Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Returnal - Sinivalkoista räiskintää

Onko kotimaisuus sinulle myyntivaltti?

  • Kyllä, lippu salkoon ja torille!

    Äänet: 45 36,6%
  • Ei

    Äänet: 66 53,7%
  • En osaa sanoa

    Äänet: 12 9,8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    123
Tässä pelissä tökkii tuo yhden previewin maininta tuosta että aina kuolon korjatessa joutuu alkuun olipa missä kentässä menossa tahansa, tämä häiritsi tuota previewin tekijääkin.
Sama sitten että ao. tilanteesta lähdetään tyhjin käsin.. mahtaa ahdistaa loppupäässä että pitää juosta joko 6 kenttää läpi kun kuoli vikassa..vaikka kuin avautuisi lyhempiä reittejä.
Tämän käsityksen siis sain, tiedä sitten onko tosiaan noin tyhmästi.. ja ei, älkää mainitko että rogue sitä ja tätä.. peli on peli, tyhmiä logiikoita ei hyväksytä.

Mainitsen nyt kuitenkin, että kyllä, tämä on roguelite tyylin peli, jossa kuoleminen ja alusta aloittaminen on olennainen osa kokemusta. Käsittääkseni tässäkään ei aivan tyhjistä aina uudelle kierrokselle lähdetä, vaan sieltä aukeaa uusia kykyjä ym. matkan varrella, jotka eivät nollaannu kuolon korjatessa.

Palkintoja kahminut Hades antoi viime vuonna esimerkin siitä, kuinka rogulitenkin ympärille voi kasata mielenkiintoisen ja toimivan tarinan, ja saada sen toimimaan hyvinkin loogisella tavalla, jossa kuoleminen ei ole uhka, vaan väistämättömyys ja samalla mahdollisuus.

Hyvältä näyttää nähdyn perusteella, ja saattaa olla että itsekin haen tämän ensi viikolla jo peluuseen, en taida kuitenkaan malttaa alennuksia.
 
Melko pätevä pelintekijä saa olla, että saa luotua järkevän tasapainon kuolemasta rankaisun sekä turhautumisen välttämisen välillä. En itse siis pitäisi tuollaista jo NES-peleistä tuttua alkuunpalautusta automaattisesti "tyhmänä logiikkana."
Juu en tyrmännyt etteikö voisi toimia jos toteutettu hyvin. Kuolema voi hyvin kuulua peliin kunhan se vaiva versus hyöty menee plussan puolelle ja innostaa jatkamaan. Kuoleminen on tässä mainospuheiden mukaan ytimessä joten kuvittelisin että sen tarkoitus ei ole rangaista vaan se on normaali pelinetenemis mekaniikka. Kysymyksiä on paljon, mitä peli toteutuu eri pelaajan taito tai viitseliäisyys tasoilla, tiukka pelaaja vetää ilman kuolemia kentän..hyötyykö se siitä vs. pari kertaa kuoleva joka voi kerätä jotain enemmän näinä pelikertoina...entä jos laiskempi pelaaja grindaa kuolemilla jne. ?

Tietyt buustit tai perkit siis säilynee, aseet häviää kuollessa.. toivottavasti tämä on järkevästi hoidettu.. siis siten että sinne alkuun tulee etenemisen takia myös mielenkiintoisia aseita että se alun toisto olisi mielekästä.

Samoin kysymysmerkkinä se aseiden tai kykyjen modaus.. ei voine lähteä tyhjästä joka heräämiskerralla, joku jippo tuossa on oltava tuon toiston suhteen että parin kentän jälkeen ei mene vääntämiseksi.
 
Hyvä pöhinä pelin ympärille syntynyt viikon aikana, kun tätä ennen peli oli aika tuntematon monelle ja moni varmaan odotti uudella IP:llä olevan 70 euron hintalapulla vaikeaa löytää yleisöään. Ei Sonykaan peliä kyllä ihan parhaiten markkinoinut alussa. Olisivat vain cinematic trailerien sijaan näyttäneet kuinka vauhdikasta pelattavuus pelissä on niin varmasti olisi useammalla mielenkiinto herännyt aiemmin.

No onneksi nyt vaikuttaa olevan hieman eri ääni kellossa ihmisillä josta kuuluu varmaan kiitos pelin arvostelijoille jotka kaikki ovat peräänkuuluttaneet pelin olevan hyvä ensimmäisen parin levelin perusteella. Ei ole ihan hetkeen samanlaista yltiöpositiivista kuhinaa ollut pelin ympärillä ennen julkaisua.

Laitetaan vielä loppuun pätkä pelistä hienon musiikin saattelemana. Hyvältähän tuo näyttää. :D

 


Toivottavasti vaikeus on hyvin tasapainossa, vaikka haastetta olisikin. Resogunia en ikinä päässyt läpi, vaikka tykkäsin pelistä todella paljon.
 
Uh, se ei kyllä povaa hyvää jos on liian vaikea. Noh katsellaan, eihän tässä montaa päivää ole arvosteluihin. IGN Mitch ainakin twiittasi että peli on jo läpi.

 


Toivottavasti vaikeus on hyvin tasapainossa, vaikka haastetta olisikin. Resogunia en ikinä päässyt läpi, vaikka tykkäsin pelistä todella paljon.


Tänä aamuna juuri kuuntelin IGN:n tuoreinta pleikkaripodcastia, ja siinä keskustelivat Returnalin vaikeustasosta, joka ilmeisesti peruspelissä ei ole liian haastava, mutta pomotaisteluissa vaikeustaso pomppaa rajusti. Tämä koski vain kahta ensimmäistä pomoa, kun eivät embargon vuoksi voineet pidemmälle mennä. Toivon itsekin, että tuo olisi tasapainoitettu hyvin, tai ainakin että loppua kohden se haaste ei kasvaisi aivan samassa linjassa, muuten voi omilla pelitaidoilla olla haastavaa päästä tätä läpi.
 
Tietenkin ikävää jos jollakin peli jää kesken liian kovan vaikeusasteen takia, mutta henkilökohtaisesti otan tämän kaiken puheen vaikeasta pelistä ilman vaikeusasteita innolla vastaan.

Useissa peleissä on vaikeimmalla vaikeusasteella pelatessa "halvan" tuntuisia kuolemia kun peliä yritetään tasapainottaa nostamalla esimerkiksi vihollisten damagea. Tuossa kohtaa sitten tulee väkisinkin takaraivoon ajatus siitä, että luovuta vaan ja laske sitä vaikeusastetta mikä sitten hieman tuntuisi luovuttamiselta. Puhun nyt toki ihan vain omasta kokemuksesta asiaan ja tiedän ettei kaikki koe samanlaista ylpeyttä pelata joku vaikea peli läpi vaan ovat pikemminkin mukana vain sitä tarinaa ja maailmaa varten eivätkä nämä ihmiset kaipaa sen suurempia haasteita peliinsä.

Itse veikkaan, että peli on yhtä vaikea loppupeleissä mitä Sekiro tai muut Soulsborne-sarjan pelit, etenkin jos genre ei ole tuttu. Alkuun peli voi tuntua vaikealta, mutta kun oppii pelin tavoille niin homma alkaa sujumaan ja sitten lopulta tulee se loistava tunne pelaajalle, kun mahdottomalta pomo kaatuu ja pelaaja huomaa kehittyneensä pelaajana. Tuo on itselleni yksi parhaista tunteista peleissä.
 
Tietenkin ikävää jos jollakin peli jää kesken liian kovan vaikeusasteen takia, mutta henkilökohtaisesti otan tämän kaiken puheen vaikeasta pelistä ilman vaikeusasteita innolla vastaan.

Useissa peleissä on vaikeimmalla vaikeusasteella pelatessa "halvan" tuntuisia kuolemia kun peliä yritetään tasapainottaa nostamalla esimerkiksi vihollisten damagea. Tuossa kohtaa sitten tulee väkisinkin takaraivoon ajatus siitä, että luovuta vaan ja laske sitä vaikeusastetta mikä sitten hieman tuntuisi luovuttamiselta. Puhun nyt toki ihan vain omasta kokemuksesta asiaan ja tiedän ettei kaikki koe samanlaista ylpeyttä pelata joku vaikea peli läpi vaan ovat pikemminkin mukana vain sitä tarinaa ja maailmaa varten eivätkä nämä ihmiset kaipaa sen suurempia haasteita peliinsä.

Itse veikkaan, että peli on yhtä vaikea loppupeleissä mitä Sekiro tai muut Soulsborne-sarjan pelit, etenkin jos genre ei ole tuttu. Alkuun peli voi tuntua vaikealta, mutta kun oppii pelin tavoille niin homma alkaa sujumaan ja sitten lopulta tulee se loistava tunne pelaajalle, kun mahdottomalta pomo kaatuu ja pelaaja huomaa kehittyneensä pelaajana. Tuo on itselleni yksi parhaista tunteista peleissä.

Ei minuakaan haaste haittaa laisinkaan, sehän se juuri on parasta kun aluksi tuntuu täysin voimattomalta vastustajaa vastaan, ja pian oivaltaa sen oikean tavan selvittää este, sieltä ne sävärit tulee. Lähinnä jännittää jos siellä on turhan jyrkkä oppimiskäyrä mitä IGN:n podcastissa hieman vihjailtiin, moinen on omiaan lisäämään v-käyrää ja keskeytysprosenttia. Mutta katsellaan, laatutavaralta vaikuttaa joka tapauksessa, mikä on erittäin hyvä homma, johan tässä uusi polvi jo lisää priimapelejä kaipaileekin.
 
Vinkkinä Gigantissa tämän hinta 50€+postit kun aiemmin ja muissa kaupoissa tälläkin hetkellä se 70€. En tiedä onko virhe niin piti ennakkotilata ja ostaa äkkiä pois.

Kiitti vinkistä! Olihan se pistettävä tilaukseen. Onkohan Gigantista saanut ennakkotilattuja pelejä julkaisupäiväksi? Vähän epäilen, mutta ehkä maltan odottaa vapun yli tuon kanssa.
 
Kiitti vinkistä! Olihan se pistettävä tilaukseen. Onkohan Gigantista saanut ennakkotilattuja pelejä julkaisupäiväksi? Vähän epäilen, mutta ehkä maltan odottaa vapun yli tuon kanssa.
Eipä nuo pelit gigantista ainakaan itselle ole koskaan julkkaripäiväksi kerenneet, mutta ei sille ole koskaan ollut tarvettakaan.
 
Jotain tällästä odotinki, aikasemmin puhuin että minut saa myytyä 44,90e. Mutta toi 50e on jo kohtuullinen pyyntö. Saattaa taipuakkin. Cyberpunk tuli haettua gigantista 39,90e julkasupäivänä.
 
Nyt alkaa olla oikeat hinnat.. tartuin tarjoukseen :) Joko sony ottaa digi versioista sika tuoton tai nämä myy fyysistä tappiolla..
 
Mahtavaa, että tässäkin sukupolvessa pysyy näissä tarjouksissa tuohon hintaan nämä uutuudet.. Tuli gigantista tuo Returnal tilattua, ei tosin tule julkkariksi.. Mutta, ei haittaa, kun vappu ja kaikkea.
 
Ylös Bottom