Nimenomaan ajattelutavan muuttamista / uudelleen asennoitumista vaatii genre roguelike / roguelite. Pelissä etenemistä on tavallaan jo se, että kerrytät tietopohjaa ja taitoja, vaikket olisi päässyt yhtään pidemmälle pitkään aikaan yksittäisellä runilla. Jos olet oppinut ja saanut lisää tietoa, olet edennyt. Ja jossain vaiheessa kehittyneet taidot ja lisääntynyt tieto mahdollistavat sitten ihan "aidon" etenemisen pelin maailmassa.
Jos tätä aivojen nyrjäytystä ei saa tehtyä, ei luultavasti tule nauttimaan genren teoksista. Jos saa tehtyä, tarjovat genren teokset usein todella palkitsevia kokemuksia.
Vaikeustason reiluuden tunne on varmaan aika yksilöllistä. Minusta Returnal ei ole erityisen haastava peli ainakaan pelata läpi, vaikka toki paljon haastavampi kuin moni nykypeli. Veikkaan, että tämän "genren" sisällä Returnal aika paljon helpompi kuin moni muu kehuttu teos, mutta toisaalta voi olla kiinni siitäkin, minkä tyyppisiä pelejä on tottunut pelaamaan. Jollekin, joka pelannut top down shootereita ja hack & slashia voi näiden roguelitet olla paljon helpompia kuin 3rd person shooter Returnal.
Jos tätä aivojen nyrjäytystä ei saa tehtyä, ei luultavasti tule nauttimaan genren teoksista. Jos saa tehtyä, tarjovat genren teokset usein todella palkitsevia kokemuksia.
Vaikeustason reiluuden tunne on varmaan aika yksilöllistä. Minusta Returnal ei ole erityisen haastava peli ainakaan pelata läpi, vaikka toki paljon haastavampi kuin moni nykypeli. Veikkaan, että tämän "genren" sisällä Returnal aika paljon helpompi kuin moni muu kehuttu teos, mutta toisaalta voi olla kiinni siitäkin, minkä tyyppisiä pelejä on tottunut pelaamaan. Jollekin, joka pelannut top down shootereita ja hack & slashia voi näiden roguelitet olla paljon helpompia kuin 3rd person shooter Returnal.
Viimeksi muokattu: