Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rise of the Ronin

noniin Rise of the Ronin preview embargo päättyi 00.00, laittelen myöhemmin kommenttia kun ehtinyt niitä enemmän katselemaan.





 
Vaikuttaa mahtavalta ainakin näiden previkoiden perusteella. Ninja Gaiden jää itelläni usein unholaan, mutta olihan se rautainen pelisarja mahtavalla pelattavuudella.
 
mitä katselin nyt previkoita varmaan yhteensä 7 Hyvältä vaikuttaa, mutta se tärkein juttu nyt heti ensimmäisenä että kyllä peli tulee olemaan ihan perinteinen loot Grind game kun Wo longit ja Nioh:t joten AHH myö loot team ninja game fanit voidaan huokaista helpotuksesta, pelissä tosiaan tippuu ihan samanalailla loottia kun esim vaikka Wo longissa kun tapat vihollisen, Thank God!, eli peli on edelleen Team Ninja Loot ARPG itemization, mutta Open world elementeillä. pelissä on tosiaan 2000 loot inventory slottia, joten tila ei lopu ihan heti kesken, tästä iso plussa.

Story ja valinnat ovat vaikuttaneet myös hyviltä noiden previewin perusteella että pelissä pääsee tekemään todella isoja valintoja, jotka vaikuttavat oikeasti merkittävästi tarinaan ja maailmaan.

isoin huolen aihe on tosiaan tuo pelin graafinen ilme eli moni sanoo että peli on suhteellisen ruma, open worldia on myös sanottu että se on geneerinen ja myös että pelin open world maailma visuaalisesti tylsän oloinen, eli peli ei aiheuta visuaalisesti sellaisia Wow fiiliksiä mitä esim Ghost of Tsusthima aiheutti.

no joka tapauksessa odotan silti rewikoita, mutta jos ja kun pelin yksi vahvuuksia rewikoissa tulee olemaan bossit, dialogivalinnat, combat ja loot grind ja itemization, niin eiköhän tämä tosiaan aika varmuudella lähde hankintaan heti Day one, mutta ennakko tilata en vielä kumminkaan uskalla. Fightincowboy tosiaan vähä kritisoi myös tuota combattia mutta omaan silmään combat vaikuttaa kuitenkin hyvältä. voi siis olla että fightincowboy kun on Capcomin miehiä, (oli capcomin Dragons dogma 2 pressissä toisina hostina) niin sekin voi vaikuttaa hänen mielipiteeseensä, esim Fextralife taas kehui combattia kovasti.

tämä Fextran preview oli ehkä paras mitä tuli katseltua

 
Viimeksi muokattu:
isoin huolen aihe on tosiaan tuo pelin graafinen ilme eli moni sanoo että peli on suhteellisen ruma
Vaikka en tätä rumaksi sanoisi niin heti ensimmäisen videon minkä pelistä näin niin tuli mieleen, että tämä on ulkoasultaan PS4 peli, ei PS5 peli.
 
joo nyt ku on tosiaan tuo lootti asia kunnossa niin periaatteessa kaikki on kunnossa, et ainakin peli viihdyttää Loot Grindereita vaikka maailma olisi muuten vähän geneerinen, eli bosseja ja sidebosseja siellä ainakin on, Fextra myös sanoi, joka on jo nyt arvostelu versioiden kimpussa, että hänellä on enemmän tunteja kun muilla että pelin Itemization muistuttaa hyvin paljon NIOH:ta joten eiköhän buideja tule taas riittämään ja sitä kautta sataset taas paukkumaan. toivon mukaan peliin on saatu tosiaan myös mukaan kunnon End game contenttia, se kyllä kiinnostaa kovasti että post game contenttia saaneet aikaan.

tuo tarina puoli ja isot valinnat sitten taas on iso juttu johon Fextra tosiaan vertasin Witcheriä, joten sitä odotan myös innolla, ja mukavaa että pelissä on jopa se Crime system että kun tapat siviilejä niin saat perääsi Ronineja. ja tietenkin se bond system että saat rekryttyä porukkaasi uusia jäseniä eri questien ja sidequestin kautta.

toisaalta sitten tuo grafiikka homma että, kyllä minä Dragons dogma 2:nkin ottaisin rumemman version ja 60fps modin ihan millon tahansa, että voihan se olla että jos tähänkin ois löyty kunnolla paukkuja graafisesti niin peli ei enää pyörisi 60fps, no team ninja peleissä se graafinen puoli ei ole koskaan ollut se juttu vaan juuri lootti, bossit ja Combat.

kyllä tässä lopulta suhteellisen luottavaisin mielin lähdetään jo ensi viikon torstaina japaniin, koska Dogma 2:sta todennäköisesti hommaan pc version.
 
Viimeksi muokattu:
No itellä laski vähän mielenkiinto tätä kohtaan kun tässäkin on tuota loputonta, merkityksetöntä loottia. Olin jo hieman innoissani, että saataisiin Team Ninjalta jotain muutakin välistä mutta eipä voi mitään. Näillä mennään ja varmasti näistä tosi moni tykkääkin. Todettava siis vaan, että ei ole meikäläistä varten tälläkään kertaa. :)
 
Täytyypä illemmalla tutkailla previkoita tarkemmin.

Loot-homman paluu on aika yllättävä, koska mielestäni jossakin haastattelussa tarinoivat että se olisi jäänyt historiaan. Toisaalta, pääseekö koira kirpuistaan koskaan...

En tiedä mitä moottoria TN käyttää peleissään, mutta kuten monesti tullut tässäkin ketjussa todettua, ongelmia heillä on siinä päässä ollut; esimerkiksi Wo Long (vaikka olikin "budjettipeli") on täysin PS4-tason peli graafisesti - ja se nyki silti aivan penteleesti julkaisussa (ja osittain edelleen) PS5-alustalla. Jo noista kaikista demoista näkee, että tasollisesti RotR tulee olemaan aika samaa (prev gen) luokkaa. Mutta jos itse peli on dynamiittia, ei sillä ole tosin mitään suurempaa merkitystä.

Ninja Gaiden jää itelläni usein unholaan, mutta olihan se rautainen pelisarja mahtavalla pelattavuudella.

Ei sotketa ketjua ohi aiheen, mutta harmi että näitä pelatakseen nykypäivänä täytyy niin kikkailla eri versioiden kanssa. Master Collection kun sisälsi vain ne huonommat Sigma-versiot. Esimerkiksi Gaiden II on pakko käytännössä pelata Xboxilla.
 
Viimeksi muokattu:
tosiaan minkä ihmeen takia team ninja edes lähtisi muuttamaan jotain mikä selvästi toimii eli heidän loot ja itemization joka on ARPG pelien benchmark tuolla osa alueella, esim nioh 2 myi 7 miljoonaa kappaletta, Wo Longin player count 3,8 miljonaa yms, sen sijaan pitää sen mikä toimii ja lisää sitten, siihen päälle eri elementtejä kuten tässä tapauksessa on lisätty, open worldilla ja noilla valinnoilla mitkä vaikuttavat merkittävästi siihen miten peli etenee. Nioh (ehkä myös Sekiro) meets witcher 3 kuulostaa ainakin paperilla hemmetin hyvältä ja tästä on selvästi haluttu tehdä, kun Fextra vertasi noita valintoja tosiaan Witcheriin.

tuossa vähän että minkälaista peliä sieltä on odotettavissa, tuon lootin suhteen, otanta tuosta JorRaptorin previewistä.

I played 5 hours of Rise Of The Ronin! - The combat is really great - I found 200 pieces of loot (you have 2000 slots!)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä itse olen sen verran vakuuttunut siitä mitä olen nähnyt että pistin ennakkotilaukseen. Löytyi vielä 5K PS Star pistettä että sai 20€ alennusta.

Final Fantasy loppuun ensi viikonloppuna niin voi alkaa valmistautua tämän tuloon.
 
noniin Rise of the Ronin preview embargo päättyi 00.00, laittelen myöhemmin kommenttia kun ehtinyt niitä enemmän katselemaan.

Kiitos previkoiden jakamisesta! Mulla lörpähti jossain määrin kiinnostus peliin näitä katseltuani. Aikakausi ja valittu tyylilaji vetelivät minua oikeista naruista, mutta prev-geniltä haiskahtava graafinen ulosanti, luuttitouhut ja se, että huipputerävällä katanalla pitännee kurmottaa rivivastustajiakin kymmeniä kertoja saa minut suosiolla odottamaan arvosanoja. Vähän väkisin tulee verrattua Ghost of Tsushimaan, joka teki kaikki nämä asiat paremmin -- sikäli kun previkoiden perusteella voi vielä mitään arvata. Mutta mahdollisuus on edelleen yllättää positiivisesti.
 
Kiitos previkoiden jakamisesta! Mulla lörpähti jossain määrin kiinnostus peliin näitä katseltuani. Aikakausi ja valittu tyylilaji vetelivät minua oikeista naruista, mutta prev-geniltä haiskahtava graafinen ulosanti, luuttitouhut ja se, että huipputerävällä katanalla pitännee kurmottaa rivivastustajiakin kymmeniä kertoja saa minut suosiolla odottamaan arvosanoja. Vähän väkisin tulee verrattua Ghost of Tsushimaan, joka teki kaikki nämä asiat paremmin -- sikäli kun previkoiden perusteella voi vielä mitään arvata. Mutta mahdollisuus on edelleen yllättää positiivisesti.

Tsushima tulee helposti mieleen samuraiden myötä, mutta kyllä tällä on varmasti enemmän yhteistä Niohien kanssa - mitkä taas olivat tyylillisesti lähempänä vaikeaa ja osittain nopeatempoista Souls-rymyämistä. Tsushima on mestariteos, mutta aika eri maailmasta oleva peli kaikin puolin - myös teknisesti, pyöri jopa perus-PS4:llä.

Tuo Fextralifen previkka oli tosiaan aika hyvä, siitä sai jo aika hyvin kuvan millaisesta pelistä on kyse. Prev gen -grafiikoilla ("pop in" included) tehty avoimen maailman Nioh, avoimen maailman kliseillä kuten lippujen etsiskelyillä yms. :D

Silti, kyllä tätä niin kauan on odotettu (kuten Team Ninjan uusia pelejä muutenkin), että onhan tämä silti pakko-ostos heti kärkeen.
 
Lootti systeemi oli aika odotettavaa mutta silti hieman pettymys. Jakaa mielipiteitä niinkuin aina, itse näen lootti-lotto systeemit laiskana ratkaisuna vaikka Niohista ja Wo Longista olenkin pitänyt.

Noh, taistelu systeemi vaikuttaa lupaavalta, joten menee varmasti myöhemmin hankintaan tämä peli. Ei vaan nyt tällä hetkellä jaksa enää yhtään geneeristä open worldia, lähtee järki niiden kanssa. Samaan aikaan tulevan Dragons Dogma 2:n vähemmän geneerinen open world vie todennäköisesti tätä sillä osa-alueella kuus-nolla.
 
En tiie, ei jotenki iske. Joo raffat ei tee peliä mut oha tää iha jostain 2014 ei se rumalta näytä mut ei se kyl myöskää mikää PS5 peli oo, lisäksi samaan aikaan tulee DD2 joka nyt äkkiseltään ainakin mitä tulee openworldiin iskee enemmän, plus peli muistuttaa liika ghost of tshushimaa vaikka onkin aivan eri peli. En nyt kuitenkaa täysin tuomitse mut DD2 ja tämän väliltä jos pitäs valita lähtis ensviikon perjantaina kaupasta DD2 mukaan. Lisäksi toi lootti, saat taas kasan paskaa millä et tee mitään.
 
Mua ei niinkään heikompi grafiikka häiritse, pääasia että toiminta pyörii sulavasti. Luuttisysteemin paluu sen sijaan tympii. Aseiden ja itemeiden löytämisestä katoaa kaikki hohto ku niitä tippuu kasoittain jokaisesta taistelusta.
 
Ei loottisysteemissä ole sinänsä vikaa, jos se on vaan tasapainossa. Se tuo sitä pientä lisää vihollisten lataamiseen. Itteäni ei ole tässä sukupolvessa säväyttänyt graafisesti oikeastaan mikään muu peli kuin DS:remake. Toki 60fps monessa pelissä on ollut kullanarvoinen upgrade vs edellinen sukupolvi.
 
Enpäs tiedä. Tuosta Gamesradarin jutusta löytyvä kohta "Attacks with my dual blades raised, I was able to keep most low-level bandits at bay; whereas my high-energy parry move, Counterspark, was the jewel in my fighting crown. Where parrying in games like Dark Souls and Elden Ring is largely optional, getting through even the first 120 minutes of Rise of the Ronin without Counterspark I reckon, would be nearly impossible" – nostaa kyllä tuskanhien otsalle.

Kuulen kuinka Sekiro nauraa ilkeästi tuolla jossain. Kun mulla vaan ei ole minkäänlaista parry-geeninpätkää. Missään. Lieeneköhän syytä vielä pohtia tämän hankkimista.

 
Enpäs tiedä. Tuosta Gamesradarin jutusta löytyvä kohta "Attacks with my dual blades raised, I was able to keep most low-level bandits at bay; whereas my high-energy parry move, Counterspark, was the jewel in my fighting crown. Where parrying in games like Dark Souls and Elden Ring is largely optional, getting through even the first 120 minutes of Rise of the Ronin without Counterspark I reckon, would be nearly impossible" – nostaa kyllä tuskanhien otsalle.

Kuulen kuinka Sekiro nauraa ilkeästi tuolla jossain. Kun mulla vaan ei ole minkäänlaista parry-geeninpätkää. Missään. Lieeneköhän syytä vielä pohtia tämän hankkimista.


Se vaan on kysymysmerkki kun ei kukaan oikeastaan kerro millä vaikeustasolla ne pelaa. Jos moni pelaa hardilla vaan että saa sen Nioh kokemuksen niin millasta se sitton on easyllä/normaalilla.
 
Katoin vielä lisää jotain early gameplay vireoita ja kun olin ennen sitä mieltä että ei oikee iske niin nyt olen täysin vakuuttunut että ei varmasti iske. Kaikki jotenkin näyttää ja tuntuu niin vanhalta, sanoin jo että raffat ei tee peliä mut tässä se pisti jotenki tosi pahasti silmään, noh. siis se näyttää vaa aivan paskalta, tähän olisi sopinut vaikka SIFUn kaltainen raffa joka ei ees yritä olla mikään leukoja loksauttava elämys mut kuitenkin silmälle mielyttävä. Tämä on näin karkeesti sanottu ihan PS3 pelin näköinen, varsinkin kauempana olevat puut ja pilvet. Hitto, jopa jotkut switch pelit näyttää paremmalta ja tämä on nyt sitten PS5 exclusive next big game vai?

Peli on vielä openworld ja mulle ainakin openworld peleissä yks tärkeimmistä asioista on se elävän tuntuinen kaunis maailma, vaikka peli ei sinänsä oliskaa niin mahtava niin ainakin sen tutkiminen ja ihastelu kantaa, esimerkkinä nyt vaikka Assassins Creedit, tässä sä sit juokse/ratsastat sillä hevosella, siitä hevosesta en viiti edes sanoa muuta kun että :D Hevosen animaatiot on jostain PS1 ajoilta. Sen lisäksi just sitä perinteistä tylsää rojujen ym lippujen keräämistä, sit se liitokki nyt olevinaan tuo jotain uutta ja hauskaa mut ei sit kuitenkaan.

Sen lisäksi taistelu on vain yhen napin takana oleva rämpytys parry, en oo pelannut NIOhheja ym mut jopa siel tehää asiat kuulemma paremmin. En tiie, kaikki mitä näin huutaa mulle suurta alelaarikamaa jos silloinkaan, enkä todellakaa tule maksamaan 70e. Ei varmasti nyt mikään Gollum meemi, mut voin luvata että ei mikään mestariteoskaan sieltä ole tulossa.
 
pakko kyllä sanoa että tämä latisti omia odotuksiani aika paljon pelin suhteen, tosiaan en missään nimessä hommaa peliä ennenkö olen rewikat nähny, aika ristiriitaisen fiiliksen kyllä jätti tämä Skill Up:n preview arvio, loottia ja Itemisationia tosiaan myöskin skill up kehui joten se nyt ainakin lupaa hyvää siihen nähden mitä yleisesti Team ninjan peliltä odotan.

yksi mikä pistää vähän myöskin huolestuttamaan on nuo skill upin mainitsemat performance asiat että peli pyörisi hänen mielestään enemmän 45fps kun solid 60fps,

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom