Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360]
Voisin viimein saada aikaiseksi laittaa edes vähän jotain kommenttia tästä pelistä, kun se on viimein läpäistykin. Avokin kanssa pelattiin peliä Normaalilla ja ihan hyvin sujui, ei ollut liian vaikea. Loppuvihollisten kanssa sai vähän miettiä, että kuinkas tämän nyt saisikaan päättymään, mutta ei niihin todellakaan liian kauan jäänyt "jumiin". Välillä loppuivat panokset, mutta sitten ei auttanut kuin siirtyä toiseen aseeseen, niin pärjäsi ihan hyvin, ei tullut hätää. Minun pelitapani nyt oli muutenkin aika melee/puukko painoitteinen, varsinkin alussa, missä on helpompia vastustajia, niin tavaraa alkoi pikkuhiljaa kerääntyä liiaksikin.
Tästä voisi siis sanoa yhden suuren valituksen aiheen, nimittäin inventaario on ihan liian pieni! En saanut kerättyä loppupuolella enää mitään. Kasveja ei voinut laittaa pikanäppäimeen, koska siellä oli jo täyttä ja aseet oli ladattu tilan saamiseksi, mutta ei auttanut. Jotkut aseet pysyivät jatkuvasti nollilla, kun ei saanut kerättyä niihin mitään. Kasveja oli kerääntynyt paljon, koska olimme niin laiskoja käyttämään niitä. Peliä on helpotettu siinä mielessä ehkä vähän liiaksikin, että jos kuolee, niin saa taas täydet energiat. Minulle ei sillä rankingilla ole niin väliä, että kuolenko kerran vai viisi kertaa, niin sama antaa hengen mennä, niin säästää kasveja. Peli ei liiemmin rankaise hengen lähdöstä.
Me aloitimme pelaamalla Leonin kaksi ensimmäistä chapteria ja sitten siirryimme pelaamaan kronologisesti. Tällä tavalla pelaaminen ainakin tasapainottaa peliä hyvin. Ei tule ähky yhdenlaiseen pelaamiseen. Ensin mennään Chrisin kanssa räiskien, sitten vähän lyödään ja potkitaan Jaken avulla ja sitten edetään rauhallisemmin Leonin seurassa. Pysyi kiinnostuskin hieman paremmin ja samalla oli juonessa selvemmin mukana.
Kommentteja lukiessa oli pieni pelko Chrisin kampanjasta, mutta se ei ollut läheskään niin kauhea kuin mitä odotin. Vähän turhan toimintapainoitteinen kyllä, avokin sanojen mukaan Gears of Resident Evil. Ihan liian hankalaksi tehty siinä mielessä, että turhan monesti, kun koettaa tähdätä vihollista, niin ukko päättääkin liimautua seinään kiinni. Ei kuitenkaan mitään ylitsepääsemättömän hirveää.
Minä tykkäsin kovasti Jaken kanssa pelaamisesta, paljon hauskempaa pistää potkien vihollisia kasaan kuin ampumalla. Kauheasti ei tullut tartuttua aseeseen, vaikka niitä olisikin ollut tarjolla. Potkiminen toimi tehokkaasti vielä loppupuolellakin ja jos pääsi vihu liian lähelle, niin kaveri ampui tai tuli muuten apuun, nou hätä.
Olin yllättynyt siitä, miten paljon pelissä jouduttiin erilleen toisesta pelaajasta ja piti pärjätä itsekseen. Ei tosin todellakaan negatiivisessa mielessä, sinänsä ihan hauskaa koeta pärjätä itsekseen tai koettaa auttaa toista pelaajaa selviämään hengissä omalla puolellaan. Minä pelasin päähahmoilla koko ajan, joten ei ole mitään hajua, mitä toisella puolella tapahtui tai mitä siellä kuuluu tehdä, keskityin omaan pelaamiseeni sen verran tarkkaan. Saapahan enemmän irti sitten myöhemmin, kun meinasimme avokin pelata easyllakin vielä jossain vaiheessa ja silloin minä tartun sidekickin ohjaksiin.
QTE:ien määristä valitin aikaisemmin, mutta ei niitä loppujen lopuksi onneksi rasittavuuteen saakka ehtinyt tulla. Vähän liikaa turhia kuolemia ne kyllä tarjosivat, mutta checkpointit olivat yleensä sen verran lähellä, ettei päässyt liiaksi ärsyttämään. Lisäksi QTE-nappulat eivät koskaan muuttuneet, niin oli helppo tietää, miten toimia seuraavaksi. Tätäkin olisi sinänsä voinut vaikeuttaa muuttamalla painalluksia, mutta luulen, että sitten pelaajilla vasta olisikin mennyt hermot peliin ja reagoimiseen
Veljen kanssa aloitettiin Veteranilla pelaaminen, mikä ei myöskään ole ollut kovin vaikea, mutta se voi johtua siitäkin, että tietää jo, mitä on tulossa ja osaa varautua tilanteisiin ihan eri tavalla kuin ensimmäisellä kerralla. Chrisin viides chapter puuttuu vielä, muut on hoidettu. Adankin kampanjaa aloitin, mutta kärsimättömänä ihmisenä meni hermot heti, kun pitää koettaa mennä hiljaa ja kamera on Adan perseessä kiinni, enkä näe tarpeeksi kauas missä viholliset liikkuvat. Joten hälytyshän siitä seurasi
Kokonaisuutena kuitenkin pidin, kaksinpelinä oikein hauskaa, ainakin tutun kanssa. En tiedä, miten tuntemattomien kanssa sujuu, enkä ole selvittämässä asiaa, heh.
Lopuksi voisin myös mainita, että kiesus oli rasittavia ne loppupuolen viholliset, Rasklapanje. Raaaaah!
Rasklapanje - Resident Evil Wiki - The Resident Evil encyclopedia