Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil, Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil, Wii

FindRb sanoi:
No kait sitä vois nyt tänne tulla avautumaan, että eiliseen mennessä en ollut vielä ikinä pelannu Resident Evil 4:sta... Oikiasti!
Mutta teinpä sitten ehkä yhden elämäni parhaista heräteostoksista eileen ja voi juma voi juma kuulkaas!!!

Eniten "harmittaa" kyllä se ku se ihme jätkä ei myy ollenkaan noita panoksia noihin aseihin, tiedä sitten tulevaisuudessa ku ei tätä peliä vielä montaa tuntia oo takana.

No jäipä Super Paper Mario nyt sitten hankkimatta, mutta ei kyllä haittaa enää yhtään.


Tämä ammusten vähyys on RE4:sen suola, et voi räiskiä samalla tavalla kuin valtaosassa nykyräiskintöjä. Ammuksia on säästeltävä. Ampumalla esim. jalat alta ja puukolla hoidellaan loppuun.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

FelisLeo sanoi:
Olen nyt kuutisen tuntia Wiin versiota pelannut ja toistaiseksi en ole huomannut muuta ekstraa kuin uuden ohjauksen (joka toimii hienosti). Mitä ekstraa tässä on, ellei sellaiseksi nyt lasketa aitoa laajakuvaa ja HD-TV-tukea?

Aitoa laajakuvaahan tuossa tekeleessä ei ole. Kuvaan jää palkit kuvan oikealle ja vasemmalle puolelle.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Ja mitä ihmeen HD-TV-tukea? Kyllähän sitä HDTV:ssä saa näkymään vaikka NES:n, mutta ei siitä HD-resoa ulos silti saa.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Minulla ainakin tuo kuva näyttää himpun verran tarkemmalta hankittuani komponenttikaapelin Wiille.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Jooseppi sanoi:
Tämä ammusten vähyys on RE4:sen suola, et voi räiskiä samalla tavalla kuin valtaosassa nykyräiskintöjä. Ammuksia on säästeltävä. Ampumalla esim. jalat alta ja puukolla hoidellaan loppuun.
Joo on se kumma ku ei kumminkaan mitkään putkiräiskinnätkään sytytä, ja tässsä sitä nyt sitten ollaan itkemässä ku ei saa räiskiä ku mielipuoli :D
No joo hyvä pelihän tämä on ainaski ollu tähän asti. Vaikka tuon Ashleyn suojeleminen olikin hieman ärsyttävää kun se ei sitten meinannu pysyä siellä taustalla millään, aina oikein juoksemas niitten zombien luo.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

On se vaan niin hyvä. Mötikällä sihtailu tuo ihan uutta puhtia peliin, vaikkakin tuo osoitteluohjastuksen puuttuminen riflestä kummastuttaakin erittäin suuresti - olisi ollut kenties se nautinnollisin kapistus osoitella purskahteleviin päihin. Jäin kaipaamaan tuotakin että kuvakulma olisi liikkunut tähtäimen myötä, eikä tarvitsisi nuntsulla sitä liikutella, mutta pitemmälle mietittynä tuo tarkempi kamerakontrolli voi tuoda sitä tarvittavaa vakautta tähtäilyyn. Olisi ollut ihan kiva jos nuo esineet ja aarteet olisivat myös olleet toisissa paikoissa, sekä muuta viilailua. Nuo napit ottavat vähän vastaan vielä joilla inventoryä järjestetään, mutta eiköhän nekin muista ihmettelemäti kohta.

Hyvä peli kuutiolla. Hyvä peli edelleen.

Itse en jalkoihin pahemmin ammuskele - tehokkainta (ja nautinnollisinta) on ampua aina naamaan ja pinkaista lähelle vetämään kukkerpallipotku, joka toivottavasti osuu useampaan ja lennättää nämä pyrstöilleen.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Ei kovin montaa tuntia ole tullut FPS-pelejä hakattua elämäni aikana joten saanen kysyä vähän neuvoa. Okei, RE ei ole fps peli, mutta siis tällainen headshot peli kuisteski.

Eli miten tässä pelissä liikutaan sivuttain? Ja olenko mä tässä aivan läpipaska vai mitä koska en selviydy hengissä edes tuolla ekalla paikalla missä porukka meni sinne kirkkoon. Ammukset loppuu aika nopeasti vaikka koluan kaikki mestat läpi ja etin kaikki ammot, headshottejakin tarttee 3 per zombi! Ja sillä puukolla ei tee mitään kun heti tulee kirveestä päähän :eek:

Kai tässä pitää palata häntä koipien välissä roolipelien maailmaan :o
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Toi "MITEN TÄSSÄ LIIKUTAAN SIVUTTAIN?!?" -reaktio oli aika hauska! :D

Siinä ei liikuta sivuttain. Ampuessa ei muutenkaan liikuta. Vaatii siis erilaista pelaamista. Taakso poistu -nappia kannattaa opetella käyttämään. Sen avulla pääsee nopeasti pakoon tiukoista paikoista.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Mulla oli sama homma sen sivuttaisliikkeen kanssa. Ensimmäinen ressa nääs mitä pelaan ja aluks tuntu ihan mahdottomalta pelata sillä mutta kyllä siihen tottuu nopeesti. Vaikka sokkeloisissa rakennuksissa se on tod ärsyttävä
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

QPaCK sanoi:
Aiheutti suurenmoista angstia.

Siihen kestää hetken tottua, mutta kun sisäistää RE:n pelityylin niin se sopiii ko. peleihin todella hyvin! Suosittelen pelaamaan alun ohi niin peliin tottuu :)
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Calathia sanoi:
Ammukset loppuu aika nopeasti vaikka koluan kaikki mestat läpi ja etin kaikki ammot, headshottejakin tarttee 3 per zombi! Ja sillä puukolla ei tee mitään kun heti tulee kirveestä päähän :eek:

Väärin. Sitä puukkoa pitää osata käyttää. Hyvä tapa säästää ammuksia on se, että pamauttaa ensin zombieta kerran päähän että se "pökertyy", sitten juoksee lähelle ja potkaisee. Jos zombieita sattuu olemaan vastassa useampi, potkussa on potkua sen verran, että koko konkkaronkka lentää kaaressa maahan. Sitten kun zombbarit röhnöttävät maassa, on helppo juosta lähelle ja antaa puukkoa. Veitsellä ehtii sivaltaa useammankin kerran ennen kuin zombie nousee pystyyn. Tarvittaessa voit ottaa sivallusoperaation jälkeen hieman takapakkia, ampua uuden headshotin ja antaa uuden potkun. Tietty tämä hankaloituu jos vihuja on samassa huoneessa useampi. Kun itse eka kertaa pelasin RE4:ää (PS2), ammuksista ei ollut liiemmin pulaa, aina niitä löytyi sen verran mitä tarvitsin. Aika paljon käytin tuota potkua, tai sitten ampuu vain kerran polviin jotta saa zombien matalaksi -> helppo tehdä potku/heitto. Ei ihme että ammukset loppuvat, jos jokaista zombia yrittää tappaa ampumalla lippaallisen keskivartaloon. Yksi asia mitä olisin toivonut Reiska 4:ään, on enemmän lyömäaseita. Olisi ollut varsin maittavaa antaa zombieiden maistaa kirvestä, machetea tai jotain muuta ihkua.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Ypeke sanoi:
Väärin. Sitä puukkoa pitää osata käyttää. Hyvä tapa säästää ammuksia on se, että pamauttaa ensin zombieta kerran päähän että se "pökertyy", sitten juoksee lähelle ja potkaisee. Jos zombieita sattuu olemaan vastassa useampi, potkussa on potkua sen verran, että koko konkkaronkka lentää kaaressa maahan. Sitten kun zombbarit röhnöttävät maassa, on helppo juosta lähelle ja antaa puukkoa. Veitsellä ehtii sivaltaa useammankin kerran ennen kuin zombie nousee pystyyn. Tarvittaessa voit ottaa sivallusoperaation jälkeen hieman takapakkia, ampua uuden headshotin ja antaa uuden potkun. Tietty tämä hankaloituu jos vihuja on samassa huoneessa useampi. Kun itse eka kertaa pelasin RE4:ää (PS2), ammuksista ei ollut liiemmin pulaa, aina niitä löytyi sen verran mitä tarvitsin. Aika paljon käytin tuota potkua, tai sitten ampuu vain kerran polviin jotta saa zombien matalaksi -> helppo tehdä potku/heitto. Ei ihme että ammukset loppuvat, jos jokaista zombia yrittää tappaa ampumalla lippaallisen keskivartaloon. Yksi asia mitä olisin toivonut Reiska 4:ään, on enemmän lyömäaseita. Olisi ollut varsin maittavaa antaa zombieiden maistaa kirvestä, machetea tai jotain muuta ihkua.

Kyllä sen pelin läpäisee prollakin kevyesti ilman pyssyjä jos nyt paria bossia ei lasketa mukaan, sillä ne ja pari muuta kohtaa vaativat pyssyjen käyttämistä. Ja kanssa se huone jossa tulee Los Gigantes tai siis 2 El Gigantea niin on kyl parempi jos tappaa sen toisen tiputtamalla laavaan sillä muuten se kohta kestää jonkun vuoden. Kuitenkin tarkoitan sitä että ei niitä pyssyjä oikeasti tarvitse, mutta mielelläni niitä käytän jos huvikseni pelaan, mutta jos tahtoo haastetta niin kyllä puukkotaktiikka sitä tarjoaa. Tosin vain ajoittain.

En kyllä ymmärrä miten kenelläkään voi loppua luodit kesken varsinkin kun NGC ja Wii versiossa on niin tarkka ohjaus että osuu aina sinne minne tahtoo... PS2lla ja PCllä, ilman sitä hiirimodia, on ampuminen vähemmän tarkkaa, mutta luotien loppuminen vaatii jo taitoa... Itse en pystyisi, paitsi jos käyttäisin pelkkää magnumia...

Calathia sanoi:
tjoo, ehdin jo myydä pelin kun se oli niin tajuttoman tylsä :p

No olihan se vähän kun pelin oli jo NGC:lla, PC:llä ja PS2:lla läpäissyt, mutta ensimmäinen läpipeluukerta oli loistava, siis NGC:lla. Total Nonstop Action! Niin ja kyllä se oli kiva läpäistä Wiilläkin tosin ei iskenyt yhtä lujaa kuin NGC:lla.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Juu, eihän pelissä ole juonta nimeksikään, mutta eipä ainakaan toimintaa puutu. Sekin tietysti voi ottaa kiinnostuksen päälle jos 10+ tuntia pitää vekslata tahdissa: osuma kuulaan -> lähestymisravi -> potku -> pakoaskeleet -> 180 asteen käännös -> osuma kuulaan -> lähestymisravi -> potku -> pakoaskeleet -> 180 asteen käännös -> osuma kuulaan -> lähestymisravi -> potku -> pakoaskeleet -> 180 asteen käännös -> osuma kuulaan -> lähestymisravi -> potku -> pakoaskeleet -> 180 asteen käännös -> osuma kuulaan -> lähestymisravi -> potku -> pakoaskeleet -> 180 asteen käännös jne...

Itse kuitenkin olen tykännyt pirusti. Jo Kuutiolla tuli hakattua vailla mieltä tuota Mercenariesia aika tolkuttomasti - sama jatkuu Wiillä. Hitosti enemmän mieltä touhussa tuon palikkatähtäilyn vuoksi. Nyt on professionalilla menossa, enkä muistanutkaan että pelihän jopa pistää vastaan - kyläläiset hiihtävät iholle kuin Myllylä parhaimpina vuosinaan ja käyvät niskaan kuten Nykänen parhaimpinaan.

EDITTIÄ: Itsellä tuli semmoinen tilanne vastaan, että haulikko maiskutteli tyhjää siellä kun Seran kanssa talossa äyskäröitiin. Yläkerta meni tiukille, mutten pahemmin kyllä peruspistoolia käytellyt kun paloi käpy kun muutaman kerran yritin olla liian proo ja joku kasvolihaskynsijä silpaisi salin toiseltapuolen kuolijaaksi.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Hitsi sentään, tekisi mieli hankkia tämä peli itselleen. Nythän noita käytettynäkin saisi. Toisaalta, metroid on kohtapuoliin tulossa ja ressun olen jo cubella läpi pelannut.Ostaisinko vaiko enkö. Kauhia onkelma :confused: .
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

The Great Samu sanoi:
Kyllä sen pelin läpäisee prollakin kevyesti ilman pyssyjä jos nyt paria bossia ei lasketa mukaan....

Jos oikein ammattilainen on ja haluaa kokeilla rajojaan, niin toki pelin voi selvittää lähes pelkästään ilman pyssyjä. Mutta sekin on sitten "tietyille porukoille"... ei multa ainakaan onnistuis (olen hyvä mutten tarpeeksi hyvä). Onhan tuo peli kuitenkin tullut pelattua prolla läpi useampaankin kertaan eikä silläkään vaikeusasteella ole ollut kudeista pulaa. En tiedä sitten miten itse kukin näitä pelejä pelailee, mutta melkoista sinne tänne räiskintää saa olla että kudit loppuvat kokonaan. Silloin kun kuteja menee, niitä myös saa melkein heti sen verran lisää että pärjää taas seuraavan koitoksen yli. Toisaalta se on osa pelin kuin pelin viehätystä, että panokset ovat minimissä, energiamittari näyttää kohta nollaa eikä ole yhtään tietoa tulevasta. Kunnon survivalia, nääs. Olisi hauska kokea RE4 taas ensimmäistä kertaa, nykyisellään siinä ei ole enää samanlaista haastetta ja yllätyksellisyyttä (ellei sitten halua alkaa kokeilemaan noita spesiaalimpia "käytä vain puukkoa"-systeemeitä). Huippupeli kuitenkin, ihan parhaimpia mitä olen koskaan pelannut.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Jooseppi sanoi:
Hitsi sentään, tekisi mieli hankkia tämä peli itselleen. Nythän noita käytettynäkin saisi. Toisaalta, metroid on kohtapuoliin tulossa ja ressun olen jo cubella läpi pelannut.Ostaisinko vaiko enkö. Kauhia onkelma :confused: .

Ei se nyt paljoa uutta tuo, eikä ole edes paras versio. PC-versiossa voi pelata hiirellä ja patchilla saa sen näyttämäänkin ihan hyvältä, mutta itse olenkin pääasiassa PC-pelaaja joten mielipiteeseeni vaikuttaa oma suuntautumiseni. Jos haluat pelata saman pelin uudelleen loistavilla kontrolleilla niin osta joko Wii tai PC versio. Ne extratkin ovat hyvin vähäisiä eikä se Aidan pari-kolmetuntinen rymistely juuri vaikuta pelin tarinaan eikä muutenkaan kauheasti iskenyt, edes PS2:lla, mutta siinä on lisää Weskeriä :cool:

PS. Jos pitää valita joko MP3: Corruption tai re4 Wii edition niin valitse Corruption. Siis jos edellisiä olet pelannut... tai vaikka et olisi pelannutkaan. Ei se kai vaadi, että olisi pitänyt pelata edelliset läpi... Joku voisi vahvistaa...
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

jeps, peli meni läpi viime vloppuna ja oli varsin maukas. aikaa kului karvan alle 17 tuntia, kuolemia 32, accuracy 78%, normal-tasolla. oli tosiaan eka kerta eikä taatusti viimeinen, uuden kierroksen alotin seuraavana päivänä ja hyvältä tuntui.

assignment Adan vedin läpi alle tunnissa, ihmetyttää tuo Samun pari-kolmetuntinen :confused:

Mercenaries yllätti viihdyttävyydellään. Oli myöskin eka kerta Wii:n kanssa kun ohjain meinasi lentää seinään :mad:
 
Ylös Bottom