Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil, Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil, Wii

Tibor sanoi:
assignment Adan vedin läpi alle tunnissa, ihmetyttää tuo Samun pari-kolmetuntinen :confused:

Varmaan oli kyse Separate Ways-moodista, jossa siis myös pelataan Adalla, ja joka on n. 3h pituinen, ja jota ei alkuperäisessä Cube-versiossa ollut.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

phanatic sanoi:
Varmaan oli kyse Separate Ways-moodista, jossa siis myös pelataan Adalla, ja joka on n. 3h pituinen, ja jota ei alkuperäisessä Cube-versiossa ollut.

Sori, taas oletin että kaikki tajusivat Assignment Adan olevan jo alkuperäisessä ja että re4 Wii editionissa oli PS2:lla mukaan tullut Seperate Way. Assignment Adan nyt läpäisee kevyesti alle tunnissa, on muutenkin ihan turha ja sai koko ajan heittää luoteja pois. Ja sitten siinä oli vain yksi, very easy -vaikeustaso. Mercenaries oli kyllä viihdyttävä, tosin olisi saanut siinäkin olla useampi vaikeustaso. Krauserilla oli kiva pelata, tosin liian helppoa varsinkin Wii versiossa.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Jooseppi sanoi:
Hitsi sentään, tekisi mieli hankkia tämä peli itselleen. Nythän noita käytettynäkin saisi. Toisaalta, metroid on kohtapuoliin tulossa ja ressun olen jo cubella läpi pelannut.Ostaisinko vaiko enkö. Kauhia onkelma :confused: .
Jos et vielä ole tätä mestariteosta pelannut, niin kannattaa se virhe nyt korjata.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Jooseppi sanoi:
Hitsi sentään, tekisi mieli hankkia tämä peli itselleen. Nythän noita käytettynäkin saisi. Toisaalta, metroid on kohtapuoliin tulossa ja ressun olen jo cubella läpi pelannut.Ostaisinko vaiko enkö. Kauhia onkelma :confused: .

Osta pois. Mielestäni RE4 on valovuosia parempi Wiillä kuin Cubella. Todistuksena tästä on menossa jo kolmas läpipeluukerta, kun Cubella en jaksanut mennä kertaakaan läpi. Vaarana on vain se, että muiden pelien tähtäysmetodit rupeavat tuntumaan kömpelöiltä ja vanhanaikaisilta. Tämä siis vaikka kyseessä ei ole FPS, eikä kiikarikiväärillä tähtäys onnistu Wiimotella. MP3:n kanssa tuskin tulee tätä kömpelyys tunnetta.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Solid Vegeta sanoi:
Osta pois. Mielestäni RE4 on valovuosia parempi Wiillä kuin Cubella. Todistuksena tästä on menossa jo kolmas läpipeluukerta, kun Cubella en jaksanut mennä kertaakaan läpi. Vaarana on vain se, että muiden pelien tähtäysmetodit rupeavat tuntumaan kömpelöiltä ja vanhanaikaisilta.

Oikeasti? Meitä on moneen lähtöön... :)

Tämä siis vaikka kyseessä ei ole FPS, eikä kiikarikiväärillä tähtäys onnistu Wiimotella.

Kyllä sillä kiikarikiväärillä voi tähdätä, mutta se hoidetaan nunchakulla, tai siis tarkemmin sen analogisella, joka on rehellisesti sanottuna perseestä. Siis ihan vain että ei tule mitään totaalisia väärinkäsityksiä. Ei niitä siis ole minnekään viety pois. Olisi varmaan ollut liian epätarkkaa liian innokkailla pelaajilla, itselläni ei sellaista ongelmaa ole kun pelaan kylmän rauhallisesti pienillä ranneliikkeillä, paitsi ladatessa ja veitsellä lyödessä jolloin mennään mukaan vähintään 110%. Eli ärsytti se minuakin ja olisivat voineet laittaa kiikarikiväärin tähtäimen liikuttamisen remotella valinnaiseksi. Se olisi ollut kiva.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

The Great Samu sanoi:
Oikeasti? Meitä on moneen lähtöön... :)

Joo tänään kun ekan kerran pitkästä aikaa pelasin Xboxia niin kyllä sen huomasi kuinka epätarkka tähtäys pädillä on. Ei ole kyllä enää paluut vanhaan.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Tuosta olin aidosti vittuuntunut ettei tarkkuuskiväärillä voinut vapaasti tähtäillä mötikällä, vaan perinteisesti tattitähtäilyllä täytyi mennä. Tuli tahattomasti alleviivattua tuossa henkilökohtaisesti sitä kuinka hiton vähän pidän pädillä äfpeeässien tai yleisen tähtäilyn harrastamisesta ellei ole jotain lukitsemissysteemiä. RE4 on kuitenkin Wiillä äärimmäisen paljon nautittavampi kuin Kuutiolla.

Päditähtäily saa riittää minulle. Wiimötikkä on hiirenveroinen laite.

Uutisointipuolella joku laittoikin tämän vanhan urlin joka kertoo siitä kuinka RE4 myy. Tässä ei kuitenkaan pidä unohtaa sitä, että Wiin kehno hyvien pelien tilanne on vaikuttanut taatusti myyntilukuihin - mutta ei kuitenkaan siihen, että RE4 on edelleen (ja mötikän vuoksi jos mahdollista parempi) peli.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Heiluvaa kiikarikivääriä olisi varmaankin ollut vaikea tehdä kakeohjauksella.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Hex sanoi:
Heiluvaa kiikarikivääriä olisi varmaankin ollut vaikea tehdä kakeohjauksella.

Kuinka niin? Eikai se sen monimutkaisempaa olisi ollut kuin muu heiluttelutähtäys?
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Hylian sanoi:
Kuinka niin? Eikai se sen monimutkaisempaa olisi ollut kuin muu heiluttelutähtäys?

Mikä muu heiluttelutähtäys? Muut aseethan ampuvat juuri sinne, mihin kursori ja mote osoittavat.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Heiluttelutähtäyksellä viittasin juurikin tuohon, että sinne ammutaan minne kake kiskaistaan. Tatilla taapertaminen tuntuu ikävältä kun pääsi jo totuttautumaan nopeaan ja eläväiseen tähtäilyyn.

Edelleenkin, miksi kiikarikiväärin tai singon ohjastaminen mötikällä olisi ollut ongelmallista?

En osaa nyt nopsaan ajatella oikein mitään mikä sitä estäisi. Tuumiskelin josko kysymys olisi ollut pelin pyörimisestä, mutta toisaalta kiikarikivääri supistaa näkökenttää niin paljon etten senkään näe olevan ongelma, jos jotain niin päinvastoin. Tekstuuritkin pelissä ovat mitä ovat, eikä niiden taso nousisi läheltä tarkasteltuna kiikarikiväärillä normaalista mihinkään ja vaikuttaisi näin pyörimiseen.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Tottakai kiikarikiväärin heilunta olisi voitu jättää pois ja tehdä tähtääminen motella, mutta eivät selvästi ole halunneet tehdä sitä. Ampuminen olisi ihan liian helppoa.

Minusta on ihan hyvä, että kiikarikiväärillä ampuminen on selvästi erilaista kuin mutkalla.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

No, totta kyllä. Liian helppoa napsintaa kiikarikiväärillä kenties, mutta olisi sitä vaikeutta voinut tehdä sen tyypillisen viettämisen muodossa, joka aiheutuu siitä kun tähtääjä heiluu/hengittää. Ei sen välttämättä olisi tarvinut olla niin armottoman helppoa, mutta olen sitä mieltä että sen olisi pitänyt ehdottomasti olla mahdollista. Lähes kaikkialla mistä on RE4:n Wii-version keskusteluja ja arvosteluja lueskellut, mainitaan tämä seikka.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Hex sanoi:
Mikä muu heiluttelutähtäys? Muut aseethan ampuvat juuri sinne, mihin kursori ja mote osoittavat.

Aseiden tähtäyksissä on itseasiassa eroja. Ilman olkatukea joidenkin aseiden tähtäys on epätarkempaa. Tämä on saavutettu siten, että olkatuen kanssa ja pelissä yleensäkin monissa aseissa on tähtäyksessä pieni pehmennys. Ilman tukea joissain aseissa tätä ei ole ja tähtäin liikkuu hyvin tarkasti käden liikkeiden mukaan eli se on tärisevä ja epätarkempi. Minusta erittäin hieno kikka.

Tästä päädynkin siihen, että kyllä tuota tähtäystä voitaisiin muokata kiikarikivääriä varten tekemällä kursori epätarkemmaksi, kuten monissa peleissä itseasiassa onkin. En nyt sano, että se olisi välttämättä parempi vaihtoehto. Minusta nykyinenkin on toimiva. Sen verran pieni asia pelissä, että ei paljoa haittaa.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Lainasin kaverilta tämän pelin ja nyt noin puoliväliin pelanneena pari kommenttia.

Mukavampi tätä on pelata kuin vanhaa versiota, mutta ei kuitenkaan niin paljoa tarjoa lisää, että viitsisi pariakymppiä enempää maksaa tästä.

Ja todella häiritsevä tuo kiikarin tattiohjaus. Kai se olisi jollain tavalla ollut liian hankala toteuttaa tai jotain, mutta pilaa fiilistä.

Summa summarum: Uutena tuttavuutena joka pennin arvoinen, mutta vanhana tuttuna ei tarjoa kuitenkaan niin paljoa uutta, että "täyttä" hintaa tästä maksaisi.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Nyt on peli melkein lopussa ja tarvii kyllä ottaa vähän puheita takaisin. Tässä pelissä kyllä tulee todellakin wiin ohjauksen hyvät puolet esiin. Cubella en koskaan saanut esim Shooting Rangeja läpäistyä täysin, mutta nyt meni huomattavasti paremmin ja fiiliskin oli hyvä.

Toimintatilanteissa ohjaus toimii lähes kuin unelma. Alkuharjoittelun jälkeen ei edes onnistu tatista kääntämään itseään ihan väärään suuntaan, kun pitäisi vaan motella tähtäillä. :rolleyes: Eikä tuo kiikarin tähtäilykään enää alkutotuttelun jälkeen ärsytä.

Erittäin nautittava kokemus.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Asiasta aidanseipäisiin, Capcom ilmoitti, että he ovat toimittaneet nyt yli miljoona kappaletta kyseistä peliä. Tavoitehan oli 400 000.

Capcom announced on October 30, 2007 that the number of all parts of the world total shipments of soft 'Biohazard 4 the Wii edition' for Wii under the sale had exceeded one million. This work is a title in 'Biohazard 4' put on the market by the GameCube and PlayStation 2 including an intuitive operation of the Wii remote control. It is finish that solicits the wide group of users that Wii in addition to the fan until the past developed. Sales were done the start in Japan on May 31, 2007 to the beginning in three all regions in order named Europe on June 29, North America and 2007 on June 19, 2007.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Jep, ja joku tässä taannoin taisi puhella kuinka RE4:llä ei niin ihmeelliset myyntiluvut ole. Kaikkien alustojen myyntiluvut yhteenlaskettuna taidetaan päästä päälle neljään miljoonaan, joka kertoo minusta jo jotain RE4:stä.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Olenko muuten ainoa jota häiristi ettei A ja B nappien paikkaa saanut vaihtaa? Vai olenko vaan ainoa joka ei tuollaista optiota löytänyt?
 
Ylös Bottom