Arvosteluja katsoessa ajattelin tykkääväni tästä kunhan peli saadaan teknisesti parempaan kuntoon ja ostin viime black fridayna 28e hintaan.
No pari päivää sitten aloitin ja tässä välissähän tämä ehti tulla jo ps+ peliksikin joten päätin olla ostamatta yhtään black friday peliä tänä vuonna kun sama kuitenkin tulee toistumaan
Mutta kyllähän mä tykkäsin, jopa niin paljon, että koukutuin tekemään niitä kaikkia pikku hommia eli otin kuvia, keräsin huumepaketteja ja muuta vastavaa kun aina oli jotain melkein vieressä.
Lopulta mulla oli jo 15 tuntia pelattuna kun tarinassa pääsin siihen pisteeseen, että porukka muutti sinne kirkkoon ja otti nimen saints
Tuli huomattua ettei tekijät ole ottaneet tuota huomioon sillä aika usein ihmiset sanoi "I get all my fashion tips from the saints" vaikka koko jengiä ei vielä ollut edes olemassa.
Myös tarina on pitänyt otteessaan enkä ole varmaan yhdenkään sarjan pelin parissa nauranut niin paljon kuin tämän kanssa.
Joku videolla siitäkin valitti kuinka paskaa "pelaamista" se alun kohtaus oli kun oli just saatu potkut ja hahmo on ihan masentunut ja mun mielestä toi oli helvetin hauska kun ensin tiputaan sängystä, sitten vaivalloisesti laahustetaan keittiöön ja pakastimesta löytyy yks jäinen vohveli ja sitäkään ei perkele voi syödä kun leivänpaahdin ei toimi vaan lopulta heittää sen lattialle.
Tänään pääsin jopa siihen pisteeseen, että sain alkaa rakentamaan niitä bisneksiä ja viimeisenä tänään tuli pelattua se larppaus tehtäväsarja ja taas sai nauraa ihan jatkuvasti kun kaikki hahmojen asuista dialogiin oli ihan helvetin loistavaa. Löydät arkun jonka yläpuolella lukee "mimic", "Hey Eli whats a mimic?" "DON*T FUCKING TOUCH THAT. IT'S NOT LOOT"
Jopa takedown hyökkäyksissä vaan huidotaan ilmaa, koska ketään ei oikeasti satu kun se on larppausta.
Tähän mennessä ainoa asia josta en ole tykännyt oli se aiemmista osista tuttu vakuutuspetos aktiviteetti jossa hypitään autojen eteen.
Se oli ekassa pelissä ihan hauska, mutta sen jälkeen se on ollut enemmänkin pakkopullaa jotta saa rahaa, parempia aseita tai mitä sitten saikaan kun ne kaikki teki.
Paljon mieluummin mä ajoin niitä ydinjäte rekkoja tai tein vaikka wingsuit saboteur tehtäviä, koska ne oli vaivattomia eikä tartte kirota arvaamattomia ragdoll fysiikoita.
Samoin vanhojen pelien mayhem tehtäviä en kaipaa ollenkaan, mutta kai nekin tässä vielä mukana on.
Mitä hahmoihin tulee niin mulla ei ole mitään valittamista.
Joku edellisten pelien Shaundi ei mun mielestä ole mitenkään sen erikoisempi hahmo mitä Neenah.
Oikeasti ainoat hyvät hahmot vanhoissa oli oma hahmo ja Johnny Gat sekä Kinzie ja se oma hahmo on tässäkin helvetin hyvä ja hauska.
Eli vaikutti aluksi aika turhalta, mutta sitten se innostui ampumisesta hieman liikaakin.
Joillekin tuntuu sekin olevan joku iso ongelma kun Kev on jatkuvasti ilman paitaa ja rakastaa kokkausta. Entä sitten?
Mä olen myös äärimmäisen tyytyväinen siitä millainen omasta hahmosta lopulta tuli vaikka aluksi tuntui ettei mikään näytä hyvältä.
Nyt on sama onko tuo alasti vai liian iso paita päällä niin se näyttää aina hyvältä.
Peli näyttää muutenkin visuaalisesti varsin kivalta varsinkin silloin kun on kirkas päivä, mutta tuo ajanjakso on valitettavan lyhyt ja pian alkaakin auringolasku värjäämään kaiken punertavaksi ja sitten tulee varsin lattean valaistuksen yö juka tuntuu kestävän ikuisuuden.
Mutta kun valaistus on parhaimmillaan niin en voi tajuta miten kukaan voi väittää tätä rumaksi. Toisaalta mä pelaan myös 4k resolla jolloin ruudunpäivitys kylläkin on vain jossain 30 tuntumassa.
Ajaminen kyllä vaati tottumista sillä pelin drift mekaniikassa ei ole oikein mitään logiikkaa ja monilla autoilla kannattaakin vaan tehdä quick turn eli napauttaa jarrua ja drift namiskaa nopeasti jolloin auto tekee napakan 90 asteen käännöksen ja pikku sladin.
Räiskintä toimii vähintään yhtä hyvin mitä ennenkin ja ne eri flow skillsit on ihan jees vaikka monet niistä turhia onkin.
Nyt mulla on käytössä kranaatin heittäminen, kranun tunkeminen jonkun housuihin ja sen heittäminen, sekä quick draw jossa hahmo vetää revolverin esiin ja automaattisesti tähtää ja ampuu neljä tyyppiä ja viimeisimpänä death blossom jossa se vaan ampuu villisti joka suuntaan.
Death blossom on myös viittaus the last starfighter leffaan.
Aavikolta muuten löytyi myös helvetin iso kampa ja tutun näköinen ilmalla täytetty hahmo siitä vierestä joka tietenkin on viittaus spaceballs leffaan jossa presidentti käski tyyppien käydä aavikon tiheällä kammalla läpi.
Ainakin tähän mennessä ollut siis ihan helvetin hyvä ja harmittaa kun en ostanut season passia kun se pari päivää sitten maksoi 13e.
Ei siinä vissiin paljoa pelattavaa ole, mutta tuolla rahalla ei tarttekkaan olla kuin muutama tunti.