Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil 5

Toivottavasti tätä peliä ei ole menty ryssimään vain sen takia, että on pitänyt saada peliin mukaan nykytrendien mukainen co-op-pelimuoto.

Mikäli Shevan mukana olo on todellakin tarinalle olennaista ja häntä hyödynnetään pelissä monipuolisesti voi tuon antaa anteeksi.

Ohjaus on kyllä melko kankeaa, mutta löytyi vaihtoehdoista sentään yksi toimiva vaihtoehto.

Jos joku haluaa pelata tänään co-oppina niin laittakaa vaan friend inviteä tulemaan...
Toimiiko tässä mikki? Jos toimii, kaikki kenen kanssa olen pelannut on mykkiä.

Huh, tämähän on helvetillisen kova demo! Ei vissiin iske paatuneimpiin wanhinpien ressujen
faneihin, vaan nelosesta pitäneisiin iskee kuin miljardi volttia. Tässä on saavutettu oikeasti
survival horror meininki!

Kontrollit palauttavat mieleen juurikin nelosen, niin hyvässä kuin pahassa, mutta pelkästään ripeä
streiffaus parantaa toimintaa kiitettävästi.

Vaan nuo grafiikat, huh huh. :O Ja ruudunpäivitys aivan törkeän sulava!
Teknisesti jo pelkän demon perusteella melkoinen saavutus.

Visuaalisesit tyylikäs muuten, mutta tearingia on aivan järettömän pahasti varsinkin välivideoissa.
Eipä tearannut minulla kuin ensimmäisen joukkokohtauksen alkusekunneilla.

Edit: Ennakkotilaus lähti välittömästi. (Paolo <3 Zompimättö)

Edit: Ennakkotilaus lähti välittömästi. (Paolo <3 Zompimättö)

Nyt on kyllä kompattava Paoloa. Kuulun ilmeisesti myös siihen vähemmistöön johon tämä demo iski ja melkoisen kovaa, verrattuna lähes mitättömiin odotuksiin.
Kontrollien oppiminen vei tasan viisitoista, Trial&Error-henkistä minuuttia jonka jälkeen meno on juuri niin hektistä kuin se Res-peleissä voi olla.

Hyppäsin suoraan kuupin puolelle joten seuraava lunastus ei pidä sisällään teko-äly rasismia.

Ja voi pyhä kiesus että olikin vääntöä! Tämä kuuluu juuri niihin peleihin jotka pistävät aikuiset miehet hikoilemaan ja itkemään kuin pienet tytöt. Meininki on paikoitellen niin kaoottisen sekavaa että okasta pois - ammukset vetää viimeisiä, ökkiöisiä tulee joka suunnasta ja kaiken lisäksi pikku pajan seinä hajoaa pussipään vasarasta - frak yeah!! Ehdottomasti parasta oli se sekavan ahdistava tunne sinua jahtaavasta massasta joka välittyy aivan loistavasti myös kuupissa! Yksinpeliä en ole vielä kokeillut mutta se mitä kuupin puolella tuli koettua vakuutti kyllä meikäläisen. En tiedä yksinpelin vaikeustasosta mutta kuupissa tuli kyllä kenkää oikealta ja vasemmalta, helpolla tämä teos ei ainakaan pelaajia päästä - perfect!
Res-henkeä voi siis myös harrastaa yhteistyömoodissa, saavutus ainakin minun kirjoissani.

Kyllä tämä toimii vallan mainiona lisänä Res-mytologiaan(still dreaming the return of the slow living dead).
Tarinoillahan näitä ei ole koskaan siunattu, vaan loistavalla SurvivalHorror-meiningillä

Joo, kyllä tämä ehdottomasti menee tilaukseen, hyvän co-op kaverin kanssa tämä tulee olemaan pelkkää rautaa. Tuosta tekoäly kaverista ei voi vielä sanoa erikoisempaa kun ainoastaan kerran koitin sen kanssa.

Kyllä minäkin tämän ostaa aion, ihan vain Ressa-fanina, mutta jäi kyllä kieltämättä vähän sekava vaikutelma demosta. Minun mielestä tässä ei taas ollut kauhua nimeksikään. Aika pliisu meno noissa tulitaisteluissa. Sama vika näyttäisi edelleen vaivaavan peliä, että kun viholliset pääsevät tarpeeksi lähelle, niin ne alkavat kummasti matelemaan kohti, jolloin pelaajalla on reilusti aikaa reagoida tapahtumiin. Mukavaa kuitenkin, että nyt vihollisia on kerralla hiukan enemmän kimpussa kuin mitä nelosessa oli.

Ja onhan tämä aika pirun näyttävä peli, se osa-alue Capcomilla on aina ollut hallussa. Kontrollit olivat alkuun melko hankalat ja edelleenkin meinaa kummastuttaa, että juostessa eteenpäin liikkuminen ja kääntyminen tapahtuu samasta tatista(?!). Mutta kyllä tuohonkin tottuu.

Pitäisikö tehdä tämän pelin kanssa sellainen temppu, että ostaisin sen molemmille alustoille, sekä PS3:lle että X0:lle? ;)

Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Demo oli hyvä. Ohjaus on hieman parempi kuin 4. osassa, kankea mutta ei kuitenkaan samalla tavalla häiritsevän kankea kuin 4. osassa. Tearing paikoitellen repi haavoja silmiin, mutta muuten tekniseltä toteutukseltaan oikein kelpo tekele. Pitänee ostaa, vaikka ei alunperin ollutkaan tarkoitus.

Kyllä minäkin tämän ostaa aion, ihan vain Ressa-fanina, mutta jäi kyllä kieltämättä vähän sekava vaikutelma demosta. Minun mielestä tässä ei taas ollut kauhua nimeksikään. Aika pliisu meno noissa tulitaisteluissa.

Res-peleissä ei ole ollut kauhua sitten Resident Evil 2:sen jälkeen(lukkunottamatta aivan mahtavaa, ensimmäisen osan remakea cubelle) joten sellaista on typerää edes odottaa näiltä uusilta tulokkailta. Nelosessa se meni enemmänkin panikoimiseen, ei se enään ole kauhua.

Sama vika näyttäisi edelleen vaivaavan peliä, että kun viholliset pääsevät tarpeeksi lähelle, niin ne alkavat kummasti matelemaan kohti, jolloin pelaajalla on reilusti aikaa reagoida tapahtumiin. Mukavaa kuitenkin, että nyt vihollisia on kerralla hiukan enemmän kimpussa kuin mitä nelosessa oli.
Kommentoin taas kuupin puolelta jossa kokemukset olivat täysin päinvastaiset. En edelleenkään ole yksinpeliä kokeillut mutta uskaltaisin väittää että kuupissa on vaikeustasoa kiristetty ja roimasti. Kuupissa meno on oikeasti ihan totaali panikoimista(tälläisenä peliä pitääkin pelata, panikoiden) jossa henki on oikeasti koko ajan veitsen terällä. Vihollisiakin puskee siihen malliin niskaan ettei näitä pysty pitämään kauaa yhdessä kasassa. Kuupissa pitää oikeasti taistella hengestään ja taktikoida sen uhalla.

Joku kumpaakin testannut voisi kommentoida moodien mahdollisista eroista faktojen pohjalta?

Voi juma kun oli hyvä demo!:p:eek:

Tahkosin tätä 6 tuntia putkeen ja vieläkin olisi jaksanut.Pelasin kavereiden kanssa netin välityksellä että ilman.Hyvin se shevakin osasi toimia,mitä nyt välillä kupsahti moottorisaha miehessä,mutta niin minäkin.Vaikka olenkin niitä vanhojhen ressojen kannattajia,niin eipä tämä ja nelonen mitään huonoja ole.Näissä on vain vähemmän kauhua ja enemmän paniikkia.Vitosessa on kuitenkin paljon kiinnostavampi tarina kuin nelosessa.

Yhteistyö pelaaminen on kyllä tässä huippu tasoa.Kaverin kanssa netin kautta tai ilman on taattua hupia.Mutta yksinkin luonnistuu hyvin.Kiitos loppuen lopuksi hyvin pärjäävän tekoälyn.Ohjaus oli hyvää myöskin ja onneksi ne osaa nyt edes ne sivuttais askeleet.

Yksinpeli: Yksinpeli on huippua myös.Sheva osaa toimia hyvin ilman pelaajankin apua.Shevaa voi käskeä painamalla B:n pohjaan ja ottamalla ruudun oikeasta laidasta attack tai cover käskyn.Näin sheva osaa toimia paremmin pelaajan taustalla.Ainut kohta missä sheva hieman töpeksi,oli moottirisaha jäbä.Mutta niin minäkin.Sahalla kun pää irtosi yhdellä sivaisulla,niin mikäpäs siinä.Joten tekoälystä ei tarvitse olla pahemmin huolissaan.Sheva kyllä osaa asiansa,kunhan myös pelaaja osaa käskyttää shevaa välillä oikein oikeissa tilanteissa.Inventaario toimii hyvin sekin,mutta tuo mieleen ressa 1:sen slot paikat.Onneksi tavarat saa helposti ristikosta kaivettua esiin.Ylös painamalla saa pistoolin ja vasemmalle painamalla kiväärin tai haulikon.Mikä nyt saatuu toissijaisena aseena olemaan.Myös medic toimii paremmin.Nyt se vain suihkutetaan hahmojen ympärille ja thats it!(AXE POWER,heheheh,tuli hieman vitsailtua kaverin kanssa).

Moninpeli: Moninpeli on hupia sen korkeimmassa sana muodossa.Kaverin kanssa samalta ruudulta peluu onnistuu,että netin välityksellä myös.Yhteistyöpelaaminen on elin ehto silloin ja hyvässä seurassa pärjääkin hyvin,jos molemmat tietävät mitä tekevät.Jotain kertoo se,että' meni noin 6 tuntia putkeen kallista aikaa.Vaikka ei minulla työttömällä mitään kirettä olekaan minnekään,heh.Mahtava Co-Op pelissä.Yksinpeliä unohtamatta.

En malta odottaa koko versiota että pääsee selvittämään taas kerran umbrellan salaisuuksia.:)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Joku kumpaakin testannut voisi kommentoida moodien mahdollisista eroista faktojen pohjalta?
En hirveästi ole pelannut, mutta kumpaakin kokeillut. Co-oppina peli oli minusta helpompi. Yksinpelissä tietokoneen tekoäly risoo ja saa nähdä tuleeko kokoversiossa pelattua ollenkaan yksinpeliä.

En hirveästi ole pelannut, mutta kumpaakin kokeillut. Co-oppina peli oli minusta helpompi. Yksinpelissä tietokoneen tekoäly risoo ja saa nähdä tuleeko kokoversiossa pelattua ollenkaan yksinpeliä.

Kun antaa hieman aikaa enemmän ja tarkastelee tekoälyä,niin kyllä se ihan hyvin pärjää.Ehkä isommissa pomoissa saattaa hieman esiintyä vaikeuksia joskus,mutta periaatteessa mallikkaasti hoitaa hommansa.

Mitään peliä ei kannata tuomita heti ensimmäisen koe kerran jälkeen.

(Vaikka olen minä itsekin siihen sortunut aiemmin.Nyt olen viisaampi) :rolleyes:

Ohjaus oli alussa hieman hankalaa, kun 4 osan pelaamisesta on aikaa, mutta alkoipa sekin luonnistua ja peli alkoi viihdyttämään. 1 taso oli kyllä huono. Ei kovin hirveää selviytymistä, kun pääset turvaan kirvesheebolta sellasella korokkeelle, mutta ainakin tuo toinen taso pelasti moottorisaha miehineen.
Pakkohan tämä on heti hankkia, kun vain saa.

Res-peleissä ei ole ollut kauhua sitten Resident Evil 2:sen jälkeen(lukkunottamatta aivan mahtavaa, ensimmäisen osan remakea cubelle) joten sellaista on typerää edes odottaa näiltä uusilta tulokkailta. Nelosessa se meni enemmänkin panikoimiseen, ei se enään ole kauhua.

No en ihan tuotakaan allekirjoittaisi (ensimmäinen lauseesi). Kyllä kolmosestakin omat jännäkakka-hetkensä löyty. Ja jopa Outbreakit ovat tunnelmaltaan parempia näihin pääsarjan uusimpiin osiin verrattuna, vaikka OB:ssä pelottelu alkaa olla jossain kohdin aika kliseistä.

Kommentoin taas kuupin puolelta jossa kokemukset olivat täysin päinvastaiset. En edelleenkään ole yksinpeliä kokeillut mutta uskaltaisin väittää että kuupissa on vaikeustasoa kiristetty ja roimasti.

Minä OLEN pelannut molempia moodeja. Ja ei se vaikeustaso tuntunut eroavan juuri mitenkään, sama pelasiko yksin tai coopin kanssa. Ainoa merkittävä tekijä vaikeudessa on sinun kanssatoverisi. Ottaako kaverikseen tyhmäsaapas-botin, nobopelaajan (joka parhaimmillaan on vielä tyhmempi kuin botti) vaiko ammattilaissläsherin, joka kaataa kaikki perus"zombiet" kumoon puukolla... Sillä on vaikutusta.

KORJAAN!

Yksinpeli:

Ressa 5.den tekoäly yksinpelissä toimii erittäin hyvin itse asiassa.Päätin ottaa testaukseen vielä uudestaan ja kenttänä toimi shanty town.

Sheva osaa todella hyvin auttaa pelaajaa tilanteessa kuin tilanteessa.Jos paukut loppuu,niin sheva osaa antaa niitä lisää pelaajan pyytämättä.Jos tarvitsee ensiapua,niin sekin onnistuu.Sheva osaa myös pitää itsestään huolen aikas hyvin.Annoin monta kertaa sen tehtä omiaan ja hyvin pärjäsi.Tekoäly osaa puolustaa että hyökätä pelaajan tukemana ja yhteistyö onkin tämän pelin SE osa alue.Myös yksinpelissä.

Shevaa pystyy käskemään painamalla B:n pohjaan ja painamalla ylös tai alas.Ylös kun painaa niin käsketään hyökkäämään(attack) ja alas kun painaa niin sheva antaa suojaa,eli cover.Attack komennolla sheva osasi jo paljon paremmin toimia yksin moottorisaha kohdassa.Itse ammuin eniten sitä moottori turpaa ja sheva hoiti enemmät viholliset pois heilumasta ympäriltäni.Sitä paitsi se moottosaha mies on helppo harhauttaa,juoksee vain ees taas sen ohi,niin se ei edes osu.Ja jos on kaveri toisena,niin antaa sen ampua se,kun itse juoksee ympyrää pussipään kanssa.:p

Joten,yhteistyö on tämän pelin tärkein osa alue.Sooloilemalla ei tule mitään.Shevaa oikein käskemällä peli toimii kuin unelma.

No en ihan tuotakaan allekirjoittaisi (ensimmäinen lauseesi). Kyllä kolmosestakin omat jännäkakka-hetkensä löyty. Ja jopa Outbreakit ovat tunnelmaltaan parempia näihin pääsarjan uusimpiin osiin verrattuna, vaikka OB:ssä pelottelu alkaa olla jossain kohdin aika kliseistä.

Se johtuu tasan siitä kuinka heikko vatsa on kyseessä jos oikeasti kokee nämä uudemmat instalaatiot pelottaviksi.
Mutta ihmisiä on monenlaisia ja aina erinlaisilla pöksyillä varustettuina.. ;)

Minä OLEN pelannut molempia moodeja. Ja ei se vaikeustaso tuntunut eroavan juuri mitenkään, sama pelasiko yksin tai coopin kanssa. Ainoa merkittävä tekijä vaikeudessa on sinun kanssatoverisi. Ottaako kaverikseen tyhmäsaapas-botin, nobopelaajan (joka parhaimmillaan on vielä tyhmempi kuin botti) vaiko ammattilaissläsherin, joka kaataa kaikki perus"zombiet" kumoon puukolla... Sillä on vaikutusta.

Niin no joo... Tai merkittävä tekijä voi olla myös eroavaisuus peliä ensikertaa kokeileville ja sillä joka on sitä demon hakannut herkeämättä sen ilmestymisestä saakka.

Se johtuu tasan siitä kuinka heikko vatsa on kyseessä jos oikeasti kokee nämä uudemmat instalaatiot pelottaviksi.
Mutta ihmisiä on monenlaisia ja aina erinlaisilla pöksyillä varustettuina.. ;)

Niin, no enhän minä sanonut suoranaisesti, että pelit minua pelottaisivat. Tykkään yleisestä tunnelmasta enemmän noissa antamissani esimerkeissä ja ne jopa muistuttavat edelleen kauhua jossain määrin. Toisin kuin nykyiset Ressat, jumankauta!

Niin no joo... Tai merkittävä tekijä voi olla myös eroavaisuus peliä ensikertaa kokeileville ja sillä joka on sitä demon hakannut herkeämättä sen ilmestymisestä saakka.

Emt. Tyypit joiden kanssa pelasin, olivat kaikki demon suhteen ensikertalaisia. Tää puukkosanterikin oli oppinut kikkansa jo RE4:sta, ja se osas hyödyntää niitä myös tässä uusimmassa.

Demosta jäi aluksi sellainen no jaa -fiilis. Tekoälykaveri oli uskomattoman tyhmä, tunki omalle tulilinjalle juuri väärällä hetkellä ja niin poispäin. Rännimäiset ympäristöt, viime vuosikymmeneltä peräisin oleva ohjaustyyli ja muut viat eivät liiemmin tuntuneet innostavan...

... eikä liiemmin innosta vieläkään, vaikka ''kuuppia'' tuli äsken koiteltua. Olihan se sinällään ihan mielekästä mätkiä mölliäisiä kaverin kanssa, mutta toiminta oli jotenkin väsähtänyttä jo mainitun kamalan ohjauksen takia. Veitsellä huitominen on lähellä naurettavuuden huippua, paikalleen liimaantuva päähenkilö ärsytti jo RE4:ssä. Visuaalisella puolella räsynukkefysiikoiden ja ympäristön tuhoutumisen puuttuminen verottavat ankarasti taisteluiden mellevyydestä, ainakin omalla kohdallani. Grafiikat ovat lähelle parhaimmat mitä olen X360:lla nähnyt, mutta tämä on tietysti saatu konepellin alla olevan tekniikan ja ränniympäristöjen maksamilla veroilla. Miksei esim. ohjausta olisi voitu remontoida rankemmin?

Jos ilmaiseksi pelin saisin niin toki ottaisin, mutta halpakorikohtalo on todennäköisempi.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom