Ippenator
Well-Known Member
Auttaisiko co-op-avun hakeminen? Siis edes sinulle vaikeimmissa kohdissa? Itselläni tämä lähestymistapa on toiminut ainakin soulsborne-peleissä. Tässä ei ole vielä sitä tullut kokeiltua. Itsekin jämähdin tässä tuohon ekan biomin bossiin. Pari kertaa vain jaksoin kokeilla, mutta tuntui aivan murhaavan vaikealta ja se matka sinne oli todella turhauttava, joten loppui mielenkiinto alkuunsa.Minua peli kiehtoi heti julkaisun aikana -- vallan positiivinen kriitikkovastaanotto, scifi maistuu aina ja vielä torilla tavataan -lisäarvo -- vaan samanaikaisesti epäilytti kovasti pelin kohuttu armottomuus. Minä en oikein mielisi turhautua vapaa-ajan harrastukseni äärellä, vaikka vastapainona epäilemättä olisi myös onnistumisen kokemuksia ja endorfiiniryöppyjä.
PS Plus extran kautta pääsin viimein minäkin koestamaan Housemarquen taidonnäytettä. Ja veihän audiovisuaalinen tyyli, kutkuttava juonikudelma ja ennen kaikkea hektinen pelattavuus mukanaan heti alkumetreiltä. Vaan loppukilometreillä sama hektinen pelattavuus alkoi uuvuttaa. Pakko se on todeta: mun buumerinvaistoille peli on liian vaikea ja ruudulla tapahtuu enemmän asioita, kuin mitä harmaantuneet aivosoluni ehtivät käsitellä. En päässyt edes seuraavaan biomiin. Usein yhdenkin runin jälkeen oli pakko pistää peli pois aivoylikuormituksen vuoksi.
Kovasti olisin arvostanut ylimääräisiä, valinnaisia apupyöriä Elden Ringin tyyliin. Esim. Hadeksessa osa taidoista on selvästi pysyviä ja alun vaikeat kohtaukset alkavat mennä toisteen myötä voimafantasiaksi. Returnalissa voimafantasia koetaan oletettavasti pelimekaniikan painautuessa selkäytimeen flow-hengessä ja ohjaimen muodostuessa käden jatkeeksi. Karvaasti jouduin toteamaan, että tämä ei ole mun peli. Onneksi sentäs pääsin testaamaan lisäkustannuksetta (kah, tätä kuolematonta fraasia voi viljellä myös PS-puolella!).
Ärsytti varsinkin se, kun tuli aivan paskaa asetta liian usein tarjolle. Itselleni tuli ainakin melkein joka kerta tuota haulikkoa tarjolle, ja ainakin omaan käyttööni se oli aivan sysipaska. Juuri siitä syystä en voi sietää tuota RNG:tä peleissä, kun olen peleissä varmaan maailman huonotuurisin mies.
Viimeksi muokattu: