Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rise of the Ronin

DF pikainen katsaus pelin tekniseen puoleen. Ilmeisesti säteenseuranta modi pyörii paremmin kuin performance mode. Resoluutio ero todennäköisesti ja säteenseuranta on sen verran heiveröistä ettei se tuhoa fps.

 
Tuskin, muistaakseni aiemmissa Team Ninjan peleissä ei ole ollut niin tuskin tässäkään.
Tälläisen löysin ja Suomi ois mukana tiedä sit pitääkö kutinsa.

 


Kattellu paljon FightingCowboyn juttuja sillo ku aikanaa Nioheja ja Wo Longia pelailin, Cowboy on kans Team Ninjan pelien fani ja pelaa paljon noita. Hän ei ollu kauheen suurissa fiiliksissä pelin suhteen kun sitä pääsi kokeilemaan, pelit joilta tämä lainaa tekee paljon tekee ne asiat paremmin ja taistelu tässä ei pääse Nioh:n tasolle. Pelissä ei periaatteellisesti ole vikaa mutta jotain vain puuttuu. Maailma on myös todella eloton.

Jukoliste on muuten rujon näkönen peli PS5 yksinoikeudeksi, tossa tube-videossa joissaki kohdin näkee aika rajuja pop-in:jä, ja taustalla olevat hahmot liikkuu töksähdellen. Onkohan tää alkujaan ollu puhdas PS4 peli mut sit ovat päättäneet jossai kohden portata puhtaasti PS5:lle, onhan tää ollu kehitykses joku 7 vuotta. 7 vuotta?!

Eiköhä tää jää mulla alelaaripeliks sitte joskus, maailman elottomuus ja se ettei se taistelu pääse NIoh:n tasolle on aika iso turn off.
 
itse en antaisi FightinCowboyn previewille hirveesti painoa arvoa ja perustelinkin sen aiemmin, Hänellä on Capcomin kanssa deali hän oli jopa esittelemässä Dragon Dogma 2 viimeisintä pressiä, joten pakostikkin se vaikuttaa hänen mielipiteeseensä kilpailijan pelistä, hän siis oli capcomin pressin toinen Hostaaja, toinen on sitten se että peli vastaa alkaa sen previewin jälkeen kunnolla, että kartta on alussa tyhjä kun mikä, mutta sitten bond suhteet avaavat missioneja ja lisää sisältöä sinne kartalle, eli jos Rebirthissä avataan lisäsisältöä Tornien avulla niin tässä sitten avataan solmimalla Suhteita eri Liittoumien ja ihmisten kanssa. tuo kävi hyvin ilmi siitä yhdestä podcastista mistä linkkasin.


kukas se siellä Hostaa, tiedän kyllä että Fightincowboy on kova Nioh fani ja myöskin että hän on kova Souls like fani mutta tässä tapauksessa ainakin itse sivutan hänen mielipiteensä aikalailla kokonaan.

capcommmm.png
 
Viimeksi muokattu:
itse en antaisi FightinCowboyn previewille hirveesti painoa arvoa ja perustelinkin sen aiemmin, Hänellä on Capcomin kanssa deali hän oli jopa esittelemässä Dragon Dogma 2 viimeisintä pressiä, joten pakostikkin se vaikuttaa hänen mielipiteeseensä kilpailijan pelistä, hän siis oli capcomin pressin toinen Hostaaja, toinen on sitten se että peli vastaa alkaa sen previewin jälkeen kunnolla, että kartta on alussa tyhjä kun mikä, mutta sitten bond suhteet avaavat missioneja ja lisää sisältöä sinne kartalle, eli jos Rebirthissä avataan lisäsisältöä Tornien avulla niin tässä sitten avataan solmimalla Suhteita eri Liittoumien ja ihmisten kanssa. tuo kävi hyvin ilmi siitä yhdestä podcastista mistä linkkasin.


kukas se siellä Hostaa, tiedän kyllä että Fightincowboy on kova Nioh fani ja myöskin että hän on kova Souls like fani mutta tässä tapauksessa ainakin itse sivutan hänen mielipiteensä aikalailla kokonaan.

Näytä liitetiedosto 15868
Kumma kun Ubi sai aikanaan paskaa niskaa, kun torneista avattiin lisää merkkejä kartalle ja tätä sitten toistettiin läpi pelin mutta nyt kun muut tekevät samaa tyyliin 10v sen jälkeen niin se on jotenkin ihailtavaa. Itellä muutenkin nousee karvat pystyyn siitä, että kartta on täynnä markkereita joihin sitten aivottomana waypointtia seuraten kuljetaan. Onneksi on Elden Ringin ja TOTK kaltaisiakin pelejä nykyään.
 
Kumma kun Ubi sai aikanaan paskaa niskaa, kun torneista avattiin lisää merkkejä kartalle ja tätä sitten toistettiin läpi pelin mutta nyt kun muut tekevät samaa tyyliin 10v sen jälkeen niin se on jotenkin ihailtavaa. Itellä muutenkin nousee karvat pystyyn siitä, että kartta on täynnä markkereita joihin sitten aivottomana waypointtia seuraten kuljetaan. Onneksi on Elden Ringin ja TOTK kaltaisiakin pelejä nykyään.

Mut luitko sen viestin, vai tarkoititko yleisesti, esim vaikka juuri Rebirthia siinä tosiaan on hyvin ubisoftmainen rakenne sen maailman kartan suhteen, mutta tosiaan "Rise of the Roninissa ei avata Markkereita ja Questejä Tornien avulla vaan luomalla suhteita liittolaisten kanssa" eli kyllä se aika paljon eroaa Ubisoftin rakenteesta, eli teet itse vähän niin kun sen oman maailman karttasi noiden keskusteluiden, valintojen ja liittoumien avulla.
 
Viimeksi muokattu:
itse en antaisi FightinCowboyn previewille hirveesti painoa arvoa ja perustelinkin sen aiemmin, Hänellä on Capcomin kanssa deali hän oli jopa esittelemässä Dragon Dogma 2 viimeisintä pressiä, joten pakostikkin se vaikuttaa hänen mielipiteeseensä kilpailijan pelistä, hän siis oli capcomin pressin toinen Hostaaja, toinen on sitten se että peli vastaa alkaa sen previewin jälkeen kunnolla, että kartta on alussa tyhjä kun mikä, mutta sitten bond suhteet avaavat missioneja ja lisää sisältöä sinne kartalle, eli jos Rebirthissä avataan lisäsisältöä Tornien avulla niin tässä sitten avataan solmimalla Suhteita eri Liittoumien ja ihmisten kanssa. tuo kävi hyvin ilmi siitä yhdestä podcastista mistä linkkasin.


kukas se siellä Hostaa, tiedän kyllä että Fightincowboy on kova Nioh fani ja myöskin että hän on kova Souls like fani mutta tässä tapauksessa ainakin itse sivutan hänen mielipiteensä aikalailla kokonaan.

Näytä liitetiedosto 15868
Ei hän vaikuta sellaiselta joka olis rahapussin perässä varsinkin kun on Team Ninjan fani muutenkin. Ja kyllä tosta videon pelikuvasta näkee ne ongelmat ilman että kukaan selostaisi.

No eiköhän erinäiset arvostelut ota kantaa ongelmiin ja niistä voi sitten muodostaa jonkunlaisen kuvan. Onko tää taas semmonen et ne influencerit kellä on positiivinen mielipide pelistä on ok, mut ne kellä vähä kriittisempää niin ei ole ok koska syy X? :D
 
Viimeksi muokattu:
Mitä videoita tästä katsonut niin näyttää ps4 peliltä, pakoitellen jopa ps3. Onks tätä tosiaan tehty 7 vuotta? Huhuh. Tosiaan alelaari kamaa, ehkä sitten kun saa jollain 20-40€.
 
joo se mitä itse olen pelistä nähnyt niin kyseessä on tosiaan enemmän RPG peli kun Souls like peli, että peli on isojen valintojen peli, jokaisella liittoumalla on sitten omanlaisensa Playtrought ja omanlaisensa tehtävät, ja jokaisen playtrought tulee olemaan hyvin erinlainen riippuen valinnoista. se käy myös hyvin ilmi tuosta famitsun rewikasta.

tuossa muutama poiminta siitä, itselle tosiaan Se Roleplay ja make your own adventure, on se isoin juttu tässä sen Lootin lisäksi, eli voin luoda oman seikkailuni. vähän niin kun tosiaan niissä Way of the Samurai peleissä.

If you like the end of the Edo period, you'll be excited!

The story changes depending on the forces you support.

The experience of making your own choices in an open world set in the final days of the Tokugawa Shogunate is immersive and enjoyable.

The impact of the pictures of teaming up and fighting with historical figures is too much fun.

The game is easy to play for a wide range of players because of the game's death-game style battles, which allow players to heal easily, and the difficulty level selection.

The photo-realistic yet ukiyoe-like scenery is beautiful.

The game is a diverse structure with a lot of different game genres and systems.

The game is very deep, with some Huxla-like and Soul-Like elements.

Some of them are a bit cumbersome and a bit rough.

The visuals are a bit austere and for the connoisseur's taste.

It's fun to compare the map with modern maps when exploring
 
Viimeksi muokattu:
Mut luitko sen viestin, vai tarkoititko yleisesti, esim vaikka juuri Rebirthia siinä tosiaan on hyvin ubisoftmainen rakenne sen maailman kartan suhteen, mutta tosiaan "Rise of the Roninissa ei avata Markkereita ja Questejä Tornien avulla vaan luomalla suhteita liittolaisten kanssa" eli kyllä se aika paljon eroaa Ubisoftin rakenteesta, eli teet itse vähän niin kun sen oman maailman karttasi noiden keskusteluiden, valintojen ja liittoumien avulla.
Luin eikä kuulosta ainakaan paperilla yhtään sen kummemmalta. Sama idea ja lopputulos, eri tapa avata.
 
tämähän siis peli missä sä voit päättää jätätkö bossit henkiin vai tapatko ne ja keräät heidän lootin, jos jätät heidät henkiin niin myöhemmin ne voivat sitten liittyä ryhmääsi, tai kohtaat heidät myöhemmin vahvistuneena tai he voivat kouluttaa sinulle uusia taistelutaitoja yms, pelin voi myös ilmeisesti pelata läpi tappamatta ketään koko Playtroughtn aikana. peli myös sisältää monia eri loppuja, ja se vaatii useita eri playtroughta nähdäkseen ne kaikki. uskoisin että vähintään 3 eri jokaisella liittoumalla ja peli tosiaan onneksi sisältää ne new game+:t jotka on tulleet selväksi pelin trophy listalta.
 
DestiZille tiedoksi, että "playthrough" on suomeksi läpipeluu.

Famitsu antoi pelille 9/10/9/9, mikä on paremmin kuin odotin.
 
tämähän siis peli missä sä voit päättää jätätkö bossit henkiin vai tapatko ne ja keräät heidän lootin, jos jätät heidät henkiin niin myöhemmin ne voivat sitten liittyä ryhmääsi, tai kohtaat heidät myöhemmin vahvistuneena tai he voivat kouluttaa sinulle uusia taistelutaitoja yms, pelin voi myös ilmeisesti pelata läpi tappamatta ketään koko Playtroughtn aikana. peli myös sisältää monia eri loppuja, ja se vaatii useita eri playtroughta nähdäkseen ne kaikki. uskoisin että vähintään 3 eri jokaisella liittoumalla ja peli tosiaan onneksi sisältää ne new game+:t jotka on tulleet selväksi pelin trophy listalta.
DestiZille tiedoksi, että "playthrough" on suomeksi läpipeluu.

Famitsu antoi pelille 9/10/9/9, mikä on paremmin kuin odotin.
Välillä kyllä todella hankalaa saada tekstistä mitään selvää, kun kirjoitetaan suomea, englantia jopa finglishiä sekaisin. Kai tämä on sitä "new age"-juttuja mistä en mitään ymmärrä.
Ja boss on pääpomo tai päävastus ;)

Tavallaan toi finglish on ärsyttävää, itsekin sorrun siihen jatkuvaan, mutta sitten taas semmosen fiksulta kuulostavien termien löytäminenkin on haastavaa suomeksi ja sitten siihen ei ei jaksa jäädä junnaamaan että kirjoitettavan tekstin ajatus ei kerkeä karata.

Esimerkiksi loot on just hyvä malliesimerkki, helppo ymmärtää asiayhteydessä englanniksi, mutta rupea sitten suomentamaan "keräät sitten pomovastuksen jämät talteen" :D
 
Viimeksi muokattu:


Kattellu paljon FightingCowboyn juttuja sillo ku aikanaa Nioheja ja Wo Longia pelailin, Cowboy on kans Team Ninjan pelien fani ja pelaa paljon noita. Hän ei ollu kauheen suurissa fiiliksissä pelin suhteen kun sitä pääsi kokeilemaan, pelit joilta tämä lainaa tekee paljon tekee ne asiat paremmin ja taistelu tässä ei pääse Nioh:n tasolle. Pelissä ei periaatteellisesti ole vikaa mutta jotain vain puuttuu. Maailma on myös todella eloton.

Jukoliste on muuten rujon näkönen peli PS5 yksinoikeudeksi, tossa tube-videossa joissaki kohdin näkee aika rajuja pop-in:jä, ja taustalla olevat hahmot liikkuu töksähdellen. Onkohan tää alkujaan ollu puhdas PS4 peli mut sit ovat päättäneet jossai kohden portata puhtaasti PS5:lle, onhan tää ollu kehitykses joku 7 vuotta. 7 vuotta?!

Eiköhä tää jää mulla alelaaripeliks sitte joskus, maailman elottomuus ja se ettei se taistelu pääse NIoh:n tasolle on aika iso turn off.


Tossa pari sivua taaksepäin jo ilmaisin oman mielipiteen, raffat ei tee peliä mut tämä on jotenkin erityisen ruma näin niiku PS5 peliks ja maailma ontto/tylsä/eloton, sen osalta ainakin menee täysin fiilis, hevosen animaation jostain PS1 ajoilta. Välillä mennää jopa tosiaan sinne PS3 aikakaudelle, gameplay ei myöskään mua nyt kauheesti vakuuta, sekä monet muut kysymysmerkit. Mut kattoo nyt ekat oikeat arvostelut ja ihmisten mielipiteet jospa siinä olis sitten helpompi tehää joku loppupäätelmä, mut näillä näkymin helppo alelaarikama.
 
joo tosiaan Skill up ja Fightincowboy eivät pelistä tykänneet ennakoiden perusteella mutta aikalailla kaikki muut previewin tekijät sitten tykkäsivätkin, uskon siis että peli tulee jakamaan mielipiteitä, et osa tykkää ja osa ei, esim vaikka Fextra ja IGN tykkäsivätkin jo preview vaiheesta kovasti. no huomenna sen näkee sitten tainno reilu 24h siihen että pääsee pelin itse aloittamaan niin voi olla että arvosteluja ei tule hirveästi luettua, arvosteluthan tulee siinä 13.00 aikaan huomenna eli samaan aikaan kun peli Julkaistaan Uudessa-Seelanissa.

se mikä ainakin itse antaa luottoa on että ainakin tämä Nioh Scenen tunnetuin pelaaja joka elää ja hengittää Nioh tykkäsi pelistä kovasti jo previewin perusteella, hän on siis entinen nioh Content Creator, tällä kaverilla on tosiaan tuhansia tunteja nioh pelien parissa.

 
Viimeksi muokattu:
Mitä @Huttu sanoi voi hyvinki pitää paikkansa et tämä tyylii oli alunperin PS4 peli ja jos kerta 7vuotta? tähän meni nii tyylii sit loppuvaihees päättivätkin tehää tästä PS5 pelin mikä selittää sen karun ulkoasun. Jotenkin vaikee uskoa että tämä on tehty PS5 speksit kädessä alusta asti.
 
Ylös Bottom