Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Returnal - Sinivalkoista räiskintää

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Onko kotimaisuus sinulle myyntivaltti?

  • Kyllä, lippu salkoon ja torille!

    Äänet: 45 36,6%
  • Ei

    Äänet: 66 53,7%
  • En osaa sanoa

    Äänet: 12 9,8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    123
Haulikko meitsil alkukokeilun jälkeen muodostui inhokki aseeksi mitä vältin aina ihan sama kuinka huono ase oli juuri silloin käytös. Olikse tesla coil se mikä ampuu niitä jotain punaisia "ansa" virityksiä? Siitä taas muodostui ehkä yks mun lempiaseista alkujärkytyksen jälkeen.
Tolppatykki on yksi parhaista aseista tiettyjen päivitysten jälkeen. Alkuunsa kyllä ihan turha.
 
Viimeksi muokattu:
4 tuntia pelattuna, 35 kuolemaa ja vieläkin olen ensimmäisessä biomissa, alkaa pikku hiljaa turhauttamaan kun peli ei etene. Kyllä sen pomon pääsisi aika äkkiä jos vaan juoksisi sen kimppuun aina suorinta tietä, tullut yleensä kuolemat kun on tutkinut paikkoja.
 
Itsellä tulee tästä pelistä lähinnä tämä biisi mieleen, ehkä se kertoo jotain siitä että kannattaako edes pelata

 
Viimeksi muokattu:
Itsellä tulee tästä pelistä lähinnä tämä biisi mieleen, ehkä se kertoo jotain siitä että kannattaako edes pelata



Itsellä oli täysin samat fiilikset heti pelin alussa ja vaihtelevasti pelin aikana. Mutta niin vain kärsivällisyys palkittiin lopputeksteillä lopulta. En olisi millään uskonut omien taitojen riittävän edes ensimmäisen pomon voittamiseen, mutta niin se vain meni. Loppujen lopuksi pelistä kuoriutui todella addiktiivinen teos, jonka pariin on tullut palattua todella usein myös sen läpäisyn jälkeen. Ja edelleen löysin uusia aseita, jotka muokkaavat peliä taas hieman. Tietysti jos minkäänlaista koukkua ei todella synny, niin ei kai näitä pelejä kannata pakolla pelata.
 
Tässä pelissä se matka bossille on paljon vaikeampaa ja vaarallisempaa mitä bossit itsessään. Vaatii kärsivällisyyttä ja tietoista aggressiota milloin pitää ajoittaa hyökkäys. Niille jotka tuskailee vaikeustason kanssa ei voi muuta sanoa kuin kärsivällisyyttä. Kyllä ne kaatuu vielä. Tää peli muuten tarjoaa sellaisen palkinnon mikä on harvinaista nykyään, onnistumisen tunne! Se helpottuu hieman, kun saa aseisiin unlockeja aukastuu, joka taas vaatii grindaamista.
 
Mä en edelleen vuoden jälkeen pääse ekasta bossista läpi. Toki nyt ei ole ehtinyt koittamaan koko kesään
 
Itse huomasin, että on ajallisesti tehokkaampaa, jos menee suorinta tai lähes suorinta reittiä bossille. Vaikka buildi ei olekkaan aivan optimaalinen niin mitä useammin bossille pääsee, sitä useammim sen liikkeitä voi opetella ja pian huomaa pärjäävänsä vähän huonommallakin buildilla bossia vastaan.

Tällä tavalla yksittäinen runikaan ei kestä muutamaa tuntia. :D
 
Peli on laadukas ja todella hyvin tehty, itse on vaan niin paska tämmöisissä peleissä että se turhauttaa, en ole kuitenkaan vielä lopullisesti antanut periksi, kyllä tämä on tarkoitus vielä joskus läpäistä, tarina tässä vaikuttaa todella mielenkiintoiselta.
 
Itse huomasin, että on ajallisesti tehokkaampaa, jos menee suorinta tai lähes suorinta reittiä bossille. Vaikka buildi ei olekkaan aivan optimaalinen niin mitä useammin bossille pääsee, sitä useammim sen liikkeitä voi opetella ja pian huomaa pärjäävänsä vähän huonommallakin buildilla bossia vastaan.

Tällä tavalla yksittäinen runikaan ei kestä muutamaa tuntia. :D

Tämäkin kyllä totta. Peli tarjoaa mahdollisuuden juuri tällaiseen tasapainotteluun, että lähdetkö pomolle hernepyssyn kanssa oppimaan vai käytkö hakemassa riskillä mörssärin pidemmän kaavan mukaan. Itse koin paremmaksi tämän jälkimmäisen, koska pomoakin pystyi paremmilla varusteilla opiskelemaan pidempään. Tai sitten se mörssäri teki taistelusta niin lyhyen, ettei opetteluun ollut tarvetta. :)
 
Kyl mäki välil juoksin turhautuneena nopeesti bossille hernepyssyjen kanssa, mutta taistelu oli sit sen verran hikinen ettei siitä tullut mittään. Totesin sit et ei toimi tämä taksu meikäläisel vaan maltilla ja paremmilla aseilla sujui homma paljon paremmin. Varsinkin kolmas bossi meni sit jo todella helposti kun vaan maltilla haki parempaa kamaa ja sit bossille, eikä tehnyt ees tiukkaa sen alkujärkytyksen jälkeen kun ajatteli et "tämähän on ihan mahdoton" Bossi ei ehtinyt edes alkaa piereskelee sen suuria ammuskeluvaiheita kun ehtii jo ekan ja toisen vaiheen ampumaan helat veks.

Ohan täs näitä "handgun only" speedrunnereita ottamatta yhtään osumaa jne hulluja suorituksia. Et on sekin mahdollista.
 
Itse huomasin, että on ajallisesti tehokkaampaa, jos menee suorinta tai lähes suorinta reittiä bossille. Vaikka buildi ei olekkaan aivan optimaalinen niin mitä useammin bossille pääsee, sitä useammim sen liikkeitä voi opetella ja pian huomaa pärjäävänsä vähän huonommallakin buildilla bossia vastaan.
Eli ihan perinteinen soulslike-tyylinen bossrun. Ei siinä enää minkään perusmobin kanssa jäädä tanssimaan kun on tarkoitus ottaa matsia pomon kanssa ja saada se haltuun.

Se ero näissä kyllä on että soulslikeissä voi sillä perusmobien hakkaamisella grindata hahmoa paremmaksi mutta Returnalin tapauksessa ymmärrän että on enemmän tuurista kiinni mitä saa. Ja onhan se loogista kun kyseessä on roguelike tms.
 
Returnalissa alkuun saattaa tuntua siltä että sinua jahdataan kaikkien vihollisten toimesta. Joka onkin luonnollista koska ei tiedä mitä tehdä tuntemattomalle.

...mutta silloin tiedät olevasi hyvä kun se oletkin sinä joka jahtaa vihollisia. Tuona hetkenä peli klikkasi ja homma sujuu sen jälkeen kuin tanssi.
 
Pitkän tauon jälkeen palasin pelin pariin ja torni lisäosa meni ”läpi” parissa päivässä Eli kaikki kukat vaasiin kerättynä

Edelleen toimii, muutaman syklin pelasin emopeliä ja mahtavia buildeja tuli. 1-3 biomit meni aika heittämällä läpi ja pelityyli vaihtui aika paljon aikaisemmasta varovaisesti etenemisestä enemmän riskinottoon joka selkeästi kannattaa jos perus pelimekaniikka alkaa olemaan hallussa ja hengissä pysyminen ei ole enää ongelma.

Haluaisiko joku ottaa co oppia vaikka tänään illalla? Biomi 2,3 ja 6 puuttuu vielä jotakin kerättävää joten ehkä niitä ensisijaisesti, mutta kaikki toki käy ja voin jeesiä muita jos ongelmia jossakin kohdassa päästä etenemään.
 
Tyhmän on pakko kysyä pelin tallennuksesta ja syklin seisautuksesta. Tiedän, että pelin idea on kuolla monta kertaa ja pelata melkein sama uudestaan. Nyt vaan pääsen matkaa saman verran ja kuolen vihuihin, joita vastaan ei mitään jakoa. Pitääkö siis vaan jauhaa koko ajan samaa ja silti etenen pelissä vai meneekö pelisessiot hukkaan? Pitääkö päästä johonkin bossiin asti ja tappaa se, että kuolon jälkeenkin peli etenee? Tehdäänkö syklin seisautus vain kun pelaamisen lopettaa? Ja vaikka kartta on yksinkertainen, välillä ei ole hajuakaan mikä on määränpää. Haahuilen vaan menemään ja kohta kuolen.
 
Tyhmän on pakko kysyä pelin tallennuksesta ja syklin seisautuksesta. Tiedän, että pelin idea on kuolla monta kertaa ja pelata melkein sama uudestaan. Nyt vaan pääsen matkaa saman verran ja kuolen vihuihin, joita vastaan ei mitään jakoa. Pitääkö siis vaan jauhaa koko ajan samaa ja silti etenen pelissä vai meneekö pelisessiot hukkaan? Pitääkö päästä johonkin bossiin asti ja tappaa se, että kuolon jälkeenkin peli etenee? Tehdäänkö syklin seisautus vain kun pelaamisen lopettaa? Ja vaikka kartta on yksinkertainen, välillä ei ole hajuakaan mikä on määränpää. Haahuilen vaan menemään ja kohta kuolen.

Pelisessiot eivät mene hukkaan, sillä jotkin saavutukset säilyvät kuoleman jälkeenkin. Saavutuksista esimerkkeinä aseiden eri ominaisuudet (yritä saada ne 100%). Lisäksi löydät enemmän pelatessasi uusia hyödyllisiä esineitä. Peli etenee seuraavaan maailmaan pomojen jälkeen. Syklin olen ainakin itse seisauttanut, kun lopetan. En tiedä mikä merkitys tuolla sitten on. Alkaako peli kokonaan alusta, jos tuota ei tee?

Itselleni hyödyllisin oivallus pelin osalta oli se, että pysyy rauhallisena. Harva vihollinen on oikeasti niin nopea, että kannattaa sinkoilla hädissään. Tutki maailmaa ja ainakin aluksi vältä turhia riskejä niiden hernepyssyjen kanssa. Aikaa tähän tutustuminen vaatii, mutta ainakin itseni se palkitsi. Ei kuulosta nuo kuvaamasi fiilkset lainkaan vieraalta, vaikka pelin lopulta sainkin läpi asti pelattua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tehdäänkö syklin seisautus vain kun pelaamisen lopettaa?
Se on tarkoitettu vain sitä varten, että joutuu keskeyttämään runin jostain syystä, ja haluaa jatkaa sitä samaa runia joskus myöhemmin.

Muutoin sitä ei ole tarpeen käyttää. Returnalissa se edistyminen on vaan välillä tuskastuttavan hidasta, jos ei RNG-Jeesus satu siunaamaan.
 
Lista Returnalin saamista palkinnoista:

Awards:

  • Develop Star Awards 2021:
    • Game of the Year
    • Best Visual Art
  • The Game Awards 2021:
    • Best Action Game
  • DICE Awards 2022:
    • Outstanding achievement in Audio Design
    • Outstanding achievement in Original Music Composition
  • Nordic Game Awards: 2022
    • Nordic Game of the Year
    • Best Game Design
    • Best Technology
    • Best Audio
  • BAFTA Game Awards 2022:
    • Performer in a Leading Role (Jane Perry as Selene)
    • Music
    • Audio Achievement
    • Best Game
  • NAVGTR 2022:
    • Outstanding Sound Editing in a Game Cinema
    • Outstanding Use of Sound, New IP
  • Finnish Game Awards 2021:
    • Big Screen Game of the Year 2021
    • Finnish Game of the Year 2021
  • Clio Awards 2021:
    • Returnal - Announcement Trailer: Silver
    • Returnal - Brand Identity: Silver
    • Returnal - Breaking down the cycle: Silver
    • Returnal - Key Art: Bronze
  • The Telly Awards 2022:
    • Returnal - Announcement Trailer: Bronze
    • Returnal - Breaking down the cycle: Bronze
  • GANG Awards 2022:
    • Best New Original IP Audio
    • Creative and Technical Achievement in Music
    • Best Non-Humanoid Performance
    • Best Cinematic & Cutscene Audio
    • Best Game Audio Presentation Podcast or Broadcast
    • Sound Design of the Year
  • MCV Develop Awards 2022:
    • Audio Innovation of the Year

 
Nyt kun Housemarque löi itsensä viimeistään läpi Returnalilla, niin suurella mielenkiinnolla odottelen studion seuraavaa projektia jonka käsittääkseni on varmistettu olevan vielä isomman luokan peli kuin Returnal mutta ei kumminkaan ole Returnal 2 vaan uusi IP.
 
Tehtävät ”Etsi valkoisen varjon lähetys” ja samaan aikaan ”Selvitä miten muukalaiset tuhotaan”. Pystyykö näihin antaa neuvoa miten pääsee eteenpäin vai onko vaan saman jauhamista? Hyviä aseitako ei pysty säilyttämään uudelleen syntymiseen?
 
Ylös Bottom