuu hieman pakosti.

T-Virus aiheutti kuoleman,jonka jälkeen virus muutti ruumiin rakennetta hieman ja näin ollen jätti vain niin sanoakseni,ruokahalun jälkeensä.Virus stimuloi sähkön avulla jotenkin aivoja ja herätti ruumiin tavallaan eloon,mutta tyhjänä ihmisyydestä.

G-Virus taas tappoi,mutta myös mutatoi ihmisiä ja eläimiä epäinhimillisiksi olennoiksi.Virus myös aiheutti mutaatioita jälkeenpäin,minkä huomaa pelissä.

4 ja 5:ssa taasen on nämä erilaiset organismit,las plagasit.Ne eivät ole virus tyyppisiä,vaan levittyvät kuin alien leffoissa konsanaan ihmisen sisään ja aloittavat kehittymisen.Ne valtaavat koko kehon hiljalleen ja lopulta isännän mielen myös.Luoden tästä erittäin agressiivisen luonteen.

Näin.
 
Ylös Bottom